• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-26 09:03:54 följande:
    Jag läste det igår i mina papper jag fick av min barnmorska skulle ju kolla tiden så läste jag och såg att jag skulle göra dessa saker ååh nu jävlar längtar jag
    Kanske man kan lista ut med hjärtslag om det är en kille eller en tjej

Du kommer få lyssna du med när har du tid till inskrivning eller du kanske redan har haft?
    Jga har inte haft och har det nu därför är detta lagom tid att lyssna redan
    Jag har ju bf 22 dec så gumman du e inte sist uta hehe jag e ju med dig iaf
    (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯)
    Man får inte lyssna på hjärtljuden här förrän efter RUL. (Momalicious o jag bor nära varann)
    Fast de kanske gör något olika hos olika bms även här?
    Men här har ingen undersökning gjorts alls huruvida barnet lever eller ej osv utan första gången någon "närmar sig det" är i vecka arton. Så man längtar ju verkligen till RUL just så man verkligen vet att pyret mår bra:).
    Avis på dig 2barnsmamma;)
  • linn78
    ondar skrev 2010-06-26 10:21:21 följande:
    Man får inte lyssna på hjärtljuden här förrän efter RUL. (Momalicious o jag bor nära varann)
    Fast de kanske gör något olika hos olika bms även här?
    Men här har ingen undersökning gjorts alls huruvida barnet lever eller ej osv utan första gången någon "närmar sig det" är i vecka arton. Så man längtar ju verkligen till RUL just så man verkligen vet att pyret mår bra:).
    Avis på dig 2barnsmamma;)
    Det är samma här. Inskrivning ca v 10 sen träffar man inte bm förrän runt v 25 efter RUL, och då lyssnar man första gången på hjärtat
  • ondar

Linn78: visst är det trögt o vänta så länge?

Är det någon mer än jag som har fått väldigt tidig värk överallt?
    Var hos läkaren förra veckan för att undersöka så jag inte har fått någon sjukdom då det i vecka 8 redan började med kraftig smärta i alla leder och det sitter i än(är i v 16+3). Det är en plåga på jobbet (jobbar inom vården) att gå ner på huk för att hjälpa till med vissa saker eller putta tunga rullstolar då det värker som attans och det strålar ner i bäckenet bak på låren osv.

Läkaren trodde att det är väldigt tidiga graviditetsbesvär, vet någon om dessa isf kan gå över eller är det så att om det väl har börjat så får man dras med det tills december?

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-06-26 06:54:28 följande:
    Och jag är i vecka 15 Flört Grattis till oss! Min mage växer ocskå, men det ser ganska lustigt ut för den växer typ uppifrån. Svårt att förklara, men hela magen är liksom svullen. Ser ut som jag är betydligt längre gången, om man tittar noga. Men jag har så stora kläder på mig så det är ingen som kommenterat ännu och resten vet om så inga kommentarer har jag fått.. Tuttarna växer dom också, haha.. Fast mina växer nog inte lika fort som dina. Kan fortfarande ha bhn jag köpte för två veckor sedan, men det börjar bli trångt!
    Ja grattis till oss! Tänk, innan jag var gravid tyckte jag att det lät så mycket att vara gravid i vecka 14-15 men nu känns det som ingenting! Tiden går så sjukt snabbt med! 
    Jag får bara, trots min mage, kommentarer av dom som vet. Jag skulle ALDRIG våga kommentera det om jag inte visst, för det skulle vara sååååå pinsamt om personen i fråga inte var gravid. Puh.
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-26 09:03:54 följande:
    Jag läste det igår i mina papper jag fick av min barnmorska skulle ju kolla tiden så läste jag och såg att jag skulle göra dessa saker ååh nu jävlar längtar jag
    Kanske man kan lista ut med hjärtslag om det är en kille eller en tjej

Du kommer få lyssna du med när har du tid till inskrivning eller du kanske redan har haft?
    Jga har inte haft och har det nu därför är detta lagom tid att lyssna redan
    Jag har ju bf 22 dec så gumman du e inte sist uta hehe jag e ju med dig iaf
    Jag kommer få lyssna efter vi gjort RUL, som ondar säger. Har typ besök hos BM i vecka 20 igen, och då ska jag säkert få höra. : )
    linn78 skrev 2010-06-26 10:14:31 följande:
    Grattis till nya veckor!! Själv gick jag in i v 18 idag!! Jäklar vad snabbt tiden går...  Snart halvvägs.
    Oh shit, redan vecka 18?! Ja, tiden går ju äckligt fort alltså! Grattis
  • Momalicious

Jag har faktiskt fått lyssna på bebisens hjärtljud idag! Fick en angelsound av en kompis för ett  tag sen, typ när jag var i vecka 11, men kunde inte hitta nåt. Idag hittade vi! Helt fantastiskt fint! Låg på 157-160

Dock fattar jag inte folk som vill använda den hela tiden. Okej, om man blir jäkligt orolig vid minskade fosterrörelser eller så kanske det kan vara skönt att ha men jag vet inte. Vi lyssnade en kort stund medans vi spelade in ljuden och sen slutade vi. Sjukt coolt var det iaf :D 

• ondar
    Momalicious skrev 2010-06-26 10:54:29 följande:
    Jag har faktiskt fått lyssna på bebisens hjärtljud idag! Fick en angelsound av en kompis för ett  tag sen, typ när jag var i vecka 11, men kunde inte hitta nåt. Idag hittade vi! Helt fantastiskt fint! Låg på 157-160

Dock fattar jag inte folk som vill använda den hela tiden. Okej, om man blir jäkligt orolig vid minskade fosterrörelser eller så kanske det kan vara skönt att ha men jag vet inte. Vi lyssnade en kort stund medans vi spelade in ljuden och sen slutade vi. Sjukt coolt var det iaf :D 
    Å va häftigtGlad
  • Momalicious
    ondar skrev 2010-06-26 10:57:27 följande:
    Å va häftigtGlad
    Ja, så sjukt coolt. Sambon fick agera undersökare och han hittade mitt hjärtljud hela tiden och jag sa "NEJ DET ÄR INTE RÄTT". Hade blivit seriöst orolig om fostret hade en puls på 75 haha. Sen fick jag ta över för jag är bäst (HAHA, skämt åsido) och hittade direkt hjärtljuden. Långt lååååångt ner mot där könshåret börjar växa typ. Några cm ovanför blygdbenet och ner till höger så lät det HÖGT du-dum du-dum du-dum. Hur fint som helst!
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-06-26 11:12:56 följande:
    Ja, så sjukt coolt. Sambon fick agera undersökare och han hittade mitt hjärtljud hela tiden och jag sa "NEJ DET ÄR INTE RÄTT". Hade blivit seriöst orolig om fostret hade en puls på 75 haha. Sen fick jag ta över för jag är bäst (HAHA, skämt åsido) och hittade direkt hjärtljuden. Långt lååååångt ner mot där könshåret börjar växa typ. Några cm ovanför blygdbenet och ner till höger så lät det HÖGT du-dum du-dum du-dum. Hur fint som helst!
    WoW:D. Får man räkna hjärtljuden själv eller finns det nån grej som gör det åt en på den där angelsound? Låter verkligen jättehäftigt:D. Det måste väl samtidigt vara svårt att hålla sig ifrån att lyssna ofta när man äger en sån?
    Har sett att det har säljt sånna på tradera, kanske skulle köpa mig en:)
  • linn78
    ondar skrev 2010-06-26 10:35:21 följande:
    Linn78: visst är det trögt o vänta så länge?

Är det någon mer än jag som har fått väldigt tidig värk överallt?
    Var hos läkaren förra veckan för att undersöka så jag inte har fått någon sjukdom då det i vecka 8 redan började med kraftig smärta i alla leder och det sitter i än(är i v 16+3). Det är en plåga på jobbet (jobbar inom vården) att gå ner på huk för att hjälpa till med vissa saker eller putta tunga rullstolar då det värker som attans och det strålar ner i bäckenet bak på låren osv.

Läkaren trodde att det är väldigt tidiga graviditetsbesvär, vet någon om dessa isf kan gå över eller är det så att om det väl har börjat så får man dras med det tills december?
    Just det att det strålar ner i benen låter som foglossning tycker jag. Jag blev sjukskriven runt v 30 sist pga svår foglossning men när bebis fixerade sig så stabiliserade sig hela bäckenet och jag mådde toppen sista veckorna. Så jag hoppas på något liknande denna gång för jag har mycket problem redan nu också. Har man tur så går det över, eller inte blir värre åtminstone. Men det är så olika för alla. Har du tur så behöver du inte ha besvär hela gravven.
  • ondar
    linn78 skrev 2010-06-26 11:47:41 följande:
    Just det att det strålar ner i benen låter som foglossning tycker jag. Jag blev sjukskriven runt v 30 sist pga svår foglossning men när bebis fixerade sig så stabiliserade sig hela bäckenet och jag mådde toppen sista veckorna. Så jag hoppas på något liknande denna gång för jag har mycket problem redan nu också. Har man tur så går det över, eller inte blir värre åtminstone. Men det är så olika för alla. Har du tur så behöver du inte ha besvär hela gravven.
    Ja visst låter det som det? Tack för svaret, ja då är det bara o hoppas att kroppen skärper till sig om ett tag:). Har läst att det ska vara bra för bäckenet att cykla osv? Kan det också hjälpa till så foglossningen försvinner kanske?
    Är ute o går några mil om dagen me hunden plus att man går inom arbetet så om ja även cyklar till o från jobbet hela sommaren kanske det blir bättre *hoppas*
    Hoppas verkligen det reder upp sig för dig snart!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)