Inlägg från: SaraKlippan |Visa alla inlägg
  • SaraKlippan

December Bebis 2010 :)

Min sambo o hans arbetskamrat snackar ihop sig på jobbet om hur jobbigt det är för män när vi är gravida o att vi minsann inte ska klaga för det är lika jobbigt för mannen att höra vårt tjat om hur dåligt vi mår osv osv! Jäkla skit snack! De klarar fan ingenting! Önskar att de kunde få prova på att va gravida en gång o se hur kul det är!

• SaraKlippan

Undrar en sak! Igår på UL så låg bebis med rumpan ner! Ändrar han sig sen? Glömde fråga när ja var där!

• SaraKlippan

Okej :) det var ju bra. Ja visst går tiden fort :) men nu vill ja att de ska gå fortare! Längtar såååå till han kommer! Vill ha december nuuu! Mycket som ska fixas innan men ändå! :) sitter o funderar på skötbord, vad ska ni andra ha för skötbord? Jag funderar på leksvik från Ikea som är som en byrå! Verkar praktisk!

• SaraKlippan
    Momalicious skrev 2010-08-26 23:46:11 följande:
    Vi ska ha Hemnes från IKEA! Tycker den är skitsnygg och man kan ju använda den även efter bebis slutat använda skötbord :)
    Ja det är jätte fint :) Mina kompisar har ett sånt också! Tänkte att vi skulle ha ett sånt från början men så såg ja det som är som en byrå o tyckte om det... vill gärna ha trä färgat... är allergisk mot vit! hihi 
    Men så har ju Ikea slutat med den gamla varianten som jag gillar bäst med hylla över och fler lådor och som man kan vika ihop skötbordet sen så blir det en hylla till istället... så det får nog bli blocket!

• SaraKlippan
    trav3lla skrev 2010-08-27 12:16:46 följande:

ondag: det värmer att läsa om din fina upplevelse med farmor och pappan, underbart 

Mamalicious: inspirerande med lista, tack!  Skönt att höra att "alla" inte har allt inköpt när det är några månader kvar. Vad gäller skötbordet: försökte skaka på det men de hade skruvat fast det på IKEA i väggen.. men det är säkert som du säger (osäkert = indragen produkt).

SaraKlippan: - här är ett träfärgat likt det du önskar?
    www.blocket.se/stockholm/Skotbord_Diktad_IKEA...

Ja precis ett sånt jag menar :) Finns även en del som säljer med en hylla till ovanför! 
    Håller utkik!
    Var i vårt avlånga land var denna annonsen från? 
  • SaraKlippan

Hej hej :)

Ni som funderar på vad ni ska köpa inför barnets ankomst!
    Jag sparade en tråd som ja hittade för lääänge sen som ja tänkte kunde va bra att ha när det är dags :)
    Speciellt den första som svarar i tråden har en vääääldigt bra och utförlig beskrivning av vad som behövs... den listan ska jag använda när vi ska till Ullared bla

www.familjeliv.se/Forum-2-11/m51663755.html

Hoppas den kan hjälpa er också

Kram 

• SaraKlippan

Jag är såååå trött på mig själv! Vill bara gråta! Gråter

Är så glömsk nu för tiden! och blir så ledsen på mig själv när jag glömmer viktiga saker!

En månad glömde jag att skicka in kassakort till a-kassan o fick inga pengar den månaden... ingen katastrof då vi har sparade pengar men så irriterande! Jag som brukar va så noga!

Idag kom ja på att brevet ja postade till försäkringskassan om föräldrapenning för några dagar sen glömde ja sätta frimärke på! Så nu får ja begära hem ett nytt papper och fylla i allt igen Gråter Det slog mig när ja va o handla o ja hade bara lust att släppa allt o gå ut i bilen o köra hem o stor böla! hela världen bara föll ihop!

Normalt reagerar man ju inte så heller när man glömt något... men de e extra känsligt nu!

Vill bara gräva ner mig eller nåt!  

• SaraKlippan
    LillSnurr82 skrev 2010-08-29 22:42:41 följande:
    Någon mer som börjat läcka mjölk?? Sitter här o kollar på Bridget Jones när jag känner att halva tröjan o höger bröst helt plötsligt e helt blöt.. hhmm.. inte trevligt..
    Japp... här är en mjölk kossa till! Puhh
    De senaste nätterna har ja sovit med ett vitt linne... upptäckte imorse vilka vackra fläckar ja har på linnet vid båda brösten... har även känt det någon gång innan hur det plötsligt blir blött!

• SaraKlippan

Hej Hej!

Idag var jag och sambon i Ullared

Men fyyyy vad jag är slut nu! sitter nästan o somnar här o nu... ont i hela kroppen har jag!
    Det är första gången jag går ut i bilen o lämnar saker för att sen gå in en runda till...

Var en del stort som inhandlades som tripp trapp stol och madrass till spjälsäng, täcke, kuddar, lakan mm..

Köpte inga kläder... bara en alfons åberg overall.... stl 56 :)

Ändå sluta notan på ca 6000 kr!

Men då var de ju ändå mycket stort... köpte även babyvakt och öron termometer. de var rätt dyrt men ändå billigt!

Nu ska ja sova... kommer att sussa sött inatt!

Kram på er 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)