linn78 skrev 2010-07-24 20:44:25 följande:
2barns: Elias är fint. Här i byn döptes varannan unge till Elias för några år sen så lite för vanligt för min smak. Men absolut fint!!
Tänk vad olika det kan vara! Här heter typ INGEN Elias.
3 barns mamma84 skrev 2010-07-24 20:51:11 följande:
Vet ni vad jag ska göra idag för mysigt typ om några min

ja och sambon ska ta oss upp till vinden och ta fram alla pojkkläderna som sonen hade och lägga dom in i en annan låda kanske ta ner men det får vi se men vi ska gå igenom alla bebis kläder tillsammans

ååh jag älskar min sambo min stolta man som är så stolt över att få en fotbolslag snart *Skrattar*
Nästa vecka ska jag köpa nappflaskor och nappas och lämna min libero medlems lista till posten och skriva in mig på Libero och hämta startpaket osv
Det får bli smått lite då o då inte allt på samma gång men man e ju så sugen ..
Åh vad kul! Vi var på apoteket idag för att köpa myggspray och vi var tvunga att ha en speciell sort eftersom det är farligt om den innehåller ämnet DEET när man är gravid. Iaf så stod jag och kollade på "bebisapoteket" och jag ville bara köpa allting nuuuu! Men nej, jag ska vänta med såna saker till efter vi flyttat! Men de där smååå små prematurblöjorna alltså. Jisses. Hoppas dock jag slipper köpa såna!
MajMamman08 skrev 2010-07-24 20:46:04 följande:
ja de spelar roll vart moderkakan ligger...ligger den för själva utvägen så att säga så får man ju tex snitt?! sa hon inte de? Men då låg din inte konstigt så de behöver du nog inte oroa dig

men om den tex ligger i framvägg så känner man oftast sparkarna lite senare än andra. Men just de spelar ju ingen roll

linn78 skrev 2010-07-24 14:34:42 följande:
Fick du inget papper med därifrån? På mitt papper står bla lite olika längder på bebis lår, mage & huvud, moderkakans placering och grav längd mm
Ja, det funkar fint. Jag har för mej att vi band fast spjälisens ben med vårt sängben så den inte åkte iväg. Eller använde vi kanske en skruv-tving? Ja, jag kommer inte riktigt ihåg, med det går att lösa iaf. Men varför måste du köpa en till säng?
Jag fick inga papper på de

Ja hon ville ju knappt säga nånting om bebis,hur lång den va osv heller.
Men om det är en föreliggande moderkaka vid RUL så är det rätt vanligt att den flyttar på sig tills det är dags att föda, men man får ju ett till UL då för att kontrollera. Tror det är typ mindre än 5 % som har föreliggande moderkaka när det är dags att föda