• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84
    Jenny10 skrev 2010-04-07 19:47:56 följande:
    Hej alla i tråden!Jag fick minsann en alldeles särskild inbjudan till tråden av självaste TS, vi möttes i en annan tråd och som tur är fick jag komma hit istället. *Mallar upp mig som en tupp*Jag har alldeles nyligen både plussat, fått ett missfall och plussat igen, allt på ungefär en månad. Hade inte gått mer än sex veckor in i min tredje graviditet när jag lyfte extremt tungt, fel och åt helsike på jobbet och fick inom åtta timmar blod i trosorna och sammandragningar.  Vul bekräftade missfallet efter två dagars störtblödande och en vecka senare var jag blödningsfri och hade ny äl, konstigt va?! Ytterligare en vecka senare fick jag plus på gravtestet, trodde först jag pejlade in rester från missfallet men eftersom jag testat blankt innan så var det ju ganska otroligt. Nu, på min bim-dag och utan blod , med fem gravtest i olika valörer på fickan och ett antal äl-stickor med fullt utslag senare inser jag att ett mirakel inträffat; vi har blivit gravida igen!Utan en enda mens mellan! Bm som gjorde vul sa att man gärna ska vänta en mens men vi skulle såklart göra som vi ville och alla jag pratat med säger att ett tidigt mf INTE ökar risken för ett nytt direkt efter.Så nu får jag som ni andra här ställa in mig på en jultomte! Har en liten tomtenissa sen tidigare och kan berätta att december är en UNDERBAR månad att föda i, lugnt på förlossning/BB eftersom folk som kan planera hoppar över marstillverkning och alla ljusstakar lyser så fint när man sitter och ammar nätterna igenom!
    ååh jag blir så glad för dig och det du berättar gumman mitt hjärta smelter av lycka.
    En som dig MÅSTE vi ha i vår tråd

Jag fick ett + i nov och jag var så lycklig själv och ingen skulle stoppa mig då.
    Men lyckan tog slut i dec samma dag vi klädde vår julgran och lytssnade på julmusik 15 dec var det ett mf som kom
    Men detta är 1:a försöket efter Mf nu längtar och hoppas jag..
    Ebba 050607 Amadeus 080814 Mf 15/12-09 min ängel
  • pellepluttskrutt

Är ni andra svullen om magen? Jag är jättesvullen. Det ser ut som att jag är i v.16 typ. Men det lägger vell sig snart
    Hungrig är jag hela tiden också, och sugen på en massa onyttiga saker. Chips, ostkrokar och sånt.

Jag tycker att det ska bli jättemysigt att få en bebis i December. Det är liksom legitimt att bara vara hemma under juletiden. Mysa runt, tända ljus och julgodis.
    Gud vad jag längtar!

Fast nu ser jag framemot en låång sommar med en fin bebismage :)
    Kram på er tjejer!

• MajMamman08
    pellepluttskrutt skrev 2010-04-07 20:20:05 följande:
    Är ni andra svullen om magen? Jag är jättesvullen. Det ser ut som att jag är i v.16 typ. Men det lägger vell sig snart Hungrig är jag hela tiden också, och sugen på en massa onyttiga saker. Chips, ostkrokar och sånt.Jag tycker att det ska bli jättemysigt att få en bebis i December. Det är liksom legitimt att bara vara hemma under juletiden. Mysa runt, tända ljus och julgodis.Gud vad jag längtar!Fast nu ser jag framemot en låång sommar med en fin bebismage :)Kram på er tjejer!
    Jag e inte svullen,men där emot väldigt fisig o gasig,haha{#lang_emotions_tongue_out} o sjukt sugen på choklad o andra sötsaker hela tiden,de enda jag tänker på typ!
    Ont i tuttarna har jag me som tusan...ömmar o sen molandevärk till o från hela tiden,e lixom lite öm vid äggstockarna där...men antar de bara e normalt??
  • 3 barns mamma84
    Är ni andra svullen om magen? Jag är jättesvullen. Det ser ut som att jag är i v.16 typ. Men det lägger vell sig snart Hungrig är jag hela tiden också, och sugen på en massa onyttiga saker. Chips, ostkrokar och sånt.Jag tycker att det ska bli jättemysigt att få en bebis i December. Det är liksom legitimt att bara vara hemma under juletiden. Mysa runt, tända ljus och julgodis.Gud vad jag längtar!Fast nu ser jag framemot en låång sommar med en fin bebismage :)Kram på er tjejer!
    åååååh bebis mage i sommar fan vad jag LÄNGTAR

Jora svullen mage haha ser ut som en valross hahaha
    Neeej då haha jora lite ska inte ljuga
    Har ju gått gravid 3ggr ja 2 graviditeter + en missfall i vecka 8 och nu e jag i vecka 4
    Är JÄTTE ja ENORMT gassig i magen haha
    Ebba 050607 Amadeus 080814 Mf 15/12-09 min ängel
  • pellepluttskrutt

Jag kan inte ligga på mage för det gör så ont i tuttarna :)

• MajMamman08
    pellepluttskrutt skrev 2010-04-07 20:34:20 följande:
    Jag kan inte ligga på mage för det gör så ont i tuttarna :)
    hihi
  • Malin o Henke
    Ja.. Jag är lite svullen precis över blygdbenet.. Jag är iofs lite rund om magen sen innan, men inte DÄR... Kan det synas redan då?? Jag är ju i vecka 7 (6+3).. Kan det vara möjligt?? Jag trodde inte att det kom redan.. Men vad vet jag?? Detta är ju mitt första barn... {#lang_emotions_tongue_out}

Men SPÄNNANDE är det o jag håller på att längta ihjäl mig efter TISDAG när jag får göra ett VUL!!!

Ha de KANON bra alla tjejer!!!

O VÄKOMMEN JENNY10!!! JÄTTE skoj att vi blir fler o fler i den här tråden!!

KRAMAR!!
    //Malin
    HOPPAS nu att mitt lilla knytt mår bra!!!
  • MajMamman08
    Malin o Henke skrev 2010-04-07 20:36:35 följande:
    Ja.. Jag är lite svullen precis över blygdbenet.. Jag är iofs lite rund om magen sen innan, men inte DÄR... Kan det synas redan då?? Jag är ju i vecka 7 (6+3).. Kan det vara möjligt?? Jag trodde inte att det kom redan.. Men vad vet jag?? Detta är ju mitt första barn... Men SPÄNNANDE är det o jag håller på att längta ihjäl mig efter TISDAG när jag får göra ett VUL!!!Ha de KANON bra alla tjejer!!!O VÄKOMMEN JENNY10!!! JÄTTE skoj att vi blir fler o fler i den här tråden!!KRAMAR!!//Malin
    Brukar inte synas på riktigt att man e gravid så tidigt!! men däremot e och kan man ju bli väääldigt svullen om magen jag var jätte svullen i v 10 men min son så man kunde tro jag var gravid i v 30,haha!
    Har man däremot fött barn innan så brukar det synas lite fortare att man e gravid pga av att livmodern redan varit uttänjd en gång innan!

Spännande med VUL jue,förstår om du längtar!!!
  • pellepluttskrutt
    Ja.. Jag är lite svullen precis över blygdbenet.. Jag är iofs lite rund om magen sen innan, men inte DÄR... Kan det synas redan då?? Jag är ju i vecka 7 (6+3).. Kan det vara möjligt?? Jag trodde inte att det kom redan.. Men vad vet jag?? Detta är ju mitt första barn... Men SPÄNNANDE är det o jag håller på att längta ihjäl mig efter TISDAG när jag får göra ett VUL!!!Ha de KANON bra alla tjejer!!!O VÄKOMMEN JENNY10!!! JÄTTE skoj att vi blir fler o fler i den här tråden!!KRAMAR!!//Malin
    Det är förmodligen bara svullna tarmar än så länge. Det kommer nog att lägga sig om någon vecka. Den "riktiga" bebismagen kommer senare :)
  • Jenny10
    Tack så mycket!
    Kanske har du två eller tre därinne och det är därför det syns, haha! Närå jag bara skoja, det kan ju visa sig lite olika, på mig syntes inget förrän i månad sex och då hade jag bara gått upp ett kg. Sen smällde det till och jag gick upp arton sammanlagt men det är ju en annan sak...
    Jag har precis börjat känna av symptomen igen efter mf, ömma bröst och värk i magen och en enoooorm trötthet på eftermiddagarna/kvällarna.
    Häng kvar lilla liv!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)