• Emelle

December Bebis 2010 :)

DrLiz skrev 2010-10-19 15:50:27 följande:
    Hej,

Jag är en doldis här i forumet som har läst och uppskattat att följa med på era diskussioner men utan att själv ha haft ett behov av att framföra mina synpunkter. Fram tills nu. Och till gengäld blir det ett långt inlägg. Jag hoppas jag är välkommen in så här på sluttampen av vår långa resa:)

Jag ska bli förälder i december och ser mycket fram emot det!

Det är den senaste diskussionen om alkoholkonsumtion som manar mig dock att skriva detta inlägg. Jag skräms över vilka krafter det är som gör att oliktänkande blir utfrysta ur diskussionen på detta forum. Den person som yttrade en annan uppfattning än den skrivna majoriteten i alkoholfrågan, ställde också en oroad fråga om sina menssmärtor - och besvarades med total tystnad och ignorans! Skrämmande gryppdynamik..
    Naturligtvis är hon inte en sämre mamma eller gravid än någon annan på detta forum, och ja, menssmärtor är vanligt men kontakta BM om du är orolig!

Jag tror det är mer skadligt för våra barn att lära sig mobbingbeteende än att smutta på alkohol, äta lite blåmögelost eller råka måla med våtrumsfärg. Om vi som föräldrar inte kan förmedla respekt och tolerans gentemot våra medmänniskor så kommer våra barn lida långt värre öden än det förstnämnda scenariot.

Genom att följa livsmedelverkets riktlinjer och försöka undvika exponering av gifter i den mån det går (avgaser, kemikalier, alkohol, nikotin osv) samt att visa tolerans och respekt för dina medmänniskor så tror jag att man har kommit långt på vägen!

Vi bär alla ett ansvar för vilket socialt klimat våra barn ska växa upp i, och vi bör alla försöka föregå med gott exempel.

Jag hoppas att viktiga, men ibland känsliga, teman som alkoholkonsumtion, ammning och barnuppfostran fortfarande kan föras under vuxna, civiliserade former här på forumet eftersom det är teman som angår oss alla.

Mvh
    DrLiz
    Välkommen till FL!!
  • Emelle
    AnnaCL skrev 2010-10-19 20:36:59 följande:
    Har varit hos BM idag i v 31+1.
    Hjärtljud 136 och SF mått 30.
    +6 kg och 110/65.

Bebisen är dock helt rölig fortfarande och ligger i tvärläge. Har era huvudet nedåt nu? H
    BM tyckte att den fick på sig till nästa koll om två veckor annars blir det UL för att kolla läget, hur är det för er?
    Kramar på er alla.
    Vår skrutta ligger med huvudet neråt, men är inte fixerad och kan alltså vända sig när som. Hoppas hon inte gör det mer...
    Jag (vi9 kan känna huvudet JÄTTEtydligt. Läskigt nästan.

jessika82- Lycka till, tänker mycket på dig!
  • Emelle

Goddagens.
    Kör slapp morgon här och går fortfarande i pyjamas..
    smabon slutar kl tolv och då ska vi åka och köpa babyskydd.
    Vad har ni valt för modell/märke?
    Vi ska köpa en Brio Primo som passar med vår vagn. supersmidigt att kunna fästa bilstolen i chassit när man ska handla osv ju!
    Sambon ska få välja färg...jag hoppas på helsvart!!

Har budat på en åkpåse på tradera idag och köpt ett nytt vitt spjälskydd (att det skulle vara sååå svårt att hitta ett vitt bredd skydd trodde jag aldrig)

Väntar på att få en POP skötväska...och sen tror jaga tt jag har allting klart faktiskt!!

Bara blöjor, och skötbords artiklar, typ salvor, våtservetter osv (skötbädd är ju klart redan) samt flaskor och ersättning kvar. men det tar vi i början av December..känns tidigt ännu.
    Skönt att vi nästan är klara iallafall. Men vad ska jag sysselsätta mig med nu då??

• Emelle
    GRATTIS NINNIE81!!!!

Willesmamma- Det är ett iKea skydd vi köpt. Haha, tycker det var helt ok dock...

Jag och bebis pappa träffades på vårt jobb Tungan ute
    Så härligt som det var då  har det aldrig varit att gå till jobbet innan...
    Var inte alls "meningen" men ju mer vi jobbade ihop desto mer lika märkte vi att vi var och
    nu känns det som om det alltid varit meningen att det skulle vara vi.
    Helt otippat som sagt, men nu mer självklart än allt annat!!!
  • Emelle
    Ninnie- Vilken jättefin pojke.
    Att tänka att jag har en sån välutvecklad liten i min mage nu (är ju i v. 32 nu) känns jätteknäppt!

Har varit på föräldragrupp idag. Sett på förlossningsfilm och diskuterat sexliv...
    Vi får bara lyssna... inte prat något i grupper vilket verkligen är synd tycker jag som mycket är där för att träffa andra som ska ha samtidigt som mig själv. nu blir det mest "info" och inte alls någon gruppkänsla...
  • Emelle
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-22 14:30:38 följande:
    WIII.... jag har fått min HP beviljad! GUD så skönt, nu kan jag pusta ut,hihi! Gick hem i onsdags från jobb!! Det finns allt hopp för oss Timmisar...såååååå glad att jag sökte!Skrattande 

Moma: Lycka till uppe på förlossningen o hoppas de bara e falskt alarm! {#emotions_dlg.flower}
    Grattis grattis!!

Moma- hoppas att allt är bra när dom kollar dig.
  • Emelle

Hej och HÅ, vad ni skiriver mycket!!!

Tur att jag bara har två arbetsdagar kvar (galet skönt att äntligen få bli ledig) så jag kan hänga med i ert tempo bättre sen.
    Hos mig händer det inte så mycket.
    Bebis har lugnat sig, men följer ett stagigt mönster genom att vara väldigt aktiv på kvällarna och första delen av natten.
    Har era små också samma rytm genom dagarna?
    Jag skulle bli jätteorolig om jag inte kände bebis nu någon kväll. Hon har avrit vild om kvällarna den sista månaden nu!

Nu ska jag försöka städa lite inann det blir kväll.
    Tråkigt men ett nödvändigt ont!
    Är ju sååå skönt när det är klart!

• Emelle
    Jessika82 skrev 2010-10-25 18:40:28 följande:
    Japp fick åka hem vid 13tiden..... och nu ska jag bara vänta på att det ska starta....... på riktigt..
    Ofta kan vila vara det bästa sätet att få igång det, om det är det du vill såklart...Hur långt gången är du nu igen??
    Håller tummarna och tänker på dig!!!
    Hur många av er jobbar ?
    Själv hoppas jag att jag kommer till jobbet i morgon har bara 4 dagar kvar som jobb
    Sen börjar det underbaraste att vara helsjukskriven och mammaledig ända till 2011 december då han blir 1år
    Jag jobbar tis och tors denna vecka mellan 7-12.
    SEN går jag på HP tills lucia och sen FP. Ska bli sååå skönt.
    Känns fortfarande overkligt dock!!
    OT...

Min Sambo kom precis innanför dörren, å BÅDA MINA barn på 11a å 9e (INTE sambons barn då)
    SPRINGER ut i hallen å ger henke världens KRAMAR, å säger i korus...
    "JAG HAR SAAAKNAT DIG HENRIC"

FAN va jag ÄLSKAR både sambon å barna när det är såHjärta 
    Visst är det sååå skönt när det funkar i nya familjesammansättningar.
    Mina barn bor ju hos oss på heltid och min minsta har alltid bott med min nuvarande sambo, sen han var riktigt liten. Dom har en pappa i honom, även om det inte är biologiskt.
    Är riktigt lycklig över att allt blivit så jätte jättebra, för oss alla!!
    '
    och jag väntar också på FK...vill ju veta vad min SGI hamnar på så jag kan planera föräldraledigheten+ att jag vill veta när det sker en utbetalning av havandeskapspenningen. (Gick ju hem den 6okt) 

Jag har inte tålamod utan brukar alltid ringa och tjata...idag var det ang vård av barn som jag underade över när mina pengar skulle komma...
    Men det hjälper faktiskt...Dom fixade över penngarna direkt.
    Ibland lönar det sig att vara "tjatig"...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)