Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

LokesMammi skrev 2011-05-18 13:12:58 följande:
    Vi ska ha syskon om 3-4år! Inte vänta för länge, för jag är gammal. Blir 30år idag! Tyst
    Men GRATTIS=) å man e INTE gammal, utan man går från "gammal ungdom, till ung vuxen" bara så du vet*ler*
  • mamma smurfen

Vet att de va ett tag sedan jag skrev, men det har vart MYCKE här hemma...

Några av er kanske kommer ihåg att skolan anmälde mina 2 killars pappa till soc...den anmälan har nu lett till polisutredning så båda killarna har vart på föröhr på barnhuset, de ska ev tilldelas en advokat, å jag har tillsvidare enskild vårdnad, iaf under förundersökningen och ev rättegång......så här e de upp å ner...samtidigt så har jag beslutat mig för att stämma honom på enskild vårdnad i TR, ska till advokat nästa vecka, för att se vad hon säger om mina "chanser" att "vinna" en sådan begäran......

Men Ellie växer på som bara den, fortfarande sover hon hela nätter, har börjat lite smått med mat, å igår testa vi välling för 1a ggn, idag fyller hon 5 månader=)

• mamma smurfen
    LokesMammi skrev 2011-05-18 13:30:36 följande:
    Usch va jobbigt!
    Tur att ni har stora damen o glädjas åt under den jobbiga tiden!
    Absolut att de är, hon är som en liten privat solstråle här hemma, aldrig gnällig eller sur, bara glad å pigg hela tiden=) 
  • mamma smurfen
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-18 14:21:57 följande:
    Grattis på 5 månadsdagen{#emotions_dlg.flower}
    Herregud vad jobbigt du har det just nu med detta
    Inte lätt alls men jag tror nog du vinner och får ensam vårdnad av dem.
    Rättegång är jobbigt men dom kommer att ta mamman på allvar och barnen.
    Har du en bra advokat också?

Tack =)

Ja de e kämpiga uppgifter som livet lägger fram för mig just nu, men ingen idé att "gräva ner sig"  utan bara att "spotta i nävarna" å ta tag i skiten....

När jag å xcet separerade, så vart vi i karusellen av vårdnadstvist och umgänge....DEN gången gick TR och Hovrätten på min linje, advokaten jag hade DÅ är samma som jag vill ha nu, och det e henne jag ska till nästa vecka, en knivskarp "pantertant" med huvudet på skaft å rak på sak. gillade henne som 17  förra gången, å har hon inte tappat stinget på de här 7 åren som gått så blir det super=)

Ang barnas advokt, så blir det någon som TR tilldelar barna, så jag har inget att säga till om där, och man kan inte använda samma advokat till de båda målen, eftersom det kan anses som jäv= inge bra...förhoppningsvis får jag hem papper snart på om de får en, å vem det är, så jag kan få lite mer fakta om va som händer, polisen har ju tystnadsplikt, även mot mig, FAST jag nu har egen vårdnad om barna.

• mamma smurfen

Ellie´s första tand bröt fram igår kväll=)

Blev lite förvånad, för har inte sett någon rodnad i munnen på henne, bara kännt en liten "bulnad" så trodde inte de skulle komma nu,

pojkarna var iaf 6-7 mån innan första tanden kom.

Ang läggning så somnar Ellie oftast runt 20-tiden å antingen somnar hon på en gång i sin säng, eller så ligger hon å "jodlar" en stund, men vi brukar bara ge henne ersättning, rapa, byta blöja å sedan bara lägga ner henne i hennes spjälsäng, hon vaknar inte under natten, utan brukar vakna tilll vid 7.30-8. Då ligger hon en stund, 30 min c å "joddlar" igen sedan e de mat å ny blöja om gäller. Vid 10-11 brukar hon sova någon timma för att vakna runt 12-13 för mer mat. Är vaken till 15-16, sover sedan fram till 18ca....

Hon är otroligt "lätt" att ta hand om, hon har inte ens gnällt nu när tanden "bråkat" , bara vart liiiite lösare i magen, vilket jag trott berodde på att vi introducera välling å smakisar av annan mat.....

• mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-06-08 10:19:02 följande:
    Ludi: jag såg det, :) tack för din kommentar.
    Nä inte vad jag vet..

du....VET att det inte hjälper dig ett dugg, men...det kunde vart MIN mage på den bilden....inte bristningarna, men formen på magen...kommer inte heller att visa mig på stranden iår, å det e knappt att sambon får se mig avklädd heller, HATAR verkligen hur jag ser ut nu, fast jag VET att det drar ihop sig, såg likadan ut med mina andra barn, tog ca 1år innan jag vart tillbaka i form.

Hoppas att DET iaf kan ge lite "tröst" att det kommer gå tillbaka tidsnog menar jag.

• mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-06-08 11:28:46 följande:
    Gör det verkligen det? Bristningarna bryr jag mig inte om egentligen, även om dom inte är så vackra. Dom är iaf "genomskinliga". Vissa har ju jätteröda och så.. Men det är just formen på magen som är så hemsk. 
    Om det drar ihop sig är ju det jättebra men jag har himla svårt att tro att det någonsin kommer se någorlunda ut igen.. Har du gjort nåt speciellt för att hjälpa magen eller har den liksom bara gått tillbaka av sig självt?

Näeee med 2a pojken gick jag upp ca 27 kg, å efteråt såg jag ut som ett hängbuksvin (som nu då...)

Det tog ett år, ett å ett halvt innan jag gått ner allt igen, mycket försvann då jag började jobba igen (jobbar ju som servitris/bartender så lååånga pass å ingen vila) men allt eftersom kilona försvann så försvann magen med , visst ALLT försvann ju inte men de mesta iaf, en lite cyckelring vart kvar, men å andra sidan blev jag aldrig smalsmal igen heller, så hav tröst kvinna *ler* de försvinner, å jag tror att de bästa e att just gå ner långsamt så huden hänger med...annars e de, tror JAG då, större risk att hänget "hänger kvar".....

Mina bristningar jag fick då, ser man knappt idag, bara tunna ljusa streck, nu har jag inte fått så mycke, men de bleknar iaf med tiden, även de jag fick på låren å på tuttarna bleknade fint.

• mamma smurfen

morron....

Så lack på vårt hemlarm så de finns inte....

mitt i natten, vid 3, så börja de pipa å visar felkod, så en gång/halvtimme var/är man tvungen att avläsa å nollställa skiten, som tur va så var det bara jag å sambon som vakna av de, medans barna tryggt sov vidare, men nu e jag såååå trött(tur man har kaffe hemma)

Angående problematiken kring mina killar å deras pappa så är de bara SKIT de me, lilla killen, fyller 10 nästa vecka, saknar sin pappa otroligt mycke, och skulldbeläger sin bror, och mig för att han inte får träffa pappa, vilket resulterrar i att han är ständigt tjurig, lessen å arg....pratade med handläggaren på soc om att fåtill någonform av umgänge, med en 3e person, dom pratade med xcet som "skulle fundera på de" GRRRRRRR, vadå fundera, han har inte träffat C sedan veckan innan påsk, inte ringt, inte gått till skolan å hälsat på, NADA...å så skulle han FUNDERA på de?????

Igår ringde soc-handläggaren å sa att Xcet inte vill!!!!!!!!!!!!!

Håller på att bli skogstokig på honom....

Förklaringen till att han inte vill, sa handläggaren, är att han inte tycker att en 3e part behöver vara med, han har ju inte gjort någe fel!!!??

Nähä, så barna ljuger om vad han gjort då eller!?

Å polisen och åklagare är inkopplat BARA för att de inte har andra saker att göra...eller vadå...SUCK

Jag HATAR verkligen honom, HATAR att jag en gång i livet älskade den mannen/idioten, vill inte ha honom i vårt liv mer!

Det enda goda han tillfört mitt liv är mina killar, å genom att jävlats med mig nu i 7långa år så har han gett mig en insikt om att jag är STARK, å klarar mycke mer än jag trodde jag skulle kunna....

Men skulle han försvinna från denna planeten skulle jag inte sörja...annat än för barnen som förlorar sin pappa i de läget.....faast, han har redan förstört relationen mellan sig och den stora killen, han total vägrar att träffa pappa, å den lilla killen är grymt besviken på pappa som inte vill träffa honom.......GHAAAAA

• mamma smurfen
    Mama Jessie skrev 2011-06-09 10:17:38 följande:
    Mammasmurfen:
    Men även om han inte tycker att en tredje part behöver va med så är det ju bättre än inget, han får ju träffa sina barn! Killen vill ju träffa sin pappa. Usch vad jobbigt!

ja...presis så tänker ju jag med, bättre de än inget...hade de vart JAG som stått under granskning både via soc å polis, så hade ju jag gjort ALLT för att visa mig ångersfull å greppat varje halmstrå till att få träffa iaf ena barnet.

Andra killen kommer Inte/VILL inte träffa pappa ALLS...vi snacka en del häromkvällen å han VILL inte, jag sa att han MÅSTE det en dag, för sin egen skull...han fyller 12 nu...då sa han att han kan  tänka sig att träffa pappa, sen, om kanske 5 år, men INTE nu

Förstår honom helt å hållet, men mamma hjärtat gråter över hur sårad han måste känna sig, att pappa gjort de här grejerna, hans förtroende för pappa e helt borta, å kommer aldrig att någonsin bli helt bra, tyvär...

TACK alla för er feedback, VET att mina bekymmer inte har på detta forumet att göra, men var bara tvungen att få ventilera lite...det är bara ni här, sambon å mina bröder som vet om hela karusellen, orkar lixom inte ta de med vännerna, blir så "jobbigt" med deras "medlidande" då, vill ju umgås med dom utan att detta dras upp hela tiden.

• mamma smurfen

Morron=)

Ellie sitter inte, kryper eller ålar inte, men är strålande glad mest hela dagarna, sover hela nätterna, har fått 2 tänder och rullar från rygg till mage iaf=)
    Igår satte jag nästan kaffet i halsen, hon sa nämligen mammammamma mamm *S* ( i MIN värld så sa hon ju MAMMA klart och tydligt )

Idag är det 6 månaders kontroll med sprutor, som tur är så följer sambon med...klarar inte av sprutor nämligen, så den biten får han ta.

Ellie är också lite "kinkig" när det kommer till maten numera, förut åt hon alltid med ca 4 timmars mellanrum på dagtid, och 240 varje gång, nu äter hon oftare på dagtid, olika tider hela tiden, och får i sig kanske 150, resten ratar hon....

Annars håller vi på att renovera förfullt i huset, hallarna håller på att få sig ett ansiktslyft som heter duga

I Entrén har vi lagt in värmegolv och stora svarta klinkers, tapetserat och målat om, och slipat trappen, och sedan brun betsat den...hallen en halvtrappa upp har vi satt nytt innertak i, och installerat spottar i, nya golvet har vi köpt, å tapeter likaså...just NU håller jag på att måla i städskåpet, så man går ju inte sysslolös här hemma direkt*S*

Svar på tråden December Bebis 2010 :)