Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-07-23 18:11:48 följande:
    Romantic! Update senare tack!!
    Lätt att det kommer! Hoppas det blir nåt, hade varit sjukt fräckt. Min mamma har en tendens att ha svårt för känslor och sådär så hoppas hon vågar
  • Momalicious
    SaraTheres skrev 2010-07-23 18:18:18 följande:
    Jag var hos en läkare på MVC i samband med inskrivningen för att diskutera lite problem och då frågade jag bla om migränmedicin. Jag har inte migrän så ofta men det händer ibland och då ville jag gärna veta om man kunde ta någon medicin. Hon sa då att man kan ta Imigran och Sumatriptan när man är gravid.

Igår var det helt fantastiskt för då kände jag en liten spark på utsidan av magen från "Harry" (vi bara kallar den för det på skoj, vi vet inte ens vad det är för kön ) Jag hojtade på sambon men när han kom springande så slutade den så klart. Har inte lyckats känna något mer på utsidan än. Är idag i v 19+0 och har livmodern i framkant.

Vår lista hittills på namn är Josefin eller Lova till en tjej och Alfons eller Jesper på en kille. Jag har i flera år sagt att om jag får en tjej ska hon heta Maja fast nu döpte en av mina bästa kompisar sin lilla tjej till Meja så det blir lite för likt. Men det gör absolut ingenting för den lilla godingen passar verkligen att heta Meja

Idag har vi varit o köpt en torktumlare. Känns superlyxigt men välbehövligt till när liten kommer så vi slipper ha kläder hängande i hela lägenheten.
    Hihi antar att du har moderkakan i framkant å inte livmodern?
    ondar skrev 2010-07-23 18:24:54 följande:
    Blir alldeles tårögdHjärta. Håller tummarna för din mamma:)
    Ja såååå gulligt!
  • Momalicious
    SaraTheres skrev 2010-07-23 18:18:18 följande:
    Jag var hos en läkare på MVC i samband med inskrivningen för att diskutera lite problem och då frågade jag bla om migränmedicin. Jag har inte migrän så ofta men det händer ibland och då ville jag gärna veta om man kunde ta någon medicin. Hon sa då att man kan ta Imigran och Sumatriptan när man är gravid.

Igår var det helt fantastiskt för då kände jag en liten spark på utsidan av magen från "Harry" (vi bara kallar den för det på skoj, vi vet inte ens vad det är för kön ) Jag hojtade på sambon men när han kom springande så slutade den så klart. Har inte lyckats känna något mer på utsidan än. Är idag i v 19+0 och har livmodern i framkant.

Vår lista hittills på namn är Josefin eller Lova till en tjej och Alfons eller Jesper på en kille. Jag har i flera år sagt att om jag får en tjej ska hon heta Maja fast nu döpte en av mina bästa kompisar sin lilla tjej till Meja så det blir lite för likt. Men det gör absolut ingenting för den lilla godingen passar verkligen att heta Meja

Idag har vi varit o köpt en torktumlare. Känns superlyxigt men välbehövligt till när liten kommer så vi slipper ha kläder hängande i hela lägenheten.
    Glömde skriva allting jag skulle.. Dumma mig. 
    Skönt med torktumlare! Det ska nog vi med köpa när vi flyttat. I vår nya lägenhet kommer vi ha ett jättstort badrum så där får vi absolut plats med båda så det är skönt. :) Extra skönt för då slippar man nästan all strykning och slipper ha tvätt hängande omkring sig.
  • Momalicious
    SaraTheres skrev 2010-07-23 18:41:47 följande:
    Precis! Liiite förvirrad nuförtiden bara. Någon mer som märker av det?? Förvirring alltså!
    Ohja! Dock är min sambo fortfarande den mest förvirrade av oss, så det är bra träning för min gravida hjärna att hålla koll på honom
    Jaya skrev 2010-07-23 20:42:12 följande:
    pojkår är det nog som ngn annan sagt tidigare :) här har ni en gravidkossa med stooor förvirring och känslomässig till tusen! stackas min sambo som ska behöva stå ut med detta till december!!
    Ja-a, jag tror det blir en pojke hos oss också. Men alla drömmar jag haft förutom en har det varit en tjej och enligt alla test så ska jag ha en tjej så vi får se. Det är olika dagar vad jag tror. Sambon tror dock på tjej, mamma tror på tjej, alla mina kompisar tror på tjej och de flesta av hans kompisar tror på tjej haha. Vi får se efter köns-ul helt enkelt

Känner igen mig i det där känslomässiga. Jag är som en berg-och-dalbana. Ena stunden glad, andra ledsen, andra jävligt förbannad
    NhjärtaD skrev 2010-07-23 21:31:01 följande:
    Båda mina barn är med i din namnlista

Ja, här kommer jag inte ta någon hänsyn om nån bestämmer sej för samma namn som vi
    Gött!
    NhjärtaD skrev 2010-07-23 21:40:43 följande:
    Kärlek Hjärta
    Sambon & jag har med en saga
    Berätta sagan!

• Momalicious

Update på sagan om mamma och hennes holländare: han kommer vid midnatt ca. 
    Hon är nervös som fan, jag är nervös som fan, min sambo är nervös som fan. HAHA. Vet inte hur jag ska kunna somna ikväll!  

• Momalicious
    Lillkillen skrev 2010-07-24 00:36:27 följande:
    Moma: Fick gåshud o blev tårögd av din mammas berättelse.

2 barn: Grattis till Lillebror!!!

Nhjärta: Nyfiken på er saga!

Fråga: Har någon av er "vågat" ligga på spikmatta nu när ni är gravid?

Fråga: Har någon av er 3 år mellan era barn, isf, hade ni syskonvagn?

Skulle måla tårna ikväll, hmmm REDAN svårt att komma ner å nå dem....likaså när jag skulle raka mig i duschen, ni vet vart....så här var det verkligen inte förra gången....4 more month to go.... 
    Ja visst är det som en film?

Jag har ju inget barn sedan innan men min svägerska har en son som är strax över tre år och de fick barn i maj, och han använder inte vagn. Vid närmare eftertanke har han inte gjort det på ett år.  
  • Momalicious

Minifer: om Ikeas spjälls är rätt höjd finns det ju kilar man kan ha som tar bort glipan. Hört att en hård kil är bäst (läste en tråd om såna sängar.

• Momalicious
    Minifer skrev 2010-07-24 13:59:26 följande:
    åhå! Vet du var man köper kilar? Stod det något om hur man bäst låser fast sängarna vid varandra så de inte glider isär och minimini hamnar på golvet? :)
    Det stod att kilar finns i typ välsorterade babybutiker, som babyproffsen antar jag. 
    Så att den glider stod det nåt om att folk satt typ silikon"pluppar" på "fötterna" så att den står stabilt. Ska se om jag kan hitta tråden åt dig!  
  • Momalicious
    Momalicious skrev 2010-07-24 17:14:15 följande:
    Det stod att kilar finns i typ välsorterade babybutiker, som babyproffsen antar jag. 
    Så att den glider stod det nåt om att folk satt typ silikon"pluppar" på "fötterna" så att den står stabilt. Ska se om jag kan hitta tråden åt dig!  
    Nae, jag kunde inte hitta ett smack! Jävla FL's sökfunktion. Det funkar ju inte att hitta nåt, inte ens om man vet EXAKT vad tråden heter. Sjukt störande. Nu vet jag inte vad den heter men jag kan tyvärr inte hitta den
  • Momalicious
    blondinkermit skrev 2010-07-24 12:38:29 följande:

nästa v 22 i morron... tänkte kolla på vagn nästa löning...

e de otur att ha vagnen i källaren så länge? de e kanske skrock att man inte sk köpa nåt innan man fått ut knodden.. men om man inte har de direkt hemma kan de väl inte göra nåt.. eller?

när ska ni andra börja kolla på säng,vagn kläder mm??

Det beror väl på om man är skrockfull. Jag tycker snarare det känns HEMSKT att inte ha nåt hemma innan bebis kommer. Fy sjutton för att behöva fixa allting med bebis, oavsett om man köpt det och har det nån annanstans eller ej. Vi har säng, vagn, och nästan alla kläder vi behöver. Vi har en hel del kläder hemma redan men allt annat vi har (som är i princip allt stort och en del mindre grejer) står hos några vänner som vi köpt sakerna av. Vi har så liten lägenhet så har ingenstans att förvara det.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)