Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Det gjorde min när jag vänta Nova. Då kom bristningarna :(

• ludicrous
    Emelle skrev 2010-12-09 16:41:16 följande:
    ÄlskarNova har äntligen fått sin pojke!!
    Och han är JÄTTEsöt vill jag lova er.

Låter henne berätta själv sen, men nu är han äntligen ute i allafall.
    Inte har det väl tagit såhär lång tid om vattnet gick den femte? :S Har hållt utkik på webbisar men dom ligger ju inte ute där :(

Har varit på stan och på fika hos min mormor idag, försökt mig på att göra pannkakor o nu e jag heeeelt slut! Inte i kroppen så det värker o så, utan jag är mest utmattad o vill sova. O jag blir så irriterad, kan laga vilken jäkla mat som helst, är vegetarian men kan laga kötträtter som går hem, men inte faan kan jag göra pannkakor!!!!!
  • ludicrous
    Emelle skrev 2010-12-09 18:07:38 följande:
    ludicrous skrev 2010-12-09 17:59:49 följande:
    Inte har det väl tagit såhär lång tid om vattnet gick den femte? :S Har hållt utkik på webbisar men dom ligger ju inte ute där :(
    Jo han kom igår kväll. Hon får berätta om detaljerna själv när hon kommer online.
    Ok =)

Mysigt med slempropp ;D haha
  • ludicrous
    Jejja82 skrev 2010-12-09 20:18:57 följande:
    Varning för lite gnäll!
    Mina förvärkar började i måndags och har varit ganska tuffa, framförallt på nätterna.
    Detta med givet resultat, får inte sova alls!
    På onsdag dag så lossar slemmisen och värkarna fortsätter.
    Natten till idag är jag åter uppe och vankar, känner plötsligt att något rinner ur mig.
    Jag kunde inte avgöra om det var vatten eller ej pga att jag redan hade binda på mig pga slemmisen
    som har fortsatt komma ut stötvis.
    Ringer iaf förlossningen och åker in på kontroll i natt vid 4 tiden,
    Barnmorskan kunde inte hitta något spår av vatten = vi åker hem igen.
    Får med mig två citodon som skall hjälpa mig att sova.
    Somnar helt utmattad i morse och sover kanske 5 himmelska timmar.
    Vaknar sen av värkar och går upp.
    Så nu sitter, ligger, går och står jag med mina värkar återigen.
    Det är allt mellan 2 och 7 minuter mellan dom och vissa går att andas fint igenom medans dom flesta
    gör att det känns som om jag skall gå av på mitten.
    Varken bad, vetekudde eller tabletter gör någon skillnad!
    Jag vet samtidigt att det inte är roligare att vara på sjukhuset än hemma, men va trött jag är på att det aldrig drar igång på riktigt!!!!
    Sorry allihopa för mitt oerhört upplyftande inlägg!

Ljuset i tunneln är att läsa om alla bebisar som faktiskt sköter sig och väljer att komma till världen:)
    Grattis alla ni som har fått!!
    Har ni långt till förlossningen?
    O har nått vatten gått än?

Hoppas bebis kommer ut snart så du slipper det där :( När dottern kom började jag klocka starka starka förvärkar, som gick att ta sig igenom med stånk o stön på söndagskvällen, ut kom hon på onsdagsmorgonen.. det e skitjobbigt att gå omkring o ha ont hela tiden, kroppen får ju aldrig vila!
  • ludicrous
    Nu kanske jag är helt knäpp i huvudet, men blir det mycket hormonförändringar innan förlossning? (hoppas hoppas...) Jag är väldigt känslig för hormonförändringar, kan inte knapra p-piller å sånt, och nu senaste dagarna har jag för det första varit så djävulskt trött och kunnat sova dygnet runt, och min hy är också känslig mot hormonförändringar och jag har haft bättre hy än nånsin och så helt plötsligt så börjar jag få finnar igen, utan kostförändring. Ska vi hoppas på att det är nått skumt tecken?

Ikväll har jag bäddat ner mig i soffan med julmust, pepparkaksdeg och en Paradis-ask. Men inte fasiken är jag sugen ändå.. :( Ville bara åt "höstnougat" i Paradisasken ;D

Bebis knör och knör där inne och jag känner den också väldigt långt ner. Idag har det dessutom vrålhuggit till, känns typ som om h*n skulle slita i urinröret eller nått, fy helvete vad ont det gjort och jag kan tänka mig fixering.. ?
  • ludicrous

Först o främst- Grattis delifi! Hoppas du repar dig snart!!

- vaccinering: nej tack. Inte förra året o inte detta. Hittade en tråd här för ett tag sen om sambandet vaccinering-PSD... Så nej.
    Men däremot tror jag kroppen kan vänta med förlossning. Nova var beräknad till 29/12 (2005) men jag var förkyld i 3 veckor. Ut kom hon när förkylningen hade släppt! (11/1 2006).

Jag är så trött på att lägga mig på kvällarna och ha regelbundna förvärkar mentänka " känn inte efter för mycket anna.." men ändå bli sjukt besviken varje gång jag vaknar till i varenda känning e som bortblåst!

• ludicrous

MFJG- du har så rätt!! Man vet ju att NÅN gång kommer bebis och jag vill EGENTLIGEN ha ut bebis i januari istället för december och jag har egentligen 3 veckor kvar! Det är snart jul och sista veckorna borde gå så fort nu! Julstökar man ordentligt kanske det går snabbare, alla andra år säger man ju jämt att man inte hinner inför julen, nu ska vi utnyttja det o få tiden att flyga förbi!

• ludicrous

God kväll :) Grattis till alla nyabebisar!!

Idag har jag sovit som en tok men e ändå trött!! Dessutom kliar det på hela kroppen :( mage, rygg, hals, händer... You name it...:( har det inte gått över efter helgen ringer jag BM såklart, men det kan likagärna vara nått som kommer efter min antibiotikakur :)

Försöker skjuta bort tankarna på en decemberbebis och satsar på januari ist ;) njuter av tiden med sambo och barnen vi redan har nu ist. Tänker nog tröstshoppa lite imorgon :D

Nu är jag o dottern nerkurade i soffan med Peter Pan-film o lite chips :) sambon e på julmiddag med jobbet o ska på fest ikväll. Men innan dess ska vi allt få ihop den där spjälsängen!!

Imorgon e det pepparkaksbak !

Svar på tråden December Bebis 2010 :)