• Emelle
    Karttikeya skrev 2010-11-11 19:05:34 följande:
    Har ont i precis hela kroppen.. Är säkert någon smaskig influensa jag dragit på mig.. Tycker så otroligt synd om mig själv just nu, haha.. *host host*
    Usch då, krya på dig!!
    Momalicious skrev 2010-11-11 19:47:45 följande:
    Idag har jag sju veckor kvar till BF, så jag tycker att jag borde hinna få mitt körkort innan bebis kommer, om han kommer när han ska. 
    Har två körlektioner kvar nu innan det är dags för uppkörningen (räknar inte med uppvärmningslektionen nu alltså) och jag är rätt nervös. Men jag försöker tänka att jag gör så gott jag kan och skulle det inte gå vägen så är det bara att boka en ny tid och köra igen! Sen lär jag inte lyssna på mig själv och vara skitnervös ändå haha.

Jag har en fråga. Är det någon mer än jag som är sjukt rädd för ett stort barn? Med stort tänker jag allt över 3,5 kilo. Och ni som redan vet att ni får stora barn räknar jag inte med i frågan här :p
    Jag är LIVRÄDD! Kan man få tiggt till sig ett TUL pga rädsla tro? Troligtvis inte med min barnmorska, hon tycker att allt är så normalt och drar alltid exempel på folk som haft det värre när jag klagar på nåt. 
    Blä, vill verkligen ha en viktuppskattning! :(

Jag vill verkligen inte heller föda ett stort barn.
    Min yngsta vägde lite över 3,6 (de första 3,5kg och 3015g)  och jag tyckte att sista var skillnad mot de första som bara slank ut.
    Jag hopaps med på ett TUL, men vill kanske inte heller veta om jag får över en 4 kg klump heller, för då tror jag att man låser sig mentalt på något sätt. Så jag är lite delad..
    Viktuppskattning är bra om man aviker rejält (som tex ÄlskarNova) men för mig har det inte stämt riktigt då mina barn varit normala trots att TUL visar "små barn"...

SaraKlippan- Skönt att höra från dig!!
  • Emelle

"God" morgon.

Fyyy vilken natt jag haft. Knappt kunnat sova någonting.

Ont som fan i nedre delen av ryggen och framåt morgontimamrna även mensvärk. Är helt slut idag. Nu lättar det lite dock.

Har börjat må illa med så fort jag äter så nu efter några veckor av en ok graviditet verkar jag få tillbaka all skit och nu känner jag att jag knappt orkar med det här...

Ska lämna minsta på dagis snart och sen ska jag ha frukost date med en kompis... hoppas jag känner mig lite bättre tills dess...

Behövde bara klaga av mig lite...

• Emelle

Hej tjejer!
    Har snabbläst lite vad ni skrivit idag och i går kväll. Uppdaterar man sig inte ofta här har man ju MASSOR att läsa. KUL med en så aktiv tråd ju!!
    Hemskt jobbigt för MrsT, skickar över tankar och är trots krämpor innerst inne glad att mna inte löper risk för prematur födsel...

Ang. vatten avgång och slemmis så har mitt vatten gått minuterna inna jag fått krystvärkar på förlossningen. Slempropp har aldrig gått bemärkt här, dock har jag haft riktligare flytningar de sista veckorna innan förlossninga alla tre ggr.

Både sambon och jag drömmer varje natt att lilla A är på gång. Vi vaknar och har gått igenom varsinn förlossning.
    Nu börjar man verkligen inse att det är DAGS när som i pricip!
    Jag tror vi känner att det är helt overkligt trots att vi har så "många" barn innan.
    Vi har kommit varandra så mycket närmre bara de sista månaderna trors att vi alltid varit väldigt tighta så känns det ännu mer fint och härligt allt som är på gång nu!! Mysigt!!

• Emelle

Har uppdaterat bildtråden. Mitt SF m¨ått har vu växt, emn på korten syns det bara att magens form ändrats, inte växt...Är lite nojjig över fostervaten mängden. Nämde det sist hos BM, men hon sa inget om UL för att kolla. Ska nog ta upp det igen nästa ggn vi är där. Dock 2 veckor nästan tills dess...:-s

• Emelle
    Emynem skrev 2010-11-13 21:25:20 följande:
    Är det någon här som väntar sitt andra eller tredje barn som kan berätta för mig om förlossningarna kring respektive barn.

Började de olika?
    Var de olika långa?
    Vilken vecka föddes dem i osv?

Vore jätte snällt om någon ville svara :) 
    1. Mina tre förlossningar har alal börjat med värkar.
    Ingen slempropp eller vattenavgång,

2. Ja det var dom(antar att du syftar på förlossningarna, inte barnen)
    1:an tog 19 timmar
    2:an tog ca 2,5 timmar.
    3:an tog ca 2,5 timmar.
    Tiden är inne på förlossningen.
    Innan har jag hemma haft oregelbundna värkar med
    1:an ca 12 timmar
    2:an 6 timmar
    3:an 2 timmar

Det har alltså gått fortare och fortare...

3. 1:an 40+0
    2:an 39+6
    3:an 40+6
  • Emelle
    linasmama skrev 2010-11-13 22:40:33 följande:
    Har kommit hem nu! Blev inte mycket klokare måste jag säga.. Fick träffa en jätte gullig BM först som tog urinprov och satte ctg. Det var full fart på lillebror när jag låg där men hade en riktigt kraftig värk som var uppe i över 100 så de blev oroliga för det. En läkare undersökte men sa att tappen fortfarande var bakåtlutad så ingen bebis än. Att det trycker så mycket neråt är för att huvudet ligger jätte långt ner sa hon. Något annat fatta jag inte för hon pratade så dålig svenska. Sen gav hon mig mina papper och sa välkommen åter.

Jag fick aldrig veta något annat. Fick med en lapp hem om urinprovet såg vi precis, PRO och LEU 2+ står det, det andra negativt. Någon som vet vad det betyder? Ska ringa och fråga men måste äta först, är så hungrig..
    Skönt att det verkar bar trots allt!!
    Momalicious skrev 2010-11-13 21:54:32 följande:
    Jag sitter här och funderar på att ringa förlossningen. Har haft mensvärk sen i morse och för x antal timmar sen fick jag vad jag antog var riktigt kraftiga förvärkar. Kändes lite annorlunda mot innan men ja, sånt kan väl ändra karaktär tänker jag.
    Men jag tog panodil vid 19-19.30 och det har inte gått bort. Så jag är lite nervös över att det ska vara nåt. Jag är ju faktiskt bara i vecka 33+1 så det är ju inget drömscenario om han skulle födas nu. Vill att han ska bli mer mogen och jag vill ha körkort först, om jag får välja. Ska avvakta en liten stund till och sen får jag ringa. Har dock ingen alls lust att åka in, är jättetrött och vill bara sova och vet att det kommer ta ett tag om man ska in på förlossningen. Blä. Håller tummarna för att det inte är nåt!

Och jag har skummat igenom allt, orkar inte svara förutom att det är himla hemskt det här med MrsT's dotter. Hoppas på det bästa för dom! 
    Hopaps du har fått sova inatt och att det känns lite bättre idag.
    Förvärkar kan ändra karaktär, såklart. Men ring in om du känner dig osäker!
  • Emelle
    Karttikeya skrev 2010-11-14 10:01:44 följande:
    Oj, tänk om det går ännu fortare nu Förvånad 2,5 timmar känns ju inte mycket..

Min mamma fick regelbundna värkar och var öppen 2 cm eller så när hon kom in med mig i magen, en timma senare var jag född. Det måste ju varit skoj.

Jag hoppas det ska gå lagom fort så att man hänger med..

Idag har jag tappat rösten utöver min förkylning. Det är oerhört frustrerande för varje gång jag försöker prata så blir det bara "visk visk", hur mycket jag än tar i. Så jag får väl helt enkelt hålla tyst idag Skrikandes
    Med 2:an var 2,5 på förlossningen kanon. JAg hade kontroll över värkarna och var med jättebra. Lillebror (3:an) smällde på med så mycket värkar utan mellanrum så det var helt fruktansvärt.
    Jag hade ju inte haft värkar så länge hemma heller med honom så det gick superfort!

Jag hoppas på en snabb förlossning den här ggn med. men med värkpauser så jag hinner landa och andas något andetag innan det blir dags för ny smärta...

Hoppas verkligen du kryar på dig...å så får du vara tyst idag så du får rösten tillbaka...
  • Emelle
    Med 2:an var 2,5 på förlossningen kanon. JAg hade kontroll över värkarna och var med jättebra. Lillebror (3:an) smällde på med så mycket värkar utan mellanrum så det var helt fruktansvärt.
    Jag hade ju inte haft värkar så länge hemma heller med honom så det gick superfort!

Jag hoppas på en snabb förlossning den här ggn med. men med värkpauser så jag hinner landa och andas något andetag innan det blir dags för ny smärta...

Hoppas verkligen du kryar på dig...å så får du vara tyst idag så du får rösten tillbaka...
    Ja det är väl iof bra om det inte går för långsamt, haha. Men så man hinner mellanlanda lite som du säger Glad Undrar om man kan önska sig en drömförlossning till jul men ta ut den senare? Jag kanske ska försöka.

Det är så svårt att vara tyst bara.. Tur att karln ska iväg och greja med vår andra bil inför besiktningen så jag inte har någon anledning att prata, haha. Förutom att skälla på hunden då, tror du han tar mig på allvar om jag viskar "nej" åt honom?

Och jag ska praktisera nästan hela nästa vecka. Undrar om det är nu min kropp visar att det kanske är dags att sluta och börja ta det lugnt?

Vad ska du hitta på idag? Skrattande
    Jag fattar inte att du orkar praktisera fortfarande. Du är helt otrolig!! STOR eloge för det!!
    Idag har jag varit i stallet tills nu. Vår äldsta dotter har tävlat!
    1. Mina tre förlossningar har alal börjat med värkar.
    Ingen slempropp eller vattenavgång,

2. Ja det var dom(antar att du syftar på förlossningarna, inte barnen)
    1:an tog 19 timmar
    2:an tog ca 2,5 timmar.
    3:an tog ca 2,5 timmar.
    Tiden är inne på förlossningen.
    Innan har jag hemma haft oregelbundna värkar med
    1:an ca 12 timmar
    2:an 6 timmar
    3:an 2 timmar

Det har alltså gått fortare och fortare...

3. 1:an 40+0
    2:an 39+6
    3:an 40+6
    Vilka tider på dygnet har dina startat?

Mellan 22-00 allihopa, sen kväll alltså!
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-11-14 17:35:45 följande:
    Emelle, du menar väl vecka 35 på översta bilden i bildtråden och inte vecka 25 va? Eller?
    Jepp, 35 ska det vara
    Karttikeya skrev 2010-11-14 16:32:26 följande:
    Bara att bita ihop och se glad ut i princip. Tror inte jag kommer klara av detta dock och är inte i form att praktisera i morgon i vilket fall som helst.. Om jag inte blir mirakulöst bättre till i morgon då förstås.

Vad tävlade hon i? ^^
    Stanna du hemma och bli frisk tycker jag.
    Hon rider och tävlade i hoppning!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)