• ondar

December Bebis 2010 :)

Stefanie skrev 2010-12-07 14:49:44 följande:
    Är alldeles svullen i halsen och tjock i huvudet och sitter och bannar mig själv för att jag inte kommit iväg och tagit det där vaccinet... 
    Jag har ingen feber och det har nog inte brutit ut ordentligt. Om jag har tur klarar jag mig från att bli värre, det brukar kunna vara så när min lymfkörtlar svullnar att kroppen klarar av att göra sig av med skiten. Håller tummarna. 
    Vi verkar vara många som är sjuka. En kompis till mig skrev igår att hennes BM sagt att man ofta blir förkyld osv innan förlossningen sätter igång för att bebis laddar och då tar från ens immunförsvar. Men man ska väl inte få upp hoppet:P
  • ondar

Nu är BFdagen alldeles strax över o ingen bebis i sikte =P, imorrn börjar den riktiga nedräkningen känns det som=).

Blev grymt irriterad på Pappan förut som satt hemma med en kompis och drack öl. Tyckte att det var grymt idiotiskt när vi faktiskt är fullgågna nu o bebis kan komma när som helst. BB ligger inte här i stan så jag frågade honom hur han hade tänkt att vi ska komma till BB om vattnet går.. Sen la jag på. Men som vanligt gick det över fort hehe. Men dessa män ger mig verkligen gråa hår.

• ondar
    Stoce skrev 2010-12-08 09:12:59 följande:

Hej tjejer! Grattis till alla er där underverken redan är här!

Här är allt bra. 5 dagar till BF nu, fyller själv år idag och hade planerat att föda barn men det verkar inte bebis tycka. Då vi började planera för barn så tänkte jag att jag kommer bli mamma när jag är 27, men det tog nästan ett år att bli gravid och nu rinner tiden verkligen ut. Då måste den komma innan kl 12.57 Cool

Jag mår bra, har lite förvärkar ibland, men inget som verkar leda till något. Var hos BM i måndags, bebis mår gott och är fixerad väldigt långt ner i bäckenet. "Lite värkar på det här, så blir det bebis" sa hon. Vore enkelt om det bara var att fixa lite värkar! I och med att jag är överviktig (ca 40 kg för mkt) så har jag varit orolig för både diabetes och havandeskapsförgiftning, men alla värden ligger toppenbra och har bara gått upp 6 kg, så det känns jättebra. Börjar dock bli väldigt segt så Astrid/Algot för gärna göra sin entré i världen väldigt snart

Grattis på födelsedagen!!! {#emotions_dlg.flower}
  • ondar

40+1 idag:). BF i förrgår mao:P. Jag e osäker på hur bebis ligger, den _kan_ ha vänt sig igen. Så har ringt BM o talat in på hennes svarare, får se om hon ringer upp snart.
    Det känns mentalt som om den ligger rätt fortfarande o den gamla känslan av det tryckande uppåt är inte tillbaks men det finns inget huvud att känna alls där nere så isf har den dragit det väldigt långt upp bara. Fixerad e den ju iaf inte men det e ju inget krav heller:P. Vill ju bara att den ska skippa sitt älskade tvärläge så att den komma ut utan hjälp:). Jag vill inte ha vändningsförsök och igångsättning och jag vill inte ha kejsarsnitt men bråkar den återigen så kommer det ju bli så.
    Menmen, så länge den e frisk o pigg när den kommer så är ju det viktigast Hjärta

• ondar
    Stefanie skrev 2010-12-09 11:19:42 följande:
    Ludicrous:
    Kanel ska ha samma effekt som hallonbladste och färsk ananas. Fast jag tror man behöver få i sig mycket....

Jag har så himla ont i svalget. Och ett galet tryck neråt idag. Drömde att vattnet gick, surt för det gjorde det inte! 
    Vi får se hur dagen blir, det känns lite konstigt nere i magen...

Jag har satt en ny deadline med Liten  - På måndag senast. Lucia. Jag tänker inte vänta längre än så. Tror ni att Liten lyssnar på det?! Glad

Det sjuka är att om den inte kommit det 16 december så ska jag gå på konsert i globen då, hur f*n orkar man med det? Gör man det? Det är Björn skifs med min mamma och mormor. Jag har hela tiden räknat med att jag ligger på förlossningen då, men vi får väl se.
    Vågar du gå=)? Jag e så himla nervös för att vattnet ska gå när jag inte e på hemmaplan:P. Känns både "pinsamt" o krångligt
  • ondar

Ska vara hos Bm om en timma, håll tummarna nu att jag har jättefel i mina aningar o att bebis ligger rätt:)

• ondar

Tack för tummar!
    Tyvärr hade jag rätt. Bebis ligger i säte. Så imorrn ska jag o Pappan till Näl _igen_ och ha ett samtal med en läkare om hur vi ska gå vidare.
    Min barnmorska tyckte inte att jag behövde fasta eller ta med väskan. Hon tror att om det blir kejsarsnitt så kommer de hålla tummarna för att vattnet inte går över helgen o isf göra det nästa vecka och blir det något annat bestämt så kommer de ändå vilja vänta över helgen, hon var iaf tydlig när hon bokade tiden om att jag är väldigt skeptisk till fler vändningsförsök och att jag inte tänker föda i säte..

Fortsättning följer:P. 40+1 idag.

• ondar
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-09 17:59:08 följande:
    förstår om du inte vill föda i säte...trist att bebis busen vänt sig jue!! Hoppas de går bra i morron på läkarbesöket
    ja, dessutom "får" man inte det hos oss så det e inget större alternativ även om jag hade velat riskera det:).
    Tack:)!!
  • ondar
    Cissi7006 skrev 2010-12-09 17:49:58 följande:
    Ondar - så tråkigt att bebisen är i säte, lycka till på läkarbesöket imorgon!
    tack {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden December Bebis 2010 :)