• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious
    ludicrous skrev 2010-07-30 12:54:41 följande:
    Kom på att mina bröst har växt ngt enormt, vi kan ju låtsas att vikten satt sig där iaf :P  Mage har jag ju knappt ngn iaf :P Idag syns det inte alls
    Hehe mina med, två kupor hittills. Hoppas fan inte att de växer två kupor till när mjölken rinner till, då får jag G-kupa (!!!). Magen är dock stor här med, så borde väl väga mig. Får bli imorgon innan jag ätit nåt för annars vet jag inte hur mkt jag gått upp haha.
  • MajMamman08
    ludicrous skrev 2010-07-30 12:38:56 följande:

Sambon vägrar kolla kön... jag e lite sugen, ni har påverkat mig ;D

Hur går det för er på vågen?? Jag har gått upp 1.5-2 kg :( Tycker det räcker...

Om inte min karl ville kolla kön hade jag nog inte heller gjort de...skit svårt o inte försäga sig el låta bli o köpa antingen blått el rosa hihi! Så e glad att han vill se han me!
    Vet inte vad jag väger..men sist hade jag gått upp 1kg.....ska väga mig igen nästa vecka på torsdag, har ingen våg hemma
  • 3 barns mamma84

Hej på er gravida flickor
    Vecka 20 i onsdags idag vecka 19+2 tiden var är du haha
    Nu igår fan vad lycklig och så jävla glad lilla jag blev..
    Igår ÄNTLIGEN kunde jag käna tydliga massa sparkar utan på magen min på sidan inte PÅ magen utan sidan PÅ sidan så underbart..
    Till o med sambon kände igår åååååh min älskade EliasHjärta
    Hur har ni det flickor berätta lite vad som har hänt här jag har ju varit upptagen lite för mkt hehe
    Nu ska jag hämta barnen och få se om jag ska på Macdonals med en tjej kompis från jobbet idag..

Puss

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • s89

Hej alla! Glad
    Inatt kunde jag o sambon känna bebbens sparkar utanpå magen!! Såg även att det studsade till. Underbart!!! SkrattandeHar hållt mig vaken nästan hela natten.. Så idag är mamma trött Glad Men det är värt det! Våra små skatter

Hoppas ni har det bra.
    Kram på er.

• MFJG

Mysigt med alla sparkar. Vår Minibus kör karatepass titt som tätt ;) Kände honom tidigare än jag gjorde med Wincent. Men denna gången visste jag ju vad som var spark och vad som var tarm..;)

Jag har nog gått upp 8 kilo nu. Men jag går upp exakt i samma takt som jag gjorde förra graviditeten och då slutade jag på +13. Får se var vi hamnar nu. Men bort ska det sen. Jag ska väga mina 65 kilo det är målet. Men skiter i det nu. För det är några månader tills dess=) Jag gick inte ner något när jag ammade heller. Det släppte först efter jag slutat amma och jag ammade sonen 1 år. Får se hur det går med det denna gången.

Köpte mig ett nytt foglossningsbälte idag och OMG vilken skillnad! 

• Karttikeya
    MajMamman08 skrev 2010-07-30 12:10:37 följande:
    Vilken liten goding Ska ni kolla kön??
    Hihi ja, en riktig sötnos. Nej vi ska inte kolla kön Glad
    Momalicious skrev 2010-07-30 12:35:19 följande:
    Ja nåt sånt. Himla massa synd om oss helt enkelt

Kul att få se bebis en gång till! Och bra att allt såg bra ut också. Hjärtat kommer vara superfint det med! Hoppas vi slipper bli tillbakaflyttade bara. När hade du BF innan? Nej i stenungsund har dom inget sånt, eller man kanske kan göra UL där men jag gör på NÄL för det blir där jag ska föda. BM frågade på inskrivningen om jag ville föda på Östra eller NÄL och jag valde NÄL. Är nog lika långt till båda egentligen. Över en timme att köra iaf. Blä, kan nog finnas roligare saker att göra när man har värkar

Längtar så tills på måndag när det är vår tur!

Ska ni ta reda på könet privat förresten, eller kör ni på överraskning vid förlossningen istället?
    Klart det är synd om er när ni är förkylda! Man är ju nästan döende ^^

Ja, det ska bli kul att se en gång till samt att kanske få chans till bättre bilder Glad 
    Jag hade BF 24e december.

Ja, du har antagligen lika långt åt båda håll.. Blir en lång timma när du har värkar kan jag tänka mig, hehe! Själv har man max 20 minuter ungefär. Beror ju på hur olagligt man kör.

Som sagt så tar vi inte reda på kön. Det får bli en härlig överraskning! ^^
  • 3 barns mamma84

sammandragningar peppar peppar inte haft än men kanske nu slipper ajg vi får se bara inne i vecka 19+2 vecka 20 så det ka komma
    Med sonen började dom i vecka 22-24 och var karftiga jävlar jag var tvungen att andas ine varje gång en sammandragning kom ogehagligt!!

hehe nu känner jag Elias hela tiden till o med nu buffar hehe men Igår JÖSSES haha 2 ggr värsta sparken det gjorde små ont men han var nog bara vild hehe
    Men nu äntligen kommer dem iaf
    Barnmorskan trodde vecka 24 typ men då hade hon fel

Magen är stor ska ta bild i kväll naveln hm haha skrattar varje gång den e bara mindre o mindre varje gång brösten är stunga och jobbiga och ömma fortfarande ingen nytt ochbröstvårtorna AJ AJ AJ jädrans vatten stråle när man duchar ja då träffar dem rätt
    Muttan (underlivet) är lila ojojoj helt lila som om sambon målat med lila målarfärg *Skrattar*
    Och sex lusten hehe jepp sex varje kväll sambon njuter och Elias sparkar på haha

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Emelle

HEEEJ!!!

Jag har inte glömt er! Hjärta
    Vi är ju bebodda i min mammas hus hela veckan utan varken teckning på mobiler eller internet uppkoppling (det tog hon med på sin semester...taskigt )
    Kikar in lite och tänkte läsa ikapp det som hinns!

Har haft lite SD och fogarna börjar bli besvärliga...Lovely!
    Bebis håller full rulle och annars mår jag ganska bra. trött och anfådd för allt dock...

Hoppas att allt är bra med er ALLA, nu ska jag läsa ikapp.
    Vi ses på Söndag då vi är tillbaka i civilisationen igen!

• Ninnie81

hej hej

var ett tag sen ja var inne men vi har varit till Norge och rest omkring. i morgon går ja in i v.22. börjar ta sig. käner bebis jätte mycke nu. så himla mysigt men däremot så har ja massor sd. speciellt nu i helgen när ja har jobbat. har haft massor med sista sonen oxå och ja åkte in i .32 för risk för prematurfödsel så ja hoppas denna bebis inte kommer ut då. fick ta sprutor för att avbryta värkarna..fastän men inte vill gå över tiden så vill man inte att den ska komma allt för tidigt.

himlarns va fina magar och bebisar ni har brudar. kram

Svar på tråden December Bebis 2010 :)