Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

GRATTIS moma{#emotions_dlg.flower}

Majorima:  Som Moma skrev så är du långt ifrån ensam med att känna som du känner, huvudsaken är att du gör vad som känns rätt för ER.
    Vill du använda dig av bärsjalen, så gör det, du gör det inte "lätt för dig" iom det, utan du gör din bebbe nöjd, det är ju super bra!!!

jag är ju mamma för 3e gången, och jag känner som du i mycket...sover hon för mycke, eller för lite...ikväll har hon vart kinkig...vad har JAG gjort för fel då? Eller hennes bajs e löst, inte som vanligt, har jag spätt ut hennes ersättning för mycke, eller det är hårdare än normalt, har jag tagit för mycke pulver??
    osv...
    Man ÄR nojjig över saker man egentligen VET inte är något att nojja över...men man kan inte låta bli...
    Jag TROR inte du är en bra mamma, jag VET det, du bryr ju dig så till den milda grad att du blir orolig och funderar en MASSA på om du gör rätt, eller inte.

Ang klenhhet kan jag bara säga...du har klarat av en graviditet och en förlossning, då ÄR man inte klen!!

Ang träff å skulle jag verkligen gilla det, saknar folk med bebbar i min krets, så kan ni ta er till gbg/hisingen så säg till vetja

• mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-02-05 19:40:28 följande:
    Det hade varit så himla kul! Körde till stan för första gången igår och det gick bra (haha, jag har ju körkort så det BORDE ju gå bra ) så jag ses gärna snart! Hade varit så himla kul!

Tack! 
    *ler* ja DU har ju det Skrattande

Hade ett mindre gräl med sambon idag, ang mitt icke exicterande körkort....Obestämd
    Han vill att jag ska sätta igång med det, få de ur världen...medans jag är mer tveksam...
    finns såååå mycket annat att lägga just DE pengarna på, har ett hus som ska renoveras, MASSA möbler att köpa, och så har vi ju lill tjejen att tänka på oxå.....
    men men....de ger sig nog, vad som är bäst *ler*
    Ha nu en skööön kväll, med massage å gott käkSkrattande
    Här blir det "sambofritt" å mys i soffan med snorig 9åring och melodifestival Skrattande
  • mamma smurfen
    LokesMammi skrev 2011-02-05 21:47:36 följande:
    Om du är gammal kärring på 26, vad är då jag som snart blir 30? =)
    å om DU e gammal för att du SNART fyller 30..
    VAD e då inte JAG som ska fylla 38???Förvånad 
    USCH... (men jag känner mig som 27...typ...änna dåDrömmerFlört )

Ludicrous...här är ën till som älskar winnerbäck Skrattande
  • mamma smurfen
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-06 11:02:02 följande:
    Va du ser ut som 25 på kortet !!!!
    Nu ljuger du !!! du kan inte vara 38 år du kan inte det
    *S*  på bilden är jag INTE 38, utan det är taget på min 35års dag*ler*
    Å 38a fyller jag i augusti, så ÄR inte det ÄN, men snart*S*
    TACKAR för komplimangen....ska tänka på de när jag ser mig i spegelnFlört 
  • mamma smurfen
    Lmks0910 skrev 2011-02-06 12:10:27 följande:
    hejsan allihoppa :)

Jag har följt eran tråd ända sen den startade! Både snacktråden och bilderna :) Jag fick själv mitt andra barn nu i december, har fortsatt följt den även efter alla har fått nu, har fått massor med bra tips som jag läst! Vet inte varför jag inte skrivt tidigare, ångrar mig nu för ni verkar ha sån sammanhållning och det låter verkligen som ni alla känner varandra i erat skrivande :) Jag känner igen mig såå mkt med många av er! Vet inte heller varför jag skriver, hoppasdes kanske på att få hoppa in så här sent eller nått, men framför allt så ville jag skriva GRATTIS till er all :) Ha det bra !
    väkommen=)
    Blev det tjej eller kille som tomten delade ut? 
  • mamma smurfen
    linasmama skrev 2011-02-06 11:03:23 följande:
    Idag blir det att baka kanelbullar då min dotter ska ha kalas nästa helg, får passa på när sambon är hemma och hjälper till med Sixten. Mamma var här tidigare i veckan och passade honom så jag fick baka muffins till cupcakes, resten fixar hennes pappa..

Har äntligen fått klart dopkorten så måste komma ihåg att posta de i morgon. Är det någon mer än jag som är sjukt glömsk? Jag måste skriva upp allt jag ska göra/komma ihåg annars glömmer jag det efter 5 min..
    Hmmm, du menar inte att du GLÖMT att jag skulle få MINST 3 påsar bullar av dig??Drömmer Förvånad  Cool
  • mamma smurfen
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-06 15:00:59 följande:
    Tänk nu kom den och på Tisdag är elias 2 månader
    Så det tog 2 månader sen kom den och jag delammade

Har du fått ?
    *ler*
    Började komma idag märkte jag förut på toa....
    så här tog det 7 veckor..har inte ammat . 
  • mamma smurfen
    Lmks0910 skrev 2011-02-06 14:48:57 följande:
    tack :D

det blev en liten lillebror åt syrran :) Han kom med igångsättning dagen efter BF !
    va härligt=) med en av varje*ler*
    Vad var det som gjorde att ni blev igångsatta, om man får fråga?
    å hur långt är det mellan barna?

(får gärna skriva lite om dig själv...om du vill) 
  • mamma smurfen
    Anairda skrev 2011-02-06 18:03:29 följande:
    Hej tjejer var med i tråden i början men kom av mig jobbade rätt mycket o så....

men nu är min sessa här eller ja på luciadagen kom hon med ks (bm sa att hon var fixerad sen v 32 men icke hon ville ut med rumpan gföre vilket vi märkte på förlossningen). Har haft det lite tufft eftersom hon haft kolik, vi har pendlat mellan ersättningar, amningsproblem, pumpning och en psykiskt nedstämd mamma och pappa :)

Men nu efter jag la av med amningen, funnit rätta ersättningen (NAN) och använt oss av sempers magdroppar så mår lillan bättre och vi är världens lyckligaste. Så underbart att se henne utveckla en egen personlighet varje dag som går! Hoppas bara magontet försvinner då hon blir tre månader.

Anisa heter hon iaf och ni får en dagsfärsk bild här :)

välkommen tillbaka=)
    Sikken liten sessa du fått GRATTIS  

Skönt att allt verkar ha lugnat ner sig för er, kolik är ingen dans på rosor att råka ut för.... 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)