• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • linn78
    Stoce skrev 2010-07-15 22:06:41 följande:
    Men så många pojkar det börjar bli
    Tror på att jag väntar en liten tjej, men säker kan man ju inte vara.

Måste höra med er, nu har vi ju kommit fram till att Algot är ett namn vi båda kan tänka oss, jag och sambon. Tjejnamn däremot är en annan sak. Satt och funderade här idag, och kom på att när jag var yngre ville jag att mina barn skulle heta Eira och Natanael. Det senare har jag släppt, men Eira kommer starkt nu. Vad tycker ni om det namnet? Jag börjar gilla det skarpt igen
    Eira är helt ok tycker jag. Inget jag skulle valt själv men det är fint ändå. Algot gillar jag. Jag vill ju att vår pojk ska heta Vilgot men gubben vägrar, han säger att det är det fulaste han nånsin hört... Så nu är vi ganska överens om Alonso. Det är typ det enda spanska namnet jag gillar. Och så låter det bra ihop med Axel (storebror).

Vad bra att allt har sett ut på era RUL idag! Mindre bra med bemötningen, en del skulle verkligen inte ha jobb där man träffar människor öht. Min bm på RUL var väl inte världens gladaste människa men hon förklarade allt och svarade på allt vi undrade så jag är nöjd ändå. Och har får vi TUL också så jag får ju se bebis igen.

Älskarnova: grattis till pojken!!
  • Mrs TH
    MajMamman08 skrev 2010-07-15 20:45:22 följande:
    Jag bor i västervik,du?? ja jag ska ringa i morron o kräva ett nytt o fråga om det är meningen man ska komma ut där i från tjutfärdig istället för glad! Jävla bitterfitta säger jag bara!
    Jag bor i Gävle så då finns det två bitterfittor som vaknat på fel sida. Kändes som att få ul av min stundtals väldigt otrevliga chef haha.

Jag ska tillägga att jag inte på ngt sätt förväntade mig något speciellt, men jag ville iaf få veta att allt var bra med bebben, vilket hon inte talade om förrens jag frågat henne typ 5ggr, och min man spänt ögonen i henne och frågat, mår vår bebis bra?

Sen retar jag upp mig på att det kostar 200kr, jag tänker inte betala för en dåligt utförd tjänst. 200kr för 5 minuter och en otrevlig kärring, skulle inte tro det!
  • Emelle
    Stoce skrev 2010-07-15 22:06:41 följande:
    Men så många pojkar det börjar bli
    Tror på att jag väntar en liten tjej, men säker kan man ju inte vara.

Måste höra med er, nu har vi ju kommit fram till att Algot är ett namn vi båda kan tänka oss, jag och sambon. Tjejnamn däremot är en annan sak. Satt och funderade här idag, och kom på att när jag var yngre ville jag att mina barn skulle heta Eira och Natanael. Det senare har jag släppt, men Eira kommer starkt nu. Vad tycker ni om det namnet? Jag börjar gilla det skarpt igen
    Eira är fint!
    Hjärta Är så glad idag! Har fått se min lilla gullepojk i magen idag! JA, det är en liten POJKE! Hjärta
    Allt var som det ska och han viftade mkt med sina små händer och ville sutta på tummen. 
    Hade världens gulligaste BM som var supertrevlig och visade läänge alla delar.

Tycker synd om er som blivit så dåligt bemötta på RUL!  
    Ååååå, grattis till pojken! Många killar i tråden av er som fått veta va?
    MajMamman08 skrev 2010-07-15 20:50:14 följande:
    Ja vem hade jag?? inte en aning....bitterfittan kunde inte ens ta i hand och presentera sig själv..så inte en aning om vad hon hette, o iinte ville ja fråga heller,står väl i journalen sen, så henna ska jag ALDRIG mer ha!!!!

Ne ja ska ringa i morron o kräva ett nytt lixom,ett som man är glad när man kommer ut därifrån o inte ledsen! Hon vi hade vid nupp:et va ju hur gullig o go som helst,tog sig verkligen tid o svarade på det man frågade m,m!
    sådan skillnad,tänk om man fått en sådan go!! Ne detta förstörde så himla dant ens lycka,kan knappt vara glad att bebis mår bra för hon va så jävla otrevlig!
    och min sambo tilltalade hon inte ens! han existerande inte i hennes värld!
    så sjukt besviken och så ska det verklige inte va el gå till!!!
    va då inte kan se kön i v 19???hur kommer de sig då att alla andra får de??
    Nej det är inte klokt. Jag tycker så synd om dig?
    Var hon lite äldre el yngre+ vi ska ju ha e Jalse. Kortare grått (?) hår, lite äldre 50+ och glasögon. Hade henne på NUPP med... Kan det vara hon?
  • Emelle

Måste bara säga att mitt tangent bord inte är riktigt som det ska. därav misade stora bokstäver, dubbla bokstäver och skit. Jag stör själv ihjäl mig när det är mycket felskrivningar i texter och stör mig alltså på mig själv nu och vill bara säga att det INTE är mitt fel

• Momalicious
    Emelle skrev 2010-07-16 00:14:10 följande:
    Måste bara säga att mitt tangent bord inte är riktigt som det ska. därav misade stora bokstäver, dubbla bokstäver och skit. Jag stör själv ihjäl mig när det är mycket felskrivningar i texter och stör mig alltså på mig själv nu och vill bara säga att det INTE är mitt fel
    Nej du, jag kan inte acceptera det här, du får komma tillbaka när ditt tangentbord funkar igen
  • Momalicious

Hittade nån sida som handlar om att man ska försöka tillverka ett speciellt kön när man jobbar på bebis. Gud alltså. Okej, fanns massa olika "knep" på att få pojke/flicka och det är väl fine men alltså, forumet var helt koko. Typ STORA trådar om hur folk satt och grät och inte visste om dom kunde älska barnet för att de fått veta att de får en pojke t.ex. HERREGUD. Man måste väl ändå inse att det är typ lika stor sannolik för de båda könen?

Klart man kan bli besviken om man hoppas på ett speciellt kön eller är inställd på ett eller annat, men att typ vilja göra abort och tro att man inte kan älska barnet, nej det fattar jag inte.

Förresten! Jag har blivit helt GALET kissenödig. Var det i början med men sen lugnade det sig och jag blev relativt normal igen, men nu måste jag gå upp MINST fyra gånger på natten för att kissa och oftast är det kanske 6-7 gånger. Antar att det är för att barnet blir större och det börjar trycka på blåsan nu?

• Momalicious

Nu är jag förresten 40 % in i graviditeten! WOHOOO! Snart halvvägs Kommer ihåg när jag tyckte det var ballt att jag kommit 15 % osv

• Stefanie
    Momalicious skrev 2010-07-16 01:02:20 följande:
    Förresten! Jag har blivit helt GALET kissenödig. Var det i början med men sen lugnade det sig och jag blev relativt normal igen, men nu måste jag gå upp MINST fyra gånger på natten för att kissa och oftast är det kanske 6-7 gånger. Antar att det är för att barnet blir större och det börjar trycka på blåsan nu?
    Hej!

Tror inte att jag skrivit något i den här tråden, men väntar också en liten i December och har läst lite i den här tråden på sistone!

Jag behöver också springa upp och kissa flera gånger varje natt, minst var tredje timme brukar det bli, oftast varannan. Jag tänkte också att det beror på att blåsan får mindre plats när bebisen får mer och det gör det säkert också. Men jag har också läst att barnet i veckan 15-16 någonting ligger i 300 ml fostervatten och barnet kissar i det var 45:e minut. När bebisen kissat måste vattnet bytas ut (och mängden fostervatten ökar såklart allt eftersom). Om kroppen ska byta ut fostervatten tar jag för givet att vi måste kissa ut det förr eller senare!

Läste också att anledningen till att många blir hungrigare i den här perioden är att bebisen börjar samla på sig fett. Jag måste äta varannan timme nu, förut var det för att jag blev illamående annars. Nu blir jag hungrig så att det känns som att jag ska dö om jag inte får i mig något på en gång...

• Momalicious

Jag dör. Min käre man är ju brandman och han har jour denna veckan. Halv tre gick det larm men han vaknade inte pga att han sov med musik i öronen. Han fattade dessutom inte att jag var seriös när jag sa att det gick larm. Gosh. Ursäkta att jag är ohövlig och inte svarar nu men är alldeles för trött.

• ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-15 20:55:13 följande:
    Tänkte fråga en sak men det e nog omöjligt :-O attså när man e gravid kan ens knä ta detta på stryck ?? alltså när jag går tar det på belastning det gör ont i min vänstra knä och jag har som jävla smärta där det gör verkligen ont och jag har inte smällt till eller så men kan man vara så tung att det blir så ??
    Mina knän tog stryk bara av att jag ökade två-tre kilo i vikt av grav och jag är inte överviktig så ja. Jag var hos läkaren pga att jag har så ont i alla leder och då främst knäna som knakar och brakar och värker när jag ska ner på knä och upp. Han sa att det förmodligen är graviditeten som har satt in redan (var i vecka åtta då) det har inte gått över än 19+2 idag så jag fasar över att det är något som kommer bli värre ju längre man går tyvärr:(.
    Himla tråkigt och höra att du också har så ont:(
Svar på tråden December Bebis 2010 :)