3 barns mamma84 skrev 2010-07-18 14:34:53 följande:
Tänkte fråga jag e ju så nojigt men skönt att man har en sambo som kan göra en lugn iaf.
Hjärat slog i vecka 13+ ul hjärtat slog vecka 15+9 svårt att hitta hjärtat men det gick ju.
Så om man set hjärtat slå 2ggr kan den så bara sådär lägga av ?
Eller är det bara så att bebisen ligger på tvären men har självklart nu ändrat plats men sparkar inet utan det är som vanligt när man inte är gravid alltså.
Eller är det mkt möjligt att moderkakan ligger framvägg för då e det svårare.
Idag ska vi äta pankakor med glass grädde och hallonsylt
Hihi super gott och jätte nyttigt

Ja, klart att det KAN sluta slå, det är ju möjligt tyvärr. Men det är ju inte vanligt att om bebis ser frisk ut och hjärtat slår så sent som vecka 16 att hjärtat lägger av, även om det KAN hända. Chansen är ju lika liten hela graviditeten efter vecka 12 att nåt ska gå fel, men det är ju väldigt lite.
Att moderkakan ligger i framvägg borde de ju upptäckt när de gjorde UL på dig. Men det kanske går att missa? Jag vet inte.
Tror dock fortfarande att det inte är nån fara.
Emelle skrev 2010-07-18 14:28:45 följande:
Det är inte bra att ah njurbäcken inflammation om man är gravid. ring vårdcentralen direkt om du misstänker det. Vänta inte tills i morgon!!
Jag har haft det tre ggr och lämnar urinodling minst 1 ggn i månaden för att inte missa en ny uVi som kryper uppåt.
Vill inte skrämma dig, men vänta inte.
Tyvärr måste jag vänta till imorgon om jag inte vill åka in till akuten och det har jag ingen direkt lust med då den ligger på samma ställe som förlossningen, ca 1 timmes bilfärd härifrån.
Känns inte som att det är någon hemsk fara heller, inget som inte kan vänta till imorgon när vårdcentralen är öppen i alla fall. Men skulle det bli värre så ringer jag och hör med sjukvårdsupplysningen.