• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Minifer

det här med att man inte får vet kön på RUL pga abortrisk tycker jag är så genomfånigt att det inte är sant! Man har ju RUL v 18-20, efter vecka 18 måste socialstyrelsen tillåta abort, så om jag vill göra abort pga kön får jag ju inte det ändå, eftersom de aldrig skulle tillåta det, så varför bängla om det när så många så gärna vill veta liksom. Töntigt. Grr. (sedan är det ju också en diskussion om hur roktigt sjuk i huvudet en person måste vara för att föda ut sitt barn efter nästan en halv graviditet för att det är "fel kön" men det är en annan historia.

Här i skåne får man veta i alla fall som väl är! =)

När jag väntade kille sist låg det mellan 150-160 hela tiden

moma: Jag kan forfarande inte föreställa mig att bli kallad mamma, men väntar ivrigt på att alla BABABABADADDADADADA ska bli MAMMA, haha!

majmamman: Det är nog jäkligt kul att se oavsett vad, men desto större bebisen är desto bättre blir det väl tror jag. Säger de inte att v 28 är allra bäst? Jag gjorde 3D/4D i 27+1 och fick jättefina bilder, har ett par i galleriet under starka bilder och en film när han suger på navelsträngen om du vill kolla

• loisan31
    Momalicious skrev 2010-06-23 21:29:29 följande:
    Över 140 för tjejer, under 140 för killar. Men ja, jag vet inte om jag tror så mycket på det ;) Dock ska det bli kul att se om skrönorna stämmer sen när man fått veta könet
    Emelle skrev 2010-06-23 18:27:19 följande:
    Hej!!

Ja nu är det ju RUL som är på allas tankar!! Känns som om det är långt kvar för oss, men det kommer gå fort. Första Måndagen (v33) efter semestern  så har vi tid! Ska bli spännande.
    Vi ska ta reda på kön. Är sååå nyfiken. Har flera väninnor som ligger ett par veckor före mig och fått reda på det nyligen, vilket inte precis stilalr ens egna nyfiken het...ett dugg!!

Har varit ledig med barnen en vecka nu (skön start på sommarlovet) men i morgon blir det dagis/fritids och jobb igen. BLÄ! Ska jobba i 8 dagar, enda tills nästa tordag. Hela midsommar helgen mao...Inte såå lockande. men sen går det snabbt och snaaart ska vi med få semester. Längtar så jag spricker!
    Har varit på starnden idag. Många som badade...dock inte jag
    Samma här. Har en väninna som är i v 23 och fick reda på könet på sin i måndags, en flicka. Det gjorde det 1000 gånger värre. Nyfikenheten alltså ;) 

Jag fick förresten en chock för ett par dagar sen när jag insåg att jag ska bli mamma. Jag har ju (såklart) tänkt på det innan, men nu gick det upp för mig att nån kommer kalla mig mamma i framtiden. Många av er andra har ju redan barn, men det är en helt surrealistisk tanke alltså! Fast en bra tanke men helknäpp ändå haha. 
    Jag kan säga att det inte stämmer, jag fick en liten kille dec 2009 och hans hjärtljud låg runt 150 nästan konstant när de lyssnade och det är ju som sagt en liten pojk.

Lycka till här i tråden, hoppas innerligt att allt går bra för er. Underbart att få barn.

Loisan31
    Min underbara son är snart 7 månader, älskar honom enormt mycket.
  • Momalicious
    loisan31 skrev 2010-06-23 23:11:15 följande:
    Jag kan säga att det inte stämmer, jag fick en liten kille dec 2009 och hans hjärtljud låg runt 150 nästan konstant när de lyssnade och det är ju som sagt en liten pojk.

Lycka till här i tråden, hoppas innerligt att allt går bra för er. Underbart att få barn.

Loisan31
    Nej precis, jag tror inte direkt på det där heller. De flesta sådana skrönor stämmer ju inte. :)
    Minifer skrev 2010-06-23 23:05:44 följande:
    det här med att man inte får vet kön på RUL pga abortrisk tycker jag är så genomfånigt att det inte är sant! Man har ju RUL v 18-20, efter vecka 18 måste socialstyrelsen tillåta abort, så om jag vill göra abort pga kön får jag ju inte det ändå, eftersom de aldrig skulle tillåta det, så varför bängla om det när så många så gärna vill veta liksom. Töntigt. Grr. (sedan är det ju också en diskussion om hur roktigt sjuk i huvudet en person måste vara för att föda ut sitt barn efter nästan en halv graviditet för att det är "fel kön" men det är en annan historia.

Här i skåne får man veta i alla fall som väl är! =)

När jag väntade kille sist låg det mellan 150-160 hela tiden

moma: Jag kan forfarande inte föreställa mig att bli kallad mamma, men väntar ivrigt på att alla BABABABADADDADADADA ska bli MAMMA, haha!

majmamman: Det är nog jäkligt kul att se oavsett vad, men desto större bebisen är desto bättre blir det väl tror jag. Säger de inte att v 28 är allra bäst? Jag gjorde 3D/4D i 27+1 och fick jättefina bilder, har ett par i galleriet under starka bilder och en film när han suger på navelsträngen om du vill kolla
    Ja, visst är det fånigt. I så fall väntar jag hellre tills efter man inte får göra abort utan socialstyrelsens tillstånd så man kan få reda på kön. Dock var det tydligen incidenter med barnmorskor som blivit mordhotade (alltså... herregud?!) för att de misstagit sig på könet. Men i ärlighetens namn, de flesta RUL utförs ju efter gränsen för abort passerat och man kan ju inte direkt ljuga för socialstyrelsen och påstå att det finns någon missbildning som inte finns. Det hela är så löjligt så. Men men, vi får vänta tills vårt 3D/4D. :)
    MajMamman08 skrev 2010-06-23 21:43:39 följande:
    Den tanken om mamma hade jag med då jag väntade mitt första Tyckte de skulle kännas skit konstigt o bli kallad mamma,lixom JAG?? ibland fattar ja fortfarande inte att det är mig sonen skriker på när han säger MAMMA...hehe!
    ah ok...=) få se om de håller i sig då med hjärtljuden...ska kolla hur hjärtljuden låg me min son......vill ju gärna ha en tjejja nu
    Mig spelar det ingen roll vad det blir, även om jag erkänner att jag väldigt gärna vill ha en tjej. Men som sagt, det spelar ingen roll bara det blir ett friskt barn. :)

Nu är det bums i säng! Sambon ville hälsa tråden Kram på er 

• 3 barns mamma84
    MajMamman08 skrev 2010-06-23 21:08:18 följande:
    Wiiihooo! Idag fick jag lyssna på bebis hjärtljud,så fina=) Skönt o få ännu mer garanti att de e ok där inne! längtar ju så tills man känner sparkar!

hjärtljuden låg på 140-142. Vet nån vad "skrönan" säger att hjärtljuden ska ligga på om det är en kille el tjej??

Fick även en RUL tid,vecka 28 shit e ju nära nu jue!!! Hoppas man kan se könet då med

'Emelle: Vet jag vilka dina vänninor e som ska ha barn??
    Jag vet en till tjej som ska ha i dec,som ska ha våran lägenhet sen när vi flyttar,hehe!
    Fler o fler poppar upp,trodde ja skulle bli typ ensam i staden o föda i dec
    Rul i vecka 20 den 29 juli själv så om 1 mån
    Om 35 dagar hahahaha
    Om 5 dagar har jag Inskrivning hos Barnmorskan (jormore)

Min dotter låg på 140--144 och det blev en Ebba
    Sonen låg på 144--155 och det blev en Amadeus
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Vecka 15 idag

• linn78

Ni som ska ha i början av december, hur högt går er livmoder om ni känner efter? Jag tycker min är väldigt högt, är redan vid naveln. Fast det är kanske vanligt att den är större när man är omföderska eller? Är i v 16+5 idag

Rul börjar närma sig här också, 1,5 v kvar=) Vem är först ut? Någon som har tid nästa vecka?

• 3 barns mamma84
    linn78 skrev 2010-06-24 07:37:06 följande:

Ni som ska ha i början av december, hur högt går er livmoder om ni känner efter? Jag tycker min är väldigt högt, är redan vid naveln. Fast det är kanske vanligt att den är större när man är omföderska eller? Är i v 16+5 idag

Rul börjar närma sig här också, 1,5 v kvar=) Vem är först ut? Någon som har tid nästa vecka?

När jag ligger ner känner jag min den går upp till naveln redan men det e nog normalt ?? Man säger ju att livmodern är lika stor som en grappefrukt nu.. och då går den upp till naveln
    Jag är i vecka 15 men tror fortfarande vecka 16
  • Jerseygirl

Det där att bli kallad mamma... min son på 20månader kallar mig Iar (nästan mitt namn) det känns ännu mer konstigt kan jag säga. Men det beror på att hans kusin som är ett halvår äldre och den stora idolen kallar mig det. Men ibland får jag vara "mamma" och det är rätt skönt faktiskt... Dom är för söta.

Nu är det midsommar och långhelg och sen 1 vecka kvar till semestern. Underbart, har aldrig längtat så efter att vara ledig. Verkar bli fint väder dessutom, mmmmm
    {#emotions_dlg.flower}
    Jag fick en blödning i söndags, inte jättemycket men ändå så det rann. Försvann lika snabbt som det kom. Blev lugnad av min BM men det var ändå kusligt, och jag har inte RUL förrän 20juli. Men allt känns ok och det har inte blött mer men det är svårt att släppa riktigt.

Hoppas ni får en skön midsommar och hoppar grodorna försiktigt, inga stukningar pga instabila leder!

Solig

• MFJG

Mopplis - Han gör en massa olika böjningar och skit..Jag kontaktade min barnmorska som skickade mig till MVC´s egna läkare..Tror inte vårdcentralen kan hjälpa. Gick till dem förra och hon tyckte att det kan inte va foglossning, 2 dagar senare va jag hos MVC läkaren och han sa klart det är foglossning..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)