-
Bra momma att du kollar upp det! =)Momalicious skrev 2011-08-25 13:12:26 följande:Förstoppning har jag inte. Uvi har jag inte (precis tagit prov). Väntar på läkare nu. -
Vad sa dom på VC moma??
-
Momalicious skrev 2011-08-25 17:03:53 följande:Han gissade på inflammation i något av "underlivsorganen". Fick diklofenak och så skulle han kolla hur jag mådde imorgon. Mådde jag sämre skulle jag in igen. Är helt galet nervös att jag ska bli steril eller nåt.Du kanske ska ta ett besök till gyn akuten om det blir värre, inte bättre, iom att de VET vad de pysslar med iaf.
BRA att du beslöt dig för att kolla upp de, hoppas verkligen att diklofernaken hjälper!

-
Momalicious skrev 2011-08-25 21:32:26 följande:På g till NÄL. Känns som jag ska tuppa av av smärtan..Fy, låter inte alls bra, håller tummarna för att de inte är något allvarligt

-
Momalicious skrev 2011-08-26 00:37:37 följande:Gick bra! Var en infektion i livmodern. Två sorters antibiotika nu. Mitt infektionsprov hade stigit från 22 förut idag till 46.Skönt att du tillslut fick reda på vad som var fel, och att det kan avhjälpas såpass "lätt"

Nu ska jag iaf sussa kudden, hoppas du oxå får lite sömn, trotts ditt onda....
Natti natti
-
Här har det oxå vart gnälliga/oroliga nätter, med en liten som i stort, totalt VÄGRAR att sova

Verkar precis som att hon är rädd för att sova och gör allt för att hålla sig vaken, vi försöker med allt, men så fort vi försöker lägga henne i hennes säng så spänner hon hela kroppen och börjar gråta hejdlöst.
Att sova på dagen går liiite bättre, men hon har bara sovit en gån/dag nu i 3 dagar, och då endast en timme.
Hon har heller inte kunnat somna som vanligt vid 20-tiden, utan först vid 22-23, helt utmattad stackarn....
När vi försöker sova alla 3 i vår säng, så kryper hon bara omkring, försöker ställa sig upp eller drar mig i håret *ler*
Upptäkte igår en rinnande näsa på henne, klart snor, men hon är liite varm tog tempen i örat som landade på 37.4 sedan ska man plussa på, e de 0.6grader? isf har hon ju lätt feber...
Inte "van" vid gnällig bebbe*ler* allt har ju flytit på så bra hitils,
så detta kom som en liten chock...men hon kan tydligen gnälla hon med*ler*
-
Momalicious skrev 2011-08-29 21:56:19 följande:Nån som har tips på torkställning? Våran tredje pajjade nu så jag vägrar jysks ställningar nu. Har inte sett någon annanstans. Men det får inte vara skit!http://www.rorets.se/se/tork-vadring/?page=2
Där har du lite olika modeller, på ellos finns även en sådan som linasmama rekomenderade.
-
Ang tänder så har Ellie 6 st, 4a uppe å de 2 framtänderna nere,
hon gnager på allt!!

innan sängen får hon kl 18 en skål 8a månaders gröt, sempers, och kl 20 en flaska på 200ml vatten.
Ger vanliga milda å inte den med fullkorn.
Inatt somna inte Ellie föräns vid 23, vakna en gång men somna om efter att jag stoppat in "pluggen".
Vakna för morronen nu kl 8a, pigg som en lärka, ståendes och lekte med mobilen som hänger över sängen

-
Ellie smakar av vår mat, och gör jag köttfärslimpa, eller köttfärssås så får hon en egen portion, tar bara undan brunsås innan jag saltat till henne.
Köttfärsen tar jag oxå undan å gör ett eget kok vid sidan om till henne, kryddar den med oreogano, basilika, vitlök å peppar, sedan i med passerad tomat, låter den koka ett tag på spisen.
När det är dax å äta så slänger jag i pastan direkt i hennes köttfärsås så får det koka ihop, sedan bara mosa å äta=)
Mest blir det burkmat, dendär ångkokta sorten(märke??)
Favvon är sjötunga med potatismos, när den serveras så gapar hon som en fågelunge*S*
Fast nu den senaste veckan så trilskas hon en del med maten...VET ju att hon är hungrig, men hon äter bara några skedar, typ en halv burk, sedan tjurar hon å vill inte ha....för att en halvtimme senare visa att hon är hungrig...
Vet inte va de är med tokfian.
Någon mer här vars barn börjar trilskas med maten??
-
thegoddess skrev 2011-09-08 11:24:06 följande:Precis samma här med maten men efter 4e tanden kom nu så äter hon maten bättre. Gröten är tyvärr samma. Hon vill bara äta macka om hon får ta bitarna själv från bordet eller min hand.Tror inte det beror på tänder, hon har fått 6 st redan, och ser inga tecken på att fler är på G just nu...
Äter gör hon ju, men inte mycket i taget, utan lite här å där, vill hellre att hon äter ordentligt för det känns som att hela dagen går åt till att äta annars*ler*
Innan åt hon en flaska välling vid 8a, ca 150-200, sedan vid halv tio en portion gröt, sedan sova.
Vid halv tolv tov en frukt puré, och vid 14 lagad mat/burk, sedan sova.
vaknar runt 15-15.30 får en flaska erättning runt 200, en timme efter det en banan å lite kex, å så äts det en skål gröt vid halv sju, sju å sedan en flaska välling innan sängen, runt åtta, nio, sover fram till halv 20, 20, å så började det om igen.
Vill ha det så igen, nu e de något i munnen varje timma typ, förutom när hon sover då.