Inlägg från: SaraKlippan |Visa alla inlägg
  • SaraKlippan

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-07-22 12:23:29 följande:
    Nä fy bubblan vad jag är avundsjuk på alla er som kan känna era bebisar! Gråter Jag vill ocksååååå!

Apropå drömma om vilket kön det är så har jag drömt båda. Jag var sååå glad när jag drömde att det var en tjej för då tänkte jag att det kanske var en tjej som kom ut, men natten därpå drömde jag att vi fick veta att det var en pojke på ultraljudet. Så jag vet inte, kanske betyder att vi får veta att det är en pojke men ut kommer en flicka? Eller så visar det bara att jag verkligen inte har nån känsla av vad det kan vara.

Vi ska iväg och campa nästa vecka så vi håller på att planera inför det. Dock är jag rätt bekväm av mig så hatar att sova på hårda ytor och särskilt nu när jag har ont i ryggen ändå, så vi ska ha med oss en såndär uppblåsbar "dubbelsäng" typ. Dom är ju supersköna! Vi ska åka på en skön runda och eftersom vi ska ner till halland också tänkte vi passa på att ta ullared på vägen och köpa lite bebissaker! Blir förmodligen inte allt vi behöver eftersom vi kommer ha en del i bilen pga resan men kul ändå att få köpa bebisgrejer! :D
    Det kommer säkert vilken dag som helst nu att du känner lill*n! Jag längtar till ja känner mer! Nu är det bara små små buffar... känns som små muskelryckningar i magen... men de e härligt ändå... ligger på kvällen o vill inte sova för att de e så mysigt :) Hoppas du också får känna snart! 

Haha ja de där med drömmar om kön är märkligt... så irriterande att ja aldrig lyckas se om det är en flicka eller pojke i drömmen... men de kanske är meningen att ja ska se att ja blir lika glad för vilket... sååå underbart mysigt att bara ha ett barn i famnen :D

Oooo vad ja är avundsjuk på er som ska ut o campa!!! VILL också! Lyckas inte övertala min sambo bara :( Han är motståndare till campinglivet :( Jag älskar det... har alltid varit ute o campat med mina föräldrar och drömt om den dagen då jag och min egen familj ska ut o campa! Men han är svår! Han säger bara tjurigt att de e jobbigt o va så nära massa människor o man kan ju inte ha sex på hela tiden! Men jag tycker att de e mysigt och att de kan man väl visst! Man får väl va lite mer diskret! Om någon skulle höra något så är det ju en naturlig grej som alla gör så de e väl inget att skämmas över! Grrrr måste övertala honom! Vill komma iväg hemifrån och bara mysa! :) Hoppas ni får en underbar resa och lycka till i Ullared! Hoppas det inte är allt för mycket folk!  
  • SaraKlippan

Vi har bara kommit på flicknamn... 
    Samantha tycker vi båda om och så gillar jag Melinda, men de gillar inte sambon lika mycket...

Pojknamn har vi inte kommit på ett enda! Mycket svårare! 

• SaraKlippan

Fy sjutton! Vet hur ni känner er! Inge vidare att va bakfull utan att ha druckit o åtminstonne haft lite trevligt för det! Det är hemskt! Krya på er! Kram

• SaraKlippan

Gör jätte ont på mig också när ja nyser! :( 
    Halsbrännan är hemsk :(
    Får också kramp i vaderna... tyckte de va konstigt? Men ser att de e fler så då har de väl med graviditeten att göra det med :(
    Har ont i höger skinka... hugger till ibland... vet inte vad de kan va??? någon som vet? Foglossning känns väl inte där?
    Sen har ja börjat få lite problem med urinlekage, använder trosskydd och har märkt på sista tiden att de e fuktigt i de och ja måste byta ofta! :( Någon mer? E de normalt eller är ja konstig?

Tur att det kommer något härligt av allt de här till slut :)

Var o tittade på barnvagn idag :) Har bestämt mig sen länge att de ska bli en emmaljunga duo edge... idag ville ja kika på de nya färgerna :) Tidigare har vi bestämt oss för

Men så fick ja syn på denna idag

Blev störtkär :) Den är mycket finare i verkligheten än på bild! Därför har ja inte ens lagt märke till den innan! 

Så på fredag ska ja och sambon beställa vår första barnvagn :D Längtar till November någon gång när vi kan ta hem den :) Vill ha den hemma nu!  

• SaraKlippan

Jo de kanske är flytningar... de luktar ju inte urin tycker jag.... 
    Men ja har också problem med att ja springer på toa mycket så ja tänkte att de kanske kan va UVI här också... ska till BM på onsdag så ja ska be henne kolla det då!

Kul att ni tyckte vagnarna va fina :)

Angående kläder så har ja köpt 2 par gravidbyxor men använder ett par shorts som också passar mest nu... tror inte ja ska köpa mycket mer... får växla mellan dem... har inte råd att köpa en massa kläder för endast nårga månader till...
    Sen är utbudet så uselt så ja blir deprimerad av att gå o kolla bara! Visst, kan ju beställa på nätet... men om de inte passar så e de jobbigt o hålla på att skicka tillbaka.. jag behöver ju då storlek större och det tycks inte finnas gott om det tyvär :( Om de skulle finnas så är det mycket dyrare också :( 

• SaraKlippan

Ja fy vilka trista människor! Hur kan man vara så neggativ!? Fattar inte. 
    O säga att man inte ska handla något förns barnet är fött... hur ska det gå till? Levernastiden på en barnvagn är upp till 3 månader... så man ska inte ha en barnvagn de första 3 månaderna då!? O var ska barnet sova första tiden? Vad ska barnet ha på sig? Tror inte man har ork att åka o handla på väg hem från BB direkt!

Nej fy! Skit i dem o handla på :D

Kram på dig 

• SaraKlippan
    Momalicious skrev 2010-07-27 10:39:41 följande:
    Gud vad ni har skrivit! Hinner inte svara på allting (bävar för att komma hem till 100 sidor jag inte läst). 
    Nu ska vi i alla fall åka iväg. Bilen är packad och väntar på oss!

Ska bli superskönt att komma iväg lite även om vädret tydligen inte ska bli det bästa. Men men. Vi ska i alla fall till Ullared på vägen hem vilket ska bli skitkul! Har skrivit en lista på bebissaker som inte tar så mycket plats, då bilen redan är full!

Hoppas ni har det bra så hörs vi när jag kommer hem igen, och jag har ingen aning om när det blir, men innan måndag för då har vi RUL!  
    Ha de så trevligt :) 
    Tur att ni ska till ullared på väg hem... då har ni lite mer utrymme i bilen iallafall då ni har ätit upp maten....
    Fast ni kanske inte har så mycket mat packat med tanke på att ni ska tälta!

Aja hoppas ni får en underbar semester iallafall :D 
  • SaraKlippan

Ooo de byxorna låter ju perfekt! Kan du inte ta en bild på dem så man har en hum av vad man ska leta efter! Hatar att springa i affärer o leta! Hehe

Svar på tråden December Bebis 2010 :)