Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Näää-ä, jävlars helvete vad sur jag blir! SKrivit ett skitlångt inlägg så försvinner allt! MORR! Skriver om det jag skrev senare, nu blev jag grinig.

• Momalicious
    Jaya skrev 2010-08-02 18:04:17 följande:
    krya på er! inte kul att vara sjuka och må kass! idag hos bm så fick vi lyssna på hjärtat, först gömde sig bebben men sen hittade bm bebis hjärtljud! så underbart! 145 slag/minut. och tro det eller ej mina järnvärden hade gått upp från 118 till 125. jag mår nog oförskämt bra.. vad hade era bebbar för hjärtljud?
    Båda gångerna jag vi lyssnat låg de på 158-160 typ :)
  • Momalicious
    s89 skrev 2010-08-02 21:24:04 följande:
    Hej! Är i vecka 21(20+4) idag,, Åkt på bihåleinflammation, Ska äta pencilin, men ska testa någon dag om det blir bättre utan.. Känns som det börjar vända nu. Hoppas hoppas,
    Har fått coccilana (vet ej hur det stavas) för min eländiga hosta. Hoppas släppa snart.
    Känt våran lill* knodd nästan hela dagen i magen., innan kände jag mest på kvällarna/nätterna. Men nu även på dagarna. Underbart! Hur ofta o när känner ni era små skatter?
    Usch, flera som är sjuka ju :( Krya på dig!

Jag känner typ på morgonen ibland men oftast på eftermiddagen/kvällen när jag tar det lugnt. Igår låg vi i sängen och såg på film och åt glass och när jag var färdig la jag mig på sidan typ och då blev bebisen helt vild, förmodligen av det kalla. Känner ju inte hårt än men känner liksom små puffar/sparkar eller whatever och att magen blir helt hård när den trycker sig mot magen antar jag? Hihi. Roligt är det. Sambon känner inte av utanpå ännu men han kunde känna när magen blev hård igår för att den puffade.
  • Momalicious
    ondar skrev 2010-08-03 04:16:32 följande:
    Har någon mer stora problem med hungern? Jag vet inte hur jag ska lösa det här för jag får inte sova längre. Har alltid haft enormt stor aptit även fast jag aldrig blir överviktig av någon konstig anledning men nu börjar det gå med överdrift sen bebis flyttade in.

Igår 22:00 åt jag en stor portion med korvstroganoff, ris och bönor plus en stor tallrik med startflingor och fil och sen gick jag och la mig för att sedan vakna klockan tre-vrålhungrig.
    Så ingen mer sömn för mig inatt och börjar jobba klockan sju. Inte första gången det här händer och jag blir ju såklart helt slut på jobbet sen:(.

Såå, finns det något sätt att lösa det på? Nåt speciellt att vräka i sig som sista mål kanske?
    Har jag väl vaknat och måste äta så somnar jag inte om sen tyvärr.
    Jag tror "felet" du gör är att du äter så mycket så sent. Jag vet t.ex. på jul när man i vår familj ofta äter janssonen som nattamat så vaknar jag döhungrig nästa morgon. I vanliga fall brukar jag äta nåt lätt innan jag lägger mig och då händer itne det. Mitt tips är att försöka äta middag tidigare och äta nåt lättare, typ yoghurt med lite frukt och kanske macka till till kvällsmat. Det brukar bli bättre då. Men under dagarna är jag med hungrig typ hela tiden. Dock itne när jag är sjuk nu men annars!
    Emelle skrev 2010-08-03 11:52:29 följande:
    Tack för era svar om järn!

Våran bebis låter pappa med få känna. Varje dag!

Jag har så mycket kompisar som går sina sista månader nu så även att det går fort känns det som sååå länge kvar tycker jag...nån mer?
    Ja, jag tycker med det känns som du säger. Dock önskar jag verkligen att tiden ska gå långsammare för vi har så mycket kvar att ordna. Vi ska flytta (om några månader typ, inget satt datum), vi ska köpa bebissaker, jag ska försöka hinna ta körkort... BLÄ. Blir panikstressad bara jag tänker på det.
  • Momalicious

Det är visst inte bara jag som är sjuk. Krya på er allihopa!

Igår var ju jag hos doktorn och jag sa att han var helt okej.. Vettisjutton om jag tycker det längre alltså. Han kollade i mina öron för jag hade lite ont där, och han tog ut lite vax ur mitt högra öra och försökte i det vänstra men lyckades. Igår på kvällen blev jag typ helt döv på det örat där han INTE tagit ut vaxet och sen gjorde det så jävla ont, som en riktig öroninflammation.
    Grät mig själv till sömns för att jag kände mig så jävla liten och hatade allt och alla i princip. Somnade i sambons famn, stackarn, men han är duktig på att trösta.

Idag vaknade jag dock och har knappt ont i halsen eller öronen alls. Är dock typ döv på främst vänsterörat men även lite på höger men vad gör det när man börjar bli frisk? ÅH så skönt! Började dock dagen med att spy lite slem men förutom det så är det underbart jämfört med tidigare. Kan nästan andas genom näsan också, även om jag inte känner lukt/smak

På fredag är det RUL 10.30 tror jag det var och på måndag ska vi till BM!

• Momalicious
    Luna02 skrev 2010-08-03 13:22:04 följande:
    Hej igen!

Det här kanske låter dumt men hur vet man att det är bebisen som rör sig?
    jag känner mest på kvällarna när jag ligger still som bubblor inne i magen svårt att förklara.

Nu när jag jobbar för fullt skulle jag vilja veta vart ni köper er stödbälte för själv sitter jag ner hela tiden och får så ont i ryggen
    Jag var inte säker förrän jag var säker, bättre än så kan jag inte förklara tyvärr. Jag har nog känt rörelser ett tag innan jag var säker, då kändes det lite som bubblor eller nåt sånt, men nu är jag säker för nu känns det liksom.. mer. Himla bra svar
  • Momalicious
    Stoce skrev 2010-08-03 19:00:18 följande:
    Hej tjejer!

Jag har varit tyst ett tag, bara läst här. Har grejjat på här hemma och rensat i uteförråd och sådär. Skönt att få ordning. Vad trist att så många av er är sjuka. Jag har *peppar peppar* inte varit sjuk en dag sedan jag blev gravid, och det tänker jag inte bli heller Oskyldig

Kommer ni ihåg då jag berättade om min sambos bror med familj? De som inte kunde glädjas med oss och jag bestämde mig för att inte hälsa på dem längre...? Fick höra av en kompis igår att svägerskan pratar skit om oss med många. Till henne hade hon beklagat sig att "varför ska det vara såå speciellt när de får barn? Jag har väl också varit gravid, inte var det då någon som brydde sig om mig. Varför ska det vara så speciellt nu för?" osv, hade hon malt på. Jag åkte minsann med henne fram och tillbaka till mvc/lasarett då hon hade havandeskapsförgiftning. Jag var barnvakt titt som tätt för att avlasta, vår gemensamma svärmor och jag tillbringade tre dagar av vår semester med att storstäda hemma hos dem.... Alla var väldigt engagerade om omtänksamma. Det verkar hon ha glömt...

Grejjen är den att min andra svägerska (sambons syster) fick barn nu i april, och då mådde den andra svägerskan jättedåligt över det... att ingen skulle bry sig om hennes barn och bla bla bla. Jag är såå less på henne just nu, och blev bara ännu mer bestämd på att mitt beslut är det enda riktiga. Vi behöver inte dem....

Usch, menade inte att gnälla här... men blir så ledsen, har alltid ställt upp och svalt många elaka gliringar då hon mår dåligt psykiskt, men nu räcker det!

Annars så har bebis börjat ge sig tillkänna flera gånger varje dag. Tror minsann den slår kullerbyttor därinne, bäst den passar på då det ännu finns plats. Jag mår oförskämt bra, gick in i v. 22 idag. Kan få riktigt ont i svanken ibland, men vet inte om det beror på bebis. Yrsel och svimningskänslor pga. det låga blodtrycket, men känner mest av det då jag går i affärer faktiskt. 

Vi var ju på semester förra veckan, och har inhandlat grejjer till bebis. Pingu-vagnsleksak och sängkläder, kanonfina! Fårskinn till vagnen, madrass till spjälsängen, plastade frottéer till säng och vagn, och lite tvättlappar. Det var bra med IKEA, fanns en massa stolar överallt när världen började snurra
    Fy! Det är ju uppenbart att hon är riktigt osäker på sig själv. Jag har aldrig en sekund oroat mig för att vårt barn kommer vara mindre viktigt för min sambos föräldrar pga att de redan har tre barnbarn, inte alls. Jag är snarare säker på att det inte kommer bli så då jag sett hur de är med sina barnbarn och de älskar alla lika mycket (vad man kan se). Sen är det väl klart att det allra första barnbarnet är speciellt, men det är också deras yngsta sons första barn vilket förmodligen är väldigt speciellt också. Gud, jag tycker du är fantastisk som orkar ha en svägerska som henne! Och att resten av familjen med orkar. Jag hade kastat bajs på henne vid det här laget om det var jag  

Jag tycker verkligen hon är urhemsk. Det är en sak att känna sig hotad osv, jag kan fatta att man kanske kan bli osäker, men hon kan ju inte gå och snacka skit om dig/er/ert barn bara för det. Det är INTE okej. Och dessutom inte när du inte varit annat än hjälpsam och snäll mot henne, fy bövelen!

Jag har också yrsel och så när jag går/står upp länge. Jobbigast är att stå i kö t.ex. Men visserligen hellre yrsel än konstant illamående eller havandeskapsförgiftning eller annat hemskt.

Kul med shoppingen! Är så grinig då vi egentligen skulle köpt hem grejer från Ullared när vi var på semester men det sket sig ju pga vårt mående. Men men, mer att se fram emot!
    SaraKlippan skrev 2010-08-03 19:06:33 följande:
    Häxa vet ja inte... men deprimerad är jag... har inte sagt att ja vill flytta... men känt att ja vill flera gånger... vet inte vad jag vill och är väldigt mycket ledsen  
    Vill absolut inte flytta igentligen.. vill antagligen bara komma ifrån vardagen lite... jag går hemma hela dagarna och när han kommer hem så sitter han gärna o spelar... 
    Han är helt underbar igentligen... bara ja som är känslig! Jobbigt Jobbigt Jobbigt! Vill inte va så här
    Samma här. Eller nej, känner inte att jag vill flytta bort från sambon eller så, men jag är så deppig för vår lägenhet är pytteliten och jag får panik över tanken att eventuellt gå här till i början av november. För det första så tänk om jag föder för tidigt?! Jag vill hinna kunna komma iordning med allt INNAN bebis kommer och helst medans jag fortfarande orkar, jag har ju ingen aning hur jag kommer må i november. Dessutom har jag haft lite problem med depressioner tidigare och alla hormoner verkar ju inte hjälpa det direkt så är väl kanske inte gladast, dock ska jag börja träffa mig gamla psykolog igen så det känns skönt, att få ventilera lite saker som kanske inte min sambo vill höra. 

Är arbetslös vilket gör att det är hemskt tråkigt allting. Skönt nu när sambon har semester men vet ju att han ska börja jobba igen om ca två veckor och det känns ju skittrist. Är samtidigt glad att jag itne har jobb så jag hinner göra saker som behövs innan bebis kommer, såsom körkort förhoppningsvis och att kanske hinna komma iordning i en ny lägenhet innan bebis kommer. 

Jag förstår dig och alla som känner sig som galna, konstiga, elaka, hemska, ledsna monster. Tur att jag har en sambo som visserligen tycker jag är jobbig då och då, men som förstår och fattar att det kommer gå över.
    Det har väl varit min största rädsla nu tror jag, att jag ska fortsätta vara hemsk och pmsig och inte vilja ha sex  efter barnet kommit heller. 

Nej, nu ska vi äta middag, ursäkta mina lååååånga inlägg! 
  • Momalicious
    ludicrous skrev 2010-08-03 17:55:11 följande:
    Både jag och sambon tyckte oss kunna se att det är en liten pojke som kommer kika ut sen :) först såg jag men ville inte säga nått eftersom sambon inte ville veta, men efter några minuter sa även han " såg du pungen!!?" såvi blir förvånade om det kommer ut en tös :)
    Hehe vad kul! ;D Grattis till killen!
  • Momalicious
    SaraTheres skrev 2010-08-04 09:10:57 följande:
    Hej tjejer,

Jag undrar om ni kan hjälpa mig lite med en fråga jag har? Jag är i v 20+5 och ska flyga till Köpenhamn i jobbet nästa vecka. Är det något jag bör tänka på? Något jag ska undvika mm? Jag vet att det är ok att flyga och så men jag tänkte mest på säkerhetskontrollerna eller nåt (röntgen...). Det här känns som en jättefånig fråga men ni verkar ju vara allvetande Flört så var annars ska man ställa frågan... (BM iof)

Min chef vill även att jag ska flyga till england i oktober men det har jag sagt absolut nej till och det förstod hon. Det är för nära tycker jag, vågar inte riskera nåt. Annars måste jag säga att min chef är kanon. Det verkar som om jag ska få göra ett projektarbete fram tills jag går på föräldrarledighet. Detta projekt ska eg vara klart i mitten/slutet på oktober så det kommer att trappas ner lagom tills jag går, förhoppningsvis får jag det riktigt lugnt de sista veckorna på jobbet. Jag ska försöka jobba till den sista november har jag sagt till chefen. (BF 16/12)
    Vad roligt att du frågade för jag fick precis ett mejl från pampers där det står såhär :

FLYGPLATSENS METALLDETEKTORER

är helt ofarliga för gravida. Bara ditt bagage röntgas.

Så jag skulle tippa på att det inte är någon fara så länge du inte planerar att typ gömma knark i ändtarmen och de kommer på dig och vill röntga dig ;) 

• Momalicious

Åååååh jag blir så trött! Vi kommer inte kunna flytta förrän november! Och vi har absolut INGET utrymme i den här lägenheten för att köpa på oss massa bebissaker som tar plats. Får panik. Vet inte hur vi ska göra.. Får väl köpa allt och ställa hos min mamma, men hur kul känns det? Och tänk om bebisen kommer för tidigt? Jag menar, det kan ju faktiskt hända. Och då har vi allt hos min mamma som ska tas hit och fixas iordning. ÅHÅÅHÅH. Blir sur.
    Fördelen med lägenheten är att vi FÅR diskmaskinen och en extra kyl/frys som han köpt dit. Ibland är det bra att byta lägenhet med en kompis.

Vi ska köpa till en tvättmaskin/torktumlare också. Är det okej att få panik över det här? Eller spela roll, det får jag ändå.. PUST.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)