• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Emelle
    Jenny10 skrev 2010-04-15 22:46:14 följande:
    Ja just ja, det där med privat vul... Det är så in i helsike dyrt här, eller ja i Göteborg där dom gör det. Det kostar drygt tusen spänn och det känns lite som bortkastade pengar på något som säkert ändå är för litet för att synas. Förvisso, som Minifer skrev, kommer jag vara färdig för psyket om en vecka men det känns ändå som att det är så det får bli. Jag hoppas på det bästa men antar det värsta.Ska lägga mig nu, imorn är det utvecklingssamtal med chefen så det är väl bäst att va utvilad. Funderar på att sjukskriva mig en vecka för att bara vila men det känns grymt jobbigt med tanke på att det är ett nytt jobb där jag bara varit ca två månader. Har ju lyckats gå igenom ett mf och starta en ny graviditet på dom veckorna, det är ju inte dåligt haha! Nä men allvarligt, ni fattar ju själva att jag inte är mest poppis på jobbet just nu. Känner jag mig själv och mina hormoner, som just hjälpt mig skälla ut mannen efter noter, rätt så kommer jag nog grina mest hela tiden.Vi ses imorn flickor, då är det en ny dag.Kramar till alla bästaste flickorna!
    Nej jag tycker så synd om dig alltså.
    Du ska fan inte behöva gå och vänta. Ring ditt gyn igen och be om VUL eller åtminståne blodprov. Det är ju andra ggn det härnder (har jag rätt?) så dom borde ju verkligen förstå. Ring och "kräv" ett nytt besök. Säg att du har ont om så behövs!!

Tänker på dig idag!
  • Klingan13
    Jerseygirl skrev 2010-04-15 18:37:23 följande:
    Klingan13; jag hittade lite dagboksanteckningar som jag skrev vid min förra graviditet och jag hade rätt mycket rosa flytningar tidigt. Trodde att jag skulle få missfall och var super deppig men allt gick bra så det behöver inte vara nån fara. Alltid bäst att kolla upp det ändå men oroa dig inte för mycket.
    Jag mår bättre idag, slog på trumman för tidigt helt enkelt. Blödningen var inte så kraftig som jag först befarande utan avtog ganska snabbt. Tack för alla stöttande ord från er alla!

Idag mådde jag illa som bara den på morgonen och det har även kommit och gått under förmiddagen. Jag avskyr att må illa, det är det värsta med att vara gravid tycker jag. Molverk och ömma bröst kan jag stå ut med, liksom tröttheten men illamåendet får mig ur balans totalt. Jag är väldigt tacksam över att jag inte kräkts något än och det hoppas jag att kunna slippa i fortsättningen också då det är något jag verkligen har ångest för. Men jag får ju ta illamåendet som ett tecken på att allt är som det skall.

När tycker ni det är läge att berätta för anhöriga? Vi skall ha föräldrarna på middag den 1:e maj och det är v9+0 för mig och hade tänkt att berätta för dem då. Är detta för tidigt? Jag bubblar av glädje och längtar efter att få berätta för någon men vill samtidigt inte gå ut för tidigt ifall något skulle gå fel. Närmsta kollegan på jobbet har antagligen redan listat ut att jag är gravid då jag mått ganska dåligt under veckan. Igår fågade hon om det inte fanns en anledning till varför jag hade dålig matlust och då svarade jag nått i stil med "det kanske det gör, men i så fall så pratar vi inte om det". Ni som mår som jag, illa ganska ofta, hur har era kollegor reagerat?
  • Emelle
    Klingan13 skrev 2010-04-16 10:57:06 följande:
    Jag mår bättre idag, slog på trumman för tidigt helt enkelt. Blödningen var inte så kraftig som jag först befarande utan avtog ganska snabbt. Tack för alla stöttande ord från er alla!Idag mådde jag illa som bara den på morgonen och det har även kommit och gått under förmiddagen. Jag avskyr att må illa, det är det värsta med att vara gravid tycker jag. Molverk och ömma bröst kan jag stå ut med, liksom tröttheten men illamåendet får mig ur balans totalt. Jag är väldigt tacksam över att jag inte kräkts något än och det hoppas jag att kunna slippa i fortsättningen också då det är något jag verkligen har ångest för. Men jag får ju ta illamåendet som ett tecken på att allt är som det skall.När tycker ni det är läge att berätta för anhöriga? Vi skall ha föräldrarna på middag den 1:e maj och det är v9+0 för mig och hade tänkt att berätta för dem då. Är detta för tidigt? Jag bubblar av glädje och längtar efter att få berätta för någon men vill samtidigt inte gå ut för tidigt ifall något skulle gå fel. Närmsta kollegan på jobbet har antagligen redan listat ut att jag är gravid då jag mått ganska dåligt under veckan. Igår fågade hon om det inte fanns en anledning till varför jag hade dålig matlust och då svarade jag nått i stil med "det kanske det gör, men i så fall så pratar vi inte om det". Ni som mår som jag, illa ganska ofta, hur har era kollegor reagerat?
    Vis ka berätta efter VUl och då kommer vi vara i v7-8. Under förutsättning att allt ser bra ut.
    Och då för närmsta familjen, blivande syskon och vänner. Kommer gå ut med det om någon frågar osv. På jobbet kommer vi inte berätta om ingen frågar förren v.12.
  • Emelle
    Klingan13 skrev 2010-04-16 10:57:06 följande:
    Jag mår bättre idag, slog på trumman för tidigt helt enkelt. Blödningen var inte så kraftig som jag först befarande utan avtog ganska snabbt. Tack för alla stöttande ord från er alla!Idag mådde jag illa som bara den på morgonen och det har även kommit och gått under förmiddagen. Jag avskyr att må illa, det är det värsta med att vara gravid tycker jag. Molverk och ömma bröst kan jag stå ut med, liksom tröttheten men illamåendet får mig ur balans totalt. Jag är väldigt tacksam över att jag inte kräkts något än och det hoppas jag att kunna slippa i fortsättningen också då det är något jag verkligen har ångest för. Men jag får ju ta illamåendet som ett tecken på att allt är som det skall.När tycker ni det är läge att berätta för anhöriga? Vi skall ha föräldrarna på middag den 1:e maj och det är v9+0 för mig och hade tänkt att berätta för dem då. Är detta för tidigt? Jag bubblar av glädje och längtar efter att få berätta för någon men vill samtidigt inte gå ut för tidigt ifall något skulle gå fel. Närmsta kollegan på jobbet har antagligen redan listat ut att jag är gravid då jag mått ganska dåligt under veckan. Igår fågade hon om det inte fanns en anledning till varför jag hade dålig matlust och då svarade jag nått i stil med "det kanske det gör, men i så fall så pratar vi inte om det". Ni som mår som jag, illa ganska ofta, hur har era kollegor reagerat?
    Och givetvis...skönt att du slutat blöda!!
  • Minifer

idel goda nyheter! puss på er! :)

Själv har jag bim idag och tog ett test för att kolla styrkan. Det var staaarkt och fint. Hurraaaa!!!

• s89
    Minifer skrev 2010-04-16 11:11:57 följande:
    idel goda nyheter! puss på er! :) Själv har jag bim idag och tog ett test för att kolla styrkan. Det var staaarkt och fint. Hurraaaa!!!
    Grattis!! {#lang_emotions_smile}
  • Emelle
    idel goda nyheter! puss på er! :)Själv har jag bim idag och tog ett test för att kolla styrkan. Det var staaarkt och fint. Hurraaaa!!!
    Då gratulerar vi till det!!
    No more trouble in da tråd nu!!
    Bara plus, växande magar och lycka! {#lang_emotions_gravid}
  • Småstadsbönan

Vad härigt att du har slutat blöda och fått symtom fast dom inte alltid är så roliga klingan13.

jenny10 kan du inte boka en tid hos en läkare för att du har kraftit ont i magen?? En vit löngn. När jag väntade första barnet viste jag inte a vara gravid, jag åt minipiller och hade kraftiga värk i magen och gick till läkare och dom gjorde gyn och vul undersökning och jag fick reda på att jag hade en böna i min mage.

I helgen skall vi grilla om vädret fortsätter som det är nu med nära vänner till familjen och så skall vi tapetsera Lowas nya rum. och sen blir det en löp runda på söndag som vanligt, Det är väll inte farligt att springa när man är gravid???

Jag har redan berättat för min mamma att vi vänta tillskott i familjen men jag står henne väldigt nära och vi pratar om allt, Vi har inte pratat om när vi skall berätta för sambons föräldrar men det blir nog runt v 10-12 om vi kan hålla oss så länge Till barnen kommer vi att vänta tills efter rutin ul så man är på den säkra sidan.

• Klingan13
    idel goda nyheter! puss på er! :)Själv har jag bim idag och tog ett test för att kolla styrkan. Det var staaarkt och fint. Hurraaaa!!!
    Grattis! {#lang_emotions_smile}
  • 3 barns mamma84

Nu har jag gjort ett test

Ebba 050607 Amadeus 080814 Mf 15/12-09 min ängel
Svar på tråden December Bebis 2010 :)