Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Sandragumman skrev 2010-07-18 19:38:58 följande:
    Majmamma: ja jag hade oxå jätte jätte ont i korsryggen i 3-4 dagar kunde knappt gå eller röra mig, men nu har de värsta gått över men är fortfarande lite öm..... svärmor min gissade på att de är livmoder/bebis som ligger och klämmer något, kanske en nerv eller muskel.....
    inget skönt iaf!

mitt moderskaps intyg får jag nog nästa gång jag besöker BM... eftersom jag är 2:a gångs föderska så måste jag vänta med nästa besök till efter UL så jag komemr nog vara i V 20-21 när jag ska till henne igen!
    Jag är förstföderska och måste vänta till efter RUL
  • Momalicious

Lycka till på RUL idag alla, och att ni som vill får reda på könet och att alla slipper bitterfittor.

Varit på vårdcentralen och den som är här är kass! Världens sämsta drop in, roterande läkare som varken bryr sig eller är duktiga, ingen koll på nåt. I vilket fall som helst så är jag frisk enligt dom. Men jag har haft urinvägsinfektion flera gånger innan så jag vet hur det känns (olidligt) och läkaren säger att jag ska avvakta en vecka (!!!) och komma tillbaka om det inte släppt.

Jag har så ont så jag inte kan sitta, det tränger hela tiden och han orkar inte ens undersöka mig för att se om det kan vara nåt annat. 3 timmar och 100 spänn i sjön. Tänker fan byta vårdcentral.

Känner mig grymt bitter, men detta suger!

• Momalicious
    ondar skrev 2010-07-19 11:00:19 följande:
    Hoppas alla har haft en bra helg!! Jag o vovven är hemma igen efter våran minisemester på landet hos min mamma. Mammas vän som är barnmorska förklarade för mig att om man har väldigt lågt sittande moderkaka som det upptäcktes att jag har så gör det ofta mer ont än vanligt då det trycker mer. Men ju mer bebis växer ju mer kommer den förmodligen flytta på sig och hamna bättre, men det kommer också innebära att det gör ont ett tag. Kändes skönt och få det föklarat för sig så att man vet varför det värker och att det inte är farligt:). Hon tyckte precis som min läkare senast att det är konstigt att inte detta upptäcktes på RUL.

Ser att ni är några som har RUL nu i dagarna, lycka till allihopSolig

Jag o mamma var ute på loppisar igår och kollade efter lite tillbehör, ett babyskydd har ju hon redan införskaffat som står där hemma så länge eftersom jag inte vill ha några bebistillbehör här helst. Vi hittade inget som föll oss i smaken, men precis hemma hos oss finns en auktion och utanför där får mamma syn på en spjälsäng när vi kör förbi, hon vände och stannade och frågade om den var såld. Det var den inte:).
    Så numera äger jag även en vit spjälsäng m madrass och vitt spjälskydd:). Jättefint!!

Nu är det bara skötbord kvar av de större sakerna som ska inhandlasSkrattande
    Hihi vad mysigt! Vi har också bara skötbordet kvar (av de stora grejerna), och det blir förmodligen Hemnes byrå med skötbordsöverdel. Det är det bästa jag hittat. Vill ha förvaaaaaaring haha.
    ondar skrev 2010-07-19 11:04:21 följande:
    Men fy vilka dårar!!! Låter verkligen som att du gör rätt i att byta vårdcentral:(
    Ja. Jag känner så med. Och 100 spänn tycker jag inte är mycket för att gå till doktorn, men då ska det vara en kompetent doktor.
    .
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-07-19 10:55:20 följande:
    Vi ska få en lillasyster!!!
    Allt såg superfint ut och datumet är fortfarande 23 december.

Man kunde inte se någon pung där den "ska" vara och man kunde ana blygdläppar så det blir nog en tjej. BM vill ju inte säga säkert såklart, men som hon sa...-Det borde ju varit en pung här om det varit en kille

Vi är såå glada!
    Har HELT missat ditt inlägg! GRATTIS till tösen! Första som vet att det blir tjej i tråden nu va? Jag har bara läst pojkar innan Solig
    ondar skrev 2010-07-19 11:18:16 följande:
    Åå, jag har tänkt o köpa Ikeas Diktad just för att få bra förvaring också:D. Vi e smarta vi!

Ja verkligen, fy bubblan! Då kan man ju likväl kasta pengarna i sjön istället om man itne får hjälp. OCh när du mår så dåligt är det för fan dennes plikt  hjälpa dig!
    Åh, vad nyfiken jag blev, vilken är det? Hittar inte på hemsidan!
    Nej, så himla kasst. Bra att sjukvården fungerar i ett samhälle som "är så bra som sverige". Yeah right, i USA må det kosta pengar men man verkar i alla fall få hjälp. Morr.
    Jaya skrev 2010-07-19 11:25:24 följande:
    hemnes byrå är jättefin. den funderar vi med på:) vi har babyskydd och skötbord kvar med. k(änns skönt att fixa så mycket som möjligt nu!
    Ja jävlar ja, babyskydd. Vi har ett men vi funderar på att köpa ett till. Jobbigt att bara ha ett till två bilar, och dessutom är det isofix till den vi har så det hade varit lättare med ett till. Men babyskydd vägrar jag köpa begagnat, tänk om nån krockat det. Det vi har nu är begagnat fast vi köpte det av en nära vän så vi litar på denna.
  • Momalicious
    SaraKlippan skrev 2010-07-19 22:50:20 följande:
    Vagnen alltså :)
    Ja, den var rätt fräck. :) Jag skulle dock inte vilja ha den :)
  • Momalicious
    Mrs TH skrev 2010-07-19 23:13:21 följande:
    Men herre gud, jag får fasiken ticks bara av att kolla på bilden, det bara skriker tacky ame trailer trash!
    hahahaha jag vet ! åh, tänk om nån skulle ge mig nåt sånt. jag vet inte om jag skulle skratta eller gråta. eller kräkas. HAHA. åh.
  • Momalicious

Det. Bara. Snurrar.

Kan inte sova för det snurra så mycket. Ursäkta ev felstavningar med jag ser inget. Telefonen rättar nog. Hur kan jag ha sån yrsel Av att ligga ner? Har testat olika ställnibgarv men det enda som funkar är att ställa mig upp. Suck!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)