Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

Willes Mamma 08 skrev 2011-01-28 14:28:42 följande:
    Mama Jessie skrev 2011-01-28 13:35:29 följande:
    Jag har också börjat med 62 denna veckan men han kan fortfarande ha byxor i 56 om dom inte är för tajta i midjan, lilla tjockisen :).
    Har en hel stor byrålåda full med 62 kläder som jag fått så jag har längtat efter att få börja använda dom, men man har lite beslutsångest varje gång man ska välja kläderFlört.

Fick semesterersättning igår på 14000, tog 12 dagar semester i december men trodde jobbet hade sjabblat bort det så det kom ju som en positiv överraskning. Tyvärr går hälften till mamma som fick betala mina räkningar i dec men lite shoppingpengar är det kvar så jag ska hitta en fin overall i 68 tänkte jagSkrattande
    Ja albin har med haft de kläderna vi köpt till honom innan han föddes, så de ska bli kul o köpa lite nytt nu som man inte sett;) Men vissa e så fina så de vill jag ha igen,fast i större stl,hehe !
    sen e ju inte utbudet såååååååååååååååå värst skojigt till killar heller, finns ju sjukt mycket finare till tjejer!

BTW: Hade vi fått en tjej hade hon hetat Ellie, precis som din mammasmurfen
    Skrattande
  • mamma smurfen
    Emelle skrev 2011-01-28 14:37:32 följande:
    Idag har Agnes varit på dubbeldate med Willes mamma 08´s Albin och Ludi´s Emil!!
    Jätteroligt! Det gör vi snart om!!

Emil och Agnes som är precis på dagen lika gamla!!

Tack för idag tjejer!!
    Villka härliga bilder

• mamma smurfen
    AnnaCL skrev 2011-01-28 16:44:19 följande:

Oj så gulliga barn på dejten!

ni som ger ersättning till kvällen, hur mycket ger ni?

Ellie äter mellan 120-180 varje mål...på kvällen äter hon mindre portioner men hon äter oftare.
    Hon är 6 veckor på dagen=) 
  • mamma smurfen
    ludicrous skrev 2011-01-31 09:22:06 följande:
    Nej mamma smurfen, det snöar inte, det är någon minusgrad och strålande sol ;) du bor bara på fel ställe :P
    *S* ja det verkar ju onekligen så....*suck*

Jag som hade tänkt ta en prommis sedan när Ellie vaknar.
    Får bli en annan gång.
    ÄlskarNova skrev 2011-01-31 09:23:39 följande:
    sweet86: Jag ska på min efterkontroll på torsdag 8v efter förlossningen. Fast alltså..jag blev ju snittad så det är ju inte mkt "därnere" de behöver kontrollera precis..

Har ni fått er förlossningsjournal? Jag vet att efter Nova så fick jag den av min förlossningsBM när hon kom för att gå igenom (prata) förlossningen med mig. Men inte denna gång..
    Kan man få den av sin BM eller måste en läkare skriva ut den? 
    Jag fick min förlossningsjournal när vi var på hörselkontrollen, när Ellie var 3 dagar, trodde jag var standard?

Här i Gbg så har de en centraldator, som alla sjukhus/vårdcentraler kommer åt, så är det så hos dig med så kan dom skriva ut den på Mvc för dig

• mamma smurfen

Jag är så glad

Vi bytte från NAN1 till sempers ersättning för några dagar sedan, och nu sover Ellie HELA nätternaSkrattande 
    Hon äter sista målet vid 23-24 ca, sedan sover hon fram till kl 7!!

Hon var "kinkig" på kvällarna förut, men inte längre, tänk att det kan göra så mycke för de små, och villken skillnad de gör för MIG*ler* att få sova hela nätter.
    Det "roligaste" är att sambon kan ge henne mat innan han åker till jobbet, så OM jag vill, så kan jag numera sova till 10, för hon somnar om direkt efter att hon fått mat på morgonen å sover fram till 10-11....LYX!!!

• mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-01-31 10:46:48 följande:
    Mamma smurfen: det lät INTE fel! Funderar också på att testa sempers. Nan ska ju vara snällare mot magen men för vissa bebisar kan det ju vara tvärtom. Värt att testa iaf!
    ja det tycker jag absolut att du ska göra
    Blev förvånad själv över att det var så "lätt" att komma till rätta med "problemet" kinkighet...

VET ju oxå att NAN1 ska vara snällare för små magar, det var ju därför vi började med just NAN...
    Men med facit i hand så verkar ju onekligen Semper fungera bättre, iaf för Ellie, och det är ju det viktigaste=)

Jag provade genom att köpa tetra packen med sempers, så slapp man stå med en hel kartong, om det inte skulle funka...köpte en pulver förpackning efter 2 dagar med "test" tetra, eftersom det fungeradeSolig 
  • mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-01-31 13:27:19 följande:
    Känner mig som en klassisk hemmafru när jag sitter iklädd mjukisdress och tittar på Oprah :p ska försöka lägga ner lilla kelgrisen och få på mig kläder och mat i magen.
    Skrattande
  • mamma smurfen
    delifi2 skrev 2011-01-31 22:32:40 följande:
    har skummat igenom lite bara.

Skulle inte heller låta Olivia låta ligga å skrika för att lufta lungorna, mammahjärtat går ju sönder då ju.
    Men som ni andra säger är man på toa så skyndar man sig så fort man kan så att man kan ta upp sitt lill hjärta. När jag jobbade på BB så sa vi till våra mammor att när bebisar gråter så är det något de vill, de kan ju lixom inte prata än så det är deras enda sätt att kommunicera med oss.

Har ni fått några rutiner än?
    Olivia ändrar sina rutiner från dag till dag känns et som, fast ibland kan hon ha kvar domtyp 1 vecka sen så ändrar hon sig igen, man vet aldrig med henne.

Igår var jag å min äldsta dotter på "hälsa& skönhets-mässan" fick en manikyr och blev sminkad, det var så skönt att bara komma iväg. Oliva skötte sig fint tills jag fick manikyr, då blev hon hungrig och gallskrek, typiskt lixom. Men det var en kvinna där som oxå jobbade där som tog upp henne och matade henne, så himla snällt tyckte jag.
    Här har vi fått någon form av ordning i kaoset*ler*

Ellie sover hela natten numera, från 23 till 7,
    då vaknar hon och vill ha mat å ny blöja.
    Sedan somnar hon om, å sover till 10..mer mat, och 1 till 3 timmars vaken tid.
    Somnar om efter lite mat, å sover en stund, vaknar igen vid 17,
    då sambon kommer hem, får mer mat, å är vaken fram till 22, då är det nattning, å så somna igen vid 23....

Vet inte VAD jag gjort som förtjänat en sådan "snäll" tös, men antar att hon tar igen det senare i livet*S*
  • mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-01-31 19:27:31 följande:

Snygg kille myser i pyjamasen i morse :)
    Sicken fin kille

Hur gick det med Semper ersättningen moma? märkte du någon skillnad tro? 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)