• Emelle

December Bebis 2010 :)

MFJG skrev 2010-11-23 10:33:03 följande:
    Jag har molvärk i ryggen fortfarande. Sen har jag FRUKTANSVÄRT ont i fogen fram. Det är riktigt illa och har varit det sen inatt. Tyck synd om mig? Någon mer som har som jag?
    Jag tycker synd om dig för jag vet hur ont det gör, jag har likadant!!
  • Emelle
    Cissi7006 skrev 2010-11-23 14:00:18 följande:
    Min man skulle jobba natt hela julhelgen, och det är ju inte så bra om vi skulle behöva åka in då - det är ju inte världens bästa tid att hitta vikarie - så han valde att ta föräldraledighet för Charlie from 24/12 (sista arbdag 21).

Han har kvar sina två pappamånader för Charlie, så vi ska vara hemma tillsammans alla fyra i minst två månader
    Gud så lyxigt. Min sambo ska jobba (enl. schema) hela jul och nyår
    Hoppas hon kommer innan så klart, men ganska nära BF på ett sätt så han kan ta ut sina 10 dagar vid jul och nyår utan att behöva dela upp dom i olika omgångar...
    Vi har ca två veckor på vår yngsta kvar som gör att vi kommer ha en lång semester ledighet i sommar tillsamans i allafall och det känns ju skönt om än väldigt långt borta!
    mamma smurfen skrev 2010-11-23 14:19:49 följande:
    Hej igen, kom hem precis, å mannen åkte tillbak till jobbet.....
    Behöver kanske inte säga att de va falsklarmObestämd 

Dom tog en ctg kurva, som såg bra ut å sedan kolla dom på tappen...
    Konstaterade att det såg "stängt" ut, men att det är slemproppen (den berömda) som gett sig, i väääldigt
    lätta flytningar, men tappen va mjuk iaf, så alltid något*ler* 

Hos BM va mina prover bra, 131 i järn, utan tillskott, så de va riktigt bra=)
    Mitt Blodtryck däremot vart lite högre än normalt, låg idag på 135/80, så nu skulle jag verkligen ta de lugnt sa hon*S*
    jag GÖR ju inget annat*S*
    Ang SF måttet (som jag va mest nyfiken på iom att de vart stilla 2 mätningar i rad)  hade nu skuttat iväg från 34 till 37Solig

Så summa summarum....ingen bebbe i sikte, men hellre en bebbe som mår bra i magen, än en som inte mår braFlört
    Så skönt att bebisen mår bra ju. Även om man vill att doms ka börja vilja komma ut mer o mer. Och jag sa ju att magen kan skutta iväg flera cm
  • Emelle
    Selina04 skrev 2010-11-23 15:46:31 följande:
    Hejsan hej!

Här har vi en som åker in på sjukan ikväll igen =( Både med för högt blodtryck men främst för smärtan av gallsten! Det va bland det jävligare jag känt av på länge och jag tar spasmofen för att lindra den.

Min BM tycker att jag bör sättas igång men läkarna tycker inte det utan dom menar på att bebbe har det bättre i min mage, men det vet i tusan. Om inte jag mår bra kan väl knappast den lill* m¨"bra"?

Jag är i vecka 37+0 idag och skulle önska en igångsättning för att sen kunna opa bort gallan för fy fan rent ut sagt vad ont det gör.

Någon här som vet om bebbe är fullt utvecklad nu o skulle klara sig bra utanför min kropp?
    Nej men fy...Nu borde det väl inte vara någon fara att födas va? Men man kanske inte räknas som fullgången förren 37+6 el ät det 37+0...osäker på det.
    Stå på dig och säg att du vill bli igångsatt. Stackare!!
    delifi2 skrev 2010-11-23 16:23:45 följande:
    men vet du inte att det bara är bra, det kan sätta igång en förlossning för det är samma krämpor som med magsjuka, magen drar ihop sig. Visst är det inte det roligaste en om man vill ha bebis och man är mogen så kommer jag söka mig till magsjuka människor, men tyvärr är jag immun mot magsjuka så jag får aldrig det.

Kommer svara en å en nu ist, annars komemr jag inte ihåg vad jag ska skriva så det blir nog lite spam
    Nej fy fan... En kompis till ett av våra barn hade tydligen fått maginfluensa idag. Jag är LIVRÄDD att få det. Och om man får det och dessutom går in i förlossning hur sjutton ska man klara det??
    Jag blir jättesjuk och supersvag när jag har skiten...BLÄ
  • Emelle
    NU har jag packat väskorna till BB (förlossningen)

Skönt att ha det med färdigt. Nu har jag verkligen INGENTING kvar att fixa. Åkpåse ska beställas men det tar vi senare...Har bestämt vilken (Brio Shiny, en röd) så det är bara att bestäla men vi har massor annat att handla nu med julklappar och har en svart åkpåse så länge så det får vänta!

Har hämtat hem chassit som vi fick byta mot ett nytt med så nu står vagenen klar...igen

Sambon frågade mig under middagen idag om jag inte börjar bli rädd/nervös.
    Jag sa att jag är mest förväntansfull nu men att jag säkert kommer vara jätte nervös när vi väl står i hallen och ska åka in *huuua*
    Han är så söt och sa att han är jättenervös den här ggn och han är så rädd att något ska gå fel (sitter säkert i efter vårt jobbiga MA innan denn graviditet tror jag) Och att han verkligen börjar förstå nu när jag fixar med väskor och skötbord och allt att NÄR SOM HELST kommer det finnas ett till litet barn här i huset!
    Det ska bli så härligt att göra det här tillsammans. Jag vill träffa bebis nuuu!!
  • Emelle

Godmorgon. Eller Skitmorgon.

Mår pissigt idag med. Orkar inte mycket mer nu. Hopaps min BM tar mig på allvar idag, ska dit vid 11.

Sover ingenting om näterna och har så fruktansvärt illamående och huvudvärk jämt (säkert pga av sömnbrist)
    Och det är ännu värre när jag ligger ner. Enda ggn jag mår lite bättre är i en varm dusch...

Ang. väskor så har jag packat en väska åt oss med kläder, hygienartiklar osv och så skötväskan med kläder, blöjor, overall, mössa, filt, nappflaska, tillägg, napp pch allt vad det nu var...Babyskyddet är ju i bilen...

Emynem skrev 2010-11-24 08:17:25 följande:
    Godmorgon min damer!

FY sjuttsingen vad man sover dålig nu mot slutet. Vaknar 100 ggr om natten och ingen ställning är skön att ligga i. Gör ont i armar, ben och rygg. Sen ifall man vänder på sig så får man en massa SD.
    Sen sitter man som ett vrak på morgonen när lillen vaknar och vill upp. Tur att han går på dagis så man kan sova lite på dagarna. Är helt slut och lider av fruktansvärd huvudvärk!

Nu vill jag bara att mini ska komma så man kan bli människa igen :/

Hur har ni här inne gjort med namn på mini, har ni "bestämt före" eller tar ni det när mini är född? 

Vi har bestämt. Här kommer det komma ut en Agnes!

• Emelle

Hej.

Här är jag.
    Lugna och fina nu.
    Det tog lite längre tid än vanligt hos BM idag.
    Mitt SF mått har bara ökat knappt 1 cm sen sist så i morgon fm blir det UL för oss.
    BM belv orolig över mitt tillstånd med huvudvärk och illamående osv, men jag trodde det bara beror på min sömnbrist, men vid extra koll på urinet visade det för mycket protein OCH vita. SKIT!!
    Så nu sk jag ha med en odling i morgon till UL:et och om ja får starkare huvudvärk eller mår ännu sämre så ska jag åka direkt till förlossningen i helgen.
    Nu blir det BM besök varje vecka för mig tills man ser om det är ok eller inte.
    Havandeskapsförgiftning är det dom är oroliga för ev då för er som inte hänger med...

Jag tror dock inte att det är någon fara men visst mår jag skit och visst är det bra att dom håller koll.

SF mått idag i v35+5 är 32 cm (antagligen ingen stor bebis, men förhoppningsvis får vi en uppskattning på vikten i morgon)
    Hjärtljud 144-148
    Fortfarande rörligt huvud så går vattnet ska jag ligga stilla...

JA herregud sånt styr. Kan hon inte bara komma ut nu!?

Ikväll är det middag på en jättebra resturang här i stan med jobbet. Vill men vet inte om jag orkar följa med...

• Emelle
    Shit fick en sån där tanke som slog ner från klarblå himmel (ok snöhimmel ) att Emelle kommer få bebis i helgen!!!
    Tack.
    Men den chansen är nog minimal. Men är det så så är jag den lyckligaste hittills!

Moma-
    Är du nästa som ska få bebis nu va?? Alla som ska ha efter mig tränger sig visst före!
    Håller tummarna för dig! Har du blödit något mer??

Godmorgon. Eller Skitmorgon.

Mår pissigt idag med. Orkar inte mycket mer nu. Hopaps min BM tar mig på allvar idag, ska dit vid 11.

Sover ingenting om näterna och har så fruktansvärt illamående och huvudvärk jämt (säkert pga av sömnbrist)
    Och det är ännu värre när jag ligger ner. Enda ggn jag mår lite bättre är i en varm dusch...

Ang. väskor så har jag packat en väska åt oss med kläder, hygienartiklar osv och så skötväskan med kläder, blöjor, overall, mössa, filt, nappflaska, tillägg, napp pch allt vad det nu var...Babyskyddet är ju i bilen...

Vi har bestämt. Här kommer det komma ut en Agnes!

Minns du om man får blöjor på BB?? Jag har för mig de och att jag inte hade med mig det till William utan man fick där,behövde inte använda de blöjor man fick från startpaketen.

Ska du kille sova över på BB?? Det ska inte min göra,men han har tusan va där hela dagen;) Så lång tråkigt, men tur man ska ha me sig datorn;)

Lycka till nu kl 11. Själv ska jag till F-kassan på möte om min föräldrapenning.
    Glöm inte kameran .... (och ladda batterierna)
    Ja man får blöjor på BB.Min kompis fick ju barn nu i okt och hon behövde inte använda några av sina egna blöjor
    utan dom man får där räckte. Hon stannade i 3 dygn-

Och, japp. Min sambo ska sova och vara där hela tiden tills vi åker hem.

• Emelle

Haha, nej ingen bebis i helgen.
    27:e tror jag.
    Sambon och närmsta bekantskapskrets tror på lucia bebis men dom är ju inte riktigt kloka då tycker jag.

Skulle ni kunna hjälpa mig.
    Min nya blogg är så konstig med kommentarerna.
    Skulle inte ni klunna gå in och kommentera någonting, i vilket inlägg som helst så jag kan se om det funkar för vissa el inte för någon.,,
    Ju fler som gör det desto bättre.
    Vill ni vara snälla??

http://martinaupdate.blogspot.com/

Tusen tack på förhand!

• Emelle
    ondar skrev 2010-11-24 14:30:14 följande:
    Ser att en BFlista åker runt, det e ingen ide att jag fyller i den för bebis kanske kommer snaaaart hehe.

Ringde BM idag o sa att det känns som om bebis har vänt sig fel igen. Så fick komma in på extrabesök och efter att både hon o en annan BM hade känt så trodde de samma sak som jag.
    Så imorrn bitti ska jag o Pappan tillsammans med den packade bebisväskan o alla papper åka in till Näl för att undersöka med ultraljud och sen diskutera om vändningsförsök/kejsarsnitt. Får se hur det slutar.
    På Bm lät det inte helt omöjligt att det blir bebis redan imorrn.
    Är helt sjukt nervös helt plötsligt:D.

En kompis kommer med sin systemkamera o fotar magen idag iaf. Ifall jag o magen hamnar i skiljsmässa så snart:D. 38+0 idag.

Jag vill _inte_ göra ett till vändningsförsök men BM tyckte att om livmodertappen e mogen så borde jag gå med på att vända bebis o sätta igång det. Vi får se vad de tycker på Näl och hoppas på att vi kan ha en bra dialog där de lyssnar på mig också:). Blir det kejsarsnitt så blir det iaf i november bebis kommer, så långt e jag med:P.
    Ååå så spänannde! Hålelr tummarna för att du får träfa bebis snart nu då!
  • Emelle
    Gravid BF-lista Gravid

2/12 
    Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    12/12
     delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    18/12 
    Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    25/12
     Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän 
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
Svar på tråden December Bebis 2010 :)