Inlägg från: skogsbollen |Visa alla inlägg
  • skogsbollen

December Bebis 2010 :)

Emelle:
    Vilken läskig dröm
    Hela den här veckan har jag drömt om att vi fått jättedåligt resultat på KUB-testet. Vi väntar nämligen svar. BORDE höra nåt från dem idag och jag vill INTE att de ska ringa, eftersom det betyder dåligt resultat och att vi är högriskare. Vill ha ett brev på posten. Än så länge har de inte ringt och eftersom de sa att svaret kommer i slutet på den här veckan, så har de inte så lång tid på sig att ringa. Får se om det ligger brev i postlådan när jag kommer hem sen.

• skogsbollen

@empans:
    Härligt att få sen den lill* och att allt såg så fint ut :)

Puh! Nu har jag våndats nästan 2 dygn i onödan. Kollade min privata mail först idag och i fredax hade jag minsann fått svar från Ultraljudskliniken angående KUB-testet. Jag som nu oroat mig för att de ska ringa på måndag och ge besked om högrisk-resultat.

Nu visade det sig att risksiffran var 1:4489 och med tanke på att bara min ålder i sig ger en siffra på drygt 1:200 så får man definitivt känna sig glad över de siffrorna. Skönt!

Nu väntar RUL den 22 juli.

Vilket vackert bröllop igår, förresten :) 

• skogsbollen

TheUnknown:
    Vilket grymt jobbigt läge. Tycker det är konstigt att andra runt omkring trycker på om abort. Känns inte schysst att sätta den pressen på dig. Är ju ingen annan än du som kan bestämma en sån sak. De har ju inte dina känslor. Du kommer absolut klara av att vara själv med en 5-åring och en liten. Jag tror det är så att man lixom bara klarar det. Jag har inte själv nån erfarenhet av det, så de tankarna är enbart utifrån vad jag tror...

Hoppet är det sista som överger människan, heter det ju... och det är nog sant. Har en flyktig bekant som, i vecka 31, separerade från den blivande pappan och blev själv med deras 3 gemensamma barn och bebis i magen, samt ett stort hus. Hon hoppades att han skulle mjukna och falla för bebisen när den väl fötts, men så blev inte fallet. Dock hittade de tillbaka till varandra efter ett tag, och idag är de gifta och har köpt nyss hus och trivs kanon. Så sånt händer oxå :)
    Hoppas att allt löser sig på bästa sätt! Kram 

• skogsbollen

Stoce:
    Samma här, såna flytningar har jag oxå emellanåt.

Ja, vi har pratat om bröllop jättemånga år, men vi tar aldrig tag i det. Vi förlovade oss på midsommarafton 1999, så det börjar lixom bli dags. Vi friar nog till varandra en gång om året, ungefär :) Vi känner oxå att vi likväl kan ha ett litet bröllop, mest för vår egna skull... men nu när vi såg det kungliga bröllopet på tv så ville sambon oxå ha ett stort.... Fast det har vi inte råd med. Störst av allt är kärleken, ändå ju :)

• skogsbollen

@Smurfen83:
    RUL - RutinUltraLjud, alltså det man normalt sett gör runt vecka 17-18.

@Minifer:
    Då har vi tid för RUL samma dag, du och jag. Kul! 

• skogsbollen

Det blir spännande med RUL, fast jag tyckte det var mer spännande under förra (och första) graviditeten, men då var RUL oxå den första gången som vi fick se den lill* bebisen därinne. Nu har jag redan "hunnit med" 3 ultraljud (2 vaginala och ett KUB) så det är inte riktigt samma spänning. Men spännande blir det likväl, samt lite nervöst. Minns jag var jättenojjig för att de skulle hitta nåt konstigt första RUL:et, och den här gången är jag nästan ännu oroligare för det, trots att jag borde vara lugnare efter alla fina UL som gjorts redan.

Den här graviditeten valde jag att _inte_ gå på MVC, utan på en privat klinik. Det kostar förvisso 900 kr (totalt), men det är det värt. Alla pratar så gott om den BM de har där och jag kan bara hålla med... hon är outstanding. Dessutom så erbjuds man läkarundersökning med VUL redan i v.10-12, vilket jag tyckte kändes kanon.

Vi tänker inte ta reda på kön. Nyfikna är vi, absolut, men vi vill hålla på spänningen tills h*n behagar titta ut. Fast jag har en stark känsla av att det är en liten Molly (eller Moa, eller Amanda...), en tjej med andra ord :)

En liten skojig grej bara:
    Häromkvällen, när jag och vår 21-månaders tog ett dopp i badkaret, så konstaterade han efter noggrant undersökande att "mamma ha ingen snopp".... När jag hämtade honom på dagis igår så var det det första han sa, dvs "mamma ha ingen snopp", så just den frasen hade nog de flesta på dagis hört vid det laget

• skogsbollen
    Karttikeya skrev 2010-06-23 09:44:28 följande:
    Haha naaaw. Lustigt att han kom på det nu? Flört
    Han satt i badet och pillade på sin snopp (pojkar, du vet ;) och det var väl då han kom på att mamma inte hade nån :)
  • skogsbollen

@SaraTheres & Ginge:
    Samma här... så hade jag tidigt under förra grav oxå, dvs magen blir stenhård en kort stund. Tror säkert att kallvatten kan påverka.

• skogsbollen

@Smurfen83:
    Usch, vad jobbigt! Vad jag förstått så är det väl listeria och toxoplasma som kan vara farliga för oss gravida och de ger nog inte kräkningar som symptom, utan det kan man få utan att veta nåt, eller få typ influensaliknande symptom. Livsmedelsverket har en hel del info på sin sajt.
    MEN, jag hade nog ringt min BM och kollat ändå, för säkerhets skull.

• skogsbollen

Jag bloggar inte själv, men vår 21-månaders gosse gör det. Den handlar ju lite om hans föräldrar oxå, såklart, men mest om honom.
    bloggalvin.wordpress.com

Svar på tråden December Bebis 2010 :)