Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen
    thegoddess skrev 2011-03-14 10:11:54 följande:
    för er som har wii kan jag kläckas:

i vår kommer det släppas wii zumba har jag hört ryktas....är inte det perfekt för oss mammor eller vad??
    ronja gillar se sin mamma dansa runt å löjla sig..och så gillar hon musik
    SKA köpas hem hit!!!!
    Låter verkligen helt perfekt...så kanske man kan bli av me lite dökött med ett leende på läpparnaDrömmer
  • mamma smurfen

Märker att hormonerna ännu flödar i tråden,
    trotts att våra bebbar numera är PÅ magen å inte INUTITungan uteSoligNalle ....

• mamma smurfen

go morra

Kan rapportera sol här i göteborg medGlad

Skickar en krya på er kram, till er som ligger sjuka.....

( här brukar vi köra på avslagen kola å salta kex vid magsjuka, kanske kan vara något att pröva för er....)

• mamma smurfen

Jag har "problem" åt andra hållet....
    Ellie sover å sover, igår tex var hon bara vaken totalt ca 4a-5 timmar,
    visserligen go, glad och nyfiken,
    men kan ändå inte låta bli å fundera på om någo är "fel"?

Är det vanligt att bebbar sover sååå mycket? Eller är det helt enkelt så att hon har tillväxt-fas nu, så hon behöver alla dessa sov timmar kanske?

Någon som vet, har funderingar om det? 

• mamma smurfen
    Karttikeya skrev 2011-03-16 10:28:13 följande:

Det är nog vanligt att dom sover så mycket, så länge hon är pigg när hon är vaken och äter och kissar ordentligt?

Tim somnade precis i sin VAGGA! PÅ DAGEN! Sen om det bara är för tio minuter eller lite längre skit samma, han somnade där! Tungan ute Med hjälp av lite gungning såklart, men annars har han bara tokvrålat när jag försökt lägga honom där.

Inatt sov han otroliga 20.00-05.00, åt och sov till 7.20, då tog jag honom till min säng så sov vi till 9 Glad

jodå blöjan är tung å blöt, å pigg är hon när hon e vaken, å äter som en häst gör hon*ler*
    Nu när hon vaknade, kl 10 så åt hon 240ml , men hon sov från 22-10...i ett sträck.

Igår väckte jag henne halv elva...då hade hon somnat 21 kvällen innan......
    Visst e de skönt att hon sover hela natten, men SÅ måna timmar på raken? 
  • mamma smurfen
    Mama Jessie skrev 2011-03-16 11:18:07 följande:
    Oj 13,5 timme som kunde blivit mer, hon gillar att sova hon :) Men hon äter ju ikapp när hon vaknar verkar det som så det kan väl inte va nån fara och hon har väl alltid sovit så mycket?
    Ja..*ler* hon är en sömntuta utan dess like verkar det som, som mor sinDrömmer

Nää, kanske inte e någon fara...men man blir ju "nojjig" ändå...
    speciellt när de flesta andra här verkar ha omvända problem, känns nog mer "udda" då*ler*

Nu har hon iaf vart vaken 2 timmar, å sover middag igen, efter en bajsblöja å massa joller i babygymmet...hon försöker nu att "slå över" till magen, får se när hon klarar det,
    egentligen är det bara en arm ivägen innan hon kommer runt*S* Hon har inte fattat att hon måste lägga armen efter sidan först, så nu blir armen som en stoppkloss för henne , å oj va frustrerad hon blir dåHjärta 
    thegoddess skrev 2011-03-16 11:23:36 följande:
    oj! 240 ml.. kanske därför hon e så trött. ronja äter 150 var 3e timma och är 3 mån idag. har försökt med 180  var 4e timma men hon bara spyr upp massor. kan byta 3 plagg till nästa matning både på mig och henne
    Nja, nog inte det som gör det, för hon äter alltid så fort hon vaknat, efter blöjbytet, å sedan e hon ju vaken någon timma, idag var det 2 timmar, innan hon ville sova middag...får se hur länge hon sover nu*ler*

Jobbigt när de små spyr så....jag har tur med det oxå, hon har inte spytt något alls, inte ens efter 240ml mat, *ler* men kommer ihåg hur de var med mellan killen, där var det alltid spya vid rapningen.

• mamma smurfen

Här har jag inte ens blivit tillfrågad om föräldraträff, får be sambon fråga på BVC idag...
    Han ska ta med Ellie för det är dax för de första sprutorna, å eftersom jag inte klarar av sprutor, så är det bättre att jag inte är med...*ryser*

• mamma smurfen
    thegoddess skrev 2011-03-17 09:53:12 följande:
    vi har föräldrarträff kl 13 det e ju en bra tid.. fast här kunde den gärna fått vara tidigare då lill tjejen e på bäst humör tidigt när hon e utvilad.. sover inge bra på dagarna ju :(

nån som har bra tips på hur jag ska göra med bilåkandet. igår tex så skulle jag träffa mamma gruppen i allum och det är ca 40 min bilväg från oss... ronja åt ca 30 min innan och första biten gick denna gången bra men efter ca 15 min så börjades det skrikas och gråtas ända till vi kom fram. nappen hjälpte inte och inte skallror eller så heller. det e ett krig varenda gång i stort sätt. jag har itne turen att hon somnar i bilen lätt som alla andra. jag tror att hon inte gillar sitta fast. åksjuk då hade hon ju spytt. jag har alltid försökt att åka efter maten för då bör hon vara trött och somna men icke sova tycker ronja :( 
    vet itne vad jag ska göra, bor ute på landet i liten ort och måste ta mig med bil överallt
    Pröva att ha på musik, eller "prat radio"....hon kanske blir lugnare av att inte höra bil-ljuden?
  • mamma smurfen

Ussa... sambon kom hem med lillan....skrikandes av sprutorna Gråter

Hatar att jag e så "våpig" att jag inte klarar av att vara med när hon får sprutorna....

Hon lugnade iaf ner sig när hon fick komma i min famn, lite mat på det å hon somna....
    Nu får vi se hur länge hon sover å om hon får feber i kväll....lillaHjärta 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)