Inlägg från: SaraKlippan |Visa alla inlägg
  • SaraKlippan

Hej hej :)

Tråkigt att höra att så många åkt på värsta förkylningar osv... inte alls kul att va sjuk nu när man ändå har så mycket andra krämpor! Krya på er!
    Moma... ja se till att kurera dig nu... så att du får se din lilla skatt på fredag :)

Jobbigt för er med alla samandragningar och foglossningar o skit också :(

Peppar peppar så är jag skonad än så länge... vanliga krämpor som halsbränna o lite sånt har ja såklart... mår väldigt lätt dåligt och känner mig allmänt deprimerad! I torsdags låg ja bara i soffan o grät hela dagen och tyckte fruktansvärt synd om mig själv! Är arbetslös så det har väl med det också att göra...
    Men i helgen har de blivit lite bättre då min underbara sambo dragit ut mig o tittat lite på barnsaker :)
    Vi köpte vår första grej i helgen :) En spjälsäng som de reade ut från ett konkurs lager... 595kr istället för 1500kr :D

Så nu ska här bara beställas barnvagn och så ska vi köpa babyskydd... vet inte om de e för tidigt att köpa babyskydd... min sambo vill att vi köper nu så att de e klart... han är rädd för att ja ska föda för tidigt o att han måste åka o köpa det när ja ligger på BB eller nåt! Känns bara lite dumt med garanti och så kanske! Vad tycker ni?

Förra veckan var jag hos BM och allt verkade bra... fick höra bebis hjärta igen :) Unerbart :) Mina blodvärden och så var jätte bra så hon tyckte inte att ja skulle ta några järn tabletter eller liknande... utan bara fortsätta som vanligt... Fick mitt Moderskapsintyg också :) Så nu har jag skickat in det :) Har även beställt tid för informationsträff med FK. 

Nu börjar här hända saker... börjar kännas att de närmar sig nu och blir nästan lite stressad för allt som måste fixas! 

En annan fundering jag har... Gravidförsäkring! Har ni löst någon sån än? Vilken ska man ha? Ska man ta en gratis eller är det värt att betala kanske? Hur tänker ni göra? 

Hoppas att ni får en underbar dag iallafall :) 
    Kram på er

• SaraKlippan
    Jaya skrev 2010-08-02 18:04:17 följande:
    krya på er! inte kul att vara sjuka och må kass! idag hos bm så fick vi lyssna på hjärtat, först gömde sig bebben men sen hittade bm bebis hjärtljud! så underbart! 145 slag/minut. och tro det eller ej mina järnvärden hade gått upp från 118 till 125. jag mår nog oförskämt bra.. vad hade era bebbar för hjärtljud?
    Vår bebis hade också 145slag/minut :) 
  • SaraKlippan
    Stefanie skrev 2010-08-02 23:53:53 följande:
    Ang. järn vill jag bara tipsa alla om att ta flytande järn istället för tabletterna, tar inte alls lika hårt på magen. Smakar rätt illa, men en liten hutt om dagen klarar man av och hellre lite äcklig smak än dålig mage.

Flytande järn finns t.ex. som Blutsaft i livsmedelsaffärer. Men jag har hittat en annan variant jag gillar bättre i hälsokosten som jag tror heter typ JÄRN och är en brun flaska med en vit etikett och röd text om jag inte minns fel. Tror att personalen vet om man frågar efter flytande järn. 

Jag själv äter inte järn nu för barnmorskan tyckte jag kunde vänta men har gjort det i tidigare perioder. 
    Ja sen finns det ju juice! Godmorgon Juice har en variant med extra järn i... Godare om inget annat :) 
    Själv dricker ja godmorgon multivitamin.... hatar att ta tabletter så det får duga... och mina blodvärden kunde ju inte bli bättre så   det är ju bra :) Blir visserligen dyrare... men för min del är det värt det :) 
  • SaraKlippan
    Ebebis08 skrev 2010-08-03 14:45:20 följande:
    29 december fick vi på Rul.. härliga datum, ska knipa som aldrig förr hahha!

Mina hormoner spökar rejält vilket är riktigt jobbigt.. jag känner mig ledsen och arg på samma gång över små saker.. har sagt 3 gånger till min sambo att jag ska flytta.. han vet varken ut eller in.. och jag vill ju inte flytta heller jag bara säger så i all hast för det känns som jag är ensamst i världen emellan åt.. det är väl bara jag som larvar mig förstår jag... Någon mer som är en "häxa"? :)
    Häxa vet ja inte... men deprimerad är jag... har inte sagt att ja vill flytta... men känt att ja vill flera gånger... vet inte vad jag vill och är väldigt mycket ledsen  
    Vill absolut inte flytta igentligen.. vill antagligen bara komma ifrån vardagen lite... jag går hemma hela dagarna och när han kommer hem så sitter han gärna o spelar... 
    Han är helt underbar igentligen... bara ja som är känslig! Jobbigt Jobbigt Jobbigt! Vill inte va så här
  • SaraKlippan
    SaraTheres skrev 2010-08-04 20:41:16 följande:
    Tvärtom för mig faktiskt. Blir mätt på bara en halv portion och kan inte ens äta middag om jag ätit lunch, vilket jag kunde förut. Nu blir det mest mackor o fil på kvällarna. Sambon tycker jag är jättetråkig som inte äter middag med honom längre.
    Jag är precis som du... blir också mätt jätte lätt och är inte alls sugen på mat... Min sambo tycker ja e trist för att ja förstört hans grill sommar! haha vi brukar älska grillat och förra sommaren grillade vi 3-4 gånger i veckan.. denna sommaren har vi bara grillat 5-6 gånger totalt.

• SaraKlippan

Vill också ha gravidjeans! Finns aldrig i min storlek Har 48/50....

Moma: vad skönt att RUL gick bra Vad mysigt att ni filmade... varför tänkte inte vi på det!? Hade så gärna sett det igen... men vi ska ju också göra könsul så då får vi ju se igen Längtar  

• SaraKlippan

Tack för tipsen om HM gravid byxor... har inte brytt mig om att prova dem då ja tänkt att de inte kommer passa ändå, ja menar... står det stl 46 så tror man ju att det är det! Men ja ska ta o prova nästa gång ja har vägarna förbi :) 

• SaraKlippan
    ludicrous skrev 2010-08-07 15:08:01 följande:
    SaraKlippan- på nätet finns det ofta mammakläder i större storlekar :) googla på mammakläder ;)
    Ja jag har faktiskt hittat något... men problemet är att det är så fruktansvärt dyrt tycker jag... det är ju ett plagg ja bara kommer att använda i några månader o är inte sugen på att ge hur mycket som helst :( 

Men tack för tipset iallafall :) 
  • SaraKlippan
    linasmama skrev 2010-08-07 16:11:54 följande:
    Har du kollat på tradera och blocket? Där kan du säkert hitta en hel del mammakläder i lite större storlekar.
    Har kollat lite på tradera... men det är så jobbigt när de inte skriver storlek i rubriken... sitta o klicka in på alla för att bara se att det är för smått tar ju en evighet... Tycker inte det verkar som det finns mycket större kläder... är mest mindre storlekar :( Har ioförsig ingen jätte panik än då ja fortfarande kan ha rätt mycket av mina vanliga kläder... får se sen när de börjar bli kallt o ja är större... då kanske ja måste hitta nåt... annars får ja väl ta en filt och bosätta mig i soffan till barnet kommer ut
Svar på tråden December Bebis 2010 :)