Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

Ludi: Hur gick de hos BM ?? Hoppas de går bra med fösäkringen

Majo : Ja det är väldigt vanligt att man känner så o de måste man få göra,e ju massa hormoner o sånt som spökar. Men e ju inget roligt   förstår dig!
    När jag hade fått William,kände ja att jag var tuvungen o va sån "kaffelatte" mamma hela tiden o kunna så mycket o göra så mycket o va så duktig hela tiden. Inte visa att jag tyckte de va skit jobbigt o få en liten bebis o hinna med allt. Men de vågade ja inte säga,så på kvällarna grät ja över hur dålig jag kände mig som inte va lika duktiga som alla andra mammor va. Men ja tror säkert de kände likadant,bara de att de inte vågade o säga något,precis som jag! eller så lever kanske vissa i den perfekta bubblan
    Denna gången är det lite annorlunda,för jag har inte samma krav på mig att ja ska vara så duktig hela tiden!  Utan tar de lite mer som de kommer!  Glöm nu inte bort att du är världens bästa mamma till ditt barnHjärta

Mamma till William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    Emelle skrev 2011-01-03 15:33:56 följande:
    Grattis grattis!! Som sagt, hör av dig när du orkar ta promenader så möts vi!!
    Har haft en väldans positivt bemötande av TryggHansa idag...

Under Graviditeten så skaffade vi deras mammaBarn försäkring, till en kostnad av 1050, "bara för att" mer eller mindre....

Idag ringde jag dit pga min sfinskterruptur.....
    Först va de liite svårt att komma rätt i växeln, men väl framme på rätt avdelning så förklarade jag bara mitt ärende, å det enda hon i luren frågade efter var vad mitt konto nr var, så hon kunde sätta in pengarna direkt Förvånad 
    Frågade om dom ville ha kopia på journalen, eller om de kunde begära den direkt från BB...men hon sa att den inte behövdes, utan hon litade på vad jag sa om det hela....
    så pengarna kommer in på kontot senare i veckan!!
    Heeelt otroligt smidigt får jag säga. 
    Hänger gärna med om jag får?!
  • Willes Mamma 08
    NhjärtaD skrev 2011-01-03 15:42:46 följande:
    har gått ner 14 av 28. Ska börja simma efter efterkontrollen med en kompis som oxå fick barn 2010 i april
    härligt o simma skulle med vilja ta mig i kragen o börja o gå lång promenader o simma el något, el använda våran cross trainer som står i förrådet,hehe!
  • Willes Mamma 08
    Karttikeya skrev 2011-01-03 19:18:56 följande:
    Förlåt för mitt miserabla inlägg.
    Inte be om ursäkt för,vi finns här för o kunna ventilera Hoppas de går bra hos dr i morron!

Jag börjar redan få noja över o behöva vara själv nästa vecka med 2 barn....då sambon ska jobba!! ojoj! Måndag nästa vecka är båda barnen hemma o sen tis-ons-tors ska William gå på dagis, och bara de o få iväg honom till dagis...usch får magknip bara ja tänker på de!!

Vad ska man göra på dagarna lixom??
    Som de e nu så kommer vi väl typ upp kl 11 på fm,sen rullar dagen på i ultrafart sen e de kväll o man blir sittandes i soffan o ammar o ammar,sen e de natt kl 24. Obestämd 
  • Willes Mamma 08
    Emelle skrev 2011-01-03 16:24:14 följande:
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-03 15:43:08 följande:
    Hänger gärna med om jag får?!
    JAmen det är väl klart du får!!
    Va skoj
  • Willes Mamma 08

Vi skrev på faderskaps papprerna i dag. De skulle veta vikten på Albin för de skulle räkna ut när ungefär han blev till???
    fattar inte vad vikten har med saken o göra??? de e ju sååå olika??

• Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2011-01-03 20:35:57 följande:
    Skumt! Tycker dom resonerar väldigt konstigt kring det där med faderskap ibland.. det där har faktiskt försvunnit här.. haha det som varit en sån jäkla grej för oss :P Måste man boka tid eller kan man knalla in när man ändå e på bvc?
    Jag fick ett brev på posten att ja skulle ringa o boka tid. Men när vi va på BVC i dag så gick ja bara in o kollade om hon hade tid o de hade hon o hon tyckte de va jätte bra av mig o göra de,så inga problem alls!
  • Willes Mamma 08

NhjärtaD:
    Vad konstigt...så gjorde de när jag var osäker på Novas pappa?! Men ni är juh sambos....knas...här frågade de bara om vi var säkra på att Danne var pappa....

Hon sa till mig att de va 2 frågor de brukade fråga de som va sambo och den ena va då om man va säker på att F va pappa till barnet och sen hur mycket barnet vägde, så de kunde räkna ut i någon tabell på ett ungefär när barnet blev till, så fick man då ett datum. För tydligen så va de då vissa pappor som inte alls kände igen de datumet o va tex bortrest,vilket innebar att de kanske inte va deras barn då, ja väldigt invecklat må ja säga! Kan fortf inte förstå vad vikten har med saken o göra.

Karttikeya skrev 2011-01-04 11:05:18 följande:
    Hur har ni det med aptiten förresten? Jag har svårt att både äta och dricka. Har nästan ingen aptit alls.
    Hade inte min sambo gjort frukost o lagat middag hade jag nog överhuvudtaget inte ätit nånting. Kanske en smörgås på sin höjd! Han är en klippa! Vet inte hur de ska gå när han ska börja o jobba!
    Dricker alldeles för lite med,och de måste jag verkligen skärpa mig med,vill inte mjölken ska ta slut

I går kväll  va Albin helt crazy! Han skulle bara tutta o fick han inte de så bara skrek han! För lite mat kanske??
    Eller ont i magen? Han bajasade lite hela tiden o små fisar!
    I natt har han dock sovit bra, han fick mat 24:00 sen sov han till 05 och åt mat,somnade om o vaknade kl 9. Sen nu e han sig själv igen, lugn o tyst o nöjd! och nu till o med sover han!
    E nervös inför ikväll...om de blir samma visa! Önskar så de kunde säga vad de va som va fel.
    Men tänkte köpa mini form droppar i dag oi fall att de e magen!
    ♥ William 080419 & Albin 101213 ♥
  • Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2011-01-04 11:35:23 följande:
    Majorima - skönt att du pratat med nån och får stöd :) visst låter Tim som en mönsterbebis :)

Maria- hoppas det ökar nu! Det är konstigt att man längtar efter det extrema smärtan.. :P

Efter en dusch känns allt lite skönare faktiskt :)

Emil har de senaste dagarna, förutom igår, varit lite kinkig, inte riktigt nöjd med nått. Jag har två teorier... 1. Hans navel blöder lite och blöjorna satt åt, hade pampers, bytte till libero, som är tunnare för naveln, och Emil blev igår lugnare o nöjdare.
    2. En stressad mamma. "glada kor ger godare mjölk". Det här e jättehemskt att skriva för mig, vet inte hur många här som har bonusbarn, men när sambons barn några dagar efter förlossningen kom och stannade en vecka (jag e van vid varannan helg) blev det nog för mkt för mig :( de åkte igår förmiddag o jag känner mig så mkt lugnare. Med ny bebis och stimmiga barn som inte respekterar en blev det too much för en ammande Anna :( känner mig hemsk som tyvärr tror att teori två stämmer...
    Skulle med bli skit stressad av din teori nr 2,hehe! E nog tyvärr lättare och acceptera sina egna barn om de lever rövare än andras!
  • Willes Mamma 08
    Haligh skrev 2011-01-04 12:45:09 följande:
    Gud så skönt! Tror att vi ska ändra taktik lite, Sigrid känns som att hon är så pigg på natten och inte alls lust att sova. Hon ligger inte och gallskriker men hon verkade liksom inget trött, och jag ammade typ 100 gånger men inte somnade hon för det... Sen nu minsann har hon sovit i flera timmar i sträck! Så jag tänkte om man kanske ska försöka hålla henne lite mer vaken framåt kvällen så hon är tröttare..?

Annars är hon så himla nöjd av sig, inte svårtröstlig utan gos eller mat hjälper bra. Ett problem vi haft det är att blöjorna läcker i grenen, benen är liksom för smala så det har gått åt MÅNGA plagg... Vi hade Pampers minsta modell men nu har vi testat med Huggies (läste att de var bra för smala bebisar) så vi håller tummarna att de funkar bättre

Magen är det en sjujäkla fart på! KOmmer gärna en fontän senapsbajs när man byter, trodde att spädisar inte alls bajsade ofta men här är det väääääldigt många gånger om dagen. Kanske för att mjölken just kommit igång ordentligt så att det blir en stor omställning för magen..?
    Har läst att det är lika vanligt att bebisar  bajsar 10 gånger om dagen som 1 gång i veckan när de får bröstmjölk, det är sen när de får mer barnmat som de ska bajsa ca 1 gång om dagen
Svar på tråden December Bebis 2010 :)