Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Idag är jag i vecka 18! Känns skönt att man börjar komma någon vart i graviditeten Idag har vi varit och köpt allt vi behöver för vår campingtripp typ. Det enda vi behöver handla nu innan vi åker är batterier och lite mat Köpte även en sån där fläkt med stativ, SÅ skönt att ha den i sovrummet! 
    Längtar såååå mycket tills vi åker. Ska bli superskönt att komma iväg lite
    Även Ullared ska bli trevligt. Kommer förmodligen inte köpa allt vi behöver då bilen kommer vara rätt full redan men en del ska vi nog få med. Framförallt mindre skrymmande  saker. Kanske väntar med badbaljen och tar den på IKEA nån gång istället. Ska ju ändå köpa skötbord och lite annat där!

Update på min mamma: Vi skickade sms förut och frågade hur de hade det och att vi var väldigt nyfikna, det enda svaret vi fick var "Nice!" så det hjälpte ju knappast nyfikenheten. Men men, det är ju bra att det är nice i alla fall haha.  
  • Momalicious
    linn78 skrev 2010-07-24 20:44:25 följande:
    2barns: Elias är fint. Här i byn döptes varannan unge till Elias för några år sen så lite för vanligt för min smak. Men absolut fint!!
    Tänk vad olika det kan vara! Här heter typ INGEN Elias. 
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-24 20:51:11 följande:
    Vet ni vad jag ska göra idag för mysigt typ om några min ja och sambon ska ta oss upp till vinden och ta fram alla pojkkläderna som sonen hade och lägga dom in i en annan låda kanske ta ner men det får vi se men vi ska gå igenom alla bebis kläder tillsammans ååh jag älskar min sambo min stolta man som är så stolt över att få en fotbolslag snart *Skrattar*
    Nästa vecka ska jag köpa nappflaskor och nappas och lämna min libero medlems lista till posten och skriva in mig på Libero och hämta startpaket osv
    Det får bli smått lite då o då inte allt på samma gång men man e ju så sugen ..
    Åh vad kul! Vi var på apoteket idag för att köpa myggspray och vi var tvunga att ha en speciell sort eftersom det är farligt om den innehåller ämnet DEET när man är gravid. Iaf så stod jag och kollade på "bebisapoteket" och jag ville bara köpa allting nuuuu! Men nej, jag ska vänta med såna saker till efter vi flyttat! Men de där smååå små prematurblöjorna alltså. Jisses. Hoppas dock jag slipper köpa såna! 
    MajMamman08 skrev 2010-07-24 20:46:04 följande:
    ja de spelar roll vart moderkakan ligger...ligger den för själva utvägen så att säga så får man ju tex snitt?! sa hon inte de? Men då  låg din inte konstigt så de behöver du nog inte oroa dig men om den tex ligger i framvägg så känner man oftast sparkarna lite senare än andra. Men just de spelar ju ingen roll
    linn78 skrev 2010-07-24 14:34:42 följande:
    Fick du inget papper med därifrån? På mitt papper står bla lite olika längder på bebis lår, mage & huvud, moderkakans placering och grav längd mm
    Ja, det funkar fint. Jag har för mej att vi band fast spjälisens ben med vårt sängben så den inte åkte iväg. Eller använde vi kanske en skruv-tving? Ja, jag kommer inte riktigt ihåg, med det går att lösa iaf. Men varför måste du köpa en till säng?
    Jag fick inga papper på de Ja hon ville ju knappt säga nånting om bebis,hur lång den va osv heller.
    Men om det är en föreliggande moderkaka vid RUL så är det rätt vanligt att den flyttar på sig tills det är dags att föda, men man får ju ett till UL då för att kontrollera. Tror det är typ mindre än 5 % som har föreliggande moderkaka när det är dags att föda

• Momalicious
    MajMamman08 skrev 2010-07-25 16:31:57 följande:
    jo men det är väl ändå viktigt o veta att den inte ligger för,så man vet de o de inte kommer som en chock sen???
    Jo jo det är klart, men som sagt är det ju så ovanligt att den inte flyttar sig så har man föreliggande moderkaka vid RUL så behöver man inte direkt oroa sig. Men klart det är trevligt att veta var moderkakan sitter osv :)
  • Momalicious

Halsbränna: Check! Kommer på kvällen när jag lägger mig och ska sova eller när vi sitter och myser i soffan.
    Stickningar i livmodern: Haft några gånger.
    Illamående: Fortfarande varje morgon. Gör alltid frukost och har bredvid sängen så jag kan äta innan jag går upp. Funkar bra!

Mrs TH skrev 2010-07-25 22:34:53 följande:
    Vi har nog namn klara, med ett par backup namn. Det är klart att det kan komma ut ngt annat än .... men det är inte troligt att jag skulle känna att nä men det här är ju en Åke om jag inte tyckt om det namnet från början.

Min man och jag är oftast ganska oense, och det brukar ligga stora förhandlingar bakom större beslut( kyrka/ rådhus/ mitt namn/ hans namn etc) Så därför känner vi att vi måste bena ut typ ett kill och ett flicknamn, med ett par backuper. Det har vi gjort nu och vi väntar med spänning och hoppas att julle vill visa upp sig för oss på tisdag.

Idag firar vi vår 1a bröllopsdag, då var det bara vi, nu är vi 3 eller 2.5 som min man säger
    Grattis på bröllopsdagen!
    Jaya skrev 2010-07-26 07:06:26 följande:
    vecka 20 idag! halvvägs!
    Vad kul! Två veckor kvar för mig, 17+2 idag! :)
    Emelle skrev 2010-07-26 10:42:33 följande:
    Jag har börjat må illa igen. Har ju haft ganska många veckor nu då jag mått riktigt bra, men nu kommer skiten krypandes på kvällarna igen. BLää.

Idag åker vi en vecka för att ha mammas hus medans hon är på vandring i norge. Vi som hade planer på att ligga på altanen och läsa och sola medans barnen badade i poolen och lekte i skogen. Haha, regn hela veckan. Skitbra!
    Haha, vi har bestämt att metrologerna har fel och att det inte alls ska regna på vår campingsemester!

• Momalicious
    MajMamman08 skrev 2010-07-26 22:56:48 följande:

Annars Novalie istället för bara Nova...men gillar bäst Ellie
    Jag gillar också Novalee, fast vi funderar på den stavningen isf :)
    Stoce skrev 2010-07-26 21:40:34 följande:
    Måste få avreagera mig lite. Har varit glad hela dagen, är på dag 20+6 idag, alltså prick 50% av graviditeten enligt FL, går in i vecka 21 imorgon.

Åkte hem till sambons bror med familj. De har vetat om att vi försökt få barn ganska länge innan det tog sig(1 år), och att vi haft ett missfall innan det... Broderns sambo har hela tiden upplyst mig om att jag "'är dum" och inte ska planera för mycket, inte köpa några saker förrän barnet är fött, för det är ingen garanti att vi får ett levande barn. Mycket kan hända, och bla bla bla..... Har varit ledsen över det här flera gånger redan, men idag var droppen.

Jag och sambons bror satt och pratade om hur det kändes att börja jobba nu igen efter semestern, och jag sa att det var helt okej. Att jag ska försöka jobba november ut i alla fall. "Usch, att du vågar planera så långt. Man vet aldrig hur det går...." Tidigare på dagen var jag på en loppis (som hans sambo rekommenderade mig!! att gå på för att det fanns mycket barnsaker, hon svänger fram och tillbaka, nu var det tydligen okej då hennes kompis hade loppisen). Deras äldre dotter (7 år) åkte med mig därifrån och vi åkte till dem. Då sa hon "Varför köper du så mycket saker till bebisen innan den ens har kommit?". De pratar tydligen om oss hemma också... och hur dumma vi är som tror att vi kommer få ett levande barn.... så till och med deras barn har snappat upp det.

Har varit deppig hela kvällen, tills det brakade då jag pratade med en kompis om det. Jag ska inte hälsa på dem mer. Det är inte värt det. Vad har de för rätt att säga såna saker till mig? Fy... tårarna bara rinner...
    Men gud! Vilka idioter det finns! Om jag var som du hade jag satt ner foten och sagt att man faktiskt MÅSTE ha saker hemma såvida man inte har lust att springa runt och handla nyförlöst. Dessutom ska dom ge FAN i det där, det är uppenbarligen inget de ska vara involverade i eftersom de inte kan glädjas för er.
    Nej fy! Tycker du ska undvika att träffa dom under graviditeten. Jäkla idioter!

• Momalicious

Gud vad ni har skrivit! Hinner inte svara på allting (bävar för att komma hem till 100 sidor jag inte läst). 
    Nu ska vi i alla fall åka iväg. Bilen är packad och väntar på oss!

Ska bli superskönt att komma iväg lite även om vädret tydligen inte ska bli det bästa. Men men. Vi ska i alla fall till Ullared på vägen hem vilket ska bli skitkul! Har skrivit en lista på bebissaker som inte tar så mycket plats, då bilen redan är full!

Hoppas ni har det bra så hörs vi när jag kommer hem igen, och jag har ingen aning om när det blir, men innan måndag för då har vi RUL!  

• Momalicious

Ludicrous - samma här, hungrig hela tiden. Sammandragningar har jag dock inte och kan inte känna bebis än.

• Momalicious

Hej tjejer! Sitter på vår camping i.. Utanför Tylösand iaf! Sååå härligt har vi haft hittills :) igår var vi i Gränna, jättefin camping. Köpte lite polkagrisar. Det har jag nog inte ätit på tio år. Idag är vi dock i (vi säger) Tylösand och det är ännu bättre här! Jag är ju en västkusttjej så inget går upp mot havet. Jag och sambon var som fiskar i det varma vattnet. Det var 23-24 grader i vattnet. Underbart! Vi stannar nog en natt till här :) på måndag är det rul, underbart! Puss på er!

• Momalicious

Hej alla! Vi är hemma igen, kom hem igår! Det var så mulet och trist på morgonen och alla ställen vi tänkt åka till spådde de bara regn i flera dagar så vi sket i det. Dessutom är vi båda sjuka idag så det var bra gjort :) Men vi fick två superbra dagar iaf! Synd att det inte blev nåt Ullared men med tanke på hur vi mådde så var det nog lika bra. Gissar att det nog varit supermycket folk igår ändå med tanke på att det dels varit löning precis och dels var vädret kasst. Men men, det är ju ett tag kvar innan bebis är planerad att komma ju

Majorima - Yay! Berätta hur det gick, nyfiken! Var kommer du föda förresten? Blir det Östra eller har de en förlossningsavdelning i Kungälv?

Imorgon är jag i vecka 19 och på måndag är det RUL för oss, vi längtar som tokar!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)