Mrs TH skrev 2010-07-15 12:50:31 följande:
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om RUL, Julle mår bra, iaf verkade det så sa sköterskan. Men jag måste bara få gnälla av mig, sköterskan som vi hade RUL med var den otrevligaste jävla subba som jag någonsin stött på inom sjukvården.
Hon börjar med att skrika mitt namn 20 m bort, när vi kommer fram såger hon
- Jag tar inte i hand för jag har 12 undersökningar per dag, och det fattar ni ju själva att det inte går att hälsa på alla.
Sen är hon bara allmänt brysk och barsk och otrevlig genom hela undersökningen, visar oss ingenting, klagar över att Julle inte vill visa upp sig, men gör inga försök för att få h*n att ändra position. Skäller över läkaren som jag var till för VUL och menar att han inte kan nått. Flyttar mig 10 dagar framåt, frågar vad f-n vi gör där så tidigt, det är minsann för tidigt och se nått, och jag är för fet för att det ska synas bra och inte är blåsan sprängfylld heller. Jag och min man tittade bara på varann och fick hålla oss för skratt.
Tänker på alla som ser framemot rul som något magiskt, då man får se sin bebis för första gången etc. Vi hann inte se nått alls, för hon bara gnällde över att den inte ville visa upp sig.
Fick en ny tid den 27e och då var tydligen skräcködlan på semester... oj vilken otur.
När jag frågade vart i magen den låg så tittade hon på mig som om jag var utvecklingsstörd och sa. det spelar väl ändå ingen roll. Nej jag vet att det inte spelar ngn roll, men jag är nyfiken iaf, och hon säger det spelar ingen roll, och svarar inte på min fråga.
Herregud vad besvikna vi är, hoppas verkligen att vi får en trevligare ul sköterska nästa gång!
MEN GUD! Bara för att hon gör en sak 100 gånger om dagen så får man ju ändå visa respekt och fatta att det är speciellt för blivande föräldrar som får se sin bebis för (förmodligen) första gången. Och säga såna jävla saker. MORR! Tur att hon är på semester, det kan ju knappast bli värre än så.
wildahallon skrev 2010-07-15 13:23:10 följande:
Vi var på Rul idag och allt såg jättebra ut =D Direkt bebisen kom upp på skärmen kom tårarna :) och man såg tydligt pungen & snoppen (som vi även fick kort på) LYCKLIG
Åh vad kul! Grattis till killen! Hade du på känn vad det var för kön?