December Bebis 2010 :)
Fick som mensvärk hela dagen igår. Och idag var det sammandragningar nästan hela tiden plus ont långt ner när jag gick. Så jag gjorde som de bett mig om på förlossningen och ringde in och förklarade läget. Att bebis ligger i tvärläge och att den ska vändas rätt innan förlossningen kommer igång på riktigt, riktigt. Så jag o pappan blev ombedda att komma in för en titt:).
I bilen på vägen in skakade magen till rätt rejält o jag började fundera på om den hade vänt sig rätt, men när jag kände efter så kändes det inte så.
På undersökningen tyckte barnmorskan att hon helt säkert kände ett huvud på höger sida o det var helt tomt där nere- som vanligt. Bebis brukar ligga med huvudet på vänster så den hade alltså flyttat sig åt "fel håll" på vägen in.
Låg med ctgapparaten och då skakade magen till rätt rejält ännu en gång.
Och när läkaren undersökte så låg bebis rätt:D. Duktig bebis
.
De dubbelkollade med ultraljud förstås och huvudet låg så fint neråt- äntligen!
38+3 idag så så dags att lägga sig rätt nu :P..
Läkaren undersökte mig och hon var mycket mer försiktig än hon som kollade i förrgår så idag gjorde det inte alls lika ont:). Det var lite lite grann kvar av tappen att utplånas och den har börjat öppna sig lite grann.
Med det klart så åkte vi hem igen:). För min del kan den få ligga kvar iaf en vecka till men den är givetvis välkommen och hett efterlängtad när den nu bestämmer sig för att anlända:).
Vi har snöstorm här i stan så vill helst inte alls behöva åka in till Näl en gång till i det här vädret.
Det positiva nu är ju att vi i lugn o ro kan vänta tills värkarna är täta alternativt att vattnet har gått och jag slipper vara nervös över att jag ska missa tidiga tecken.
Lite komiskt dock att första gången på Näl på vändningsförsöket så pratades det om kejsarsnitt om vändningsförsöket inte funkade.
Andra gången så nämndes inte kejsarsnitt alls av den läkaren utan hon tyckte att vi skulle vända bebis rätt när förlossningen har kommit igång eller när jag e mogen för att sättas igång.
Idag så sa denna läkaren att de inte vänder bebis på jourtid och frågade om jag inte hade fått en tid för kejsarsnitt.
Tänk va olika de gör på samma ställe!
För min del så har ännu ett vändningsförsök mot ett kejsarsnitt vart som att välja mellan pest eller kolera så för mig gjorde de inget att jag inte fick "välja" sist. Och jag hoppas med allt jag har att bebis ligger kvar i rätt läge nu:).

.