Hoppas allt går kanon
HUr är det mellan dej & pappan nu?
Är samma här!
----------------
Nu är vi iaf tillbaks från sjukhuset:).
Först fick vi gå in så en barnmorska kände hur bebis låg och sen kollade med ultraljud. Sen fick vi gå till ett annat rum och där blev jag kopplad till en ctgapparat som mätte hur hjärtat slog, mina sammandragningar och så skulle jag trycka på en knapp när bebis rörde på sig, BM satte även nål i armvecket.
Efter ca tjugo minuter gick vi tillbaks till ultraljudsrummet där två läkare befann sig.
De kände båda två hur bebis låg och sen kollade även de med ultraljud igen.
Där konstaterade de så inte livmodern låg i vägen för bebis att komma ut eller röra sig samt att bebis hade hakan mot kroppen så att den kunde vridas:).
Sen fick jag bricanylet insprutat genom nålen och fy va dåligt jag mådde av det. De hade ju varnat innan för hjärtklappning o sånt så man va ju iaf förberedd. Blev varm o svettig och skakig och yr.
Då började ena läkaren med ett grepp om bebis rumpa o ett om huvet försöka vrida bebisen rätt.
Jag fokuserade bara på att vara avslappnad och lugn och fick beröm av läkaren:P.
Det gjorde faktiskt inte alls ont, kanske delvis just för att jag verkligen inte ville spänna mig och bara försökte lita på henne. Bebis gled rätt och de kollade med ultraljud och huvudet låg där det skulle.
Så snurrade jag in till ctgapparaten igen och blev uppkopplad en halvtimma till samt blev bjuden på saft och vatten:).
Därpå var det dags för ultraljud igen och bebis låg kvar i rätt läge.
Ännu en läkare kom och kollade min puls osv och sen fick vi äntligen åka hem:D.
Pga världens snöoväder så fick vi ligga i 60 på 110vägen så tog ett tag att komma hem.
Pappan har iaf vart suverän idag och servat mig med vatten och gett mig uppmuntrande leenden när jag har behövt det:).
Dock troooor jag att bebis har snurrat tillbaks till samma gamla position igen:P. Är inte hundra säker men det känns som om ryggen o huvet ligger som tidigare.
Är i 35+6 idag så den har ju tid på sig att vända sig rätt själv isf. Ska till barnmorskan nästa vecka så får hon känna o prata förstånd med den då isf.
Läkaren tyckte att jag skulle göra ett till vändningsförsök om den vänder sig tillbaks just för att den vred sig så frivilligt idag men jag struntar nog i det. Jag tycker det stressar barnet alldeles för mkt, pulsen var uppe i 200 flera gånger efteråt osv så känner att det räcker med en gång per graviditet för min del. Så är den riktigt vrång blir det KS men vi får väl hoppas på det bästa:).
Tack för alla tummar

Så skönt att det gick så bra
(och så jätteskönt att ni har så härlig kontakt trots att ni inte är tillsammans papapn och du)
Håller tummarna för att bebis ligger stilla nu och inte har vänt tillbaka!!
ludicrous skrev 2010-11-09 13:58:14 följande:
Nu blir jag så ledsen. Jag är ju aktiv (tycker jag iaf) med flera promenader om dagen, och minst en som e runt 40-60 min.
Äter inte så jäkla mkt skit som jag skulle kunna göra ;) och har legat still i vikt i några veckor nu, vilket jag trivs väldigt bra med, men så säger det poff, och så jag har gått upp typ TVÅ jävla kilo på en dag??!?!!!! det kan ju inte vara möjligt?
Tänk på att bebis växer mycket nu...ja inte två kilo på samma dag dock.
Väger du dig varje dag då??
Och på samma våg?
Och jag vet ju hur du känner så jag ska
inte skriva att det är ofrånkomligt och normalt...
Hur stor viktuppgång har du nu?
Jag ligger på +9 kg (har +10 som rekordvikt, det var med min förra son)
Har varit uppe i +9,5 kg den här grav men hade gått ner 0,5 kg sist hos Bm...
Kommer nog lätt slå mitt gamla rekord den här ggn..
Vi får promenera bort kilona sen med våra fina nya vagnar