• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Jaya

Imon är jag i vecka 20+0 !Skrattande
    Ska ´till BM då.
    Får man lyssna på hjärtljuden när man börjar besöka BM efter RUL?

·٠?●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●?٠·December 2010·
  • s89
    Jaya skrev 2010-08-01 17:05:01 följande:
    Imon är jag i vecka 20+0 !Skrattande
    Ska ´till BM då.
    Får man lyssna på hjärtljuden när man börjar besöka BM efter RUL?
    åååh vad spännande Glad grattis. Ja det tror jag att man får. Ska inte till BM förrens jag är i vecka 25. Hopppas att få lyssna på hjärtljuden då. Kam
  • Jaya

Jag hoppas verkligen det. Jag känner inte av bebisens rörelser varje dag så nu  3 veckor efter RUL så vill jag gärna höra hjärtljuden så man vet att allt fortfarande är som det ska. =)

• s89
    Jaya skrev 2010-08-01 17:19:05 följande:
    Jag hoppas verkligen det. Jag känner inte av bebisens rörelser varje dag så nu  3 veckor efter RUL så vill jag gärna höra hjärtljuden så man vet att allt fortfarande är som det ska. =)
    Nej men varje dag behöver man inte känna. Gör inte jag heller. Min läkare sa du kommer inte känna varje dag. Det är helt normalt sa hon. Och ju längre  tiden går desto mindre plats får h*n i magen. Men visst är det skönt att få höra hjärtljuden Hjärta Vill jag med göra när jag ska till BM. Lycka till!
    Kram 
  • Jaya

T

s89 skrev 2010-08-01 17:21:41 följande:
    Nej men varje dag behöver man inte känna. Gör inte jag heller. Min läkare sa du kommer inte känna varje dag. Det är helt normalt sa hon. Och ju längre  tiden går desto mindre plats får h*n i magen. Men visst är det skönt att få höra hjärtljuden Hjärta Vill jag med göra när jag ska till BM. Lycka till!
    Kram 
    Tack det är lugnande att höra det av flera =)
    Jag har dessutom moderkakan i framvägg så jag borde inte känna så mycket, men om kvällarna kan man få sig en spark Skrattande

Ha det bra!!!
  • Emelle
    Gör knipövningar också, ni med foglossning! Det ska lindra pga det ger mer stabilitet i bäckenet.

Gud vad jag är sjuk idag! Hade glömt att det var lördag också, så jag får snällt vänta till på måndag med att gå till doktorn och hoppas att jag blir bättre. Just nu känns det som om jag har en blandning mellan influensa, ögoninflammation och halsfluss. Det suger med andra ord. Kan inte ens dricka vatten utan att jag vill gråta. Hoppas dock inte det kan påverka bebis?! Jag har ingen aning nämligen..

Idag är jag i vecka 19 förresten, nåt bra i alla fall! Och jag har börjat känna bebis nu. Trott att jag gjort det några gånger tidigare men igår kände jag flera gånger och jag är säker på att det är bebis. Först kändes det som lite sprattel men sen typ som ett hårt hjärtslag fast i magen, och på flera olika ställen under eftermiddagen. Sjukt fräckt.

Dock känner jag inte hela tiden, kanske 4-5 gånger igår. Men men, längtar tills det blir mer tydligt så sambon kan få känna med.

Nu ska jag lägga mig och tycka synd om mig själv för att jag mår så dåligt. Blä!
    Krya på dig {#emotions_dlg.flower} och vad mysigt att du med kan känna av bebisbuffar nu! Och lycka till i morgon!
    s89 skrev 2010-08-01 11:44:37 följande:
    Momalicious: Krya på dig! Inget kul att vara sjuk,.. Obestämd Ligger själv hemma o är dunderförkyld, hostar, ont i halsen. Blääää för detta. Hoppas du blir piggare tills imorgon så du slipper ställa in.
    Kram 
    Krya på dig du med såklart!
    Kan vara foglossning också. Det har jag, och det gör förbaskat ont!! Kan göra ont i korsryggen o ner mot skinkorna. gör speciellt ont när man ska vända sig i sängen eller om man går i trappor :( Hoppas du får hjälp. Finns stödbälte att börja testa. Sen finns även akupunktur, tens, vattengympa, simning som kan hjälpa. Ta kontakt med en sjukgymnast för att få hjälp.

Kram 
    aj,ja de låter precis så som du beskriver. Har ett stödbälte sen förra grav,men då kände jag inte så här! får ta o testa det,plocka fram i mina gömmer:)
    kanske kan säga till min BM med att jag har ont nästa gång ja träffar henne.
    Har du bälte?? hjälper det något??
    Tens hade varit hiiimla skönt,kanske man får låna?? Har haft vetekudde o de e skönt
    Dags för bälte för mig med nu!! ajajajaj i fogarna.
    Gick på promenad i går kväll och så hade vi sex i natt. J----lar så ont jag har idag. Nu blir det lugnt framöver och bälte hela dagarna.
    Har INTE haft så här ont så här tidigt förut! Hur ska det gå att jobba efter semestern
  • MFJG

Hur vet man att sammandragningarna inte påverkar tappen? Jag kommer inte riktigt ihåg om jag hade såhär mycket sist och om jag hade denna värken i ryggen..

• Stefanie
    MFJG skrev 2010-08-01 19:18:46 följande:
    Hur vet man att sammandragningarna inte påverkar tappen? Jag kommer inte riktigt ihåg om jag hade såhär mycket sist och om jag hade denna värken i ryggen..
    Man måste känna på tappen, men det ska du INTE göra själv. 

Prata med din barnmorska om sammandragningarna och säg att du gärna skulle vilja att man kollar att du inte öppnat dig. Du kan nog behöva be om det.

Om sammandragningarna är många, gör ont eller inte avtar vid vila kommer du säkert att få lämna urinprov så att de kan kolla att du inte har en urinvägsinfektion vilket verkar vara en av de vanligaste orsakerna till prematura sammandragningar (för tidiga).

Om tappen ser bra ut med sammandragningarna fortsätter och är intensiva utan förklaring kan man behöva kolla igen efter ett tag, för tappen kan tydligen ändras snabbt.

Jag ligger nu hemma i sängläge efter att ha tillbringat en natt på sjukhus under observation pga just prematura sammandragningar. Jag har haft en urinvägsinfektion och vi hoppas lite på att det är den som inte läkte ut av medicinen för att få en förklaring till alla sammandragningar jag har nu trots att jag ligger och vilar och inte anstränger mig det minsta. Får se i början av veckan. 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)