• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious

Förlåt om jag är otrevlig och inte svarar på sånt ni skriver, mår bara så dåligt att jag gärna skulle skjuta mig själv.

• MFJG

Moma - Krya på dig! Säm bort dig! Bädda ner dig, känn dig ynklig och tyck synd! Det får man lov!!

Jag ska till läkaren om 2 tim pga sd. Haft regelbundna hela morgonen + molvärk i rygg o diarré (sorry för info)..Hoppas allt är ok.. 

• ludicrous

Fick också ta en tur in till sjukhuset igår.. Började få sammandragningar runt tolv, regelbunda, och täta för att vara sammandragningar, var 10de- 15de minut, minst. Vid 15.40 tog jag två panodil som inte hjälpte mkt, så jag ringde o dom ville ha in mig. Fick sitta o vänta typ två timmar, wiiee.. Dom tog lite prover o så, sen kollade dom lite ultraljud o så. Nu var det ju inget UL så vi såg inte så mkt. Men det dumma e att hon verkligen säger "ja, i v 18 brukar man inte kunna känna av sammandragningar, det kommer först i v 22 som vi har ett namn på, så det kanske inte är sammandragningar utan ligamenten." Ursäkta? Man SER sammandragningarna, och jag sa att det är verkligen sammandragningar, jag vet för jag har haft det förut, magen blir en stenhård boll och det bara suger i hela magen.  "jaa alla e ju inte som skolboken såklart.." ååååå!!!

Men men dom skulle skicka någon odling, trots att jag lämnade in en på MVC i torsdags. Skitsamma, om dom inte lyssnar får det väl va då..

Drömde i natt att vi klart och tydligt såg på UL att det var en pojk vi skulle få. Ska på UL i morgon men har inga planer på att se vad det blir.

• SaraKlippan

Hej hej :)

Tråkigt att höra att så många åkt på värsta förkylningar osv... inte alls kul att va sjuk nu när man ändå har så mycket andra krämpor! Krya på er!
    Moma... ja se till att kurera dig nu... så att du får se din lilla skatt på fredag :)

Jobbigt för er med alla samandragningar och foglossningar o skit också :(

Peppar peppar så är jag skonad än så länge... vanliga krämpor som halsbränna o lite sånt har ja såklart... mår väldigt lätt dåligt och känner mig allmänt deprimerad! I torsdags låg ja bara i soffan o grät hela dagen och tyckte fruktansvärt synd om mig själv! Är arbetslös så det har väl med det också att göra...
    Men i helgen har de blivit lite bättre då min underbara sambo dragit ut mig o tittat lite på barnsaker :)
    Vi köpte vår första grej i helgen :) En spjälsäng som de reade ut från ett konkurs lager... 595kr istället för 1500kr :D

Så nu ska här bara beställas barnvagn och så ska vi köpa babyskydd... vet inte om de e för tidigt att köpa babyskydd... min sambo vill att vi köper nu så att de e klart... han är rädd för att ja ska föda för tidigt o att han måste åka o köpa det när ja ligger på BB eller nåt! Känns bara lite dumt med garanti och så kanske! Vad tycker ni?

Förra veckan var jag hos BM och allt verkade bra... fick höra bebis hjärta igen :) Unerbart :) Mina blodvärden och så var jätte bra så hon tyckte inte att ja skulle ta några järn tabletter eller liknande... utan bara fortsätta som vanligt... Fick mitt Moderskapsintyg också :) Så nu har jag skickat in det :) Har även beställt tid för informationsträff med FK. 

Nu börjar här hända saker... börjar kännas att de närmar sig nu och blir nästan lite stressad för allt som måste fixas! 

En annan fundering jag har... Gravidförsäkring! Har ni löst någon sån än? Vilken ska man ha? Ska man ta en gratis eller är det värt att betala kanske? Hur tänker ni göra? 

Hoppas att ni får en underbar dag iallafall :) 
    Kram på er

• ondar
    Momalicious skrev 2010-08-02 07:48:59 följande:
    Blir tyvärr inget ul för oss idag! :( har så ont i halsen så jag vill gråta och nu har jag även fått djävulskt ont i öronen med. Känner mig väldigt ynklig och vill sova tills allt det onda är borta :(
    Nämen fy va tråkigt, jag som kikade in här för o se om ni hade vart iväg än! Krya på dig så håller ja tummarna att du e pigg på fredag istället:)
  • Anairda

Hur gör man då man ska ha havandeskapspenning? Skickar man in moderskapsintyget till FK och sen skickar in separat ansökan om HP?

• Stefanie
    MFJG skrev 2010-08-02 09:09:16 följande:
    Moma - Krya på dig! Säm bort dig! Bädda ner dig, känn dig ynklig och tyck synd! Det får man lov!!

Jag ska till läkaren om 2 tim pga sd. Haft regelbundna hela morgonen + molvärk i rygg o diarré (sorry för info)..Hoppas allt är ok.. 
    Usch, hoppas att det går bra och att su slipper bli inlagd, det var verkligen ingen rolig natt, har aldrig varit så orolig...

Det är svårt det där med diarré. Sammandragningar kan sätta igång magen eftersom att tarmarna blir störda men det kan också vara så att diarré kan sätta igång sammandragningar. Är man dålig i magen, är förstoppad eller luftig är det tydligen inte alls ovanligt att sammandragningar drar igång.
    När jag hade min värsta attack med sammandragningar i lördags fick jag också diarré till följd av sammandragningarna, det var hemskt. Till slut visste man liksom inte vilka kramper som orsakades av vad.
    (Brukar inte gilla att prata om magproblem, men nu känns det mer som ett graviditetsproblem och helt plötsligt känns det mer okej. Underligt egentligen.) 

Du får berätta hur det gick när du vet mer. 
  • Stefanie
    ludicrous skrev 2010-08-02 10:50:55 följande:

Fick också ta en tur in till sjukhuset igår.. Började få sammandragningar runt tolv, regelbunda, och täta för att vara sammandragningar, var 10de- 15de minut, minst. Vid 15.40 tog jag två panodil som inte hjälpte mkt, så jag ringde o dom ville ha in mig. Fick sitta o vänta typ två timmar, wiiee.. Dom tog lite prover o så, sen kollade dom lite ultraljud o så. Nu var det ju inget UL så vi såg inte så mkt. Men det dumma e att hon verkligen säger "ja, i v 18 brukar man inte kunna känna av sammandragningar, det kommer först i v 22 som vi har ett namn på, så det kanske inte är sammandragningar utan ligamenten." Ursäkta? Man SER sammandragningarna, och jag sa att det är verkligen sammandragningar, jag vet för jag har haft det förut, magen blir en stenhård boll och det bara suger i hela magen.  "jaa alla e ju inte som skolboken såklart.." ååååå!!!

Men men dom skulle skicka någon odling, trots att jag lämnade in en på MVC i torsdags. Skitsamma, om dom inte lyssnar får det väl va då..

Drömde i natt att vi klart och tydligt såg på UL att det var en pojk vi skulle få. Ska på UL i morgon men har inga planer på att se vad det blir.

Usch. Nattsjuksköterskan på avdelningen sa också en sån där massa dumma saker som bara gjorde mig arg.

Först sade hon att det var normalt med sammandragningar tidigt för att livmodern tränar sig inför förlossningen. Då kunde jag inte förstå varför min barnmorska, sjuksköterskan på sjukvårdsrådgivningen, läkarna och alla andra jag träffat för det första sagt åt mig att åka in till akuten och för det andra lade in mig för bevakning.

När jag var uppe på natten för att jag hade så mycket sammandragningar som aldrig slutade och frågade om det fanns något överhuvudtaget jag kunde göra för att lugna dem ville hon känna på magen. Hon gick med mig till sängen och kände på magen och sade
    "Den är ju inte alls hård!"
    Det tyckte inte jag var så konstigt för just då hade en sammandragning släppt.
    Sedan sade hon
    "Skulle det hända något går det ju inte att stoppa när det är så tidigt i graviditeten"
    Vilket i och för sig är sant men varför säger man det till en gravid tjej som är orolig så hon kunde dö?!
    Hon lät som att hon trodde att jag hade fejkat mina sammandragningar och trodde också att det var foglossningen som satt igång. Jag känner av foglossning också, men som du skrev, när magen krampar och DET SYNS att man har sammandragningar är det inte så svårt att skilja en sammandragning från foglossning...

Som tur är var dagsjuksköterskan och läkarna så mycket trevligare. Tröstande, omtänksamma, lyssnande...

Svar på tråden December Bebis 2010 :)