• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • wildahallon
    Smurfen83 skrev 2010-06-23 16:01:11 följande:
    Har en liten fråga.
    Vi har RUL 5/7 men man får bara ta med sig en person!
    Förr i tiden hade ja för mig att man fick ta med sig fler... Har jag fel??
    Är det bara här hemma som dom har att bara en person får följa med??
    Nån som vet?? Kram
    Här i Dalarna får man bara ta med sig en person!
  • Momalicious
    Smurfen83 skrev 2010-06-23 16:01:11 följande:
    Har en liten fråga.
    Vi har RUL 5/7 men man får bara ta med sig en person!
    Förr i tiden hade ja för mig att man fick ta med sig fler... Har jag fel??
    Är det bara här hemma som dom har att bara en person får följa med??
    Nån som vet?? Kram
    Min barnmorska sa att man max får ta med två personer och inga barn under 12 år. Detta är i västra götaland.
  • MFJG

NhjärtaD - Ja vi ska ta reda på könet om det går. Så nyfikna på vad det är. Fast jag tror mig veta till 99% redan nu ;)

Varit hos läkaren idag och fått konstaterat foglossning. Jag visste redan om det, men nu har läkaren konstaterat det och förhoppningsvis så får jag tid hos KK´s egna sjukgymnaster och kan få akupunktur. Däremot sjukskrev han inte mig. För tydligen skulle jag ringa försäkringskassan först? Skit skumt. Sist blev jag sjukskriven HELA graviditeten.. 

• Emelle

Hej!!

Ja nu är det ju RUL som är på allas tankar!! Känns som om det är långt kvar för oss, men det kommer gå fort. Första Måndagen (v33) efter semestern  så har vi tid! Ska bli spännande.
    Vi ska ta reda på kön. Är sååå nyfiken. Har flera väninnor som ligger ett par veckor före mig och fått reda på det nyligen, vilket inte precis stilalr ens egna nyfiken het...ett dugg!!

Har varit ledig med barnen en vecka nu (skön start på sommarlovet) men i morgon blir det dagis/fritids och jobb igen. BLÄ! Ska jobba i 8 dagar, enda tills nästa tordag. Hela midsommar helgen mao...Inte såå lockande. men sen går det snabbt och snaaart ska vi med få semester. Längtar så jag spricker!
    Har varit på starnden idag. Många som badade...dock inte jag

• Mopplis
    MFJG skrev 2010-06-23 17:59:13 följande:
    NhjärtaD - Ja vi ska ta reda på könet om det går. Så nyfikna på vad det är. Fast jag tror mig veta till 99% redan nu ;)

Varit hos läkaren idag och fått konstaterat foglossning. Jag visste redan om det, men nu har läkaren konstaterat det och förhoppningsvis så får jag tid hos KK´s egna sjukgymnaster och kan få akupunktur. Däremot sjukskrev han inte mig. För tydligen skulle jag ringa försäkringskassan först? Skit skumt. Sist blev jag sjukskriven HELA graviditeten.. 
    Vad gör läkaren för undersökning och vad grundar han foglossningen på? Ringde du till vårdcentralen eller what?

Känns som jag måste göra något åt min foglossning- förra gången lät jag det gå för långt och det har man fått lida för
  • MajMamman08

Wiiihooo! Idag fick jag lyssna på bebis hjärtljud,så fina=) Skönt o få ännu mer garanti att de e ok där inne! längtar ju så tills man känner sparkar!

hjärtljuden låg på 140-142. Vet nån vad "skrönan" säger att hjärtljuden ska ligga på om det är en kille el tjej??

Fick även en RUL tid,vecka 28 shit e ju nära nu jue!!! Hoppas man kan se könet då med

'Emelle: Vet jag vilka dina vänninor e som ska ha barn??
    Jag vet en till tjej som ska ha i dec,som ska ha våran lägenhet sen när vi flyttar,hehe!
    Fler o fler poppar upp,trodde ja skulle bli typ ensam i staden o föda i dec

• MajMamman08

HJÄLP!!!
     nu blev ja kluven! Bokade nyss ett 3D ultraljud,kommer då vara i v 21. kanske för tidigt?? kanske skulle tagit typ v 25 el något?? Tusan nu ångrar jag mig så dant!!! Hoppas de går o ändra tid!! Man borde ju se mer hur bebisen ser ut i v 25???

• Momalicious
    MajMamman08 skrev 2010-06-23 21:08:18 följande:
    Wiiihooo! Idag fick jag lyssna på bebis hjärtljud,så fina=) Skönt o få ännu mer garanti att de e ok där inne! längtar ju så tills man känner sparkar!

hjärtljuden låg på 140-142. Vet nån vad "skrönan" säger att hjärtljuden ska ligga på om det är en kille el tjej??

Fick även en RUL tid,vecka 28 shit e ju nära nu jue!!! Hoppas man kan se könet då med

'Emelle: Vet jag vilka dina vänninor e som ska ha barn??
    Jag vet en till tjej som ska ha i dec,som ska ha våran lägenhet sen när vi flyttar,hehe!
    Fler o fler poppar upp,trodde ja skulle bli typ ensam i staden o föda i dec
    Över 140 för tjejer, under 140 för killar. Men ja, jag vet inte om jag tror så mycket på det ;) Dock ska det bli kul att se om skrönorna stämmer sen när man fått veta könet
    Emelle skrev 2010-06-23 18:27:19 följande:
    Hej!!

Ja nu är det ju RUL som är på allas tankar!! Känns som om det är långt kvar för oss, men det kommer gå fort. Första Måndagen (v33) efter semestern  så har vi tid! Ska bli spännande.
    Vi ska ta reda på kön. Är sååå nyfiken. Har flera väninnor som ligger ett par veckor före mig och fått reda på det nyligen, vilket inte precis stilalr ens egna nyfiken het...ett dugg!!

Har varit ledig med barnen en vecka nu (skön start på sommarlovet) men i morgon blir det dagis/fritids och jobb igen. BLÄ! Ska jobba i 8 dagar, enda tills nästa tordag. Hela midsommar helgen mao...Inte såå lockande. men sen går det snabbt och snaaart ska vi med få semester. Längtar så jag spricker!
    Samma här. Har en väninna som är i v 23 och fick reda på könet på sin i måndags, en flicka. Det gjorde det 1000 gånger värre. Nyfikenheten alltså ;) 

Jag fick förresten en chock för ett par dagar sen när jag insåg att jag ska bli mamma. Jag har ju (såklart) tänkt på det innan, men nu gick det upp för mig att nån kommer kalla mig mamma i framtiden. Många av er andra har ju redan barn, men det är en helt surrealistisk tanke alltså! Fast en bra tanke men helknäpp ändå haha. 
  • MajMamman08
    Momalicious skrev 2010-06-23 21:29:29 följande:
    Över 140 för tjejer, under 140 för killar. Men ja, jag vet inte om jag tror så mycket på det ;) Dock ska det bli kul att se om skrönorna stämmer sen när man fått veta könet
    Emelle skrev 2010-06-23 18:27:19 följande:
    Hej!!

Samma här. Har en väninna som är i v 23 och fick reda på könet på sin i måndags, en flicka. Det gjorde det 1000 gånger värre. Nyfikenheten alltså ;) 

Jag fick förresten en chock för ett par dagar sen när jag insåg att jag ska bli mamma. Jag har ju (såklart) tänkt på det innan, men nu gick det upp för mig att nån kommer kalla mig mamma i framtiden. Många av er andra har ju redan barn, men det är en helt surrealistisk tanke alltså! Fast en bra tanke men helknäpp ändå haha. 
    Den tanken om mamma hade jag med då jag väntade mitt första Tyckte de skulle kännas skit konstigt o bli kallad mamma,lixom JAG?? ibland fattar ja fortfarande inte att det är mig sonen skriker på när han säger MAMMA...hehe!
    ah ok...=) få se om de håller i sig då med hjärtljuden...ska kolla hur hjärtljuden låg me min son......vill ju gärna ha en tjejja nu
  • MajMamman08

nu har jag sprungit i glott vad hjärtljuden låg på när jag väntade sonen....Alla gånger vi mätte så låg de över 140..hehe så mellan 142-150 låg de.....
    så nja,då kan jag inte förlita mig på de,hehe!!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)