• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MajMamman08
    skogsbollen skrev 2010-07-02 09:44:21 följande:
    @Sandragumman:
    Kul att du hittade hit. Välkommen

Min mage växer oxå så det knakar. Nu, i 4:e månaden (vecka 14+5, tror jag) ser jag ut ungefär som jag gjorde i början av 6:e månaden under förra graviditeten. Har ännu inte gått upp mer än nåt kilo dock, men jag märker att jag blivit bredare om höfterna mycket tidigare än sist, samt att magen som sagt syns mer.
    Vet inte om magstorleken kan påverkas av var moderkakan sitter? Nån som vet? Sist hade jag den i bakkant, vilket jag tänker kanske gör att bebisen lixom låg längre bak? Den här gången har jag den visst i framkant och därför hoppas jag kunna känna bebisen lite tidigare. Har oxå känt lite fladder, men det kan likväl vara bubbelmage :)

Sammandragningar här oxå. Hade tidigt förra grav med, sådär så att jag började öppna mig redan i vecka 30. Men eftersom de inte gör ont så gör det mig inget. Jag ska vara lite försiktig bara, säger BM. Förra gången var jag öppen hela 6-7 cm när vi kom till förlossningen, så alla sammandragningar hade gjort bra nytta den gången. Inte alls säkert att det blir likabra den här gången dock. Sånt oroar jag mig lite för, just när man väntar andra barnet och har dels fått ett friskt barn, dels har haft en enkel förlossning, att allt ska bli tvärtom den här gången.
    Har man moderkakan i framkant som jag hade med min första,brukar man känna bebisens sparkar lite senare då moderkakan tar de största stötarna!
    Jag kände väl i v 21-22 nån gång ett fladder som sparkade till

_Nu vet jag inte riktgt hur min moderkaka ligger,får kika på de på RULsen.
  • MajMamman08

Shit skulle ta på mig mina jenas shorts idag.o jag kan inte knäppta dem...ja dax o köpa lite mammashorts kanske?? el shorts i större stl;-D

• skogsbollen
    MajMamman08 skrev 2010-07-02 11:05:34 följande:
    Har man moderkakan i framkant som jag hade med min första,brukar man känna bebisens sparkar lite senare då moderkakan tar de största stötarna!
    Jag kände väl i v 21-22 nån gång ett fladder som sparkade till

_Nu vet jag inte riktgt hur min moderkaka ligger,får kika på de på RULsen.
    Visst ja, nu vet jag inte hur jag tänkte. Jag hade moderkakan i framkant förra gången och bebisen låg gömd bakom. Kanske därför som magen inte blev stor så fort, dvs det fanns utrymme bakåt att växa.
    Den här gången har jag i bakkant och då tänker jag att jag ska känna bebis tidigare, såklart :)

Har du oxå blivit större fortare under den här grav jämfört med förra?
  • MajMamman08
    skogsbollen skrev 2010-07-02 11:13:47 följande:
    Visst ja, nu vet jag inte hur jag tänkte. Jag hade moderkakan i framkant förra gången och bebisen låg gömd bakom. Kanske därför som magen inte blev stor så fort, dvs det fanns utrymme bakåt att växa.
    Den här gången har jag i bakkant och då tänker jag att jag ska känna bebis tidigare, såklart :)

Har du oxå blivit större fortare under den här grav jämfört med förra?
    Ja jag e större än när ja väntade första,ser väl ut o va i v 25 om man jämnför gamla bilder,hehe!!
    Men kan ju va så att den växer fort ett tag,sen stannar den av osv. Sen brukar man väl bli lite större med 2,3,4 barnet osv då livmodern redan varit uttänjd en gång innan tror jag:) Sen så klart hur man äter och hur man är byggd,ja e nog mycket som spelar in

Me man längtar ju så efter o få känna sparkarna nu
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-07-02 07:30:33 följande:
    35 % av graviditeten avklarad nu! :) På söndag har jag gjort 100 dagar.
    Om en halvtimme ska jag ringa och boka RUL. Vetisjutton hur långa telefonköer de har där med har förberett mig på det värsta haha.

Bara sovit några få timmar. Kunde inte somna igår för tankarna snurrade och kunde inte somna om efter sambon gått upp eftersom han lyckats slarva bort sina jobbbilnycklar. Hur kan lyckas med sånt är det ingen som vet, men det gör han. Efter en halvtimmes letande och morrande låg de i hans matkasse... Hur svårt kan det vara att hålla reda på en liten sak?
    Herre min GUD du skrämmer mig hahaha när jag kommer till 100 då vet ajg att då är det att räkna ner
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-07-02 07:30:33 följande:
    35 % av graviditeten avklarad nu! :) På söndag har jag gjort 100 dagar.
    Om en halvtimme ska jag ringa och boka RUL. Vetisjutton hur långa telefonköer de har där med har förberett mig på det värsta haha.

Bara sovit några få timmar. Kunde inte somna igår för tankarna snurrade och kunde inte somna om efter sambon gått upp eftersom han lyckats slarva bort sina jobbbilnycklar. Hur kan lyckas med sånt är det ingen som vet, men det gör han. Efter en halvtimmes letande och morrande låg de i hans matkasse... Hur svårt kan det vara att hålla reda på en liten sak?
    Mohahahahaha du skämde MIG jag trodde dagar hahahaha det e ju omöjligt tänkte jag haha nu vet jag vad du menar
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • SaraTheres

Blev helt ställd här på jobbet. Vi har lite omorganiseringar på gång och min chef kom fram och frågade mig hur länge jag tänkte vara föräldrarledig. Herregud, så långt har jag inte ens hunnit tänka än. Det känns ju som jag nyss blev gravid.....

• ondar
    MajMamman08 skrev 2010-07-02 08:29:20 följande:
    Har du varit på UL o kollat så de bra e en? el varförtror hon du ska få tvillingar??

Så mycket fint ni säkert har köpt=) Ja då ska jag nog kunna köpa mig en filt till bebis sett en på åhlens med barbapappa på,jätte söt!!
    Vi ska ju ta reda på könet,om de går,så än blir de nog kanske inga kläder direkt. Har ju liten killkläder sen sonen va liten,men jag e sån som alltid vill köpa lite nytt ändå

Går snart på jobbpass i helgen....suck...inget jag känner för! Massa oerfarna vikarier och så jag...lär väl få slita arslet av mig trots att ja me bara  vikarie,men blir mitt ansvar om något inte sköts då jag varit där längst!!
    jag vill ut o sola o bada o va med min familj...jaja....bara o bita ihop
    Nope, RUL är på torsdag så vi får väl se om hon har rätt;). Min arbetskamrat fick tvillingar utan att ha det i släkten och sa att hon inte var större än mig i den här veckan, fick mig ju inte att nojja mindre direkt haha. Dessutom har jag återigen klämt efter livmodern och det jag hittar sitter en bra bit ovanför naveln, vilket den ju inte borde om det bara är en och om jag har gått 17veckor. Så vi får väl se vad de säger, ska minst sagt bli en spännande dagSkrattande. Förmodligen är det inte livmodern jag känner och förmodligen är det bara en:).
    Det är bara en känsla hon har att det inte är en:P. Jag har drömt några gånger att det är två dessutom och nåt av det första pappan sa var "vad gör vi om det är två?" haha.

Önskar man kunde få veta könet på RUL här, isf hade vi frågat. Men nu får man inte det och vi känner att det är mkt pengar att lägga en tusenlapp för något vi får veta i vinter ändå. Men vinner jag på en trisslott vet jag vad jag ska lägga pengarna på ;).

Usch jag vet hur det är att jobba med oerfarna vikarier, hoppas helgen går så smidigt som möjligt:). Själv njuter jag av att vara klar nu o har min första lediga helg sen ja började på sommarviket för två veckor sen.
    Nu blir det att packa ryggsäcken med vätska o godis för mig o hunden sen ska vi ut i skogen och ha kvaltietstidHjärta

Igår fick jag förmodligen mig en ny lägenhet, LYCKA. Kommer hamna jättecentralt med nära till billiga mataffärer, min svägerska o bror osv. Lägenheten var SÅ fin så jag är jätteglad:). Blir att skriva kontrakt på måndag hoppas jag, först då vågar jag slappna av och inse att den blev min:)
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-07-02 08:19:32 följande:
    Wih, 2 juli blir det RUL! Jag fattade inte att hon kunde se min journal (elektronisk) när jag ringde och bokade så hon bara "ja, jag ser att du hade din sista mens den 28 mars" och jag bara "hur ser du det?!" och hon bara "i journalen..." och jag bara "jaha! eeeeh...." skämdes lite ;) Förklarade att jag inte är smart när jag sovit för lite, men hon skrattade bara åt mig. Tur att det inte var en sån där dryg jävel. Dock hade jag ju ingen mens innan jag blev gravid, tog ut spiralen, hade äl och sen vart det plus.
    Tack för tipset, Å va söt den var:). En sån ska beställas, blir nog brun här med. Hade man vetat till hundra att man väntade en flicka va den rosa väääldigt söt. Är inte så noga med färger egentligen men känner att en helrosa nalleoverall kanske är att ta i till en son:).

HIMLA roligt med RUL:). 2Juli, det är ju idag:)?
  • Momalicious
    ondar skrev 2010-07-02 14:19:55 följande:
    Tack för tipset, Å va söt den var:). En sån ska beställas, blir nog brun här med. Hade man vetat till hundra att man väntade en flicka va den rosa väääldigt söt. Är inte så noga med färger egentligen men känner att en helrosa nalleoverall kanske är att ta i till en son:).

HIMLA roligt med RUL:). 2Juli, det är ju idag:)?
    Ja, jag skrev fel haha. RUL 2 augusti! Men det kommer gå fort gissar jag, precis som det gått jättefort hittills.
    Men känner man för att köpa en rosa efter barnet kommit så finns det ju inget som hindrar en. Jag hade dock köpt brun oavsett om jag visste vad jag fick eller inte, tyckte den var gulligast!

Jag går typ och nojar över att det är rul när jag är i vecka 19 för tänk om det skulle vara nåt hemskt fel på barnet och det inte är värt att fullborda graviditeten, då är det inte mycket tid att få godkännande från socialstyrelsen. Men men, hoppas ju självklart att det INTE ska vara nåt fel :)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)