• Emelle

December Bebis 2010 :)

sarashjärta skrev 2010-11-19 20:24:27 följande:
    Nu är Lillebror här tjejer! 3398 gram och 51 cm lång. Jag är kär! Vilken dag! Han tog mitt hjärta direkt!
    Och Jag älskar mannen i mitt liv, ÄNNU mer! Hur Är detta möjligt?
    Grattis grattis GRATTIS!!!

Första normal stora bebisen i tråden väl??
    Gud jag är inte ett DUGG avis!! Tänk att din riktiga bebisresa just börjat nu!! *lovely*
    Momalicious skrev 2010-11-19 20:23:22 följande:
    usch, jag måste få klaga. jag är sååå trött hela tiden, och dessutom har jag, precis som emelle, fått tillbaka illamåendet. det är myyyycket lindrigare men det kommer då och då och det är inte precis kul bara för att det är bättre än det var. 
    men den här jäkla tröttheten, förstår verkligen inte. jag gick och la mig vid 22 igår och vaknade när sambon åkte till jobbet vid halv sju. då åt jag lite för jag var hungrig. sen somnade jag om vid åtta och sov till 10.30. Ändå har jag varit dödstrött sen sjutiden. blä.

nu ska jag iaf mysa med sambon i soffan. äta lite chokladpudding med grädde och försöka överleva Idol och en tvättid.

förresten har jag börjat få vääärldens huvudvärk varje kväll nu det senaste. känns som om min hjärna sväller eller nåt. och samma tid varje kväll i princip. sjukt konstigt.

trevlig fredag tjejer! 
    Skulle kunna varit jag som skrev det där inlägget faktiskt.
    Får väl trösta oss med att vi inte är ensamma om det...
  • Emelle

Godmorgon.

Vilken JÄVLA natt.
    Nu har förvärkarna kommit till mig med. 1 ggn i timman har jag vaknat. Först trodde jag det var maginfluensan jag åkt på (man är ju dum i huvudet, att man inte fattar trots att man gjort det här tre ggr innan)
    Har suttit på toa, legat och vridit mig och magen har varit steeen håtd!
    Jag är skit trött idag

Trots all tär det skönt att höra att det är fleraav er som har likadant så jag inte är ensam om skiten...
    Piss att jag har så jäkla långt till BF bara jämför me der...

Moma-
    Jag är INTE alls så sex sugen nu. Eller sugen kanske men känner mig fuuul tjock och har ont jämt så det ligger liksom rädd dött här med sexande om man jämför med normalt...

• Emelle
    ÄlskarNova skrev 2010-11-22 07:54:31 följande:
    hihi...låg jag också och tänkte på! Hade lite förhoppningar igår kväll då jag hade förvärkar och bebis höll på som fasen..men icke..

Idag kl.11.30 ska jag till MVC och då SKA jag fått reda på vad bäckenmätningen i onsdags sa för ngt. Ska även få sluta med trombylen idag så jag kan få EDA vid en ev. vaginal förlossning. (Annars ger de inte den om jag fortf. äter de tabletterna) 
    Lycka till idag. Glöm inte berätta hur det går nu!
    Vad kommer ni använda för märke på era blöjor??
    Vi har kört på libero till sonen,men nu köpte jag faktiskt pampers till bebis för o testa!
    Jag har alltid varit en "pampers", men nu har jag köpt ett pkt av varje faktiskt...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Godmorgon.

Jag har sovit lite bättre inatt, så skönt.
    I natt föddes en liten bebis som eg är beräknad en vecka efter vår. Åååå det blir så verkligt att man snart är där själv, samtidigt som det känns långt kvar för en annan som inte har så mycket tecken egentligen på att det snart är i gång.

Vem tror ni blir nästa i tråden att få bebis...
    Jag gissar på...
    MFJG!
  • Emelle
    MFJG skrev 2010-11-22 09:54:44 följande:
    HAHA! Tänk om jag får bebis..så lycklig jag blivit då! =)
    Ja en bebis lär du väl få
    Och kommer den snart så är det baaara för att jag gissar på dig! ;)

Vem tror du?
  • Emelle
    ÄlskarNova skrev 2010-11-22 16:24:19 följande:
    jag hoppas och tror det ja, att till nästa helg sitter jag med lillebror i famnen. Hjärta
    Momalicious skrev 2010-11-22 14:28:23 följande:
    Oj jösses vilken ökning på SF-måttet! Det är verkligen ingen överdrift att det är en stor bebis där inne! Men åh, snart får du träffa din lilla! :)
    Jag vet..det är ju sjukt vad kurvan stack upp idag! haha... Det ska bli så spännande nästa onsdag på TUL:et och se vad han uppskattas till och vad läkaren sen säger om allt. Så nu ska jag se till att huset är nystädat och frysen rensad och påfylld tills dess! Tungan ute
    Lycka till och hoppas nu (vilket är mest troligt) att vi snart får se vem som bott i din mage i över 8 månader!!
    MFJG skrev 2010-11-22 17:28:58 följande:
    Haft molvärk/mensvärk i korsryggen och över tjejmagen hela dagen idag. Blir tokig om jag ska ha det såhär de sista veckorna..Hur fabian orkar man gå runt med detta? Bebis rör sig som vanligt. Lite lugnare dock. Jag är så trött och skulle nog kunna sova ett helt år.

Det komiska är att jag har INGET som helst minne av hur det känns när förlossningen startar. Kommer inte ihåg känslan haha..Man tycker att det borde ligga färskare i minnet. Jag kommer nog vara lika förnekande som jag var sist. Då tog jag inte ens med mig skötväskan till BB för jag trodde vi skulle bli hemskickade igen haha.. 
    Jag har också sååå ont nu och har haft de senaste dagarna. Vet inte riktigt HUR jag ska stå ut om bebis ska vara kvar tiden ut och det ska fortsätta så här...
  • Emelle

Godmorgon! Kaffe

Här ösregnar det. Många som tycker det är jobbigt, men jag skiter i vilket...ska ju bara vara inne och vila
    Sover katastrof dåligt om nätterna nu. Är helt ur tid..
    Ska ta upp detta med BM i morgon. Känns som all min ork är helt borta. HUR ska mna orka en förlossning omm na inte sovit på flera flera veckor??
    Har SD så fort jag går i trappan, torkar en bänk osv (hur FAN kunde jag jobba heltid vid den här tiden tidigare grav???)
    Som mensvärk och förvärakr uinder kväll och natt tid. Det är såå irriterande att veta att det kasnke inte ens är till någon nytta. Ska försöka få BM att känna om åtminståne tappen mjuknat något...

Ang. att ringa hem sambon så kommer nog jag med göra det så fort jag är säker på att det är på riktigt (m. regelbundna värkar) även om det är ett tag i mellan dom då det har gått ganska fort för mig de två senaste ggr ju!
    Han kan komma i från snabbt på jobb, lite värre om han är på fotblsträningen...då kan det ta en timma innan han hinner hem.

Moma- Hoppas det inte är magsjuka. JAg har likadant illamående som dig till och från på dagen.
    Men om , krya på dig!

Nu ska jag hasa iväg med minsta till dagis. Tack och lov att han får vara där.

• Emelle
    ÄlskarNova skrev 2010-11-23 08:56:45 följande:
    KUL morgon..NOT! Demon
    Vi har översvämmning i källaren!! Suck suck...har regnat som FAN inatt här och det fortsätter...kommunens telefon är upptagen hela tiden och andra som kan hjälpa så sambon gav upp och åkte bort till bygghandeln och köpte en egen dränkbar pump så nu håller sambo+bror på därnere.. 
    Vi som har nydränerat runt om huset..men det verkar som det åkt ner i källartrappen och in. Brunnen vid trappen kan inte ta emot ngt vatten ser det ut som.

Och jag känner mig alldeles darrig och har hjärtklappning idag..trots yougurt, macka och saft så blodsockret borde ju vara uppe. Vad mer kan det va?  Eller blev jag bara stressad av detta tro?
    Näää, fy fan. Det är ju det sista man önskar sig på morgonen.
    Hoppas det löser sig så smidigt det bara går nu trots allt. Jäkla väder!!
    Det har ju verkligen ÖSregnat hela natten
    Det kan säkert vara lite "stress" symptom du känner. Försök gå och lägg dig en stund.
    mamma smurfen skrev 2010-11-23 08:58:10 följande:
    Morron=)

Här händer de ingenting ....klarar knappt av att gå 50 meter ens...
    Följde med sambon igår för att snabbhandla (ville komma utanför dörren iaf för några minuter) 
    Ångrade de bittert bara några minuter efter att vi traskat omkring där...
    mina fogar har nu gett upp HELT..klarade nästan inte av att gå runt i den affären alls, när vi var klara å stog i kön vid kassan, så fick jag så ont så jag fick sätta mig på en stol jämte kassan...flera glodde på mig*S* tror de förväntade sig att jag skulle "pluppa bebbe" där å då*S*
    Stackars sambon som inte visste vilket ben han skulle stå på..hjälpa mig...ELLER fixa med varornaGlad 
    Väl hemkommna så blev det soffan för min del å älsklingen fick fixa käk till oss, för jag KUNDE helt enkelt inte resa mig.

Ska till BM idag...hoppas att SF måttet har ändrats, har haft 34 nu 2 ggr i rad, är det oförändrat även idag så får jag troligtvis göra ett TUL, för man "får" inte ha samma mått 3 gånger på rad sa hon sist,
    ska dit halv 12. 

Emelle:  du får komma hit till GBG istället, å slipper du regnet, för här SNÖAR det=)
    har vi tur här...Så stannar snön över helgen så man får en vit 1a advent...hade vart sååå mysigt=) 

Och OM inte SF måttet ändrat sig så får du ju se bebis igen...och det är väl mysigt i sig...:)
    Vet hur det känns det där med att man knappt kan ta sig utanför dörren.
    Skulle åka till stallet och SITTA och titta när äldsta red i en timma igår med fick åka hem innan hon var klar för jag var svimfärdig...BLÄ!!
    Vit advent vore MYS, men här lär det nog bara bli en djävligt blöt en
  • Emelle
    mamma smurfen skrev 2010-11-23 09:15:39 följande:
    Av någon annledning får jag en kännsla av att du är en person med "mottot" att bägaren är halv FULL å inte TOMFlört

Ja, vore inte FEL att få en tjuvtitt till på min lila Busa=)

Fast...tja ...kan ju inte låta bli att oroa mig heller,
    för om måttet e samma som de andra ggrna,
    innebär ju de att hon inte växer som hon ska..å DET vill jag ju INTE,
    hellre STOR bebbe än för liten! 
    Haha, jo det stämmer kanske

Och det kan ju vara andra anl. till att SF måttet stananr upp, det gjorde ju mitt med i vå veckor och sen brakade det ju på med 3 cm till tredje ggn... Men vatten mängd osv är väl en sak som kan göra att det stannar upp nu i slutet även om bebis växer som hon ska!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)