• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • pellepluttskrutt

Hejsan!

Var jättelängesen jag skrev här, men jag går in och läser ibland. Ni är ju så flitiga och skriver här varje dag nästan :)

Idag går jag in i v.18 (herregud! vart tog tiden vägen?)
    Jag kräks dagligen fortfarande och har tappat 5 kg.. men jag håller fortfarande tummar och tår på att det ska vända snart.

Små buffar har jag känt i någon vecka, även utanpå magen. :)

Nästa vecka ska vi på UL, ska bli såå spännande!

Ha en bra dag allihopa!

• Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-01 11:21:03 följande:
    Sluta nu '' Tar dig i örat '' du e gravid sluta nu hehe

Ja dålig kondis haha jag cycklar varje dag men igår gick jag o sambon och sonen  vagnen för att hämta dottern och fy fan hahaha jag orkade inte GÅ jag var helt slut i kroppen !!
    Svettas som en gris haha sluktar som en gammal gubbe men duchar varje dag men inget vill hjälpa..

Igår kväll så tittade sambon på mig och sa '' Jävlar vad din mage har blivit stor'' jasså tack att du på minde mig känner mig redan som en FLODHÄRT hahahahaha
    (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯)
    Haha ja, jag är gravid!! Tungan ute

Det är väl härligt att svettas, höhö!

Haha, som sagt, min mage har knappast blivit större, den är lika degig och halvtjock som vanligt ^^ Väger ju minst sagt några kilon för mycket.

Nej, nu ska jag sluta tycka synd om mig själv. Bebis, ge mig ett tecken på att du finns därinne!! Tungan ute
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-07-01 11:17:13 följande:
    Min kondis är helt värdelös, haha! Det var den iof tidigare också, men jag inbillar mig nog att den blivit sämre, blir andfådd och svettas snabbare. Såg ett hjärta slå i vecka 10.. Dom säger ju att risken för missfall minskar om man ser hjärtat slå, men jag vet inte. Jag bara känner mig väldigt ogravid! Kanske triggas av att en arbetskamrat ska ha i september och där kan man MINSANN inte missta sig, hon har så fin o rund mage.. Jag ser bara fet ut. Tungan ute
    Men kära du, hon ska ju ha tre månader innan dig! Är väl tur att det syns mer på henne än dig! 
    TheUnknown skrev 2010-07-01 11:19:03 följande:
    Momalicious. : hade också ägglossning dom dagarna så du kan nog bli flyttad du med :)

Jag har ju en dotter nu och kan inte se mig själv som pojkmamma haha så det skulle jag vilja förbereda mig på ;) men det är ju inte riktigt möjligt :)
    Ja, det tror jag säkert. :) Ska bli spännande att se vad BF blir, även om det inte direkt betyder att bebisen tittar ut då.
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-01 11:21:03 följande:
    Sluta nu '' Tar dig i örat '' du e gravid sluta nu hehe

Ja dålig kondis haha jag cycklar varje dag men igår gick jag o sambon och sonen  vagnen för att hämta dottern och fy fan hahaha jag orkade inte GÅ jag var helt slut i kroppen !!
    Svettas som en gris haha sluktar som en gammal gubbe men duchar varje dag men inget vill hjälpa..

Igår kväll så tittade sambon på mig och sa '' Jävlar vad din mage har blivit stor'' jasså tack att du på minde mig känner mig redan som en FLODHÄRT hahahahaha
    Hahahaha, så sa min sambo till mig häromdagen med. Och min mamma sa "MEN HERREGUUUUD, VAR SKA DETTA SLUTA?! SKA DU HA SJU STYCKEN ELLER?!" hahaha. Man känner sig verkligen superhet då ;)
    MFJG skrev 2010-07-01 11:25:33 följande:
    Idag är min foglossning katastrofal..tycker synd om mig själv!
    Längtar till RUL! 
    Stackare! Tycker synd om dig med! Jag mår lite illa, och tycker det luktar lök överallt i vår lägenhet förutom sovrummet. Så vill jag vara inomhus får jag gömma mig där.
    pellepluttskrutt skrev 2010-07-01 11:28:52 följande:
    Hejsan!

Var jättelängesen jag skrev här, men jag går in och läser ibland. Ni är ju så flitiga och skriver här varje dag nästan :)

Idag går jag in i v.18 (herregud! vart tog tiden vägen?)
    Jag kräks dagligen fortfarande och har tappat 5 kg.. men jag håller fortfarande tummar och tår på att det ska vända snart.

Små buffar har jag känt i någon vecka, även utanpå magen. :)

Nästa vecka ska vi på UL, ska bli såå spännande!

Ha en bra dag allihopa!
    Usch. Jag önskar att jag också kunde tappa lite i vikt av kräkningarna men det gör jag inte. Om man nu ska behöva må så så kan man väl i alla fall få nåt för det, tycker jag. Dock börjar det lätta för mig nu :)  Härligt med buffarna! :)
    Karttikeya skrev 2010-07-01 11:38:16 följande:

Haha, som sagt, min mage har knappast blivit större, den är lika degig och halvtjock som vanligt ^^ Väger ju minst sagt några kilon för mycket.

Nej, nu ska jag sluta tycka synd om mig själv. Bebis, ge mig ett tecken på att du finns därinne!! Tungan ute
    Jag har också en DEL kilon för många. Typ... tvåsiffrigt. Men, jag är så jäkla peppad på att gå ner i vikt. Synd bara att jag måste vänta i alla fall ett halvår innan jag kan göra det

Jäklar vad snyggt forumet blev! Och smart att man kan ladda upp bilder direkt i forumet så man slipper hålla på att kopiera osv.

• 3 barns mamma84

Moma:
    Skrattar haha ja hur ska detta sluta ?? ska vi behöva sitta på rullstol bara för att vi är så tjocka på slutet

Ja vi är super sexiga Flodhästar i december Mohahahaha

''Ingen kan stoppa oss när vi rullar oss fram''

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Ninnie81

du ska se att de inte är nån fara med bebis. vilken v, är du i nu? har inte heller haft nå symtom som ja hade med sönerna, men nu har ja börjat känna bebis så de känns bra.snart kommer bebis ge dig en puff så du inte behöver vara orolig mer. försök tänka positivt.
  • Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-01 11:59:47 följande:
    Moma:
    Skrattar haha ja hur ska detta sluta ?? ska vi behöva sitta på rullstol bara för att vi är så tjocka på slutet

Ja vi är super sexiga Flodhästar i december Mohahahaha

''Ingen kan stoppa oss när vi rullar oss fram''
    HAHAHAHAHA Det hade allt varit en vacker syn. Rullstolsrace i korridorerna på sjukhuset, woohooo!
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-07-01 12:04:31 följande:
    HAHAHAHAHA Det hade allt varit en vacker syn. Rullstolsrace i korridorerna på sjukhuset, woohooo!
    Eller hur haha jag var ju så slut på slutet då jag väntade dottern och skulle komma ner till förlossningen så barnmorskan tog fram en rullstol haha jag bara jasså ska jag sätta mig i denna ?
    Men det var skönt slapp ju gå hahaha

Så jag tror det kommer vara en luftkran eller rullstol som får hjälpa oss på slutet
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-07-01 11:57:22 följande:

Jag har också en DEL kilon för många. Typ... tvåsiffrigt. Men, jag är så jäkla peppad på att gå ner i vikt. Synd bara att jag måste vänta i alla fall ett halvår innan jag kan göra det

Jäklar vad snyggt forumet blev! Och smart att man kan ladda upp bilder direkt i forumet så man slipper hålla på att kopiera osv.

Ja, jag gillar också nya forumet.

Haha.. Jag har minst 25 kg att gå ner och då är jag inte ens "normalviktig" enligt BMI. Men jag har vägt 80 kg förut och det kändes skitbra. Mitt mål är inte att bli smal, utan att känna mig snygg. Fast jag kommer iof vara smal då, i alla fall jämfört med nu Skrattande Är också peppad på att gå ner i vikt. Har pendlat som en jojo i två år nu. Men, det får vi ta tag i när bebisen kommit och vi börjat landa i den nya tillvaron Glad
    Ninnie81 skrev 2010-07-01 12:01:33 följande:
    du ska se att de inte är nån fara med bebis. vilken v, är du i nu? har inte heller haft nå symtom som ja hade med sönerna, men nu har ja börjat känna bebis så de känns bra.snart kommer bebis ge dig en puff så du inte behöver vara orolig mer. försök tänka positivt.
    Nej, det är nog ingen fara, men man blir så nojjig när man inget känner... Känns som jag inbillat mig lite fladder nån gång då och då. Men det är svårt att avgöra. Jag är i vecka 15, går in i vecka 16 på lördag.
  • Ninnie81
    Karttikeya skrev 2010-07-01 12:16:54 följande:
    Ja, jag gillar också nya forumet.

Haha.. Jag har minst 25 kg att gå ner och då är jag inte ens "normalviktig" enligt BMI. Men jag har vägt 80 kg förut och det kändes skitbra. Mitt mål är inte att bli smal, utan att känna mig snygg. Fast jag kommer iof vara smal då, i alla fall jämfört med nu Skrattande Är också peppad på att gå ner i vikt. Har pendlat som en jojo i två år nu. Men, det får vi ta tag i när bebisen kommit och vi börjat landa i den nya tillvaron Glad
    Ninnie81 skrev 2010-07-01 12:01:33 följande:
    Nej, det är nog ingen fara, men man blir så nojjig när man inget känner... Känns som jag inbillat mig lite fladder nån gång då och då. Men det är svårt att avgöra. Jag är i vecka 15, går in i vecka 16 på lördag.
    ja de förstår  jag..va ja oxå i början...men ja tror alla är de mer eller mindre i början men som sagt så kommer de kännas snart ska du se
  • Trollungarnasmamma

Jag är med lite nojjig nu, blir alltid det innan kontroller & så....ska på UL på tisdag & är rädd att bebis inte mår bra ele lever. Fast lever gör den nog, för jag fortsätter att rasa upp i vikt Förvånad 10 kg nu :s

Ska snart iväg & jobba, ska lämna barnen hos min syster på vägen...nu börjar vädret ordna upp sej & då ska man jobba :s men men så e de!!!

Ja vad har hänt med forumet

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
Svar på tråden December Bebis 2010 :)