• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-07-15 16:51:39 följande:
    Ja det är ett ämne i taget, jag tycker också det är bäst att göra så. Glad Så slipper man ha allt i huvudet samtidigt, haha.
    Åh så bra! Det lutar mest åt trollhättan. Det är dessutom lättast att komma in där så då är det ju bra om det är så som jag vill Solig
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-15 15:41:25 följande:
    majmamman fy fan alltså jag blir så less på idioter som jobbar med detta men är så spydiga av sig som fan  men hoppas du får en bättre tid och en bättre bm att titta tillsammans med bebisen.
    Måste bara fråga hade du och MRT samma ??

Sambon klarade körkortet
    Och idag är jag i vecka 18 yess !!!
    Glömde skriva grattis ju! GRATTIS! Gud så skönt!
    Förhoppningsvis går det lika bra för mig. Ska ju göra intensivkurs i slutet av september/början av oktober = väldigt gravid Magda Kommer vara i vecka 26-27 då och sen blir det ju några veckor innan själva uppkörningen men det ska gå bra. Jag behöver ju bara sitta i en bil och förhoppningsvis så lär det väl inte vara till min nackdel att jag är gravid.
    Emelle skrev 2010-07-15 18:29:25 följande:
    Men vad är det jag läser. Fyyy vad hemskt med era RUL idag ni som fått dåligt mottagande. Kräv ett nytt, herregud!

Majmamman08- Vem hade du? Vi längtar ju som tusan efter vårt RUL på Måndag. Kankse kan vara nbra att förbereda sig om vi ska till samma bm som du... kommer inte ihåg om vi skulle till samma.

Är ju i vecka 18 idag!! Tiden går så fort. Bebisen sparkar på jag känner den varje dag nu vilket känns tryggt.
    Ser allt ut på RUL på Måndag ska vi börja handla saker då...
    Sitter och tänker på hur oroliga de flesta av oss var i början av våra graviditeter, och kommer så väl ihåg hur du pratade om ditt MA. Är SÅÅ glad för din skull, att du har en liten där inne som sparkar på för glatta livet! Solig
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-07-15 18:42:57 följande:
    Emelle skrev 2010-07-15 18:29:25 följande:
    Men vad är det jag läser. Fyyy vad hemskt med era RUL idag ni som fått dåligt mottagande. Kräv ett nytt, herregud!

Majmamman08- Vem hade du? Vi längtar ju som tusan efter vårt RUL på Måndag. Kankse kan vara nbra att förbereda sig om vi ska till samma bm som du... kommer inte ihåg om vi skulle till samma.

Är ju i vecka 18 idag!! Tiden går så fort. Bebisen sparkar på jag känner den varje dag nu vilket känns tryggt.
    Ser allt ut på RUL på Måndag ska vi börja handla saker då...
    Sitter och tänker på hur oroliga de flesta av oss var i början av våra graviditeter, och kommer så väl ihåg hur du pratade om ditt MA. Är SÅÅ glad för din skull, att du har en liten där inne som sparkar på för glatta livet! Solig
    Tack
    Ja fram tills nu har jag inte riktigt kunna glädja mig åt detta som så många andra här i tråden. Jag är ju MINST lika glad som er, om inte mer. Men rädslan att mista ännu en graviditet har varit större än glädjen. nu känns det bättre, men bra NUPP och sprakr varje dag. Men det är inte för inte som jag inte hört till de som skrivit mest här i tråden. Hoppas jag kommer bli mer och mer aktiv nu efter RUL som känns som ett av de viktiga stegen att sluta oroa sig och börja känna endast förväntan och glädje!
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-07-15 18:42:57 följande:
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-15 15:41:25 följande:
    majmamman fy fan alltså jag blir så less på idioter som jobbar med detta men är så spydiga av sig som fan  men hoppas du får en bättre tid och en bättre bm att titta tillsammans med bebisen.
    Måste bara fråga hade du och MRT samma ??

Sambon klarade körkortet
    Och idag är jag i vecka 18 yess !!!
    Glömde skriva grattis ju! GRATTIS! Gud så skönt!
    Förhoppningsvis går det lika bra för mig. Ska ju göra intensivkurs i slutet av september/början av oktober = väldigt gravid Magda Kommer vara i vecka 26-27 då och sen blir det ju några veckor innan själva uppkörningen men det ska gå bra. Jag behöver ju bara sitta i en bil och förhoppningsvis så lär det väl inte vara till min nackdel att jag är gravid.

Lycka till med körkortet också såklaArt!!
  • 3 barns mamma84

Moma:
    Tack gumman så mkt ja du kommer vara höggravid magda haha men se till att ha grav bälte när du kör bil det blir bättre för magen då oxå
    Detta ska vi skaffa till MIG nu när vi får en bil hehe finns tag på alla baby butiker

Emelie:
    hehe vi 2 är i vecka 18 idag HURRA för oss

Nu måste jag fråga alla gäller er alla hoppas någon svarar och gör mig TRYGG !!!
    Igår började detta när jag var på jobbet och ja ''stressade'' jobbar ju på ett äldreboende ..
    Alltså jag började få piss ont i ryggen som värk i ryggen och molande värk i magen det vara llt mer jobbbigare och försvan sen efter några timmar när jag sen fått ta det lugnt.
    Sen började jag få hål aj som om man druckit massa massa vatten och ska gå ''fort'' men nu handlade detta inte om detta utan det bara kom har haft det innan med sonen 08 men det var väl normalt sa bm då ..
    Och idag har jag haft MOLANDE värk och lite som sitter i ryggen med vad är detta ??
    Vi hade också en VILD sex igår så jag hoppas inte det var något farligt men kan inte råka över att ajg är så kåt nu herregud det ända jag tänker på är just hahaha ja ni vet
    Så bebisen blev väl också mörbultad igår när den gav mig VÄRSTA sparken från hjärtat sin hahaha
    Men ska jag vara orolig ?? det e bara 1 vecka kvar från o med imon när vi ska se Anonymisen ..

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Stoce

Ojojoj, så glad man kan bli över en del saker! Vår vagn+babyskydd kom precis. Jag har packat upp dem och bara myst på när jag provat de olika delarna. Det blev så verkligt nu, att det är en liten, helt egen person, som ska ligga i den. Jag pratade lite med bebis också, och förklarade att det är till den 

Vagnen är i helt underbart skick. Den är från 2008, men ser helt ny ut. Hjulen ser inte ens använda ut. Hon har varit superpedant med den, verkligen. Kan inte klaga på något alls. Hon hade förpackat den så väl, så det var helt otroligt. Nu kommer jag gå till förrådet varje dag och rulla på den, i nästan fem månader. Haha!

• 3 barns mamma84
    Stoce skrev 2010-07-15 19:14:06 följande:
    Ojojoj, så glad man kan bli över en del saker! Vår vagn+babyskydd kom precis. Jag har packat upp dem och bara myst på när jag provat de olika delarna. Det blev så verkligt nu, att det är en liten, helt egen person, som ska ligga i den. Jag pratade lite med bebis också, och förklarade att det är till den 

Vagnen är i helt underbart skick. Den är från 2008, men ser helt ny ut. Hjulen ser inte ens använda ut. Hon har varit superpedant med den, verkligen. Kan inte klaga på något alls. Hon hade förpackat den så väl, så det var helt otroligt. Nu kommer jag gå till förrådet varje dag och rulla på den, i nästan fem månader. Haha!
    ååh vad kul vill oxå ju hehe
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-07-15 18:52:24 följande:
    Tack
    Ja fram tills nu har jag inte riktigt kunna glädja mig åt detta som så många andra här i tråden. Jag är ju MINST lika glad som er, om inte mer. Men rädslan att mista ännu en graviditet har varit större än glädjen. nu känns det bättre, men bra NUPP och sprakr varje dag. Men det är inte för inte som jag inte hört till de som skrivit mest här i tråden. Hoppas jag kommer bli mer och mer aktiv nu efter RUL som känns som ett av de viktiga stegen att sluta oroa sig och börja känna endast förväntan och glädje!
    Jag förstår det. Eller, jag tror jag kan föreställa mig snarare. Jag hoppas du kan få slippa den värsta oron och bara njuta. Lite oro känner nog de flesta och det är ju inte så konstigt!
    Men ni kommer få en fantastiskt fin liten bebis i december och den kommer vara perfekt, för det kommer alla våra små vara. De finaste bebisarna i världen helt enkelt!
    Emelle skrev 2010-07-15 18:53:22 följande:
    Lycka till med körkortet också såklaArt!!
    Tack kära du
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-15 18:57:48 följande:
    Moma:
    Tack gumman så mkt ja du kommer vara höggravid magda haha men se till att ha grav bälte när du kör bil det blir bättre för magen då oxå
    Detta ska vi skaffa till MIG nu när vi får en bil hehe finns tag på alla baby butiker

Emelie:
    hehe vi 2 är i vecka 18 idag HURRA för oss

Nu måste jag fråga alla gäller er alla hoppas någon svarar och gör mig TRYGG !!!
    Igår började detta när jag var på jobbet och ja ''stressade'' jobbar ju på ett äldreboende ..
    Alltså jag började få piss ont i ryggen som värk i ryggen och molande värk i magen det vara llt mer jobbbigare och försvan sen efter några timmar när jag sen fått ta det lugnt.
    Sen började jag få hål aj som om man druckit massa massa vatten och ska gå ''fort'' men nu handlade detta inte om detta utan det bara kom har haft det innan med sonen 08 men det var väl normalt sa bm då ..
    Och idag har jag haft MOLANDE värk och lite som sitter i ryggen med vad är detta ??
    Vi hade också en VILD sex igår så jag hoppas inte det var något farligt men kan inte råka över att ajg är så kåt nu herregud det ända jag tänker på är just hahaha ja ni vet
    Så bebisen blev väl också mörbultad igår när den gav mig VÄRSTA sparken från hjärtat sin hahaha
    Men ska jag vara orolig ?? det e bara 1 vecka kvar från o med imon när vi ska se Anonymisen ..
    Ja jag ska skaffa det tänkte jag. Inte så skönt att trycka ner bältet under magen varje gång man åker bil. Inte lika säkert heller för den delen. Höll på att vinna en auktion på tradera för bältet men glömde av tiden så jag förlorade det Rynkar på näsan 
  • Stoce
    Emelle skrev 2010-07-15 18:52:24 följande:
    Tack
    Jag förstår din rädsla. I början var jag också så rädd att få ett till missfall, att jag inte kunde slappna av och med de blödningar jag hade så var det inte kul alls. Efter ultraljudet i vecka 14 så släppte det en hel del, och har inte haft blödningar sedan dess, och SKA INTE ha fler heller! Nu efter rutinultraljudet så har jag lovat mig själv att inte oroa mig så mycket mer. Allt såg bra ut och bebis mår bra, och har börjat ge sig till känna. Har börjat köpa saker, som gör det hela mera verkligt också. Nu väntar jag barn och är superglad för det! Skulle något hända... ja, då får man ta det då. Nu vill jag vara glad
  • Ginge
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-15 18:57:48 följande:
    Det är normalt att det gör ont i magen när man stressar upp., tydligen. Har kännt det själv, bara när jag märkte att jag blir försenad till jobbet och började stressa. Då gjorde det ont! Och i flera timmar. försvann kanske efter 5-6 timmar. Värk i rygen har jag inte fått ännu (tfu tfu tfu). Men det beror ju delvis på hur stor man hunit växa till sig. Sen enligt min gravid boken, så är det vanligt att smärta i mage och smärta i rygen hänger mycket ihop. KOmmer inte ihår varför.

Sen det verkar så att du är orolig att ni haft vild sex och det kunde påverka/skada barnet.  Men jag har aldrig nånsin läst någonstans att det kan påverka barnet.  Det enda är att det får livmodern att dras ihop, men det är på samma sätt som många andra moskler som blir spända vi sex.   Så jag tycker att hur än vild sex ni har det påverkar inte barnet. Sen kan jag tycka att om ni sexas i någon position där din mage blir mera ihop tryck, då blir ju lite trängre för barnet, och då känner du dennes rörelser och sparkat mycket tydligare.

Så min samanfatning är att det nog absolut ingen fara med din bebis. Och smärtan i rygen kommer förre eller senare till alla gravida. tyvärr.
  • Emelle
    Stoce skrev 2010-07-15 19:19:58 följande:
    Jag förstår din rädsla. I början var jag också så rädd att få ett till missfall, att jag inte kunde slappna av och med de blödningar jag hade så var det inte kul alls. Efter ultraljudet i vecka 14 så släppte det en hel del, och har inte haft blödningar sedan dess, och SKA INTE ha fler heller! Nu efter rutinultraljudet så har jag lovat mig själv att inte oroa mig så mycket mer. Allt såg bra ut och bebis mår bra, och har börjat ge sig till känna. Har börjat köpa saker, som gör det hela mera verkligt också. Nu väntar jag barn och är superglad för det! Skulle något hända... ja, då får man ta det då. Nu vill jag vara glad
    Så klart vi ska vara gladda nu. låter så härligt när du berättar om din vagn!! Jag ska beställa en nu om allt ser bra ut på uL på måndag!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)