• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Jenny10

Och förresten, grattis till dom nya plussen alla! Underbart med mer decemberbebisar, och roligt att följas åt!
    Idag är det varmt och soligt här, grillen är tänd och alla grannar sitter ute, det lär säkert bli vin och jag får hitta på en vattentät anledning till att avstå. Vill egentligen berätta för ALLA i hela världen om vår lycka men får väl knipa ett tag till...
    Innan mf hade vi trevlig middagsbjudning med kompisar och jag låtsasdrack vin hela kvällen men känner inte att jag orkar smussla med sockerdricka och så mer, jag får väl säga att jag tagit en huvudvärkstablett eller så.

Häng kvar lilla liv!
  • Malin o Henke
    Här har det minnsann hänt grejer idag!! Både POSITIVA o negativa!!!

Till alla PLUSSARE: STOOOOORT GRATTIS!!! HÄRLIGT!! Så många december bäsar det kommer bli!!! {#lang_emotions_sunny}

O till er som fåt SÅÅÅÅ TRÅKIGA besked: Jag är SÅÅÅÅÅÅ ledsen för er skull!!! Jag kanske kommer vara med er på tisdag jag oxå... Men då kör vi på en JANUARI bebis istället va??? KRAMAR OM ER HÅRT!!!

2BarnsMamma: Testa igen med CB på BIM eller nån eller två dagar senare!! Kanske blir det ett annat svar då!!!

TREVLIG HELG till er alla!!

KRAMAR!!
    //Malin
    HOPPAS nu att mitt lilla knytt mår bra!!!
  • Emelle
    Jenny10 skrev 2010-04-09 17:42:57 följande:
    Oj då här är det verkligen aktivitet, härligt!!2barnsmamma; Ge inte upp än, jag tog själv test med Testlagret på äl+7 och fick svaaagt streck (bild finns) och sen höll jag på varannan dag men fick inget annat än supersvaga streck som bleknade bort efter att dom torkat. När jag tittar på dom nu så syns nästan inget om jag inte letar. Jag väntade tills äl+13 (pga missfallet vet jag ju inte när mensen skulle komma så jag räknar från äl) med att ta ett CB digitalt och tog då ett med veckoindikator för att se när det hände. Du har ju inte bim förrän flera dagar bort så det är säkert alldeles för tidigt! Min erfaranhet säger att Testlagret ger tidigt tidigt svar medans CB och andra "lyxtest" inte ger svar förrän du har gått över bim.Lycka till!
    Vad skönt att höra att dina test också visat så svagt men att du sen fått bra svar på ett digitalt!!
    Jag har testat med ett till test nu och fått ännu ett positivt resultat så jag är inte osäker längre.
    Jag är nog verkligen GRAVID
    Ska testa med digitalt i början av nästa vecka...

Har ju fortfarande inte testat med mogonurin ens, så det verkar ju bra att jag fått + i allfall, eller hur!
  • Malin o Henke
    Emelle skrev 2010-04-09 19:10:57 följande:
    Vad skönt att höra att dina test också visat så svagt men att du sen fått bra svar på ett digitalt!!Jag har testat med ett till test nu och fått ännu ett positivt resultat så jag är inte osäker längre.Jag är nog verkligen GRAVID Ska testa med digitalt i början av nästa vecka...Har ju fortfarande inte testat med mogonurin ens, så det verkar ju bra att jag fått + i allfall, eller hur!
    STORT GRATTIS!!!! Hoppas att det verkligen stämmer!!! O det gör det SÄKERT om du fått så många positiva svar idag!! O om du sen testar med morgonurinen o oxå får plus, då är det ju 100%!!!!

TREVLIG HELG!!!

//Malin
    HOPPAS nu att mitt lilla knytt mår bra!!!
  • Emelle
    Malin o Henke skrev 2010-04-09 19:19:01 följande:
    STORT GRATTIS!!!! Hoppas att det verkligen stämmer!!! O det gör det SÄKERT om du fått så många positiva svar idag!! O om du sen testar med morgonurinen o oxå får plus, då är det ju 100%!!!!TREVLIG HELG!!!//Malin
    Ja nu när vi tog ett till som visar samma svar känner jag mig mycket säkrare!!
    TAck tack
  • Jessika82

Jag tog 3st samma dag... först ett från testlagret deras sticka och senare samma dag så var jag tvungen att dubbel kolla att jag var gravid så jag inte slösa ett clearblue.. så tog jag testlagrets gravtest stav sen ett "fin test" clearblue gravtest med vecko indikator

• MajMamman08
    sandra8712 skrev 2010-04-09 11:23:20 följande:
    Ja man hade ju berättat för alla då också så det var lite jobbigt.Men nu är det nya tag:)Om man räknar sedan dagane jag skrapades och går efter fl så är jag beräknad till den 14:e december i så fall:)Usch då jag har också ätit folsyra ett bra tag nu, varför skulle det intevara bra? Får hoppas det inte stämmer.Hm inte många gravidsymptom jag har fått än sticker i livmodern och jag kissar hela tiden typ men annars inget:/ Förra graviditeten mådde jag illa konstant o bara spydde hela dagarna o brösten gjorde ont som tusan, men kanske kommer det också hehe illamåendet slipper jag ju gärna:)Vad har ni andra för symptom nu?:)
    Hemma från jobb=) Upp i morron bitti igen!! hehe!
    Ja ne ja måste kolla upp de,hörde bara de jätte snabbt på tv nyheterna!! men e la som med allt,de kan aldrig bestämma sig om saker o ting e bra el inte!
    mina symptom är molande värk till o från och ont i tuttarna,annars känner ja inge mer än så länge!!
    ondar skrev 2010-04-09 12:32:55 följande:
    tackartackar:). 7dec verkar det som:). Själv?
    11 dec enligt fl
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-04-09 12:50:25 följande:
    Nuuuu får jag vara med här också Jippie!!! Testade med Äl när jag var hemma på lunch. Starkare stegring än igår.Då tog jag ett grav.Svagt svagt svagt, menPOSITIVT!!!!ÄL+10Å herregud vad jag är överlycklig och livrädd på samma gång.På första försöket efter MA.t som vi hade i början av Februari.Måtte det nu gå vägen...Vi är överlyckliga sambon och jag!Kände det på mig!BF på JULAFTON!!Skriver mer när jag slutat jobba!!
    GRATTIS!! gud så kul o varmt välkommen!!
    Har du ringt mvc och fått inskrivnings tid??? jag vill med göra ett VUL...efter mitt MF,så man vet lite mer!!! har inte ringt till mvc än!! tänkte vänta lite!
    Testa inte med CB digital för tidigt för det gjorde jag och de e inte alls lika känsliga som vanliga CB. JAg testade med de en gång och fick neg,men pos på vanligt!!!
  • MajMamman08
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-09 13:32:47 följande:
    Grattis till era + Jag har tagit bort min gravkalender nu och jag ska ta bort mig från bim gravid lista Gjorde ett cb test i morse och det var neg neg neg men skitsamma jag ger nu upp alltså!!Det jag fick med testlagret var alltså (fantom streck neg) fan oxå man blir så ARG!!!!Har fortfarande massa jävla tjocka vita rinniga flytningar blir galen mensen ska väl komma 12-13 april
    Ne ge inte upp hoppet än tjejen!!! Vänta tills o testa då du har BIM!! hoppas.hoppas du e gravid
  • Jenny10

Jag kan nog tycka att jag fått tidigare och säkrare resultat med Testlagrets billigaste stickor än med dyrare test som till exempel CB/ CB digital och CB digital med veckoindikator. Anlednignen till att jag tog ett sånt den här gången var att jag ville veta när ägget blev befruktat så det inte var mf som gav fejkresultat.
    Jag fick ju positivt med Testlagrets stickor redan äl äl+sju, jag tog morgonurin och fick svagt streck men då jag aldrig någonsin fått s.k spökstreck på nån sticka oavsett märke under dom tre barn vi försökt få till (och det är mååååånga test!!) så tvivlade jag aldrig på att det var positivt.
    Vad tycker ni andra? Är det vanligt med spökstreck? Eller är det kanske så att man får utslag på graviditeter som aldrig fullföljs av kroppen, tydligen är det ganska vanligt med tidiga "missfall" som liksom aldrig blir mer än en befrukting som gick snett, som man ser för att man tar testet tidigt?
    Är jag helt ute och cyklar?

Häng kvar lilla liv!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)