• Emelle

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-11-08 21:32:31 följande:
    När e man moge där nere ??
    jag var fortfarande omogen när jag var i vecka 41 och bara öppen 2½cm
    När blir man mogen då undrar lilla jag ..
    När man är öppen ett par cm och uppmjukad livmodertapp brukar man ju kallas för "mogen".
    Är man det så kan en hinnsvepning hjälpa till att dra igång värkar osv.
    När man är det är ju olika från kvinna till kvinna givetvis...och från graviditete till graviditet.
  • Emelle
    ondar skrev 2010-11-08 22:01:02 följande:
    På tal om något helt annat fresten:)
    Upplever ni också att era barn hickar oftare ju äldre de blir där inne:)?
    Jag hade innan v34 inte känt en enda hickning men nu hickar den minsann minst en gång om dagen väldigt kraftigt:).
    Har läst om de som har känt hickningarna väldigt tidigt så jag trodde inte att min bebis hade hicka men tji fick jagTungan ute
    JApp min bebis hickar ofta nu. HAr inte märkt av det så ofta tidigare...Kanske är det för att de är större det känns mer nu?
    Mysmamma70 skrev 2010-11-08 22:16:24 följande:
    Här hickas det också, och vi såg på ultraljudet i förra veckan hur hon klunkade i sig av fostervattnet

natti natti, hoppas ni får sova sött allihopa Gravid
    Godnatt!!
  • Emelle
    ondar skrev 2010-11-09 05:59:33 följande:
    Tack för infon:), min bebis ligger ungefär som din docka:) fast med huvudet lite högre upp- under högra revbenskanten.

--
    Jag sitter o laddar inför vändningsförsöket nu, fick bara äta flytande frukost innan så en mugg med youghurt och en kopp te är allt jag får:(, jag som skulle kunna kunna tänka mig ett ex antal smörgåsar Tungan ute. Tur att det är om två timmar så man inte hinner svälta ihjäl;)). Pappan kommer dock o hämtar mig om en timma så vi är där i god tid o kan hitta ordentligt:).
    Bebis har hicka- som vanligt:D.
    Känner mig faktiskt inte alls nervös för tillfället så det hjälpte nog o få skriva om det här igår {#emotions_dlg.flower} . Återkommer sen när det e gjort:).
    Lycka till nu!!! {#emotions_dlg.flower}
    MFJG skrev 2010-11-09 07:42:45 följande:
    Jag blir inte klok på det här med hallonbladste. Vecka 35, vecka 34+0, 2 månader innan BF. VAD ÄR DET SOM GÄLLER? Olika info på olika sidor! Blir ju helt förvirrad...
    Drick du ditt te. Har så svårt för att tro att det skulle göra jätteskillnad. Ska nog ta och beställa hem lite jag med! Och hoppas att det kan sätta igång något!
    Vart har du köpt ditt??
  • Emelle

Vaknade inatt och mådde jätteilla och hade så ont i magen.
    Fick sitta på toa lääänge
    Nu mår jag som vanligt igen.
    Men man blir ju lite nojjig nu när man får ont och blir dålig..."sätter det igång nu"???

MrsHelgesson skrev 2010-11-09 08:14:40 följande:
    Sägs det inte att man brukar bli sämre i magen dagarna innan förlossningen? Jag tömde verkligen hela min tarm i söndags. Igår var samma sak. Mina flytningar har blivit värre och luktar mer.
    Jo det kan nog stämma...
    Jag har dock varålig till och från en tid nu och har MYCKET rikligare flytningar...Ingen förlossning på lääänge för mig i sikte dock.
    Men för dig kanske det sätter igång nu då!! *håller tummarna*
  • Emelle
    Hoppas allt går kanon

HUr är det mellan dej & pappan nu?

Är samma här!
    ----------------

Nu är vi iaf tillbaks från sjukhuset:).
    Först fick vi gå in så en barnmorska kände hur bebis låg och sen kollade med ultraljud. Sen fick vi gå till ett annat rum och där blev jag kopplad till en ctgapparat som mätte hur hjärtat slog, mina sammandragningar och så skulle jag trycka på en knapp när bebis rörde på sig, BM satte även nål i armvecket.

Efter ca tjugo minuter gick vi tillbaks till ultraljudsrummet där två läkare befann sig.
    De kände båda två hur bebis låg och sen kollade även de med ultraljud igen.
    Där konstaterade de så inte livmodern låg i vägen för bebis att komma ut eller röra sig samt att bebis hade hakan mot kroppen så att den kunde vridas:).

Sen fick jag bricanylet insprutat genom nålen och fy va dåligt jag mådde av det. De hade ju varnat innan för hjärtklappning o sånt så man va ju iaf förberedd. Blev varm o svettig och skakig och yr.
    Då började ena läkaren med ett grepp om bebis rumpa o ett om huvet försöka vrida bebisen rätt.
    Jag fokuserade bara på att vara avslappnad och lugn och fick beröm av läkaren:P.
    Det gjorde faktiskt inte alls ont, kanske delvis just för att jag verkligen inte ville spänna mig och bara försökte lita på henne. Bebis gled rätt och de kollade med ultraljud och huvudet låg där det skulle.
    Så snurrade jag in till ctgapparaten igen och blev uppkopplad en halvtimma till samt blev bjuden på saft och vatten:).
    Därpå var det dags för ultraljud igen och bebis låg kvar i rätt läge.
    Ännu en läkare kom och kollade min puls osv och sen fick vi äntligen åka hem:D.

Pga världens snöoväder så fick vi ligga i 60 på 110vägen så tog ett tag att komma hem.
    Pappan har iaf vart suverän idag och servat mig med vatten och gett mig uppmuntrande leenden när jag har behövt det:).

Dock troooor jag att bebis har snurrat tillbaks till samma gamla position igen:P. Är inte hundra säker men det känns som om ryggen o huvet ligger som tidigare.
    Är i 35+6 idag så den har ju tid på sig att vända sig rätt själv isf. Ska till barnmorskan nästa vecka så får hon känna o prata förstånd med den då isf.
    Läkaren tyckte att jag skulle göra ett till vändningsförsök om den vänder sig tillbaks just för att den vred sig så frivilligt idag men jag struntar nog i det. Jag tycker det stressar barnet alldeles för mkt, pulsen var uppe i 200 flera gånger efteråt osv så känner att det räcker med en gång per graviditet för min del. Så är den riktigt vrång blir det KS men vi får väl hoppas på det bästa:).

Tack för alla tummar{#emotions_dlg.flower}
    Så skönt att det gick så bra
    (och så jätteskönt att ni har så härlig kontakt trots att ni inte är tillsammans papapn och du)
    Håller tummarna för att bebis ligger stilla nu och inte har vänt tillbaka!!
    ludicrous skrev 2010-11-09 13:58:14 följande:
    Nu blir jag så ledsen. Jag är ju aktiv (tycker jag iaf) med flera promenader om dagen, och minst en som e runt 40-60 min.
    Äter inte så jäkla mkt skit som jag skulle kunna göra ;) och har legat still i vikt i några veckor nu, vilket jag trivs väldigt bra med, men så säger det poff, och så jag har gått upp typ TVÅ jävla kilo på en dag??!?!!!! det kan ju inte vara möjligt?
    Tänk på att bebis växer mycket nu...ja inte två kilo på samma dag dock.
    Väger du dig varje dag då??
    Och på samma våg?
    Och jag vet ju hur du känner så jag ska inte skriva att det är ofrånkomligt och normalt...
    Hur stor viktuppgång har du nu?
    Jag ligger på +9 kg (har +10 som rekordvikt, det var med min förra son)
    Har varit uppe i +9,5 kg den här grav men hade gått ner 0,5 kg sist hos Bm...
    Kommer nog lätt slå mitt gamla rekord den här ggn..
    Vi får promenera bort kilona sen med våra fina nya vagnar
  • Emelle
    ludicrous skrev 2010-11-09 14:23:54 följande:
    Vi kan ju ut å gå med våra tjockismagar redan nu ;D
    Jag kan ju inte gå alls kanppt nu med mina SD och det jävla foglossningen...
    Men sen när dom är ute tar vi barnvagns race...jättegärna!
  • Emelle
    Åh herregud, fick precis veta att min kompis dött.. sånt händer ju för fan inte en själv, det är sånt man läser om i tidningen, tycker synd om familjen och går vidare. Jag vet inte hur jag ska klara av teoriprovet imorgon, känns som jag ska dö. Gråter
    Men herregud. Var ni nära??
    Det blir så overkligt när det händer en "på riktigt"
    Kramar i massor.
  • Emelle
    SaraKlippan skrev 2010-11-09 23:18:55 följande:
    Hej allihopa :)

Nu är vi hemma o utskrivna från neonatal. Vi har det bra och har haft det bra på sjukhuset också, men det känns underbart att vara hemma!

Vi fick komma hem på permis redan i lördags men de har varit så mycket annat att ja inte orkat sitta vid datorn.

Har varit lite problem med amningen nu i början då han varit lite svag o inte orkat suga ordentligt. Han fick ju mat via sond i början. Första natten vi var hemma så fick han inte i sig tillräckligt vilket gjorde honom trött o han däckade direkt när ja la honom till bröstet, så den natten fick Andreas sitta o hålla honom till bröstet o ja sitta o massera fram mjölken ur mina bröst som kändes som de skulle sprängas! Skit jobbigt, men skam den som ger sig :)
    Nu funkar det lite bättre förutom att ja har sår på bröstcårtorna o det gör skit ont. Men ja vill amma så de e väl bara att härda ut!

Jag mår bra efter kejsarsnittet o har inte speciellt ont längre utan känns mer obehagligt.

Jag har nästan hundra sidor att läsa igenom här nu så om någon frågat något o ja inte svarar så är de inte för att ja är otrevlig eller så! Ni skriver ju så mycket! Hihi

Lägger in nån bild imorgon då ja sitter vid datorn. Nu skriver jag från mobilen o där kan ja inte lägga in bilder vad ja vet?

Hoppas annars att allt är bra med er! :)
    Nu närmar det sig med stormsteg för er även om era små väljer att stanna tiden ut.

Är lite snurrig o förvirrad så ja har säkert missat att skriva något! Men tack för alla gratulationer :)

Kramar
    Så härligt det låer och skönt att det gått så bra!!
    Såriga bröstvårtor är nog mer ergel än undantag...tyvärr. Hör liksom till en del av amningen. Det går ju över. Men är inte alls skönt!!
    Välkomna hem och hoppas höra mer från dig nu...när du hinner
    Stefanie skrev 2010-11-09 22:25:12 följande:
    Sambon var lite nere i kväll, trist dag, grå himmel, tidig morgon framför oss i morgon, lite tråkigt i skolan...
    Han åkte iväg till replokalen en sväng för att spela lite en stund och jag sitter i soffan och lyssnar på världens finaste musik och inser hur mycket jag älskar honom. Tänk vilken tur jag har som får vara tillsammans med världens finaste man. Och jag har ett litet barn i min mage som är en blandning av oss två. Det kan nog inte bli finare än så. 

Och som jag älskar det lilla barnet redan. Är det inte konstigt hur man kan älska någon så fantastiskt mycket utan att ens ha träffats....

Vad fint!!

Visst har vi tur att ha träffat helt underbara män och dessutom få dela detta med dom. Kunde inte skrivit det bättre själv. Känner likadant!

Och visst är det konstigt med känslorna för barnet. Likaså att man kan längta så mycket efter någon som är märmre än vad någon annan kan vara!!

• Emelle
    Momalicious skrev 2010-11-10 18:24:25 följande:
    IIh tack! Jag tackade min vän Malin efteråt (hon som dog). Fick för mig att hon var med mig och hejade på FAN vad glad jag blev när ett stort, grönt GODKÄND poppade upp på skärmen :) Jag har verkligen varit jätteslarvig med att plugga också, så extra bra :)

Grattis vännen!!

Det känns väl super. Nu har du uppkörningen kvar och sen kan du bara fokusera på bebis!!

Jag hejjar på dig tills det är klart. Både bebis och kortet

ÄlskarNova skrev 2010-11-10 18:24:28 följande:
    Har idag varit en sväng i Kalmar med mamsen. Fick handlat det jag skulle till badrummet och lite ramar. Dock endast 1badcape till lillebror. Känns som jag har allt annars..
    hade tänkt handla lite julklappar men Ikea tog död på mig! De har ju tänkt ut det smart..att man måste gå igenom aaaallt för att komma till ex.restaurangen och genvägarna är svåra att hitta till. Så det får bli internetshopping istället inför jul eller handla i närheten.  

Ja herregud för att shoppa nu. Jag får som ångest i affärer. Är skitjobbigt att storhandla mat t.o.m.
    Får hjärtklappning och bli illamående. Har avrit likadant de andra graviditeterna.

• Emelle
    ÄlskarNova skrev 2010-11-11 08:00:47 följande:
    usch idag är jag såå nervös! Kl.11. ska jag träffa läkaren på MVC och då avgörs nog ifall jag kan få en tidigare igångsättning pga hans vikt (+32%). Har även frågor ang. min medicinering (mot proppar) då de kan ställa till det för mig så att jag inte kan få en epidural om jag skulle vilja. Suck..det är så mkt så jag har skrivit en lapp med frågor som jag ska pricka av!  
    Lycka till nu!
    Var bara säker på din sak och lite "bestämd" så ska du se att hon är super!!
    Be henne hinnsvepa (kommer inte ihåg hur långt gången då är) om det inte är alldeles för tidigt. Det är hon super på!!
    Håller tummarna för dig!
    Momalicious skrev 2010-11-10 22:31:04 följande:
    Förresten, ni som har körkort. Hur gör ni med bilkörning nu? Låter ni bli i största möjliga mån eller kör ni som vanligt? Jag kommer nog vara lite restriktiv med körningen om jag får körkortet innan bebisen kommer..
    Jag kör nog mer nu pga jäkla foglossningen osv.
    Jag fattar inte hur jag gjorde innan jag fick mitt kort. Men jag är nog en sån som är lite lat...tar gärna bilen...typ jämt!! När bebis kommer ska jag gå oftare. MYCKET roligare att gå med vagn ju
Svar på tråden December Bebis 2010 :)