Cissi7006 skrev 2010-12-12 08:55:01 följande:
Willes mamma - har du pratat med din BM om fin oro för att föda ett stort barn? Du har ju fått ett barn tidigare och då är det ju lättare .
Mitt första vägde 3,3 och det var bra mkt jobbigare än syskonen som sedan vägt 4 och 4,2 kg.
Har sagt de till henne,hade även den rädslan när ja skulle föda William, Fick göra TUL pga av de,de uppskattade vikten i v 32 till 3000-3500g fullgången. MEN så kom en klump på 3645g ut.
Denna gången är jag ännu mer rädd,de enda ja tänker på,mår verkligen dåligt över de (hur knas de än kan låta).
Hoppas att de ska vara lättare...men ja kan inte släppa tanken o allt kring förlossningen känns bara just nu så negativt, innan kände ja att de va ok o kände mig lugnare,men nu e de kaos i huvudet!
Ska till läkaren på onsdag för o prata om en ev igångsättning,hoppas de tar min oro på allvar då. Men hur länge dröjer de innan man kan få bli igångsatt?? Ja vill ju nångång nästa vecka...gärna samma dag eller torsdag,tror du att man får så snabbt om de godkänner de?
ludicrous skrev 2010-12-12 08:56:38 följande:
Tack gumman. :)
Den drucknes ord är den nyktres tankar. Nu vet jag ju iaf varför han inte vill ens prata namn..
Han e arg för att jag anklaga honom för o va full, men det är heeelt OK att han anklagar mig för otrohet?
Utan sömn klarar man sig nog, men jag orkar fan inte flytta nu... Får väl bli hem till mamma som vanligt sen :(
Ja de e verkligen inget önskeläge du e i gumman! Att han anklagar dig för otrohet tyder ju på hans egna osäkerhet. Fjantigt av honom! Men det är väl för att han vet att sånt såra dig så då kanske han säger så för den sakens skull.
Men kan du inte flytta hem till mamma några dagar då? Ni kanske behöver lite distans? Han behöver fatta att det inte kan fortsätta så att han inte ska ta sitt "ansvar"