Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-12-08 11:52:38 följande:
    När ska du vara där. Vi har visst samma dagar oftast du och jag!

Jag ska vara där 9.00
    Ja det verkar så   Ja ska vara där kl 10
    Mamma till William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08

Hoppas att ni som vill få hinnsvepning får de. Man kan ju alltid fråga

Min ville inte göra de förrän man passerat 38+0. För då skulle hon få "ajabaja",haha! Så hon skulle ju gjort en på mig v 38+1 ,men ja va inte ett dugg mogen då så de bidde ingen

Så lägger allt mitt hopp tills i morron då ja ska dit igen o be om en ny!

• Willes Mamma 08
    Emelle skrev 2010-12-08 12:12:52 följande:
    Såklart vi orkar läsa vännen!
    Som mamma smurfen säger- Skriv i ditt eget förlossningesbrev om dina erfarenheter, depressioner och de andra som DU vill framhålla och tycker är viktigt. Det har du ju säkert gjort, en prata mycket med din sambo om vad som är viktigt ewfter förlossningen så han kan prata i "ditt ställe" och vet vad du vill och ditt bästa OM det nu mot fömodan skulle bli så att du blir lite nere efteråt... {#emotions_dlg.flower}
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-08 11:55:30 följande:
    Ja det verkar så   Ja ska vara där kl 10
    Ses vi kanske i morgon då!
    Håller med Emelle. De läser ju förlossningsbreven och det är ett jätte bra sätt o skriva vad man vill att de ska veta.
    Sen blir man ju oftast automatiskt lite deppig...brukar ju säga att man blir deppig typ på 3:e dagen el vad de e.
    Jag blev de inte på BB,men däremot blev ja de lite när ja kom hem till verkligheten! Men de släppte ju sen.
    Men de e ju viktigt sen när ni kommer hem efter BB att din sambo kan kolla av dig så du inte "fastnar" i deppigheten för länge om du skulle få någon!
    kommer säkert gå jätte toppen tjejen!
  • Willes Mamma 08
    mamma smurfen skrev 2010-12-08 12:17:47 följande:
    en fråga.....

Jag var ju hos MVC igår, för kontroll i V39+4, men fick inte med mig någon journal eller så, nästa träff är planerad tills på tisdag, nästa vecka, dvs i V40+4.....
    Hon sa själv att hon inte trodde vi skulle ses då, eftersom jag har haft de här känningarna...
    Borde jag inte redan i går fått mina papper med mig hem, just in case...så att säga? 
    Vad menar du med journal?
    Kanske e olika från sjukhus till sjukhus, men våran MVC journal är kopplad till sjukhusets så de kan kolla där vad som står på datorn.
    Det enda papper jag behöver ha med mig till förlossningen är min blodgrupp o sen mitt förlossningsbrev.
    Bm:s förlossningesbrev som de för åt mig, skriver hon på datorn så de kan se de.
  • Willes Mamma 08

Linasmamma: åh grattis igen skoj med bild! Skriv gärna förlossningsberättelse om du orkar
    Visst ni att eran lilla prins skulle väga så mycket??

• Willes Mamma 08
    Maria Larsson skrev 2010-12-08 15:32:59 följande:
    Vilken trevlig sida! Jag är ny på forumet. Så härligt att läsa om andra decembermammor.
    Längtan är stor efter den lille bebisen, som är beräknade till 25 december. Från att ha trott att jag skulle föda två veckor förtidigt, så får jag nog inse att det helt enkelt händer när det händer och att det inte finns något som puschar på det hela.
    I dag ska jag försöka få tag i en amningsbh... så tack för era inlägg om just BH. Det är verkligen inte lätt att gissa hur stora brösten blir. Får väl dubbel kolla med någon expedit, om de nu vet hur stor storlek jag bör ha, annars så får jag väl ta en kupstorlek större alt se om en knytnäve får plats innanför.

För övrigt måste jag tippsa om en benkudde de sålde på Lidel.. Det gör underverk åt lite svullna och trötta ben. Den är anatomiskt utformat och sjunker inte ihop. Kostade bara 129 kr.
    Välkommen
  • Willes Mamma 08
    linasmama skrev 2010-12-08 18:02:50 följande:
    Tack, nej det visste vi inte, han var uppskattad till 4,4 kg så alla blev ganska chokade när vi såg honom..  Ska skriva det strax, finns dock inte så mycket att berätta, allt gick så fort!
    Ah ok Ja e nämligen så rädd för o få stor bebis. Har inte gjort något TUL el nått så vet inte alls hur stor denna kommer o bli.
    Men vet inte om man kan få göra ett nu så sent? är i v 39+2
    För, de känns väl rätt mycket o föda en på 5kg? Hade du vetat de ,hade du valt snitt då??

Ja shit så nervös ja e!
    Kanon fin sixten e
  • Willes Mamma 08
    linasmama skrev 2010-12-08 18:38:20 följande:
    Jag har ingen aning om hur det är med TUL, du får fråga din BM och förklara hur orolig du är. Vi gjorde vårat i v. 35. Jag tyckte att det inte att det gjorde ondare än mot min dotter och hon vägde "bara" 3640 g.

Jag pratade med BM efter och hon sa att man får inte (iaf inte i vårat landsting) gör snitt om barnet inte väger närmare 6 kg, runt 5 kg är ganska vanligt nu för tiden. Tror jag hade fött vanligt även om jag vetat för jag är så rädd för snitt.. 

Tack så mycket  
    ja men då ska ja fråga i varje fall,kan ju inte få mer än ett nej
    Min son vägde 3645g i vecka 40 o de tyckte ja räckte.,hihi!
    Aj för o spricka,men förstår du gjorde de när din förlossning gick sååå himla fort! Gud ja,att du inte fick åka in med en gång då ditt vatten hade gått.
    Tycker man ska vänta o vänta så himla länge hemma,men va e de man ska vänta på egentligen,hi!
    ludicrous skrev 2010-12-08 20:57:37 följande:
    Är alla ( som fortfarande är gravida:P) färdiga med inköp och sånt?? Vi har inte monterat ihop sängen än o folk (inklusive sambo )verkar tycka att jag är dum i huvudet som vill göra det.. Är i 36+3 idag...
    Vi blev klara med allt i slutet av v 38. Igår hämtade vi babyskyddet vi ska låna. Känns bra o ha de hemma o slippa o låna de sen på janne. sängen o de e bäddad, men visst lite dammigt blir de,hehe, Men så mys! idag satte vi upp gardin o en hylla i bebisrumet o sen gipsmagen på väggen som vi gjorde, nu fattas bara en matta o lite mer mys i bebis rum! vaggan e bäddad o klar den med
    tycker de e sååå himla mysigt o få gå o längta o titta!
    killar tänker inte på samma sättTungan ute
    MFJG skrev 2010-12-08 21:41:42 följande:
    Vi har allt klart. Sängen va redan monterad då sonen slutade med spjälsängen för någon månad sen. Babyskydd har vi fått köpa billigt nyskick beg. Vagnar har vi. Allt är packat och inköpt. Kläder har vi mängder. Det är ju bara 2 år sen i januari som vi blev föräldrar första gången.

Vår hund är ett plåster. I do wonder why? Kolla bild på min blogg ;) 
    har du för blogg adress??
  • Willes Mamma 08
    har du för blogg adress??
    hittade gud så söt vovve....ja han vet säkert nåe som inte du vet
  • Willes Mamma 08
    pickaboo skrev 2010-12-08 22:36:58 följande:
    Grattis alla!!!

Jag sitter också på förlossningen. Jag läckte som vatten igår under dagen och sen på kvällen slutade det.

De ville att jag skulle kolla upp det idag så nu har de kollat. De ser inget vatten i slidan, men man ska ha 50-250 mm vatten och jag har 57 så ligger rätt nära undre gränsen.

Jag som absolut inte vill ha kejsarsnitt har nu blivit lite förvarnad om att det ändå kan bli så.

Bebisens hjärtfrekvens är hög och jag känner minskade fosterrörelser.

Det blir ctg varannan timme nu i natt och sen bedömning...

Är jätterädd och orolig för vad som händer nu...
    åh så spännande,men jobbigt om du måste snittas kanske. Jag e med rädd för snitt!
    Hoppas bebis mår bra i varje fall och det kommer gå jätte bra, nu har du ju massa proffig personal runt omkring dig:)
    NhjärtaD skrev 2010-12-08 22:20:42 följande:
    Ojjjj vad det händer mycket nu märks att man är 3 barns mamma nu för tiden räcker inte till att sitta här som innan, men då kunde man inte göra annat, nu kan jag juh

Grattis Linasmamma & er andra som fått era små & heja er som fortf väntar....snart så!!!Hjärta

Har typ glömt vad ni skrivit om...hmm....ja....jag kommer väl på det sen när jag stängt ner

Imon ska vi till BVC med lillan....hoppas det går bra

skriv nu inte för mycket så jag hinner läsa imon kväll ele nått
    kram på er alla kämpare!!
    ne de blir väl lite så att när man fått sin lilla så har man inte så mycket tid till sig själv el nätet,hihi!
    Nu går ja bara hemma o glor hela dagarna,sonen e ju på dagis o få springa av sig där,skönt! så ja har all tid i världen,men kommer säkert inte heller hänga med så bra sen inte i början i varje fall...då man lider av sömnbrist el nåeTungan ute
    lycka till på BVC:) tyckte alltid de va så skoj o gå dit o se vad william vägde osv.
    Stefanie skrev 2010-12-08 22:43:22 följande:
    Det märks att alla är och föder barn, tempot är lugnare i tråden än vanligt...
    Hahah så sant....eller att de e många som fått sina små, inte samma tid till FLTungan ute
    Ska bli skoj sen när alla i tråden fått sina små! Då kommer de o handla om bajs o amning o sömnlösa nätter...jämnfört me nu, vatten, slem o flytningar,hihi!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)