• ondar

December Bebis 2010 :)

De som blev bekymrade över familjerättsmöten kan jag hälsa från de jag känner här som har vart där som sambos att de har blivit mkt bättre bemötta och iaf har sluppit de flesta frågor. En tjej jag gick i gymnasiet med sa att hon o hennes sambo fick skriva under och intyga att de hade haft sex med varann sen hade det räckt.

Hon som hade hand om oss igår sa att det ligger på förslag att även sambos ska slippa komma in i framtiden, att staten ska lita på att de vet vem som e pappa själva. Så de e tydligen bara särbos och sånna som jag o Pappan man inte kan lita på Flört

Jag frågade dessutom i telefonen när jag bokade tiden vad de kommer göra och då nämndes ingenting om frågor, det lät mest som om de skulle upplysa oss om info och sen skulle vi skriva lite papper o gå hem. Nästa barn ska iaf definitivt skaffas med sambo/make ;) för det här tänker jag inte gå igenom igen. Pappan verkade dock inte tycka att det var riktigt lika obehagligt som jag men sen verkade ju inte han ha fått riktigt samma frågor heller.
    Jag hade hela tiden olustkänsla i väntrummet och tänkte
    "tänk om vi svarar olika, vad händer då? Får han inte vara pappa till sitt eget barn då?"
    Så det var ju tur att vi iaf svarade rätt:P. Vad som hade hänt om vi inte hade gjort det vet jag inte:/

• ondar
    Jaya skrev 2010-11-18 08:26:32 följande:
    daniel och jag räknas inte som sambo i och med vi inte är skrivna på samma adress... MEN vi bor ihop, som sagt, men inte på pappret :
    Nä det vet jag:), förhoppningsvis så lyssnar eran handläggare på er när ni säger att ni faktiskt bor ihop trots att adresserna är olika. Ni ska inte skriva er på samma nu då? Det kan ju gå fort och få det ändrat. {#emotions_dlg.flower}
  • ondar

Ser att många redan verkar ha packat ner detta så min stora fråga;)
    Hur vet man vilken storlek på amningsbhn man ska ha? Brösten svullnar väl rätt mkt efteråt om nu allt går rätt till?
    Jag har inte köpt någon just av den anledningen men det hade ju absolut vart skönt o ha sen om nu amningen funkar som den ska.

• ondar
    Mysmamma70 skrev 2010-11-18 22:10:22 följande:
    Förra året köpte jag två i förväg, men de passade ju inte alls sedan. Nu väntar jag med att handla amnings-BH tills mjölkproduktionen är i full gång. Tills dess funkar det bra att använda vanlig BH
    delifi2 skrev 2010-11-18 22:13:25 följande:
    jag har köpt en billig från kappahl, den sitter bra just nu men tänkte vänta tills lillfis är ca 1 vecka för då brukar brösten få den form de ska ha lixom och då tänkte jag köpa nån bra.
    Tack för era svar! Då tar jag med mig en bekväm bh som funkar nu så länge får jag fixa det när jag kommer hem om det behövs istället:).
  • ondar
    Licebe skrev 2010-11-18 22:18:44 följande:
    Jag var dum nog att köpa en amningsbh för flera månader sen,
    som redan då var lite liten så det bildas fyra tuttar istället för två.
    Tänkte att tuttarna skulle bli som påsar dierkt, men nu har jag tänkt om och tänkt rätt.

Men det där tricket om att en hand ska få plats i kupan, funkar inte det tror du?
    Jag har ingen aning alls faktiskt, tror allt jag väntar tills det hela är klart så man slipper lägga pengar på något man kanske inte kan använda. Mina bröst är opererade (förminskade) så vet inte riktigt ännu hur de kommer fungera eller reagera när bebis har kommit så är nog klokast att vänta. Amningsbhar är ju tyvärr inte billigast att införskaffa:/
    delifi2 skrev 2010-11-18 22:22:19 följande:
    Jag tror mer på stora kupor så de täcker mer än halva bröstet, dom tycker jag är bekvämast, inga dubbeltuttar och det där med handen vet jag faktiskt inte, de brukar ju säga det men jag brukar få ner en hand i min vanliga bh utan att den är för stor. Men skulle jag ha den när jag ammade så skulle den vara för liten, så jag är lite kluven i den frågan faktiskt
    Himla bra att du skrev det för då vet man att det inte är hundra procentigt:). Bättre o vänta då:)
  • ondar
    sarashjärta skrev 2010-11-19 20:24:27 följande:
    Nu är Lillebror här tjejer! 3398 gram och 51 cm lång. Jag är kär! Vilken dag! Han tog mitt hjärta direkt!
    Och Jag älskar mannen i mitt liv, ÄNNU mer! Hur Är detta möjligt?
    Grattis Solig
  • ondar
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-19 23:44:46 följande:
    Hemma från förlossningen...efter mycket om o men, blir så nojig när det gäller en själv m,m och känner sig dum Men de va jätte gulliga, ja de va ju de som propsa på att ja skulle åka in, jag tvekade!

Bebis va lite stressad. Och den hade ändrat läge,från att ha legat i samma position i fler,flera veckor så låg den nu med ben och armar in mot ryggen, BM kände knappt bebis då den låg så långt bak. och därför ja inte känt några sparkar.
    Efter ett tag så va hjärtljuden fina Och vi fick åka hem!
    Hon trodde att de kunde bero på att bebis förbereder sig på förlossning genom o byta position så Man kan ju alltid hoppas!
    Kan ju vara skönt med att den sparkar innåt så man slipper bli mörbultad på sidan som man annars blir

nu ska ja få massage av killen
    Härligt o höra att allt var bra:).
  • ondar

Ser att ni skriver mkt om sex, här har jag tjatat om sex sen vecka 9 men det har inte blivit ännu. Jag har inte blivit minsta påverkad av att jag har blivit gravid och tycker inte alls att jag är ful eller något annat och Pappan har blivit tillfrågad om han tycker det och det tycker han inte. Vi är såppas raka mot varann att han hade sagt det om det hade vart så och jag hade klarat att höra det också. 
    Sen har iof inte min kropp förändrats alls, har bara fått mage så har ju inget o gnälla över direkt. Vattnet i benen förändrar ju inte mitt utseende heller.
    Men vill ändå säga att ni allihop är jättefina i era magar oavsett hur kroppen har förändrats{#emotions_dlg.flower}

Här är det att vi har träffats rätt lite under graviditeten så det har funnits så mkt mer viktiga saker att prata om och göra än att just ha sex. Men jag hade ju inte blivit besviken om vi fick till det snart Flört.
    Förhoppningsvis har jag lust även sen några veckor efter förlossningen:).

Idag gjordes barnvagnen i ordning och står nu längst fram i förrådet i källaren. Babyskyddet är uppburet i lägenheten och mina samt bebisens saker är ompackade till en större väska:).
    16 dagar kvar till beräknat datum. Den räknas ju i princip som fullgången nu men för min del får den gärna stanna tiden ut så att den verkligen är färdigbakad när den kommer ut. Men visst längtar man Hjärta 

• ondar
    sarashjärta skrev 2010-11-21 17:13:40 följande:
    nu är vi äntligen hemma :)

Vår fina snutt!

Åååå så fin Hjärta alldeles underbar!
  • ondar
    Haligh skrev 2010-11-21 17:23:18 följande:
    Lyckans ost som har så kort tid kvar Kan nu sätta igång när som helst nu ju! Jag har dryga 30 kvar och åh vad jag räknar ner nu....

Känns lite skönt att se här att man är långt ifrån den enda med ett nästan dött sexliv.... Faktum är att vi inte alls tindrar så där som jag hade drömt om, ibland undrar jag om min sambo ens fattar att jag är höggravid och vi tjafsar en hel del. Känns inte alls kul, jag önskar att han mest låg och kände på magen och sa åt mig att sätta mig och ta det lugnt nån gång, men jag känner inte så mycket förståelse. Kanske är det mina hormoner? Hur som helst hoppas jag verkligen att det känns bättre mellan oss efter nedkomsten. Och det är bara jag som tittar på bebissaker och han vill inte ens prata om namn "det ger sig väl"....han kanske ångrat sig, ibland tycker jag det känns som så.

Nu bor och är ju inte jag o pappan ihop så våran relation blir automatiskt lite annorlunda men det är likadant här. Han pratar mest om sig själv när man försöker prata om förlossningen, amningen, vart babyskyddet står, vart packade väskan är osv. Han har inte känt en enda spark o inte frågat något heller. Han har inte frågat nu efter vändningsförsöket om bebis verkar ligga rätt eller fel men han var faktiskt med. Han frågade inte hur det gick när jag åkte in akut i v 19 osv.
    Däremot pratar han gärna om vilka gudföräldrar vi ska välja, att vi borde åka på semester när barnet är två år osv. Allt sånt där som jag tycker är helt onödigt att diskutera just nu.

Jag tror det är som Lallan skriver, de förstår inte vad en graviditet innebär.

Jag tror inte din man har ångrat sig, jag tror mest bara att han är just det. En man;).

Det släpper nog när bebis har kommit, det tror jag absolut!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)