December Bebis 2010 :)
) barnet en gång, ska jag verkligen lyckas med det igen? Känns helt omöjligt...Puh, väntar KUB-resultat den här veckan. Jobbig väntan. Usch!
) barnet en gång, ska jag verkligen lyckas med det igen? Känns helt omöjligt...Härligt att höra ifrån er, MalakiW och we wish for a baby. Härligast av allt är att ni, trots att ni har det tufft, försöker och ser ljuset i tunneln. Starkt!
Kramar till er!
Dumma lilla mig!
Nu, i väntan på KUB-resultatsvar, efter ett NUPP som såg bra ut med en liten nackspalt, så sitter jag såklart och läser allt jag kommer över om KUB här på FL. Å vad hittar jag? Jo, givetvis en massa tjejer som haft fina NUPP-resultat, men där blodprovet dragit ner resultatet nåt enormt. Sånt gör mig så orolig nu. Förvisso så visade det sig att många av dessa tjejer fick bra resultat på fostervattenprov... Dumt måla fan på väggen i förskott, jag vet, men sån är jag :/
Är det nån mer än jag som känner av "falsk ichias"? Jag har dö-ont i ena skinkan, men förhoppningsvis går det över. Hade samma under förra grav.
Utomlands:
Tackar för tipset. Fattar precis :)
Härligt att ni haft sån tur med BM. Mys att få se den lille igen.
Morning!
Kollade just klockslag på senaste inlägg, innan jag läste, och undrade vad tusan ni (Momalicious) gjorde uppe mitt i natten... men nu vet jag :/
Jobbigt att behöva åka iväg sådär, men gud vad skönt att allt såg så bra ut. Grattis till ett fint UL och söt bebis! :)
@AnnaCL:
Jag har ofta mensliknande värk, men tänker att det är växtvärk (är i vecka 12+5) Livmodern växer ju riktigt fort nu. Min BM förklarade för mig (då jag fick åka akut till gyn för blödning i vecka 9) att en blödning utan smärta är oftast ofarligt, smärta utan blödning oxå oftast ofarligt, men när det är både ock, då kan det vara illavarslande. Men det skadar ALDRIG att kolla upp det en extra gång, så ring igen om det fortsätter.
@ensamma mamman:
Men fy för att ha det så hemskt. Jag som gnällde över mitt illamående de första veckorna. Nu skäms jag nästan. Strongt att du orkar, men vad är alternativet(?) Hoppas det ger med sig!!
Vad det gäller SPA och massage så sa de till mig i vecka 10 när jag och sambon var på SPA att de inte ville massera mig. Anledningen var eg inte att man kunde få missfall av massagen, men eftersom missfallsrisken är som störst fram till vecka 12 så vill de inte att man vid ett ev missfall efter massage ska koppla det ihop med just massagen, vilket många skulle göra.
@ensammamma:
Jag menar, du har ju inte så många fler alternativ än att stå ut och orka, förutom att göra vad du kan med tabletter osv. Så menar jag :)
Min syster började må bra först i 7:e månaden. Hoppas det ger med sig tidigare än så för dig.
Momalicious:
Söt söt!
Emelle:
Hur är Gränsö SPA? Är det bra?
Förresten, finns det nån särskild restaurang du rekommenderar i stan. Ska hem till mina päron snart och då tänkte vi, sambon och jag, passa på att ha barnvakt och ge oss ut och äta själva, sådär innan nästa lill* bebis kommer :)
@MFJG:
Förstår verkligen din oro :( jag hade varit dönervös, hur mycket än min BM sagt att det inte alls behöver betyda nåt. Har vänner som faktiskt blött till och från under hela graviditeten och det har aldrig varit några problem.
Ofta kan det, vad jag har förstått, vara svårt att veta varför det blöder och det är nog det som oroar mig mest. Jag vill alltid veta. lixom. När jag blödde så kunde de på ett UL se att moderkakan låg väldigt nära livmodermunnen och att, om man tar i, anstränger sig, ex.vis krystar vid toabesök eller nyser hårt, så kan små blodkärl brista och blöda, sa de. Ja, det kan de såklart även om moderkakan ligger nån annanstans, men just om blodkärl brast i moderkakan så kom ju blodet lättare ut om den låg nära utgången, eller nåt.
När jag var på inskrivning i v.10 och då gjorde UL och allt såg bra ut, så sa läkaren att ser det bra ut så här långt så kan man oftast blåsa faran över, även om det är 12 veckor som är den kritiska gränsen. Det är ju positivt, med tanke på att allt såg bra ut efter vecka 12.
Tycker ändå, precis som ÄlskarNova, att du hellre ska åka in en gång för mycket.
Massa kram