-
Nä, det har jag inte. Men vet att jag kommer få ett svar i stil med: så länge du inte blöder och har ont så...3 barns mamma84 skrev 2010-04-29 09:44:11 följande:Har du pratat med bm om detta ?? Håller tummarna allt är på sin plats. Jag är i vecka 7+1Jag får helt enkelt vänta och se vad som händer..*hoppas inget såklart -
God morgon alla! Här är jag uppe galet tidigt för en söndag morgon..

meen vi somnade faktiskt halv sju igår kväll!
haha!! Hade varit ute på valborgskvällen på utefest -scotts spelade.
(Nova är hos sin farmor och farfar.)Jag var fyllechaffis! Lätt att skylla på att ngn måste köra. Sen vaknade vi så tidigt igår morse då katterna var igång tidigt och solen lös in. Så på dagen var vi så trötta-även om sambon var lite bakis också. Så vi köpte "Avatar"-filmen och la oss i sängen och tittade på den vid strax innan fyra och när filmen var slut halv sju så somnade vi. haha!Och när man då vaknar till runt midnatt känns det som man lika gärna kan sova resten av natten också-skönt!Igår fick jag också lite beiga flytningar på morgonen men inget mer sen..ställer in mig mentalt på ett missfall så jag inte blir besviken att det inte blir nåt. Men förstår ju att det är vanligt med lite blödningar när mensen skulle kommit i v.8+.Idag är jag v.8+6 och imorgon går jag in i v.10-helt galet! På torsdag (9+3) är det inskrivning men funderar på att fråga om jag kan skjuta upp det tills jag varit på mitt VUL i v.11+0 då jag ska få träffa läkaren också. Tror ni hon tycker man är knäpp och nojjig då? Vill liksom inte hunnit skriva in mig och så ligger bebis därinne och är död..
-
Emelle: Jag ska nog ringa min BM imorgon och be att få komma tidigare till läkaren. Har dessutom känt mig så andfådd i helgen-yr och känner att jag behöver djupandas ibland för att få i mig tillräckligt med syre för att inte bli mer yr.
Är så rädd att få en propp igen och vill gärna komma under behandling snarast. Hoppas hon tar mig på allvar-om inte hon gör det så ringer jag vårdcentralen så kanske de kan få en tid till gynläkaren snart (då det hänger ihop).
MalakiW: Tack för svaret! Jo, jag ska försöka skjuta på inskrivningen då när jag ringer imorgon med. Kommer säga som det är att jag är så osäker på hur det står till med liten och att jag vill vänta ett tag. Det är ju liksom inget som brådskar precis.
Ska försöka njuta lite av graviditeten nu då..kanske googla lite bebissaker får fart på det.Förresten så berättade jag för mamma idag-hon är nu andra personen som vet. Hon blev sååå glad!
Hon ringde först från jobbet och sa lite saker som berör oss båda då vi jobbar på samma ställe. Hon var irriterad och lite ledsen..sen när vi lagt på så sa jag till Marcus att jag nog skulle ringa henne och få henne på bättre humör. Så jag ringde upp efter några minuter och berättade..hon släppte alla arga känslor!
Hörde att hon snyftade lite i bakgrunden och jag sa att hon gärna kunde berätta för pappa också sen-men inte mina andra 3 syskon än då jag är osäker på hur allt går. Hon vart lite orolig först men tyckte som ni att jag skulle försöka släppa oron lite och njuta ett tag tills VUL blir av. -
Lycka till alla idag! Själv så ska jag ringa MVC när jag lämnat lillan på dagis vid halv nio. Får se om jag får komma snart till läkaren..
-
Har ringt nu:
MVC tyckte inte det fanns ngn anledning att sätta in medicinbehandling tidigare än om 2veckor iaf.
suck suck..Får snällt vänta 2veckor för att kolla om bebis lever och sätta in proppbehandlingen. Men har ringt VC nu med så jag får komma om 2h för att kolla upp min andfåddhet jag upplever. Känns bra! Det kan ju vara så att jag har fått allergi eller ngt-aldrig haft det innan men man vet ju aldrig när det kan komma. -
usch då! ta det lugnt idag. KramTheUnknown skrev 2010-05-03 10:25:51 följande:Jag tänkte ut o gå förut, fick vända efter en kort bit. Höll på att svimma :( Mår jätteilla och känner mig matt och yr...Härligt! Piggelin är gott och funkar trots illamående har jag märkt. Jag undrar om jag också fått pollenallergi..är täppt, andfådd och behöver djupandas för att få tillräckligt med syre..Karttikeya skrev 2010-05-03 10:24:24 följande:Och jag vaknade med ett underbart illamående idag. Det plus svullna bihålor pga vad jag tror är pollenallergi. Botar detta med en Piggelin -
Dagen har bestått i sjukhusbesök för hela slanten. Började ju imorse med att ringa BM och sen Vårdcentralen. Därifrån blev jag skickad till medicinakuten för misstänkt lungemboli (propp i lungan), massa prover och tester-ekg m.m. togs. De började prata om röntgen som inte är ofarligt för bebis och jag blev såklart orolig. men det hela slutade med att de uteslöt propp och jag blev skickad till gynakuten och där fick göra ett Ultraljud-ja alltså på magen!
det funkar alltså i v.9+0 som jag är i idag. Hjärtat tickar fortfarande
och mamma som var med blev så glad hon med! Fick recept på fragminsprutor som jag nu hämtat ut-25st för dryga 850spänn. Ska ta en varje morgon i magen och nu på torsdag är det dags för inskrivningen. Nu kan jag gå dit med ett lugn och skriva in mig. Så härligt allt löste sig! 
-
Tack Emelle, Majmamman och MalakiW för fina ord! Det är allt skönt att allt gick så bra och nu idag har jag tagit första fragminsprutan i magen. Var lite läskigt och det gick tröögt in. Var lättare förra gången då jag var i v.24 när jag behandlades-då var magen så utspänd och lätt att sticka i. Nu är den liksom degig ovanpå.
haha!
Jag ska ta en spruta varje dag fram till förlossningen så det kommer gå åt måånga sprutor!
Grattis till er andra som också fick se hjärtan ticka igår! -
Usch igår kväll var en härligt illamående sådan..tyckte det fortsatte under natten och var rädd för att behöva gå upp och spy. Hittade ingen ställning som var skön nog för magen och tuttarna. Så det bästa är nästan på sidan med en kudde under magen som jag håller om. Tuttarna ömmar och jag som älskar att sova på mage!
Illamåendet fortsätter idag..har ätit en skorpa och ska snart lämna lillan på dagis. Tänkte fortsätta med frukosten efter jag varit med henne.Ni som har provat sånadär seaband på apoteket-vad tycker ni? Ska iaf se om de har de på vårt apotek här. Imorgon ska vi till MVC och kanske BM kan hjälpa mig med ngn medicin eller nåt annars..(9+2 idag
) -
idag har vi varit på inskrivningen!

Tog ca. 1½h med provtagning och sånt inräknat. Allt såg bra ut än sålänge och jag hade visst gått ner 1kg sen förra gången jag var där i v.5. inte mig emot..vill inte gå upp de 27kg jag gjorde förra gången!
haha!så nu har jag tider till läkarbesök om 2veckor, nupp och rutinUL.