Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Budade nyss hem den här söta på tradera. Helt oanvänd med lappen kvar. Notera öronen ^^ Så söt! Bra om det blir en lika kall vinter i år igen, hua.
  • Momalicious
    MajMamman08 skrev 2010-07-14 23:34:10 följande:
    Mamalicious: naw gud så söt lite overall
    Ja eller hur! Första saken jag köpt också, förutom alla gravidböcker. Känns lite mer på riktigt. Att jag köpt ett plagg till vårt barn.

När fattar man att man ska ha barn? Gör man någonsin det? Tänkte när jag plussade att "ja, det kommer nog om jag gör ett digitalt gravtest som säger gravid" men det hjälpte inte. Sen tänkte jag att ultraljudet nog skulle göra det, men nej. Sen tänkte jag att fosterrörelserna nog kommer göra det. Fortfarande inte känt nåt så jag vet inte, men skulle vara trevligt om de kom snart.
  • Momalicious
    MajMamman08 skrev 2010-07-14 23:59:54 följande:
    Hahaha ja de känns nog inte förrän man föder fram lilla bebisen Men då kommer de sen, shit är jag mamma?? mamma åt denna lilla fina mirakel bebis,hihi!
    Jo, DÅ lär det väl komma. Annars kan man ju börja undra. Men allt känns så overkligt, så osannolikt. Skulle JAG bli MAMMA åt någon? Nae du, bra skämt men nae. Typ så känns det. Och jag kan verkligen inte föreställa mig att det kommer komma ut en liten person ur mig om fem månader.
  • Momalicious
    ondar skrev 2010-07-15 05:53:41 följande:
    Den e SÅ söt:), har spanat på den på tradera:). Nu behöver bebis inte frysa i vinter iaf:):

Bra att du skrev att livet på BB går i repris på lördag- vilken tid? Jag brukar somna vid nio så orkade bara se fram till första reklamen sen va det dags för mig att tänka på att ja skulle upp fem. Men nu är det bara idag och imorrn kvar sen e jag ledig i tre dagar, känns helt overkligt för det har jag inte vart sen sommarviket började 22juni:P.
    Momalicious skrev 2010-07-14 23:50:32 följande:
    När fattar man att man ska ha barn? Gör man någonsin det? Tänkte när jag plussade att "ja, det kommer nog om jag gör ett digitalt gravtest som säger gravid" men det hjälpte inte. Sen tänkte jag att ultraljudet nog skulle göra det, men nej. Sen tänkte jag att fosterrörelserna nog kommer göra det. Fortfarande inte känt nåt så jag vet inte, men skulle vara trevligt om de kom snart.
    Du jag har också funderat på det. På ultraljudet var jag helt tagen av att det där lilla pyret man såg på skärmen är inne i min mage. Och jag känner ju rörelser ibland och jag vet att det är det där lilla pyret men ändå känns det så overkligt! Tänk att vi slutar året som mammor allihop.
    Jag tror att jag kommer förstå det om någon månad när magen är ännu större och sparkarna ännu tydligare. Hoppas det iaf:). Eller så kanske vi fattar när bebis ska utTungan ute
    13.55 sänds det :)

Skönt med ledighet! Jag är ju ledig hela tiden, vilket är skönt nu när sambon går på semester i eftermiddag men tråkigt innan och efter.

Jag har ju gjort ett VUL hittills och det varade ju ingen jättelång stund direkt, men jag var ändå helt fascinerad. Dock kunde jag ändå inte förstå att hon kunde göra upp en stav mellan benen på mig (hahaha, ursäkta uttrycket) och man kunde se en bebis som är innuti mig. Nej nej. Kändes efteråt som att hon spelat upp en film av en undersökning för mig.

Nån gång lär vi väl fatta i alla fall. Har i alla fall märkt att jag blivit harigare och inte vågar sånt jag gjorde förr, och jag tror det är pga bebis. Typ att jag inte vågade hoppa från trean på hopptornet för jag trodde trycket skulle vara dåligt så jag meshoppade från 1:an hahaha.
  • Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-15 11:51:57 följande:
    Hehe ja majmamman man ska klämma ut en melon hehe lycka till på Rul idag oxå

Igår fick jag värsta sparken från magen som om anonymisen ville bevisa att har var h*n haha herregud jag flög ju upp när jag låg i sängen på kvällen men så jävla mysigt !!!!!
    Idag e jag hemma jag jobbade igår och fick så smärtsamt ont i rygg och molande värk så jag tog det ledigt idag och bara få kunna koppla av när barnen e på dagiset.

JUSTE ALLA IDAG SKA SAMBON MIN TA KÖRKÖRTET HAN SKA KÖRA I 4 TIMMAR OCH OM HAN KLARAR ALLT IDAG FÅR HAN KÖRKÖRTET I HANDEN IDAG
    Åh vad duktig han är, hoppas han klarar det! Håller tummarna!
    Jag ska också ta körkort innan bebis kommer. Finns liksom inte i mina tankar att jag inte ska klara det

Majmamman har ju sitt RUL just nu, guuud så spännande! Och om två timmar är det dags för ÄlskarNova!

Jag har förresten bestämt att i vår tråd så ska ingen få nåt hemskt besked på RUL, så är det bara!
  • Momalicious
    Mrs TH skrev 2010-07-15 12:50:31 följande:
    Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om RUL, Julle mår bra, iaf verkade det så sa sköterskan. Men jag måste bara få gnälla av mig, sköterskan som vi hade RUL med var den otrevligaste jävla subba som jag någonsin stött på inom sjukvården.
    Hon börjar med att skrika mitt namn 20 m bort, när vi kommer fram såger hon
    - Jag tar inte i hand för jag har 12 undersökningar per dag, och det fattar ni ju själva att det inte går att hälsa på alla.
    Sen är hon bara allmänt brysk och barsk och otrevlig genom hela undersökningen, visar oss ingenting, klagar över att Julle inte vill visa upp sig, men gör inga försök för att få h*n att ändra position. Skäller över läkaren som jag var till för VUL och menar att han inte kan nått. Flyttar mig 10 dagar framåt, frågar vad f-n vi gör där så tidigt, det är minsann för tidigt och se nått, och jag är för fet för att det ska synas bra och inte är blåsan sprängfylld heller. Jag och min man tittade bara på varann och fick hålla oss för skratt.

Tänker på alla som ser framemot rul som något magiskt, då man får se sin bebis för första gången etc. Vi hann inte se nått alls, för hon bara gnällde över att den inte ville visa upp sig.

Fick en ny tid den 27e och då var tydligen skräcködlan på semester... oj vilken otur.

När jag frågade vart i magen den låg så tittade hon på mig som om jag var utvecklingsstörd och sa. det spelar väl ändå ingen roll. Nej jag vet att det inte spelar ngn roll, men jag är nyfiken iaf, och hon säger det spelar ingen roll, och svarar inte på min fråga.

Herregud vad besvikna vi är, hoppas verkligen att vi får en trevligare ul sköterska nästa gång!
    MEN GUD! Bara för att hon gör en sak 100 gånger om dagen så får man ju ändå visa respekt och fatta att det är speciellt för blivande föräldrar som får se sin bebis för (förmodligen) första gången. Och säga såna jävla saker. MORR! Tur att hon är på semester, det kan ju knappast bli värre än så.
    wildahallon skrev 2010-07-15 13:23:10 följande:
    Vi var på Rul idag och allt såg jättebra ut =D Direkt bebisen kom upp på skärmen kom tårarna :) och man såg tydligt pungen & snoppen (som vi även fick kort på) LYCKLIG
    Åh vad kul! Grattis till killen! Hade du på känn vad det var för kön?
  • Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-15 14:34:34 följande:

{#emotions_dlg.flower}Vi är så många pojkar & flickor{#emotions_dlg.flower}

Hur många flickor och pojkar finns det i denna tråd just nu efter en Rul besök Drömmer
    Borde lägga upp namn på oss och kön på bebisen i magen 

Kan vi göra i gissa-tråden. De som fått reda på kön kan ju om de vill lägga upp det bredvid sitt namn :)
  • Momalicious

Allvarligt talat, vad är det för jävla människor som jobbar inom vården? Visst om man är stressad, har pms, är bajsenödig - vad det nu kan vara, men då får man fan HÅLLA DET INOM SIG. Bajset också.
    Skämt åsido. Jag kan inte fatta hur man kan bete sig så. En vuxen människa vars jobb nästan enbart handlar om bemötande och människokännande. Tänk om det varit nåt fel på ett barn? Hade hon skrikit och gormat då också? Fy fan vilken människa. Om nån sådan sköter vårt RUL så kommer jag minsann inte gå därifrån förrän jag talat med någon avdelsningschef och fått en ny tid med en ANNAN barnmorska.

Idioter.

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-07-15 16:05:26 följande:
    Det här är ju något enormt stort, oavsett om man är förstföderska eller omförderska. Det är livet, detta att se sina barn växa och bli stora.. Att vi nu i vår tid även kan få se barnet även inne i magen är ju och SKA vara något fantastiskt! Att få det förstört för att folk valt fel yrke är helt upp åt väggarna galet. Det är en skam att läsa något sådant här som blivande sjuksköterska. Kram till er!
    Eller i mitt fall blivande barnmorska. Fyfan.
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-07-15 16:08:57 följande:
    Hur kan du redan ha hunnit läsa till sjuksköterska? Du är ju 20? Tungan ute
    Haha, det har jag inte, men jag ska inte bara bli sjuksköterska, jag ska bli barnmorska

ELLER så kan vi ju för skojs skull säga att jag var extra snabb med skolan och var färdig med gymnasiet som 16-åring
Svar på tråden December Bebis 2010 :)