Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

Jenni78 skrev 2011-03-23 10:35:53 följande:
    Ja, vi ska snacka med hyresvärden. Känner att jag inte orkar med detta nu, men vi blir ju handikappade när vi inte kan använda lägenheten som vi vill. Får se om hyresvärden gör något. Är väl inte den bästa om man säger så. Blev uppköpt av privat ägare och inte mycket har åtgärdats sen dess. Det var bättre när det var kommaunalt ägt. Vi får knacka dörr och se om vi får napp först så vi vet var vederbörande bor.

Bra där!! Stå på dig, å när du snackar me hyresvärden va ARG, som ett bi

så han förstår att du inte kommer låta det hela falla i glömska, telefon terrorisera honom tills han tar kontakt med kvinnan...

Kontakta först hyresnämden å fråga vad DU har för rättigheter, å vad er hyresvärd har för skyldigheterr så har du kött på benen innan du ringer.

• mamma smurfen
    linasmama skrev 2011-03-23 07:31:05 följande:
    Sixten tyckte vi skulle gå upp FÖRE 7 idag, jag var dock inte lika förtjust då Lina fortfarande ligger och snarkar och sover, brukar vara hon som väcker mig tidigt annars..

Mammasmurfen: Tack! Hade inte tänkt på att det fanns stolar 0-25 kg.. Ska ner på stan och kika då de har extra pris på en sån nu! Jag vet att Sixten är stor för sin ålder (ungefär som en 7 månaders) men tycker iaf att den borde passat lite längre. Har dock läst nu att akta gracos storlar är ganska små!

Hoppas ni hitter en som funkar för er, å inte kostar multumGlad

• mamma smurfen

Enkelt uttryckt får man SGIn beräknad på vad man "skulle tjänat" om man jobbar, dvs skulle tjänat 10000, men är föräldraledig 100% då får man ca85% av det i lön, oavsett om man jobbar 50%, 75% eller 100% enligt anställningen....

kanske mer lättfattligt att säga så?

Sedan måste man ju ha något att basera de på, så då räknar fk på det man tjänat innan, under 240dagar, tror jag det var....

• mamma smurfen
    Karttikeya skrev 2011-03-27 10:33:36 följande:
    Tim sov 20-04.30 (gammal tid, 05.30 ny tid) sen vidare till 10! (ny tid). 8,5 h först sen 4 h till = UNDERBART!

=)

Provade du semper tro??

• mamma smurfen
    delifi2 skrev 2011-03-29 20:12:56 följande:
    haha..... vi hade tänkt lite löst att flytta tbx till sthlm å så kolla vi huspriser där, så sjukt dyra.
    FÖr samma pris  min bror köpte sin 4:a för, (visserligen mitt inne i stan) kan ma köpa ett hus här nere med både inomhuspool och utom huspool.

Vad tidiga era barn är med att vända sig Oliva kollar knappt åt sidan, hon bara kollar på mig med en frågande blick som säger typ:menar du verkligen att jag ska vända mig om och kolla på det där  
    Mysmamma70 skrev 2011-03-29 23:04:19 följande:
    Cornelia rullar inte heller och det får gärna dröja Charlie var nästan fem månader innan han rullade riktigt bra. Sen gick utvecklingen fort - satt vid sex mån, kröp vid sju mån och gick vid tio mån
    Mama Jessie skrev 2011-03-29 22:31:34 följande:
    Ja eller hur, man kan ju köpa värsta lyxvillan i norrland till samma pris som en liten sommarstuga i Halmstad..
    delifi2 skrev 2011-03-29 20:12:56 följande:
    haha..... vi hade tänkt lite löst att flytta tbx till sthlm å så kolla vi huspriser där, så sjukt dyra.
    FÖr samma pris  min bror köpte sin 4:a för, (visserligen mitt inne i stan) kan ma köpa ett hus här nere med både inomhuspool och utom huspool.

Vad tidiga era barn är med att vända sig Oliva kollar knappt åt sidan, hon bara kollar på mig med en frågande blick som säger typ:menar du verkligen att jag ska vända mig om och kolla på det där  
    Skönt att det är fler barn här som inte rullar runt än :). Anton kan jobba lite när man lägger honom på mage men mest ligger han och tittar och efter någon/några minuter säger han ifrån och vill inte ligga där mer, men han har iaf lyckats rulla från rygg till sida :)

Här har ni en bebbe till som tycker det är ointressant att rulla, men från rygg till sida gillar hon att experimentera med.

Lägger jag Ellie på magen, så får jag ha hörselskydd, hon skriker i högan sky då, arg som ett bi å tycker mamma är omåttligt DUM som lägger henne så*S*

Mina killar har vart "sen" med å rulla båda 2, och krypa gjorde ingen av dom, dom hasa/drog sig fram, eller "rumphoppa" så jag tar det med ro, förr eller senare händer de juh Solig

• mamma smurfen
    Karttikeya skrev 2011-03-29 22:53:39 följande:
    Känner mig krasslig.. Ont i nacke, rygg och bihålor.. Vad kul det vore att bli sjuk igen...

Hoppas du känner dig bättre idag

Här hemma är det "förbjudet" att vara sjuk Flört

• mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-03-30 12:57:07 följande:
    Nu är födelsedagspresenten till sambon inköpt. En sån där dolce gusto :) han kommer bli sååå glad :D

Jag köpte en Bosch Tassimo till min när han fyllde år i Feb, kan säga att den var högst uppskattadSolig

• mamma smurfen

Å här sa tanten på bvc att man kan börja vid 4a mån med smakisar, ska dit på Ellies 4a mån dag för info om mat till henne*ler*

Jag står i valet å kvalet när det gäller smakisar...man KAN börja vid 4 mån, men rekomendationerna är att vänta till 6 mån, vare sig de är flaskbarn eller ammas, å jag vet inte hur jag ska göra, men lutar åt att vi väntar med smakisar tills hon blir större...vill att hon iaf ska kunna sitta i barnstolen vid bordet innan, tror de skulle kännas konstigt att mata med mat när hon inte ens klarar av att sitta utan stöd...

Gröt däremot ska vi börja med snart*ler*

Va ett tag sedan jag skrev sist, men det har vart en del att dona med här hemma.

Sedan har vi vart på soc iom anmälan skolan gjorde mot de stora killarnas pappa.

Nu har de gått snart 2 veckor sedan vi var där, å ännu har vi inte hört ett skit, förutom att vi snackades vid dagen efter vi var där....

Så sjukt att de ska ta sådan tid att komma till ett beslut för deras del...

Fabian vill fortfarande inte till pappa, å jag står bakom det, brorsan hans däremot vill dit som vanlig, å eftersom allt som hänt vart riktat mot fabian mer än honom så låter jag han vara där,

men har snackat med honom om att OM pappa gör något dumt så ska han tala om det, för vuxna FÅR inte slå, putta eller lyfta upp någon mot en vägg så de gör ont, med vilje!!

• mamma smurfen
    Karttikeya skrev 2011-04-06 10:30:07 följande:
    Jag hoppas inte ni tror att jag vill skynda på eller nåt.. Men vi blev rek. att börja så smått med gröt eftersom Tim krånglar nåt förskräckligt med flaskan om kvällarna, ja på dagarna ofta också.. Sen vi började med gröt så blir det inget skrik och bråk om kvällarna, vääldigt värt..

Sen tycker jag inget förändrats angående att han är min bebis, haha.. Varför skulle det ändras bara för att man börjar med "mat". Glad

Alla gör väl som dom vill, men 4mån gränsen känns väl väldigt rimlig till att börja smaka, vi bara tjuvstartade med gröt, som förövrigt smakar som ersättningen.

*ler* man känner sitt barn bäst själv, så att du börjat redan beror ju på att Tim behöver det...

så tänker iaf jag

• mamma smurfen

En fråga,

När jag födde Ellie, så fick hon en sk skalpelektråd fäst på hjässan för xtra koll på hur det stog till med henne, som ni vet så "skruvar" man ju fast den så hon fick ju ett sår på huvudet av den.

Igår när vi badade henne så upptäkte jag att hon fortfarande har kvar en sårskorpa efer den?!

Ni som har bebbar som oxå fick en sådan under förlossningen, har de oxå kvar en skorpa?

Det är ju snart 4a månader sedan hon föddes.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)