Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

Inte bra o vara med i en december tråd....man känner sig efter! hehe. Loke är nu 4mån o 3v tror jag det blir. Började med potatis förra veckan som inte var populärt. Gav morot idag o han grimascherade varje gång han fick in morot i munnen, men svalde det. Han åt faktiskt mycket! Tror det blev för mkt....misstänker att han fick ont i magen vid läggningen. :(
    Nästa vecka blir det potatis o morot sen potatis o palsternacka sen är det dax för ärtor o majs.....vad gör man efter det? =)
    En tanke slog mig. Potatis är blä o frysa in o tina, men hur är det om man blandar potatis med morot o palsternacka o fryser in.....går det bra????? :/

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    toksnippa skrev 2011-06-01 21:43:22 följande:
    suzzy: det går utmärkt o frysa potatispuré med någon grönsakspuré!
    Ok, va bra. Får ställa mig o koka lite i helgen o frysa in.
    Men, hur tinar man? Måste läsa boken igen! =) hehe
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-06-03 09:20:20 följande:
    Här var det sannerligen dött. Idag ska jag klippa mig! Ska åka om en stund. Ska bli sååå skönt med en uppfräschning. Har inte klippt mig sen i november... 2009!!! Så det behövs verkligen ;)

Har sovit konstigt i natt så axeln är helt paj. Hoppas diklofenaken jag tryckte i mig hjälper!
    Jag fick i julklapp en uppfräschning av håret, brynplockning & färgning, sitta i massagestol o få håret klippt. Har gjort det idag. Riktigt skönt så nu känner man sig fräsch o snygg. Tänk va lite håret kan göra! =) Skönt o få lite egentid. Ska boka tid med en kompis o få håret färgat med! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-03 15:05:07 följande:
    Någon som fortfarande tappar hår?
    Japp! =)
    Men jag helammar fortfarande!
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-03 15:16:46 följande:
    Åååh vad härligt kommer det Massa mjölk än?
    Ja, det verkar som det. Han glufsar i sig! =) Tänker amma läääääääänge! =)
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-03 15:20:46 följande:
    Hur vart har ni idag? Jag sitter ute med familja och har 23 c nu
    Vet inte hur varmt, men sitter på balkongen där solen inte lyser, tyvärr, o det är skönt även i skuggan!
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-05 02:17:22 följande:

Dags att sova då haha sjuka jag men jag är en natt uggla hohohohooooo hahaha imorgon är man väl uppe igen kl 06 hoppas han vaknar kl 08 istället. Mannen min jobbar än kommer hem kl 05 ca .. barnen sover gott och jag ska väl ''planera'' säng saken ta fram kudden o somna sött

Måste bara säga min stora pojk har 1 tand uppe och 1 tand nere ser så sjukt ut haha men fan vad han e söt är det vanligt att få tand uppe är det inte nere man igentligen ska få innan ? han blir 6 månader ju. Jag märkte detta idag att han hade tand där uppe nämligen och mannen min fick också känna

Att du orkar vara uppe så länge! Jag är helt död kl 22! =) Men du kanske får sova på nätterna! =)
    Vanligast är att barn får 2 tänder i nedre käken först, men det är nog olika från barn till barn. Loke har två röda prickar i nedre käken. Har han haft sen han var 3 mån. Blir 5 mån nästa vecka. Dom borde bryta fram snart. Gud va han dregglar o tuggar på sina fingrar o händer! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-05 10:32:13 följande:

hahaha jag gick i säng kl 03:18 elias vaknade kl 04 och 06 och sover än i sin säng tillsammans med sambon som kom hem från jobbet kl 05 tiden så jag får ju sova helt klart kanske därför jag vågar vara uppe längre tid själv och det är super mysigt

Ja här e det ju massa dregglande med och hans favorit är ju att bita mig i fingre och det gör ont haha men han e ju bara så gullig

Amadeus fick första tanden nere när han var 2 månader och sen kom tanden uppe när han var 3 månader och sen ploppade alla tänder ut herregud haha han hade alla 20 tänder när han var 2 år gammal.

Ebba fick första tanden nere när hon var 5-6 månader och sen kom dom ploppandes här och där och hon hade alla sina 20 tänder när hon var 4 år gammal så STOR skillnad där.

Jag har ju också fått för mig att tänderna ska komma först nere och sen efter ett tag uppe men barn är ju så himla olika så något specielt ska elias också ha då

Loke vaknar kl 23, 3, 5, 6.30, 8. Nu för tiden har han fått för sig o sova på morgonen vilket jag gillar. Så han vaknar allt mellan 9-11 nu för tiden!
    Folk frågar hur ofta han vaknar på natten, svårt o säga, natten är olika för alla.......brukar säga 2ggr/natt............ =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-05 10:52:27 följande:

Härligt men vad är natt när man ska säga dom går upp på natten ? natt för mig är ju kl 03och morgon kl 06 så då vaknar han vara 1 gång på natten ju. Hur tänker du om detta ? när är det natt ? Loke vaknar ju bara 1 gång på natten han med kl 03 för 06.30 är ju morgon

Vad ska ni hitta på idag ? jag ska iaf iväg med familja och åka till stan och titta efter födelsedagsprecenter till ebba men vet inte vad jag ska köpa Ebba sa till pappa igår att hon önskade sig en ''hamser'' leksaks hamster som ja går med batterie och springer runt hmm leksaks namn vet ajg inte vad det heter något himla konstigt något som många små flickor vi ha nu känns det som sen en cykelhjälm också en blommig råsa om jag hittar.

kl 3 o 5 är natt för mig. Fast eg är ju 5 morgon! =) Jag gick upp 5 när jag pendlade till jobbet. Men det varierar när han vaknar, men oftast är det dom tiderna han vaknar. =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

När fick ni tillbaka eran mens? Jag helammar, äter cerazette o igår hade jag lite röda flytningar.......rosa aktigt och idag har jag ont i nedre delen av magen. Känns som lätta värkar igen. hihi

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-06-06 21:17:55 följande:
    Jag önskar att det inte gått så fort att bli gravid första gången. Missförstå mig rätt nu, jag klagar inte på det egentligen, men nästa gång är det ju svårt att ställa in sig på att det kan ta längre tid. Dessutom hade det varit trevligt om det tagit några månader så att man kunde köra oskyddat och så blir det när det blir liksom och inte göra en så stor grej av det.

Som sagt, hoppas ingen tar illa upp. Jag hoppas ni fattar vad jag menar. Bara för det här kommer vi väl få hålla på ett år innan det tar sig nästa gång :p
    Vi försökte i tio månader innan jag blev gravid. Då hade jag slutat med p-piller. Nu tänker jag skaffa p-stav tror jag o då går det lite fortare när man tar ut den sen....så det gäller o planera o ta ut den "rätt" månad så det inte blir januari barn igen! =)
    Loke 11/1-2011
Svar på tråden December Bebis 2010 :)