• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Emelle
    sweet86 skrev 2010-04-15 08:54:17 följande:
    Hoppar in här jag med E sååå glad för att det gror e en liten mini där inne..Har svårt att förstå att det e sant och e lite på spänn hela tiden pga ett ma och ett missfall tidigare. Men nu är det tredje gången gillt..  måtte det gå vägen.Plussade den 12/4..
    Grattis, när har du BF?
  • Juvel

Gud va förrivrad jag är... Har HELT räknat fel på min eventuelle graviditet. Var på vul igår och då såg gyn ingenting. Han sa att jag ska komma tillbaka nästa torsdag för att se igen för det kan vara för tidigt att se något. Jag trodde då att jag var i kanske vecka 6. När jag nu kollar almanackan så ser jag att jag hade ägglossning runt den sista mars/första april... Alltså är jag idag i vecka 4+1 enligt fl!!! Jag har inte blödit mer än i tisdags då det kom lite brunt på pappret och gravtesten är fortfarande jättestarka. Vet inte vad jag ska tro och jag hoppas ju naturligtvis in i det sista. Har inga som helst symtom mer än lite molvärk i magen till och från och lite värk i korsryggen (som lika gärna kan bero på att jag burit dottern lite för mycket jag vet...:)

ÅHHHH va jag hatar att inte veta! Ni som tagit blodprov fö ratt se om HCG-mängden stigit, hur har ni gjort då? Ringt er BM eller er gynekolog? Jag har beställt nya tester också (clearblue) för att ta i nästa vecka för att se om de blivit starkare... Knäpp? Jag?? Inte det minsta{#lang_emotions_wink}

Vad tror ni tjejer??? Ge mig hopp!

• Småstadsbönan

Hallå!!
    Efter 4 gravtest har jag insätt att jag är faktist gravid igen WIIIIHOOO!!! Det är en lite böna som flyttat i magen och jag längtar och hoppas att allt skall gå vägen. Jag haf Bf 15/12och har gått in i vecka 6 idag!

Grattis till alla som har fått en lite böna i magen!

• s89
    Juvel skrev 2010-04-15 10:05:57 följande:
    Gud va förrivrad jag är... Har HELT räknat fel på min eventuelle graviditet. Var på vul igår och då såg gyn ingenting. Han sa att jag ska komma tillbaka nästa torsdag för att se igen för det kan vara för tidigt att se något. Jag trodde då att jag var i kanske vecka 6. När jag nu kollar almanackan så ser jag att jag hade ägglossning runt den sista mars/första april... Alltså är jag idag i vecka 4+1 enligt fl!!! Jag har inte blödit mer än i tisdags då det kom lite brunt på pappret och gravtesten är fortfarande jättestarka. Vet inte vad jag ska tro och jag hoppas ju naturligtvis in i det sista. Har inga som helst symtom mer än lite molvärk i magen till och från och lite värk i korsryggen (som lika gärna kan bero på att jag burit dottern lite för mycket jag vet...:) ÅHHHH va jag hatar att inte veta! Ni som tagit blodprov fö ratt se om HCG-mängden stigit, hur har ni gjort då? Ringt er BM eller er gynekolog? Jag har beställt nya tester också (clearblue) för att ta i nästa vecka för att se om de blivit starkare... Knäpp? Jag?? Inte det minsta Vad tror ni tjejer??? Ge mig hopp!
    Tror verkligen inte att det är någon som helst fara.. Molvärk har jag också, samt ont i ryggen. Är i vecka 6(5+3) idag. Ska till MVC kl 11.30.
    Lycka till !!
  • Emelle
    Juvel skrev 2010-04-15 10:05:57 följande:
    Gud va förrivrad jag är... Har HELT räknat fel på min eventuelle graviditet. Var på vul igår och då såg gyn ingenting. Han sa att jag ska komma tillbaka nästa torsdag för att se igen för det kan vara för tidigt att se något. Jag trodde då att jag var i kanske vecka 6. När jag nu kollar almanackan så ser jag att jag hade ägglossning runt den sista mars/första april... Alltså är jag idag i vecka 4+1 enligt fl!!! Jag har inte blödit mer än i tisdags då det kom lite brunt på pappret och gravtesten är fortfarande jättestarka. Vet inte vad jag ska tro och jag hoppas ju naturligtvis in i det sista. Har inga som helst symtom mer än lite molvärk i magen till och från och lite värk i korsryggen (som lika gärna kan bero på att jag burit dottern lite för mycket jag vet...:)ÅHHHH va jag hatar att inte veta! Ni som tagit blodprov fö ratt se om HCG-mängden stigit, hur har ni gjort då? Ringt er BM eller er gynekolog? Jag har beställt nya tester också (clearblue) för att ta i nästa vecka för att se om de blivit starkare... Knäpp? Jag?? Inte det minstaVad tror ni tjejer??? Ge mig hopp!
    HCG mäter dom genom blodprov på gyn. Du skulle bett att få ta prov när du endå var där...
    Köp ett digitalt test och se viken vecka det visar.
    Du bör ju vara 1-2 dagar etfer mig och jag hade 2-3 veckor efter befruktning igår på ett CB digital...
  • Emelle
    joannakba skrev 2010-04-15 10:22:03 följande:
    Hallå!!Efter 4 gravtest har jag insätt att jag är faktist gravid igen WIIIIHOOO!!! Det är en lite böna som flyttat i magen och jag längtar och hoppas att allt skall gå vägen. Jag haf Bf 15/12och har gått in i vecka 6 idag!Grattis till alla som har fått en lite böna i magen!
    Grattis och välkommen!
  • s89
    joannakba skrev 2010-04-15 10:22:03 följande:
    Hallå!! Efter 4 gravtest har jag insätt att jag är faktist gravid igen WIIIIHOOO!!! Det är en lite böna som flyttat i magen och jag längtar och hoppas att allt skall gå vägen. Jag haf Bf 15/12och har gått in i vecka 6 idag! Grattis till alla som har fått en lite böna i magen!
    Grattis!! {#lang_emotions_laughing} OCH Välkommen!!
  • Timjah

Välkomna alla nya och roligt att det fyller på med decemberbebbar! =)

Min status: Igår blödde jag till och från hela dagen. På kvällen så kom det rätt så mkt rött blod, inte tunt rosa. Som början till mens fast ändå inte. Trodde såklart att this is it, och att mf skulle komma. Men sen under natten kom det absolut ingenting och imorse kunde man med ansträngning se mikroskopiskt med rosa på en fläck på pappret. Har inte haft ont vare sig igår eller idag. Brösten är ömma fortfarande och jag fiser på som en galning. Känner fortfarande hopp om livet. =) Ska ringa gyn idag och höra vad han tycker om det hela, ifall jag får komma in på undersökning eller om det får vänta tills tiden nästa vecka.

• Juvel
    Emelle skrev 2010-04-15 10:45:38 följande:
    HCG mäter dom genom blodprov på gyn. Du skulle bett att få ta prov när du endå var där... Köp ett digitalt test och se viken vecka det visar.Du bör ju vara 1-2 dagar etfer mig och jag hade 2-3 veckor efter befruktning igår på ett CB digital...
    Aj då, jag får de dem mäta nästa vecka då kanske. Tog ett CB-digital i måndags, Bim-1 eller 2 och då visade den 1-2 veckor. Har beställt ett nytt som jag tänkte ta nästa vecka på typ måndag eller tisdag och då ska det ju visa 2-3 veckor hoppas jag. När har du BF? Jag har, OM allt nu går vägen och detta inte är ett MF, runt den 21/12...
  • Mopplis

Hejsan! hoppar in här! Plussade idag- BF 23/12, han en son sen tidigare som föddes- 08

Jag är SJUKT galet glad!!

Kneel before thy master, som jag brukar säga
Svar på tråden December Bebis 2010 :)