Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

Tänkte på en sak som EMELLE tog upp för ett tag sen! Tror inte vi i tråden kom fram till något då!??

Hur gör vi när vi fått våra små guldklimpar med tråden?
    vart tar ni vägen som fött barn??
    Ska vi starta ny tråd?
    eller fortsätta på denna??

Mamma till William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08

Och grattis till alla som ska gifta sig i sommarSolig

• Willes Mamma 08

Emelle: Vilken hemlis du ligger på då Grattis i varje falll vilkt datum de nu än e,hihi

Älskarnova: Mängder med Lycka till nu idag! Oh hoppas du får din lilla bebis

Loudicrous: Våran bebis ligger jättelångt ner  nu så BM sa att nu e de inte direkt fogarna som gör ont utan att bebis huvud trycker så mycket! Huvudet ligger ju typ bara 4 cm in på mig, så om ja vill kan ja känna huvudet med mina fingrar,men de vill ja inte,hehe!

Ja men då fortsätter vi här tjejer Som sagt man vill ju gärna hänga med dem som fått barn o sen dem som väntar på sina knoddar, även om ja känner just nu att jag kommer o bli sist! hehe!

• Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-01 11:45:19 följande:
    clementiner är ett dråg jag använder dagligen så hmm farligt hahaha näääh då borde det stå
    ''Gravida ska ej äta clementiner som gravid o planera barn''

Idag e jag i vecka 38 woohoooo
    Snart har jag min med 100% utan tvivel
    Jag vet att han kommerTungan ute
    Fuskfia jag jo jag vet:
    Ja nu önskar ja med att ja hade ett datum ja visst! Min kropp orkar verkligen inte mer nu! gör inget annat än o ligger på soffan. Helt slut om ja skulle typ åka o handla o får sjukt ont där nere!
  • Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2010-12-01 12:15:01 följande:
    Guud jag fattar inte att ni ens törs pilla omkring där, eller hur ni når :P haha
    Vågar inte heller pilla där inne, hualigenTungan ute

2barnsmamman: gullig du e vet att ja inte e ensam,men man blir ju så koko i huvudet o se allt som måste göras o man orkar knappt ens duscha,hahaa!
    Ja ,de kanske inte e bättre o veta heller,man tänker nog mer om man vet om vilken dag kanske det är dax,hihi!!!
  • Willes Mamma 08
    Momalicious skrev 2010-12-01 12:48:12 följande:
    Satt för övrigt och tänkte på förut hur kul det hade varit om man någon gång kunde få ihop en tråd-träff. Vet att det väl är i princip omöjligt eftersom vi är så utspridda över landet, men jäklar vad kul det hade varit att få ansikten på alla här i tråden. Tycker ni inte det? 

Vore verkligen super skoj o få till en nät dejt   Kanske inte helt omöjligt?!
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-01 13:41:01 följande:

Älskarnova: Hur går det jag e SUPER nyfiken gumman !!!
    Eller får du ligga inne nu
    åååh tänker på dig

Tänker på dig med älskarnova!!! gud ja e sjukt nyfiken hur de går för dig
    LillSnurr82 skrev 2010-12-01 13:05:18 följande:
    Har  nu kommit hem från BM.. Allt såg bra ut.

Berätta att jag inte ville gå över tiden för att det då kan bli så nära jul.
    Så dagen efter mitt BF fick jag en tid för hinnsvepning Skrattande Så har inget hänt innan den 9/12 så hoppas jag att en hinnsvepning sätter fart på det den 10/12...
    Härligt
    Bm skulle ju göra de på mig igår,men ja va inte mogen så hon gjorde ingen
    Fick en tid på torsdag nästa vecka för o se om de mognat då, men då e de jue bara 3 dagar kvar till BF, oh ja vill ha NU!!!!
  • Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2010-12-01 12:26:30 följande:
    Det är ingen fara sålänge vattnet inte gått :)

Idag köpte jag förresten mandelolja på apoteket att smörja med mellan benen. Började med det några veckor innan dottern var beräknad, att någon gång om dagen smörja mellangård o allt vad det heter där nere. Sprack inget med henne, fick en liten liten bristning, inget som behövdes sys. Sen vet man ju inte om det berodde på oljan, eller om det var för att jag krystade i typ 1.5 tim så det hann töja ut sig, eller om jag inte skulle spruckit hur som.. men det är iaf värt att prova :)
    Har med köpt sådan olja,men bara glömmer o smöra! sen e de ju så sjukt kladdigt o rinnigt. De borde komma en bättre förpackning!
  • Willes Mamma 08
    ÄlskarNova skrev 2010-12-01 20:50:58 följande:
    Har ju idag varit på TUL v.39+0. Bebis vägde för 4v,6dgr sen 3275g och idag var det beräknat baserat på hans kurva och normal tillväxt att han skulle ligga närmare 4,7kg. 
    Snacka om att vi alla blev förvånade när hon mätte honom till 3810g "bara"!! Så det blev ingen igångsättning/snitt denna vecka. Suck!!

Visst, det känns ju jättebra att veta att han bara är liite större än normalt och att han högst kommer väga ca.4,5kg på övertid och att jag dessutom har ett normalt bäckenmått också.
    Men nu var vi liksom inställda på att det skulle bli bebis innan veckan var slut. Baby  

Jag var iaf helt mjuk därnere och fick efteråt ganska regelbundna sammandragningar på vägen hem. Håller i sig lite nu med. Så nu ikväll ska jag och sambon ge oss på en färdknäpp! Tungan ute Har liksom inte haft sex på jag vet inte huur många veckor som helst. Så håll tummarna att det hjälper nu. haha!
    Åh nu tycker ja synd om er! Inte för att bebis va mindre än beräknat utan de e ju bra för din del Men att ni fick åka hem, hade ju me trott du skulle fått stanna o fått bebis innan helgen,hihi!
    Men hoppas de kommer i gång nu av sig självt! Håller även tummarna för mig själv,hihi!
    delifi2 skrev 2010-12-01 22:05:17 följande:
    YES!!!!!! Min slempropp har börjat släppa, nu är det inte bara flytningar utan slem. Tänk att man kan bli så glad över det, men när slemmisen släppte med William så satte det igång så jag hoppas det blir så nu oxå men den är annorlunda än med William. Med William var den mer gul med Rosa inslag nu är det mer vitt å slemmigt
    Wiii så spännande jue Du måste uppdatera hur de går
  • Willes Mamma 08
    MFJG skrev 2010-12-02 09:16:56 följande:
    just det jag konfererade med min man om. det kan inte vara sperma..som slime menar du? ;)
    Men sperma e ju mer rinnigt och vattningt! Har aldrig sett slemmisen, men när folk beskriver den som snor och att man kan dra ut den mellan fingrarna,de kan man ju knappast med sperma. Så de måste ju helt klart vara slemmisen på dig

Men kan slemmisen vara röd oxå eller?? eller är den bara gulgrön?
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-02 09:02:19 följande:
    Godmorgon
    E snö väder har kommit till danmark haha kaos
    Morgon pigg jag hmm näh bara allmänt seg dag haha sitter här på soffan och äter min frkost och hostar som en galning nu har jag haft detta i 3 veckor och täpt i näsan och ja täken på förkylning ur kommer då snittet gå måste man avboka tiden ??
    Ne inte måste du avboka tiden?! Får hoppas du blir frisk fort!! Har inte hostmedicinen hjälpt något? el köpte du ingen
    ÄlskarNova skrev 2010-12-02 08:42:45 följande:
    hihi..igår försökte vi oss på en färdknäpp! Tungan ute var ju inte det lättaste, men vi skrattade lite och fick till sist till det så att säga.  

Vaknade sen vid 1.24 av en ond mage-det liksom sög tag i hela mig och de kom i 4-5min intervaller. Så jag låg från dess till ca.04 då jag minns sista tiden (04.02). Sen vaknade jag vid 07 av att värkarna var borta.  
    Suck..att kroppen ska luras så! Idag är jag trött..
    Men de har väl gjort ngn nytta iaf och vi får väl fortsätta med att sexa när vi kan!  

Hi, hoppas de händer något då Vill med prova färdknäpp men har verkligen noll sexlust just nu!! Men de e för ja har så himla ont mellan bena så ja knappt kan gå el sitta. Men kanske värt ett försök ändå,hehe!!

Trist när kroppen ska lura en. Ja har haft molvärk sen i måndags till o från, ibland lite kraftigare o ibland inget alls. Tänker att nu,nu kanske de e dax, men inte! Man blir verligen desperat,hi! För ja vill verklgen inte gå över tiden"
    Men du...när din förlossning startar,får ni åka in till v-vik då och göra snitt här?? El vad kom ni fram till?!
  • Willes Mamma 08

Äntligen funkar vårt internet igen!!! woohooo! Man blir inte lite isolerad el så utan de,hehe!
    Nu ska ja bara läsa ifatt allt o de lär väl ta en stund,hihi

Svar på tråden December Bebis 2010 :)