Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

AnnaCL skrev 2011-01-27 11:24:36 följande:
    Tack för era synpunkter kring bajsetSkrattande
    That´s Why we are here dear Flört

Lufta, ventilera, å på så sätt fungeraSolig
  • mamma smurfen
    MÅSTE bara dela med mig av min lilla GOINGHjärta

Bland de första riktiga leendena hon skänkt oss
    Hon till å med "skrattar" med joller nuSolig, inte ofta å jämt, men det händer.
  • mamma smurfen

Så har vi vart på 6 veckors kontrollen med Ellie idag=)

Hon ökar fint i vikt nu, ca 400g sedan förra veckan=) och + 2 cm på 2 veckor
    Så nu väger hon 5260 gram, och är 58.5 cm lång=)

Läkaren tyckte ALLT såg fin fint ut, hjärta, lunga, reflex, syn...ja You name it

• mamma smurfen

Ang gravid kilon så har jag endast gått ner 12 av 26kilo Obestämd

Har ju varken ammat eller kunnat röra på mig pga efter-förlossnings-foglossning och sfinkterruptur...

Men den biten känns bättre nu så nu är det dax att börja så smått med prommenader, har ju iaf lyckats komma ut på två denna veckan  

• mamma smurfen

Är det någon mer än mig som fortfarande är "rund om magen",
    dvs förutom att man har en häng kagge numera, pga allt löst som ska gå tillbaka,
    så ser det ut som man är gravid i 6e månaden fortfarandeObestämd

Vad jag kommer ihåg från de andra barna så var det inte så här med dom.
    Men å andra sidan var jag heller inte ens hälften så stor som gravid med dom, omfångsmässigt, inte kilo mässigt då.

• mamma smurfen
    ludicrous skrev 2011-01-28 08:48:20 följande:
    Mamma smurfen - japp! Om jag drar in magen har jag lixom som en kula från naveln o ner :P
    Fast min "kula" går hela vägen, från under revbenen ner till buken....
    *suck* känns som jag ALDRIG kommer att kunna bli normal i kroppen igenRynkar på näsan 

Jag ver ju egentligen "klar" med barnafödande efter mina 2 killar,
    men så träffade jag mannen med stort M, som inte hade några egna....
    så nu har vi Ellie, INGEN är gladare för henne än jag,
    MEN en av anledningarna till att jag inte igentligen ville ha fler barn, var just det här med vikten, hur kroppen blir efteråt....
    De andra gångerna så har det tagit upp emot 2 ÅR innan jag blivit som "förr"
    Nu när jag ser mig i spegeln, så mår jag skit...HATAR hur jag ser ut,
    att inte komma i mina "riktiga" kläder längre.

ÄÄÄÄäääh...sorry, ingen "bra" dag idag, rent psykiskt antar jag...
    KAN bero på att sambon fyller år i helgen, å de ska bli kalas, VILL inte  att andra ska SE hur "fet" jag är....... 
  • mamma smurfen
    Ninnie81 skrev 2011-01-28 09:54:06 följande:
    Har skaffat en ny blogg så gå gärna in där och rösta på nån av mina älsklingar som är med i Vi Föräldrar Tävlingen

www.ninniejohanna.blogspot.com
    klart man rösta på ditt lilla "troll" 
    Otroligt fin bild, å vikken glad kille  
  • mamma smurfen

Nu är jag på MYCKET bättre humör, fet eller inte*S*

Jag vart ju sjukskriven från jobbet pga fogarna redan i V 22 (mitten av augusti) fram tills att havandeskapspenningen tog vid den 15okt.
    jag skickade in mina läkarintyg lite sent, och sedan blev det några vändor med papper till å från, som det brukar när de gäller F-kassan...
    Trodde inte att jag hade en CHANS att få pengar genom dom, pga alla restriktioner mot att långtids sjukskriva gravida pga fogar,
    man skulle typ vara tvungen att sitta i rullstol för att få det, så jag gav upp hoppet....

MEN
    På måndag får jag pengarna
    Snacka om LYCKA 

• mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-01-28 12:02:24 följande:
    Tack för era ord igår! :)

Ang kinkiga barn så är Elliot med skrikig om kvällarna. Inte varje dag men ofta. Tiderna varierar lite men börjar alltid efter 21.

Mammasmurfen: jag känner precis som du. Är också rund om magen och jag har ca 30 kilo kvar till min målvikt. Blev inte bättre igår när jag tittade på gamla bilder där jag var jättesmal. Usch, vill bara dra en säck över mig typ. Skönt med fk!

Annacl: Elliot hade mängder när han var alldeles nu, vi gjorde ingenting för det gick bort av sig självt. Han var däremot torr på fötterna för ett tag sen och det gick bort när vi badade honom, har alltid en klick olja i vattnet.
    då har vi lika många kilon att gå ner....känns änna hopplöst, men jag VET att det går, gick ner 22kilo efter de andra barnen, men på något sätt så känns det "tyngre" nu, kanske för att jag sätter en annan "press" på mig själv nu...
  • mamma smurfen
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-28 12:47:06 följande:
    samma här....gillar verkligen inte den där kulan
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-28 11:46:38 följande:

Tycker det är så konstigt Elias hade redan stl 62 när han föddes och idag är dom kläderna små det finns några få stl 62 som han fortfarande kan ha på sig men dom jag fått tagit bort är trånga och korta vid ärmarna och bennen och hals området.
    Han har nu en boddy på stl 62 men byxor i stl 68 som har jag fått tagit upp med stumpor liten men det går i midan är dom lite stora men inte så mkt alls han har en tjockis mage ju
    Ska idag gå igenom hans gaderob och ta bort kläder som är små nu så 62 och 50 och 56 åker bort och lägger fram nya kläder till honom idag har likom gjort så att jag har Tripp Trapp Trull med kläderna
    Högt upp stl 50-56
    Mellan 62-68
    Under 70 och 78 och uppåt
    Undrar nu hur mkt han har växt sista kontrollet var han ju redan 58cm så han är nog närmare 62 och uppåt redan
    Nästa kontroll är 14 februari Alla Hjärtans DagHjärta

stl 62 när han föddes? oj...va vägde han då? Han va väl inte så stor? Albin hade stl 50 i 2 veckor o nu e de dax o köpa hans stl i 62 och han är 7 veckor på måndag. Kan inte fatta att han växer så dant, stl 62 känns ju så stort,hihi!

mammasmurfen: Grattis till pengarna,hhihi! Vet hur knas man kan få de med f-kassan!
    Tack=)

Ang klädstorlek så har vi precis börjat med storlek 62,
    men vissa 56 kan hon fortfarande ha, men klädhögen krymper sakta.
    Ska bli sååå kul att gå å köpa nytt i större storlekar nu...
    har inte köpt något, utan haft de kläderna hon har sedan innan hon föddes,
    sedan har hon fått kläder i julklapp å av vänner som vart här och beskådat "underverket" *S* 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)