• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Malin o Henke
    Jessika82 skrev 2010-04-07 12:43:43 följande:
    vilken vecka är ni i?
    Jag är i vecka 7 (6+3)!! {#lang_emotions_sunny}

O JA!! GRATTIS TILL ALLA OSS SOM PLUSSAT O KOMMER FÅ (Förhoppningsvis) EN DECEMBER BEBIS!!!

//Malin
    HOPPAS nu att mitt lilla knytt mår bra!!!
  • MajMamman08
    Malin o Henke skrev 2010-04-07 09:26:39 följande:
    Hej!! Hoppr in här lite!! Jag plussade den 28/3, men den 29:e började jag blöd o blödde i 2 dygn väldigt sparsamt o bara ljusrött.. Ska på VUL på tisdag!! Men om allt är som det ska (vilket både jag o BM tror) så är det BF 4/12!!! HUR SKA MAN KUNNA VÄNTA SÅÅÅÅ LÄNGE???Såg att nån undrade om inskrivning,, Jag/vi ska på inskrivningssamtal den 17 Maj.. Så det är VÄLDIGT olika NÄR man ska göra det!! Men ring din barnmorska o tala om att du/ni plussat så får du ju veta!! Min BM tyckte att det var JÄTTE bra att jag ringde tidigt eftersom det var MÅNGA bebisar på G här i Norrköping o att tiderna var få!!HÅLLER ALLA MINA TUMMAR FÖR ER ALLA!! LYCKA TILL!!//Malin
    Grattis till plusset=) Hoppas inte de e nåe farligt!!! Vill med göra VUL sen,fick MF för 1 månad sen,så vill gärna kika så allt e ok denna gången!

Stoce skrev 2010-04-07 10:20:08 följande:
    Hjärtat kan man börja se från v 7 tror jag, men om jag inte hunnit dit så ser man väl i alla fall om det sitter där det ska och håller på att utvecklas. När jag bokade tiden frågade jag när man kan se hjärtat, och hon sa att det ska ha gått fyra veckor efter ägglossning. Först trodde jag att jag hade ägglossning på en tisdag, men flytningarna fortsatte till torsdag, så jag är inte helt säker. Borde dock ligga precis omkring fyra veckor när jag ska göra VUL, känns spännande samtidigt som det känns läskigt också - vill verkligen att allt ska stå rätt till. Jublar varje gång jag går på toa och det inte är något blod - och så ska det fortsätta!! Kom ihåg det magen!
    Samma här,så fort jag går på toa kikar jag i trosan och lika glad varje gång=) Denna gången ska de gå bra,känner att de kommer o gå bra
  • MajMamman08
    Jessika82 skrev 2010-04-07 10:24:29 följande:
    Hej alla blivande december föräldrar. jag plussade igår jag har inte fattat det än att jag är GRAVID....
    GRATTIS TILL PLUSSEt
  • Malin o Henke
    MajMamman08 skrev 2010-04-07 15:05:35 följande:
    Grattis till plusset=) Hoppas inte de e nåe farligt!!! Vill med göra VUL sen,fick MF för 1 månad sen,så vill gärna kika så allt e ok denna gången!Stoce skrev 2010-04-07 10:20:08 följande: Samma här,så fort jag går på toa kikar jag i trosan och lika glad varje gång=) Denna gången ska de gå bra,känner att de kommer o gå bra
    Jag hoppas oxå att det bara var nån liten slemhinna som var skör o att det var därför jag blödde lite!!!
    O att få ett VUL var inget svårt!! Bara att be om det!! Men man bör visst vara i v 6-7, annars kan det vara svårt att tyda VUL:et!!

STORT LYCKA TILL!!
    //Malin
    HOPPAS nu att mitt lilla knytt mår bra!!!
  • MajMamman08
    Malin o Henke skrev 2010-04-07 15:14:44 följande:
    Jag hoppas oxå att det bara var nån liten slemhinna som var skör o att det var därför jag blödde lite!!!O att få ett VUL var inget svårt!! Bara att be om det!! Men man bör visst vara i v 6-7, annars kan det vara svårt att tyda VUL:et!!STORT LYCKA TILL!!//Malin
    Tyvärr e de rätt kinkiga på den fronten här där jag bor, får inte göra de om de inte finns skäl som tex missfall,sjukdom m,m! Men jag ska verkligen verkligen ligga på,hehe!!!
  • Jenny10

Hej alla i tråden!

Jag fick minsann en alldeles särskild inbjudan till tråden av självaste TS, vi möttes i en annan tråd och som tur är fick jag komma hit istället. *Mallar upp mig som en tupp*
    Jag har alldeles nyligen både plussat, fått ett missfall och plussat igen, allt på ungefär en månad.
    Hade inte gått mer än sex veckor in i min tredje graviditet när jag lyfte extremt tungt, fel och åt helsike på jobbet och fick inom åtta timmar blod i trosorna och sammandragningar. {#lang_emotions_cry} 
    Vul bekräftade missfallet efter två dagars störtblödande och en vecka senare var jag blödningsfri och hade ny äl, konstigt va?! Ytterligare en vecka senare fick jag plus på gravtestet, trodde först jag pejlade in rester från missfallet men eftersom jag testat blankt innan så var det ju ganska otroligt.
    Nu, på min bim-dag och utan blod , med fem gravtest i olika valörer på fickan och ett antal äl-stickor med fullt utslag senare inser jag att ett mirakel inträffat; vi har blivit gravida igen!
    Utan en enda mens mellan! Bm som gjorde vul sa att man gärna ska vänta en mens men vi skulle såklart göra som vi ville och alla jag pratat med säger att ett tidigt mf INTE ökar risken för ett nytt direkt efter.
    Så nu får jag som ni andra här ställa in mig på en jultomte! Har en liten tomtenissa sen tidigare och kan berätta att december är en UNDERBAR månad att föda i, lugnt på förlossning/BB eftersom folk som kan planera hoppar över marstillverkning och alla ljusstakar lyser så fint när man sitter och ammar nätterna igenom!

Häng kvar lilla liv!
  • 3 barns mamma84

1000 grattis till alla + på tråden nu jävlar ska vi smälla ut bebisar i jul och nyår hahaha

Jag tittar oxå varje gång visst jag är bara i vecka 4 så vad som hällst kan hända

Ebba 050607 Amadeus 080814 Mf 15/12-09 min ängel
  • MajMamman08
    Jenny10 skrev 2010-04-07 19:47:56 följande:
    Hej alla i tråden!Jag fick minsann en alldeles särskild inbjudan till tråden av självaste TS, vi möttes i en annan tråd och som tur är fick jag komma hit istället. *Mallar upp mig som en tupp*Jag har alldeles nyligen både plussat, fått ett missfall och plussat igen, allt på ungefär en månad. Hade inte gått mer än sex veckor in i min tredje graviditet när jag lyfte extremt tungt, fel och åt helsike på jobbet och fick inom åtta timmar blod i trosorna och sammandragningar.  Vul bekräftade missfallet efter två dagars störtblödande och en vecka senare var jag blödningsfri och hade ny äl, konstigt va?! Ytterligare en vecka senare fick jag plus på gravtestet, trodde först jag pejlade in rester från missfallet men eftersom jag testat blankt innan så var det ju ganska otroligt. Nu, på min bim-dag och utan blod , med fem gravtest i olika valörer på fickan och ett antal äl-stickor med fullt utslag senare inser jag att ett mirakel inträffat; vi har blivit gravida igen!Utan en enda mens mellan! Bm som gjorde vul sa att man gärna ska vänta en mens men vi skulle såklart göra som vi ville och alla jag pratat med säger att ett tidigt mf INTE ökar risken för ett nytt direkt efter.Så nu får jag som ni andra här ställa in mig på en jultomte! Har en liten tomtenissa sen tidigare och kan berätta att december är en UNDERBAR månad att föda i, lugnt på förlossning/BB eftersom folk som kan planera hoppar över marstillverkning och alla ljusstakar lyser så fint när man sitter och ammar nätterna igenom!
    Välkommen tjejen Ska bli jätte skoj o följas åt=) Alltid skönt o ha nån mer som e i samma sits (syftar på de vi snackat om tidigare i en tråd!)

Hahaha,ja jag har alltid sagt att jag absolut inte vill ha dec bebis!!! Men helt plötsligt så spelar de ingen roll för mig vilken månad bebisen föds i
  • Jenny10
    MajMamman08 skrev 2010-04-07 19:52:07 följande:
    Välkommen tjejen Ska bli jätte skoj o följas åt=) Alltid skönt o ha nån mer som e i samma sits (syftar på de vi snackat om tidigare i en tråd!) Hahaha,ja jag har alltid sagt att jag absolut inte vill ha dec bebis!!! Men helt plötsligt så spelar de ingen roll för mig vilken månad bebisen föds i
    Precis så tänkte vi med men efter att man försökt ett tag så skiter man som sagt i NÄR bebis kommer bara den kommer! Och som sagt, december är faktiskt riktigt mysigt med en liten!
    Häng kvar lilla liv!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)