• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • AnnaCL

Välkommen till er nya!
    Har faktiskt gjort ett till gravtest idag. Testade senast på BIM-3 och då var det ett svagt plus, ville kolla att detta blivit starkare och det hade det verkligen. Får ibland lite noja över att vara skengravid:) Tycker att dagarna går sakta och längtar så att få berätta för alla närmaste. Vi har bestämt att inte säga något föränn vid vecka 12 eller så. HUr har ni tänkt kring detta?

• Minifer
    NhjärtaD skrev 2010-04-14 20:23:17 följande:
    Ne inte nu tror jag inte, kan bli senare men inte nu, man måste juh kunna bära på sina barn, man ska försöka leva som vanligt nu ibörjan av graviditeten. STOCE: Guuuuud vad jobbigt att inte veta....är inte avis på dej! kraamar
    ja annars blir det jobbigt, hehe! Så jäkla rädd för mf bara, känns som att det gick för lätt liksom..
    linasmama skrev 2010-04-14 20:33:59 följande:
    Jag hoppar in här, har bf 5 dec enligt mina beräkningar Har inskrivning först 18 Maj, är då i vecka 12, känns väldigt sent men de brukar göra det sa bm.
    jupp, var inskrivning för mig i v 12 sist också, Fast denna gången i v 5, men det är pga att jag fått diabetes, så ..=)
    LsomiLinda skrev 2010-04-14 21:10:05 följande:
    Ja du jag är nervös både under graviditeten och hur man ska göra efter. Har 3 syskonbarn så är ju inte helt utanför "barna livet". Så deär nog mest under graviditeten som är oroande. Att jag ska få MF och eller att något annat ska hända! Fick diagnosen PCO när jag va 18 så fick veta att jag har 1 chans på miljonen att jag kan få barn så är skit orolig för massa saker.
    ah ok, jag tror jag förstår. Graviditeten kan jag nog inte hjälpa dig så mycket mer för är helt sjukt nojjig själv, och det är nog de flesta. Speciellt när man har någon omständighet som din PCO och min riskgraviditet. etc Men hur det ska gå efteråt kan jag säga att det är såååå mycket lättare än vad alla tror. Visst kan det vara sömnlöst och jobbigt och så, men det är verkligen inte svårt =) bara försök ta det som det kommer
  • LinnV
    NhjärtaD skrev 2010-04-14 21:19:23 följande:
    Välkommen Ja det lät sent, men det är så olika i olika län ele kommuner.
    tack Jag tycker att det känns väldigt sen men inget jag kan göra åt saken..
    AnnaCL skrev 2010-04-14 22:39:04 följande:
    Välkommen till er nya! Har faktiskt gjort ett till gravtest idag. Testade senast på BIM-3 och då var det ett svagt plus, ville kolla att detta blivit starkare och det hade det verkligen. Får ibland lite noja över att vara skengravid:) Tycker att dagarna går sakta och längtar så att få berätta för alla närmaste. Vi har bestämt att inte säga något föränn vid vecka 12 eller så. HUr har ni tänkt kring detta?
    Jag har inskrivning i v 12 så vi tänkte berätta det efter vi varit där. Har en kompis som vet om och kan stötta och hjälpa om det inte skulle gå vägen..
  • Emelle

Gratulerar och välkomnar er nya!!
    Någon som ska ha närmare Jul nu kanske...precis som jag??

Vi börjar bli många här nu!! Mysigt!

Själv mår jag kasst idag. Tror vi åkt på något virus jag och vår yngsta.
    Har ont i magen och får springa på toa.
    Mår ilal också...Blä.
    För det kan ju inte vara grav relaterat väl...när jag har "ont" i magen. (högt upp, inte i livmodertrakten)

• Emelle
    AnnaCL skrev 2010-04-14 22:39:04 följande:
    Välkommen till er nya!Har faktiskt gjort ett till gravtest idag. Testade senast på BIM-3 och då var det ett svagt plus, ville kolla att detta blivit starkare och det hade det verkligen. Får ibland lite noja över att vara skengravid:) Tycker att dagarna går sakta och längtar så att få berätta för alla närmaste. Vi har bestämt att inte säga något föränn vid vecka 12 eller så. HUr har ni tänkt kring detta?
    Haha, skönt att höra att det är fler som testar igen och igen...!!

Vi har berättat för våra närmsta vänner, de som följt oss och stöttat oss sen MA:t.
    Sen bloggar ju jag här på FL och har gjort som en bearbetning efter MA:t och där skriver jag ju givetvis att vi plussat och ber de som läst det att dom ska låta det stanna här på FL. HUr bra det går vet man ju inte men samtidigt är det ju ingen hemlighet precis då alla i vår omgivning vet att vi försöker igen.
    Men vi tänker berätta för "alla" släkt, vänner och bebisens syskon, efter att vi varit på VUL i v.7 och fått se ett hjärta slå!! *hoppas hoppas*
  • bebbi
    Emelle skrev 2010-04-15 08:02:08 följande:
    Haha, skönt att höra att det är fler som testar igen och igen...!!Vi har berättat för våra närmsta vänner, de som följt oss och stöttat oss sen MA:t.Sen bloggar ju jag här på FL och har gjort som en bearbetning efter MA:t och där skriver jag ju givetvis att vi plussat och ber de som läst det att dom ska låta det stanna här på FL. HUr bra det går vet man ju inte men samtidigt är det ju ingen hemlighet precis då alla i vår omgivning vet att vi försöker igen.Men vi tänker berätta för "alla" släkt, vänner och bebisens syskon, efter att vi varit på VUL i v.7 och fått se ett hjärta slå!! *hoppas hoppas*
    Vi har inte haft något mf eller ma men vi kan inte få barn själva ujtan vi får göra ivf, vi har ju plussat nu och så men vi ska också vänta med att berätta för en massa förrens vi har vart på vul och sett hjärtat/hjärtarna slå =) känns skönast så, jobbigt med alla frågor annars om något skulle hända..
  • Emelle
    bebbi skrev 2010-04-15 08:07:42 följande:
    Vi har inte haft något mf eller ma men vi kan inte få barn själva ujtan vi får göra ivf, vi har ju plussat nu och så men vi ska också vänta med att berätta för en massa förrens vi har vart på vul och sett hjärtat/hjärtarna slå =) känns skönast så, jobbigt med alla frågor annars om något skulle hända..
    JA visst är det jobbigt med alla frågor på ett sätt. När vi fick MA visste alla att vi väntade barn, jobb, vänner allla!!

Samtidigt var det skönt för alla förstod att man var trött jätteledsen och det var jättepositivt att ha det att falla tillbaka på istälelt för att gå runt och låtstas att allt är som vanligt!
     Både bra och dåligt att vänta.
    Nu väntar vi mest för barnens skull. Så jobbigt för dom att gå igenom en gång till om det går illa. Men det kans det ju göra sen med. men efter vul känns det ju liiite säkrare om det ser bra ut då!
  • bebbi
    Emelle skrev 2010-04-15 08:15:07 följande:
    JA visst är det jobbigt med alla frågor på ett sätt. När vi fick MA visste alla att vi väntade barn, jobb, vänner allla!!Samtidigt var det skönt för alla förstod att man var trött jätteledsen och det var jättepositivt att ha det att falla tillbaka på istälelt för att gå runt och låtstas att allt är som vanligt! Både bra och dåligt att vänta.Nu väntar vi mest för barnens skull. Så jobbigt för dom att gå igenom en gång till om det går illa. Men det kans det ju göra sen med. men efter vul känns det ju liiite säkrare om det ser bra ut då!
    Ja de e på gott och på ont, ja min läkare sa att om hjärtanen slår på nästa vul så äör de 97% säkerhet att allt ska gå bra hela vägen så de får man väl försöka lita på.

kraam
  • sommar83
    Emelle skrev 2010-04-15 07:59:20 följande:
    Gratulerar och välkomnar er nya!! Någon som ska ha närmare Jul nu kanske...precis som jag?? Vi börjar bli många här nu!! Mysigt! Själv mår jag kasst idag. Tror vi åkt på något virus jag och vår yngsta. Har ont i magen och får springa på toa. Mår ilal också...Blä. För det kan ju inte vara grav relaterat väl...när jag har "ont" i magen. (högt upp, inte i livmodertrakten)
    God morgon och verkligen trist att hör att du gått och blivit krasslig. Men lite svårt att undvika när sonen åkte på det först. :) Men hoppas det går över fort för båda två, och att ingen mer i famlijen smittas.
    Jag har ju ingen aning om när ja ska kläcka, men ja tror d blir närmare jul för mig med. Men hoppas ju tidigare, men d e mest bara för att slippa vänta ut dom första veckorna. När i dec spelar mig ingen roll :)
    Emelle skrev 2010-04-15 08:15:07 följande:
    JA visst är det jobbigt med alla frågor på ett sätt. När vi fick MA visste alla att vi väntade barn, jobb, vänner allla!! Samtidigt var det skönt för alla förstod att man var trött jätteledsen och det var jättepositivt att ha det att falla tillbaka på istälelt för att gå runt och låtstas att allt är som vanligt!  Både bra och dåligt att vänta. Nu väntar vi mest för barnens skull. Så jobbigt för dom att gå igenom en gång till om det går illa. Men det kans det ju göra sen med. men efter vul känns det ju liiite säkrare om det ser bra ut då!
    Jag berättade tidigt vid mitt förra MA och det var jag väldigt tacksam över efteråt. För att istället behöva berätta från scratch, så förstod alla varför man gick i ide. Man behövde inte förklara mkt mer än så. Jag tror det hade blivit felr frågor om ja dessutom hade behövt förklarar att jo, vi var gravida.
    Så den här gången va ja kluven. Jag ville inte berätta från början, men nu känns det lugnare och jag känner mig tryggare i om folk vet om det om d skulle hända ngt.
    Men ja håller alla mina tummar, fingrar o tår på att inget kommer hända våra små bebbar. Som sagt, vi ska ju få en massa härliga decemberbebisar!!{#lang_emotions_flower}
  • sweet86

Hoppar in här jag med E sååå glad för att det gror e en liten mini där inne..
    Har svårt att förstå att det e sant och e lite på spänn hela tiden pga ett ma och ett missfall tidigare. Men nu är det tredje gången gillt..  måtte det gå vägen.
    Plussade den 12/4..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)