• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • ondar
    MajMamman08 skrev 2010-07-01 22:42:46 följande:
    Har ni vågar köpt något litet till bebisen än? det har inte jag,förra gången jag köpte en sak så slutade de ju i Mf,så denna gången har jag inte vågat köpa något,men är så sugen!! men nu borde man väl kunna köpa en filt el nåe
    Ja ett startkit med kläder som ska med till bb:), ligger hos mamma dock- går nåt fel vill jag inte se kläderna:). Mamma har även stickat ett par sockor och en kofta i vitt:). Superfint! En napp ligger redan här hemma och
    babysitter o barnvagn fick jag i gåva i vecka tio men det e samma där, det hämtas i höst.

Tidigast är nog pappan till barnet som i trettioårspresent fick ett sandlådeset av sina vänner till barnet haha, det lär ju dröja tills det blir använt;).

Är ju i v 17 +2idag så försöker tänka som så att det kommer gå vägen. Träffade min fantastiska brorsdotter igår som fyller ett år i aug, tiden går SÅ fort och inser att snart sitter vi där allihop med våran liten i famnenHjärta. Hennes mamma är säker på att jag kommer få tvillingar;), mtp att jag ska bo själv med barnet hoppas jag att hennes känsla är fel. Men är den rätt får vi väl göra det bästa av sitatutionen på nåt sätt:P
    Momalicious skrev 2010-07-01 23:27:46 följande:
    Ja, sambon har ju köpt en body och en t-shirt. Jag har inte köpt nåt, men hittat en overall jag tänkte klicka hem nu. En sån där liten luddig björnoverall med öron. Världens sötaste! :)
    Jag tänker såhär att OM det nu skulle hända något, även om risken är liten med tanke på att jag är i vecka 15 på lördag, så har man ju kvar sakerna tills nästa barn.  
    Å du vill inte avslöja vart du har hittat den? Vill ju ha en sån men har letat överallt och inte funnit:(.

Hoppas ni får en toppenhelg allihop, nu ska ja iväg till jobbet sen blir det upp tiiidigt för att fara på hundutställning imorrn:).
  • Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-01 21:50:35 följande:
    ååh så fuskigt jag har redan gått upp ''puhoo''
    I know. Jag antar att Levaxinet gör att jag inte går upp samt att jag äter precis som förut + att jag rör mig mer nu än innan jag blev gravid. Som student sitter man mycket på arslet, men på jobbet så går ju inte det ^^

Försöker simma en gång i veckan också, bara för att känna att man gör något vettigt utöver vardagsmotionen. Ska fixa min cykel också och ge mig ut på den, älskar att cykla! Men lär väl flåsa som en idiot bara efter en kilometer hihi.

Nu väntar jobb hela härliga helgen. 7.30-16 idag, 7.30-16.30 på i morgon och 16.30-21.30 på söndag. Jippi!
    Hittar ni på något roligt i helgen tjejjor?
  • Momalicious
    ondar skrev 2010-07-02 05:49:42 följande:
    Ja ett startkit med kläder som ska med till bb:), ligger hos mamma dock- går nåt fel vill jag inte se kläderna:). Mamma har även stickat ett par sockor och en kofta i vitt:). Superfint! En napp ligger redan här hemma och
    babysitter o barnvagn fick jag i gåva i vecka tio men det e samma där, det hämtas i höst.

Tidigast är nog pappan till barnet som i trettioårspresent fick ett sandlådeset av sina vänner till barnet haha, det lär ju dröja tills det blir använt;).

Är ju i v 17 +2idag så försöker tänka som så att det kommer gå vägen. Träffade min fantastiska brorsdotter igår som fyller ett år i aug, tiden går SÅ fort och inser att snart sitter vi där allihop med våran liten i famnenHjärta. Hennes mamma är säker på att jag kommer få tvillingar;), mtp att jag ska bo själv med barnet hoppas jag att hennes känsla är fel. Men är den rätt får vi väl göra det bästa av sitatutionen på nåt sätt:P
    Ja, sambon har ju köpt en body och en t-shirt. Jag har inte köpt nåt, men hittat en overall jag tänkte klicka hem nu. En sån där liten luddig björnoverall med öron. Världens sötaste! :)
    Jag tänker såhär att OM det nu skulle hända något, även om risken är liten med tanke på att jag är i vecka 15 på lördag, så har man ju kvar sakerna tills nästa barn.  
    Å du vill inte avslöja vart du har hittat den? Vill ju ha en sån men har letat överallt och inte funnit:(.

Hoppas ni får en toppenhelg allihop, nu ska ja iväg till jobbet sen blir det upp tiiidigt för att fara på hundutställning imorrn:).
    Hehe jovisst, på ellos.se :) Jag beställde den bruna. Gud vad söt alltså. Längtar tills den landar i brevlådan. Tyckte den var billig med  :)
  • Momalicious

35 % av graviditeten avklarad nu! :) På söndag har jag gjort 100 dagar.
    Om en halvtimme ska jag ringa och boka RUL. Vetisjutton hur långa telefonköer de har där med har förberett mig på det värsta haha.

Bara sovit några få timmar. Kunde inte somna igår för tankarna snurrade och kunde inte somna om efter sambon gått upp eftersom han lyckats slarva bort sina jobbbilnycklar. Hur kan lyckas med sånt är det ingen som vet, men det gör han. Efter en halvtimmes letande och morrande låg de i hans matkasse... Hur svårt kan det vara att hålla reda på en liten sak?

• Momalicious

Wih, 2 juli blir det RUL! Jag fattade inte att hon kunde se min journal (elektronisk) när jag ringde och bokade så hon bara "ja, jag ser att du hade din sista mens den 28 mars" och jag bara "hur ser du det?!" och hon bara "i journalen..." och jag bara "jaha! eeeeh...." skämdes lite ;) Förklarade att jag inte är smart när jag sovit för lite, men hon skrattade bara åt mig. Tur att det inte var en sån där dryg jävel. Dock hade jag ju ingen mens innan jag blev gravid, tog ut spiralen, hade äl och sen vart det plus.

• MajMamman08
    ondar skrev 2010-07-02 05:49:42 följande:

Har du varit på UL o kollat så de bra e en? el varförtror hon du ska få tvillingar??

Så mycket fint ni säkert har köpt=) Ja då ska jag nog kunna köpa mig en filt till bebis sett en på åhlens med barbapappa på,jätte söt!!
    Vi ska ju ta reda på könet,om de går,så än blir de nog kanske inga kläder direkt. Har ju liten killkläder sen sonen va liten,men jag e sån som alltid vill köpa lite nytt ändå

Går snart på jobbpass i helgen....suck...inget jag känner för! Massa oerfarna vikarier och så jag...lär väl få slita arslet av mig trots att ja me bara  vikarie,men blir mitt ansvar om något inte sköts då jag varit där längst!!
    jag vill ut o sola o bada o va med min familj...jaja....bara o bita ihop
  • Emynem
    Momalicious skrev 2010-07-02 08:19:32 följande:
    Wih, 2 juli blir det RUL! Jag fattade inte att hon kunde se min journal (elektronisk) när jag ringde och bokade så hon bara "ja, jag ser att du hade din sista mens den 28 mars" och jag bara "hur ser du det?!" och hon bara "i journalen..." och jag bara "jaha! eeeeh...." skämdes lite ;) Förklarade att jag inte är smart när jag sovit för lite, men hon skrattade bara åt mig. Tur att det inte var en sån där dryg jävel. Dock hade jag ju ingen mens innan jag blev gravid, tog ut spiralen, hade äl och sen vart det plus.
    Du menar väl ändå att den 2 Augusti blir det RUL? annars har du bråttom idag ;)
  • Momalicious
    Emynem skrev 2010-07-02 08:31:09 följande:
    Du menar väl ändå att den 2 Augusti blir det RUL? annars har du bråttom idag ;)
    Haha, ja det menar jag. Råkade skriva det till sambon också och han blev liiiite förvånad och undrade varför fan jag inte sagt nåt Men ja, 2 augusti är det RUL
  • Sandragumman

Hallå hallå....
    har hängt i en annan decembertråd ett tag och nu bara smygläst här efter lite tips....
    Nu tror jag de blir mitt första inlägg här...

Jag läste vikter och så, var av jag gått upp ca 5kg redan nu och jag är nu i V,16 (15+3), men jag tror de mesta beror på att jag slutat röka igen, gick upp nästa lika med sonen oxå å då slutade jag oxå röka....
    (trist att inte få röka *hahaha* men vad gör man inte för dom man älskar*)

magen knakar och folk tittar! den 27/7 är de UL som gäller och jag bara väntar!
    Har endel samqandragningar men inget som direkt stör eller gör illa mig!
    Tror min kännt lite fladder och ådär inne men fast jag varit med förr så kan jag inte vara säker till 100% så jag har inte sagt nå åt sambon  än.....
    {#emotions_dlg.flower}

• skogsbollen

@Sandragumman:
    Kul att du hittade hit. Välkommen

Min mage växer oxå så det knakar. Nu, i 4:e månaden (vecka 14+5, tror jag) ser jag ut ungefär som jag gjorde i början av 6:e månaden under förra graviditeten. Har ännu inte gått upp mer än nåt kilo dock, men jag märker att jag blivit bredare om höfterna mycket tidigare än sist, samt att magen som sagt syns mer.
    Vet inte om magstorleken kan påverkas av var moderkakan sitter? Nån som vet? Sist hade jag den i bakkant, vilket jag tänker kanske gör att bebisen lixom låg längre bak? Den här gången har jag den visst i framkant och därför hoppas jag kunna känna bebisen lite tidigare. Har oxå känt lite fladder, men det kan likväl vara bubbelmage :)

Sammandragningar här oxå. Hade tidigt förra grav med, sådär så att jag började öppna mig redan i vecka 30. Men eftersom de inte gör ont så gör det mig inget. Jag ska vara lite försiktig bara, säger BM. Förra gången var jag öppen hela 6-7 cm när vi kom till förlossningen, så alla sammandragningar hade gjort bra nytta den gången. Inte alls säkert att det blir likabra den här gången dock. Sånt oroar jag mig lite för, just när man väntar andra barnet och har dels fått ett friskt barn, dels har haft en enkel förlossning, att allt ska bli tvärtom den här gången.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)