December Bebis 2010 :)

Lufta, ventilera, å på så sätt fungera

, inte ofta å jämt, men det händer.
Så har vi vart på 6 veckors kontrollen med Ellie idag=)
Hon ökar fint i vikt nu, ca 400g sedan förra veckan=) och + 2 cm på 2 veckor
Så nu väger hon 5260 gram, och är 58.5 cm lång=)
Läkaren tyckte ALLT såg fin fint ut, hjärta, lunga, reflex, syn...ja You name it
Ang gravid kilon så har jag endast gått ner 12 av 26kilo 
Har ju varken ammat eller kunnat röra på mig pga efter-förlossnings-foglossning och sfinkterruptur...
Men den biten känns bättre nu så nu är det dax att börja så smått med prommenader, har ju iaf lyckats komma ut på två denna veckan
Är det någon mer än mig som fortfarande är "rund om magen",
dvs förutom att man har en häng kagge numera, pga allt löst som ska gå tillbaka,
så ser det ut som man är gravid i 6e månaden fortfarande
Vad jag kommer ihåg från de andra barna så var det inte så här med dom.
Men å andra sidan var jag heller inte ens hälften så stor som gravid med dom, omfångsmässigt, inte kilo mässigt då.
Nu är jag på MYCKET bättre humör, fet eller inte*S*
Jag vart ju sjukskriven från jobbet pga fogarna redan i V 22 (mitten av augusti) fram tills att havandeskapspenningen tog vid den 15okt.
jag skickade in mina läkarintyg lite sent, och sedan blev det några vändor med papper till å från, som det brukar när de gäller F-kassan...
Trodde inte att jag hade en CHANS att få pengar genom dom, pga alla restriktioner mot att långtids sjukskriva gravida pga fogar,
man skulle typ vara tvungen att sitta i rullstol för att få det, så jag gav upp hoppet....
MEN
På måndag får jag pengarna
Snacka om LYCKA
Tycker det är så konstigt Elias hade redan stl 62 när han föddes och idag är dom kläderna små
det finns några få stl 62 som han fortfarande kan ha på sig men dom jag fått tagit bort är trånga och korta vid ärmarna och bennen och hals området.
Han har nu en boddy på stl 62 men byxor i stl 68
som har jag fått tagit upp med stumpor liten men det går i midan är dom lite stora men inte så mkt alls han har en tjockis mage ju
Ska idag gå igenom hans gaderob och ta bort kläder som är små nu så 62 och 50 och 56 åker bort och lägger fram nya kläder till honom idag har likom gjort så att jag har Tripp Trapp Trull
med kläderna
Högt upp stl 50-56
Mellan 62-68
Under 70 och 78 och uppåt
Undrar nu hur mkt han har växt sista kontrollet var han ju redan 58cm så han är nog närmare 62 och uppåt redan
Nästa kontroll är 14 februari Alla Hjärtans Dag